Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pumba właśnie tak to działa że wyłącza pompę co lub możeswz zmienić w serwisowych ze nie wyłączy pompy co tylko piec w podtrzymaniu bedzie chodził ale po jest kiepski sposób bo pracuje na temperaturze pieca około 30 -40 c.

Opublikowano

bregho tak czytam o tych twoich ustawieniach i jaka masz temperature spalin to jestem w szoku. ja przy takich samych ustawieniach spalam z temperatura spalin 80 C. wydaje mi sie ze w naszych niby takich samych piecach jest różna prędkości slimaka. mam prośbę do ciebie i innych użytkowników techa o podanie czasu jednego obrotu slimaka? ja to zmierzylem patrzac na obrót zawleczki slimaka. bardzo mnie ciekawi wynik czy potwierdzi moje przypuszczenia...

Opublikowano

to się często zdarza jak masz ustawioną dużą moc i kociołek szybko dochodzi do zadanej, ma dużo węgla na palniku a potem jest długo w podtrzymaniu. palnik bez dopływu powietrza przez dmuchawę się od żaru rozgrzewa a żeliwny rozgrzewa się bardzo mocno.

zmień ustawienia fazy pracy aby dłużej dochodził do zadanej i krócej był w podtrzymaniu i zmień ustawienia podtrzymania aby temperatura w tej fazie nie rosła i aby żar nie schodził w dół palnika

Opublikowano

sprawdź w instrukcji swojej - w zależności od mocy palnika i zastosowanej przekładni oraz silniku bywa różnie, więc najlepiej opierać się na swoich dokumentach

Opublikowano

kaledzy czy ktoś mi odpisze ile u was trwa obrót slimaka?

 

wg instrukcji "Prędkość obrotowa wyjściowa obr/min: 2,9"

Opublikowano

Witam

 

Oglądałem kilka motoreduktorów włącznie z moim (do pieca 20 kW). Silnik ma prędkość znamionową 1300 obr/min. Są dwa stopnie przekładni i=30 oraz i=40 co daje 1200. Czyli 1300/1200 daje 1,08 obr/min.

Opublikowano

bregho tak jest według instrukcji ale ja mam do ciebie prośbę żebyś zmierzył czas obrotu slimaka patrząc na zawleczke slimaka. u mnie jeden obrót zawleczki trwa 50s. ciekawi mnie ile trwa u ciebie?

jak ustawiam 5/40/4 czyli jak u ciebie to u mnie temperatura spalin jest 80 stopni a u ciebie dochodzi do 190. coś tu musi być nie tak. żeby mieć temperaturę spalin na poziomie120 stopni muszę podawać 10/40/4. dlatego wydaje mi się że mój slimak wolniej się kręci.

Opublikowano

temperatura spadła na zewnątrz chciałem zapytać jak tam chłopaki zmienialiście czasy w swoich kociołkach bo jak musiałem bo piec tyle samo ile pracował tyle był w podtrzymaniu po ok 20 minut wcześniej a było to stosunek jakieś 1:3

Opublikowano

bregho tak jest według instrukcji ale ja mam do ciebie prośbę żebyś zmierzył czas obrotu slimaka patrząc na zawleczke slimaka. u mnie jeden obrót zawleczki trwa 50s. ciekawi mnie ile trwa u ciebie?

jak ustawiam 5/40/4 czyli jak u ciebie to u mnie temperatura spalin jest 80 stopni a u ciebie dochodzi do 190. coś tu musi być nie tak. żeby mieć temperaturę spalin na poziomie120 stopni muszę podawać 10/40/4. dlatego wydaje mi się że mój slimak wolniej się kręci.

