automatyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 #51 Opublikowano 29 Grudnia 2008 podasm ci mail bo cos nie moge przezucic rysunka Cytuj
mezik0 Opublikowano 29 Grudnia 2008 #52 Opublikowano 29 Grudnia 2008 najlepiej załóż reduktor ciśnienia z zegarem i obniż ciśnienie fabrycznie jest ustawione na 3,5atm ty możesz sam wyregulować na mniej lub więcej i będziesz spał spokojniej Cytuj
harryON Opublikowano 30 Grudnia 2008 #53 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Koledzy, mam jeszcze jedno pytanie powiązane z cyrkulacją CWU. Jak sobie poradzić jeżeli z kotłowni wychodzą jakby trzy piony? Miałem pomysł, żeby z każdego pionu wrócić pojedynczą rurą i w kotłowni je połączyć w jedną i tą podłączyć do zbiornika. Może ktoś z Was rozwiązywał już taki problem? pozdrawiam harryON Cytuj
adam Opublikowano 30 Grudnia 2008 #54 Opublikowano 30 Grudnia 2008 No i bardzo dobrze.Zmień tylko położenie pompki tak,aby jej oś była w poziomie i wsio budiet all right. A himani pewnie nic nie napisze,bo jak dotąd nie odpowiedział na wiele konkretnych pytań,choć nagadał się wcześniej dużo. Cytuj
broda1725 Opublikowano 30 Grudnia 2008 #55 Opublikowano 30 Grudnia 2008 No i bardzo dobrze.Zmień tylko położenie pompki tak,aby jej oś była w poziomie i wsio budiet all right.A himani pewnie nic nie napisze,bo jak dotąd nie odpowiedział na wiele konkretnych pytań,choć nagadał się wcześniej dużo. Adam chodzi ci o mnie ? Cytuj
automatyk Opublikowano 30 Grudnia 2008 #56 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Koledzy, mam jeszcze jedno pytanie powiązane z cyrkulacją CWU.Jak sobie poradzić jeżeli z kotłowni wychodzą jakby trzy piony? Miałem pomysł, żeby z każdego pionu wrócić pojedynczą rurą i w kotłowni je połączyć w jedną i tą podłączyć do zbiornika. Może ktoś z Was rozwiązywał już taki problem? pozdrawiam harryON daj foto tej instalacji Cytuj
harryON Opublikowano 30 Grudnia 2008 #57 Opublikowano 30 Grudnia 2008 daj foto tej instalacji dzięki za odpowiedź kotłownia jeszcze nie jest "zaczęta", tak jest zaplanowana. Taką sytuację możemy porównać do trzech osobnych mieszkań z osobnymi pionami i wszystkie mieszkania mają mieć cyrkulację realizowaną przez jedną pompę. mam nadzieję, że to czytelny opis pozdrawiam harryON Cytuj
automatyk Opublikowano 31 Grudnia 2008 #58 Opublikowano 31 Grudnia 2008 dzięki za odpowiedź kotłownia jeszcze nie jest "zaczęta", tak jest zaplanowana. Taką sytuację możemy porównać do trzech osobnych mieszkań z osobnymi pionami i wszystkie mieszkania mają mieć cyrkulację realizowaną przez jedną pompę. mam nadzieję, że to czytelny opis pozdrawiam harryON a juz wiem jesli to jest to samo mieszkanie kjaqkby na trzech pionach to spinasz i do pompy i działa Cytuj
adam Opublikowano 31 Grudnia 2008 #59 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Adam chodzi ci o mnie ? Tak.Tzn. o położenie twojej pompy.Sorry,że nie jasno zaadresowałem odpowiedź. Cytuj
PiterW1974 Opublikowano 11 Grudnia 2009 #60 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Cyrkulacja jest wygodnym rozwiązaniem. Nie powinna być jednak załączona pompa cyrkulacyjna cały czas; jest to calkowicie zbędne. Wystarczy żeby cyklicznie się załączała raz na jakiś określony przez użytkownika czas. Proponuję przerwę pracy pompy np. na noc. U mnie pracuje inny układ. Pompa jest załączana jeśli przylgowo zamontowany wyłącznik temperatury załączy ją po spadku temperatury w rurze cyrkulacji poniżej 32 st C. Działa świetnie. Witam Dobry przykład uruchamiania pompy cyrkulacji wyczytałem kiedys na jednym forum , załaczanie pompy czujnikiem ruch takim jak np w lampach halogenowych sie stosuje a montuje sie w pomieszczeniach tam gdzie dochodzi cyrkulacja . Cytuj
