Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek ciśnienia cwu


Torfillo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o podpowiedź, jak usunąć usterkę powodującą spadek ciśnienia ciepłej wody. Mam zainstalowany bojler podgrzewany z kotła. Objaw awarii: po odkręcaniu kranu przez kilka sekund woda leci z normalnym cisnieniem, potem cisnienie gwałtownie spada, a woda .... ciurka. Po głowie chodzi mi zapowietrzenie zbiornika (niby jakiś odpowietrznik jest, ale co z tego), może coś że zbiornikiem wyrównawczym... 

Oczywiście jestem kompletnym laikiem, więc poproszę o podpowiedzi możliwie bardziej humanistyczne a mniej techniczne:)

Z góry dziękuję, będąc pewnym, że, jak zwykle, dzięki waszej pomocy uda mi się usunąć awarie (jakie by były punkty o Małżonki... ).

Pozdrawiam Janusz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie czy to z hydroforu czy z sieci nie ma różnicy. Zimną wodą wypycha ciepła. Jeżeli jest odpowiednie ciśnienie sprawdź zawór na nitce doprowadzającej zimna wodę do bojlera, może przykręcony . Chyba że masz zawór ograniczający ciśnienie wody z sieci to tam szukaj przyczyny.

Czyli reduktor ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, 1mps napisał(a):

Ciśnienie czy to z hydroforu czy z sieci nie ma różnicy. Zimną wodą wypycha ciepła. Jeżeli jest odpowiednie ciśnienie sprawdź zawór na nitce doprowadzającej zimna wodę do bojlera, może przykręcony . Chyba że masz zawór ograniczający ciśnienie wody z sieci to tam szukaj przyczyny.

Czyli reduktor ciśnienia.

Zimna woda leci beż zastrzeżeń. Na rurce doprowadzającej zimna wodę do bojlera mam tylko zawór typu leci-nie leci (w sensie w prawo albo w lewo), który od 10 lat jest nietknięty, bo nie było takiej potrzeby. Żadnych innych ustrojstw nie nie ma. Aha, i jeszcze zapomniałem - od jakiegoś czasu z bojlera dobiega odgłos przelewającej się wody. Może to ma jakieś znaczenie? 

Tak czy siak już dziękuję, że zainteresowałeś się moim postem.

Edytowane przez Ryszard