Skocz do zawartości

Kadafi

Stały forumowicz
  • Postów

    208
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kadafi

  • Urodziny 19.12.1977

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Tarnowskie Góry

Osiągnięcia Kadafi

Współtwórca

Współtwórca (7/14)

  • Starter dyskusji
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Sam regulator pokojowy który wyłącza tylko pompkę po osiągnięciu temp. w pomieszczeniu to wielka pomyłka (miałem takie rozwiązanie ) . Termostaty na grzejnikach dadzą regulacje temp. w pomieszczeniach ale nie gwarantują właściwej temp.na powrocie (nawet przy drabince włączonej "na sztywno"). Zawór 4d + pogodowy zapewni właściwą temp w pomieszczeniach + przy dobrym sterowniku zadba o powrót. Ja mam akurat termostaty, pogodówkę i regulator pokojowy - temperatura w pomieszczeniach +/- 0,25*C . Termostatów i regulatora pokojowego mogłoby nie być wcale.
  2. Naczynie podłącz bezpośrednio z kotła przed pompą i jakimikolwiek zaworami rura 1' czarna lub 28 Cu.
  3. Nie razi cię sposób prowadzenia rurek? Tragedia i wzór jak nie należy robić instalacji (to taka instalacja "na luzaka") :rolleyes: . To że ma działać poprawnie to jedno ale i wyglądać musi odpowiednio.
  4. Ooo o tym że jest odwrotnie nie wiedziałem. Czy trzeba do naczynia kupić specjalny zawór z odpowietrznikiem (dosyć drogi) czy są inne tańsze metody aby zrobić to dobrze. Tak jak na rysunku będzie dobrze? Odpowietrznik - może zwykły zaworek 1/2" ? Gaz jest tylko do kuchenki - kociołek gazowy dawno zdemontowany i raczej nie będzie już używany. Latem do ogrzania cwu idzie eko za ok 50 zeta/miesiąc.
  5. A co z kotłową? Coś żle? Gaz do gotowania - w planach przerobienie rury z gazem (inaczej poprowadzona).
  6. W zasadzie w niczym. Instalacja hula od pierwszego uruchomienia bez żadnych zastrzeżeń. Zamieściłem fotki i opis na prośbę jednego z forumowiczów. Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś uwagi to proszę pisać.
  7. Nie mierzyłem dokładnie spalania ale muszę to zrobić. Od początku grzania w tym sezonie (koniec września) do dzisiaj poszło ok 1,2t czeskiego eko (420 PLN/t). Dom 200m nie ocieplony, temp termostatu pokojowego ustawiona na 21 i tyle trzyma.
  8. Instalacja po przeróbce - obecnie drugi sezon. Wykonana przez amatora który sporo się naczytał a wcześniej jedynie wymieniał uszczelki w spłuczce i kranie. Greń 25kW + Geco Unicontrol Mix07 Honeywell 1" + siłownik Pompy Leszno - C.O. Kotłowa, c.w.u , cyrkulacja (na razie nie podłączona) - za każdą pompką zawór zwrotny a przed filterek. Rury - 90% - Aquatherm stabiglass , 10% Cu (przy kotle,zasilanie boilera, pion nad kotłem, zasilanie naczynia). boiler 140l i awaryjnie chyba 60l elektryczny. Kotłownia jeszcze do prac kosmetycznych. Wcześniej wyglądało to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/137/obraz191di1.jpg/
  9. Daj fotkę tych wyjść lub nazwę/symbol bojlera. Poza tym temat wielokrotnie poruszany na forum.
  10. To tak na początek. Naczynie bezpośrednio z kotła. Zero odpowietrzników przy naczyniu - na górze naczynia ewentualnie zagięta w dół rurka. Co do grzejników to sprawdź nastawy wstępne ( o ile są). Najlepiej umieść tu jakieś fotki instalacji.
  11. Jeśli ślimak ruszy jak pomożesz mu ręką to może być uszkodzony kondensator w silniku. Ale na początek sprawdź zawleczkę jak pisał 0degree
  12. Popieram słowa kolegi przemysław2ar z postu wyżej. Co do instalacji z rur PP - sądząc po opisie to masz ją wykonaną w niewłaściwy sposób. Po pierwsze przy zgrzewaniu trzeba ściśle przestrzegać zaleceń producenta odnośnie temperatury i głębokości zgrzewania - pewnie to drugie jest przyczyną "najprawdopodobniej pozalepiał je przy łączeniu". Po drugie rury PP (stabi zdecydowanie mniej) przy nagrzewaniu wydłużają się dlatego stosuje się kompensację oraz podpory stałe i podpory przesuwne - zapobiega to właśnie wyginaniu się rur. Sam mam 2 sezon PPstabiglass Aquathermu i poza "kontrolowanym rozszerzaniem" się rur nie zauważyłem innych niepokojących objawów. Kto będzie ci robił nową instalację - teść?
  13. Poszukaj instrukcji montażu zaworu honeywela i porównaj. Wieczorem sprawdzę u siebie ale o ile dobrze pamiętam to masz zamienione zasilania miedzy sobą i i pomylone powroty. EDIT: http://products.ecc.emea.honeywell.com/poland/pdf/mu0082-ge51r1296.pdf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.