demiarka Opublikowano 18 Lutego 2010 #61 Opublikowano 18 Lutego 2010 Witam W schemacie Darka na powrocie cwu za pompą cyrkulacyjną a przed wpięciem się do zw zmierzającej do zasobnika jest zawór zwrotny. Mam taki sam schemat pod Viessmanem 222 Wydaje mi się że nie mam takiego zaworu zwrotnego w tym miejscu.Mam go na rurze zw dopływacej do zasobnika ale przed wpięciem się trójnika powrotu cw z cyrkulacji. Instalację cwu mam na kilkanaście-20 mb, cyrkulację na ok 12 m w jedną stronę. Czy to możliwe, że przy nie załączonej pompie cyrkulacyjnej, w czasie poboru wody ciepłej może lecieć lodowata woda, tzn zaciągana nie z kotła a z instalacji zw sprzed kotła. czyli czy pompa może (jak nie jest włączona do prądu) może przepuszczać wodę w przeciwną stronę? Bo do końca cyrkulacji mam podłączone 3 punkty poboru cwu w łazience (kran, prysznic i wannę). Jak mam wyłączoną cyrkulację i otwieram kurek z cw przy wannie to po spuszczeniu stojącej w rurach zw zaczyna lecieć ciepła z pieca, ale po kilkunastu sek robi się coraz chłodniejsza aż do zimnej; jeżeli wówczas odkręce kurek czerwony(CW) w kranie umywalki; to o dziwo do wanny zaczyna lecieć coraz cieplejsza i wręcz gorąca, zaś w przez kurek czerwony(CW) w umywalce leci lodowata i tak to trwa przez np 5 min, w wannie gorąc, w umywalce lodowata. Potem konczy sie gorąca z pieca, więc zakręcam kurek w wannie. Po kilku min odkręcam ponownie w wannie zeby dopuścić ciepłej/gorącej, ona po kilkunastu sekundach znów się robi zimna, więc odkręcam kurek CW w umywalce i zabawa się powtarza. Myślałem że to przypadek, ale to się dzieje za każdym razem Please pomóżcie. Wiem że to nienormalne, ale nie wiem, co robię źle, albo jak to zmienić. Cytuj
PawełL Opublikowano 25 Lutego 2010 #62 Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam. Może przyda się rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie. Aby ograniczyć do minimum straty ciepła jakie występują pomimo izolacji rur z ciepłą wodą przy jej cyrkulacji, zastosowałem przy kranach włączniki schodowe i automat schodowy załączający pompę cyrkulacji ciepłej wody. Cytuj
Kadafi Opublikowano 4 Marca 2010 #63 Opublikowano 4 Marca 2010 Ja podepnę się pod temat i zapytam.Czy do cyrkulacji cwu trzeba stosować jakieś szczególnie do tego przeznaczone pompy czy może być to pompa jaką się stosuje do c.o. - pytam bo będe cyrkulacje robił a mam "wolną" pompkę typowo do c.o. Cytuj
automatyk Opublikowano 4 Marca 2010 #64 Opublikowano 4 Marca 2010 niestety zwykkła pompa padnie po pierszym sezonie ,należys tosowac pompy grunfoss,lub willo przeznaczone do wody użytkowej Cytuj
Kadafi Opublikowano 4 Marca 2010 #65 Opublikowano 4 Marca 2010 jak sie domyślam pompy do cyrkulacji sa innej budowy i z innych materiałów? Cytuj
krool2 Opublikowano 22 Maja 2010 #66 Opublikowano 22 Maja 2010 Witam, "Przystosowanie" bojlera do cyrkulacji nie wymaga żadnych zmian konstrukcji zasobnika. Zasobnik z cyrkulacją od zasobnika bez cyrkulacji różni się tym, że ten pierwszy posiada wspawaną mufę lub króciec mniej więcej w połowie objętości zasobnika. I do tego miejsca podłącza się "trzecia rurę". Jeśli nie ma wyjścia cyrkulacji to bez problemu można wykorzystać dowolne wyście przeznaczone na grzałkę, anodę magnezową itp. a w ostateczności stosuje się układ przedstawiony przez kol. darka53. Tego typu podłączenia nie są w żaden sposób niebezpieczne i niczym nie grożą, no, może poza stratami ciepła jeśli rury cyrkulacji są zle zaizolowane. Cyrkulacja jest wygodnym rozwiązaniem. Nie powinna być jednak załączona pompa cyrkulacyjna cały czas; jest to calkowicie zbędne. Wystarczy żeby cyklicznie się załączała raz na jakiś określony przez użytkownika czas. Proponuję przerwę pracy pompy np. na noc. U mnie pracuje inny układ. Pompa jest załączana jeśli przylgowo zamontowany wyłącznik temperatury załączy ją po spadku temperatury w rurze cyrkulacji poniżej 32 st C. Działa świetnie. Pozdrawiam Piotr I Temat zakończony zgadzam się z Piotrem śmiem się nazywać fachowcem i wszystko tu opisane to prawda dodam tylko że naczynie przeponowe zwiększa żywotnosc bojlera Cytuj
kiepas Opublikowano 3 Września 2010 #67 Opublikowano 3 Września 2010 Tak przy okazji czytania tematu zastanawiam się czy można zastosować tzw. "trzecią rurę" ale nie zakładać do tego pompy tylko pozwolić, żeby woda przemieszczała się grawitacyjnie. Zadziała takie coś? Cytuj
adamasz Opublikowano 3 Września 2010 #68 Opublikowano 3 Września 2010 jak sie domyślam pompy do cyrkulacji sa innej budowy i z innych materiałów? Tak - korpus z brązu Grundfos ozn B lub z nierdzewki ozn N. takie pompki jako nowe CW są sporo droższe od żeliwnych CO, ale modele z wirującym rotorkiem zużywają kilka W zaledwie i można spokojnie kupować używki ze względu na ich prostą budowę i brak nietrwałych plastykowych turbinek :rolleyes: PozdrA. Cytuj
kszew Opublikowano 4 Września 2010 #69 Opublikowano 4 Września 2010 Mam zastanawiający przypadek. Wodę mam wodociągową z zamontowanym reduktorem ciśnienia. Ciepłą wodę użytkową (plus cyrkulacja) uzyskuję poprzez wężownicę w buforze. Czy w takiej instalacji (nie mam zbiornika pojemnościowego na ciepła wodę) również powinien być zawór bezpieczeństwa? Hydraulik go nie wstawił (w ogóle nie wspominał o tym). Mam wątpliwości co do bezpieczeństwa instalacji, gdyż ostatnio jak spuściłem wodę z instalacji na zimnym obiegu, to na ciepłym obiegu było jeszcze większe ciśnienie. Z pewnością zawory zwrotne (cyrkulacja) powodują taki stan. Konieczny ma być zawór bezpieczeństwa? Cytuj
adamasz Opublikowano 5 Września 2010 #70 Opublikowano 5 Września 2010 Hydraulik go nie wstawił (w ogóle nie wspominał o tym). Mam wątpliwości co do bezpieczeństwa instalacji, gdyż ostatnio jak spuściłem wodę z instalacji na zimnym obiegu, to na ciepłym obiegu było jeszcze większe ciśnienie. Z pewnością zawory zwrotne (cyrkulacja) powodują taki stan. Konieczny ma być zawór bezpieczeństwa? Było większe, bo woda z zimnej stała się ciepła, przy prawie niezmiennej objętości rurek i zbiornika :lol: A zawór bezp 6-7Bar jest konieczny! No a może jest kompensacyjne naczynie przeponowe (taki czerwony baniaczek)? Wtedy baniaczek kompensuje rozszerzalność wody podgrzewanej, ale najprościej jest z ZB (musi być odprowadzenie dla kapiącej CW do kanalizy). Ciśnienie w baniaczku trzeba regularnie kontrolować, a membrana z czasem parcieje niestety :( Fotki bojlerka by się zdały (takie jpg do 1MB)... PozdrA. Cytuj
batic Opublikowano 20 Września 2010 #71 Opublikowano 20 Września 2010 Jezeli na zasilaniu bojlera jest zawor zwrotny to naczynie przeponowe powinno byc zastosowane. Jezeli niema zaworu zwr. to kompensacja cisnienia jest wtedy w kierunku sieci wodociagowej, przy zalozeniu, ze cisnienie jest mniejsze niz 0,6MPa. Ale w przypadku gdy zawor zwrotny jest zastosowany, co jest czeste ze wzgledu na zespolenie zaw. bezp z zaw. zwr. lepiej zalozyc naczynie przeponowe i niech sobie pracuje membrana czy worek na poduszce powietrznej niz ma to robic drogi zbiornik cwu "na sztywno". Wydluza to jego zywotnosc. Po zatym zaczynie przeponowe przyjmuje na siebie efekt "uderzenia hydraulicznego" przy zaworach kulowych. No ale jak widac w dzisiejszych czasach oszczednosci to zasada nr. 1. Zawor bezpieczenstwa w kazdym przypadku - koniecznie. Cytuj
Mecenas Opublikowano 20 Września 2010 #72 Opublikowano 20 Września 2010 Jezeli niema zaworu zwr. to kompensacja cisnienia jest wtedy w kierunku sieci wodociagowej, Czyli ma otwierać zawór bezpieczeństwa sąsiadowi a nie tobie. Na szczęście takie głupie myślenie jest skutecznie eliminowane przez dostawców wody w postaci zaworów antyskażeniowych przy liczniku i w rozgałęzieniach sieci. Cytuj
kris1212 Opublikowano 20 Września 2010 #73 Opublikowano 20 Września 2010 Witam Mam pytanie- posiadam bojler dwupłaszczowy Galmet 140l odległosc do łazienki do pierwszego kranu 5m,jak puszczam wodę potrzebuję spuścić z 5l żeby mieć ciepłą .Rura schowana jest pod podłogą nie ocieplona calówka.Chciałbym ja ocieplić i wymieńić na miedzianą i zastanawiam się czy na takim odcinku dać trzećią rurę i pompkę?Czy to ma sens czy tylko ją dobrze ocieplić. Cytuj
batic Opublikowano 20 Września 2010 #74 Opublikowano 20 Września 2010 Mecenas: zgadza sie, ale ta wieksza objetosc wody musi sie gdzies rozprezyc nie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.