 

jest 50s

Opublikowano

jak ustawiam 5/40/4 czyli jak u ciebie to u mnie temperatura spalin jest 80 stopni a u ciebie dochodzi do 190. coś tu musi być nie tak. żeby mieć temperaturę spalin na poziomie120 stopni muszę podawać 10/40/4. dlatego wydaje mi się że mój slimak wolniej się kręci.

a masz identyczny opał jak bregho???

zacznij od tego- to podstawowa różnica pomiędzy waszymi kotłami. potem jeszcze dochodzi czystość wymiennika i zapotrzebowanie na ciepło. jak u Ciebie jest mniejszy odbiór to przy tych samych parametrach kocioł szybciej osiąga zadaną i nie zdąży się złoże tak rozgrzać -to jedna z przyczyn różnicy

 

temperatura spadła na zewnątrz chciałem zapytać jak tam chłopaki zmienialiście czasy w swoich kociołkach bo jak musiałem bo piec tyle samo ile pracował tyle był w podtrzymaniu po ok 20 minut wcześniej a było to stosunek jakieś 1:3

 

a po jakiego grzyba zmieniałeś?

kocioł przestał osiągać zadaną???

czas podtrzymania to efekt uboczny pracy kotła i chwilowego zapotrzebowania na ciepło- kocioł ma uzupełniać straty a nie kisić się w podtrzymaniu. Jak będzie zadaną osiągał w 2 godziny to możesz zwiększyć moc wcześniej sensu nie widzę

Opublikowano

Cały czas mi sie wydaj ze jak piec krotko pracuje a dlugo w podtrzymaniu to malo pali i tym w sumie sie kieruje

wczesniej jak bulo dodatnio na dworze to pracowal jakies 13min i podand 40 byl w podtrzymaniu teraz pracuje 20 i 20 w podtrzymaniu i juz widze ze wrocilem do spalania 25kg na dobe a bylo juz jakies 15kg. dlatego zmieniłemale myslezewina jest jescze po innej stronie ale o tym napisze pozniej jak sie przekonam ze tak jest

Opublikowano

ale zmieniając ustawienia nie wrócisz do poziomu 15kg bo wzrosło zapotrzebowanie budynku na ciepło- w wyniku niższej temperatury na zewnątrz są większe straty i musi spalić więcej.

to nie będzie tak że całą zimę będzie palił 15kg/dobę tylko w zależności od aury mniej lub więcej.

u mnie to są rozbieżności od 8kg do prawie 30kg/dobę. średnia z sezonu 2011/12 wyszła mi nieco ponad 17kg/dobę

mam nadzieję że w tym roku będzie mniej ciutkę

Opublikowano

Ja też należę do tych któremu wychodzi, że palenie z dużą mocą (z długimi przestojami) przynosi więcej korzyści niż przy pracy na małej mocy.

Ja mam krzywą grzewczą. Przy zew. -4 na dom idzie 53 jest to wystarczające. Na kotle mam zawsze kilka stopni więcej.

Opublikowano

Koledzy to może napiszę coś o swoich parametrach może kolega lukbok się wypowie. W tej chwili piec ma ustawienia 10sek pracy/50sek przerwy wentylator 20%

Podtrzymanie to 10sek co 20min i wentylator tak samo.Temperatura zadana na piecu to 55stopni woda 45stopni obecnie czas pracy to 15 minut w tym czasie temperatura spada do 53stopni i się podnosie w tym czasie do zadanej. Natomiast podczas podtrzymania temperatura podbijana jest do 58stopni i w tym czasie piec stoi około 30 minut. Może doradzicie mi czy to dobrze?

Podłogówka zailana temperaturą 30stopni na grzejniki puszczana woda to 35stopni.

Pytanie moje jest takie bo jak widać idą mrozy co mam w pierwsej kolejności robić aby było cieplej w domu? Bo wieczorami w pokojachjest chłodniej ale temperatura to ok 21stopni wiec nie ma tragedi, zawory otwarte na 4 i grzejniki letnie chyba cały czas. Ale to normalne bo przy 4 termostat zamyka sie na chyba 24stopniach a że nie może jej osiągnąć pracuje cały czas.

Pytanie moje rodzi się z niewiedzy ale i troche ekonomiki jak już zdołaliście poznać walczę o ekonomikę od pierwszego sezonu grzewczego może i z góry jestem skazany na porażkę ale trzeba walczyć. I tak osiągnąłem już sporo od momentu kiedy zaczynałem. Więc powtórzę co mnie nurtuje jeśli zwiększą się mrozy mam zwiekszać moc kotła? A jesli tak to czy mam skracać przerwę podawania czy dodawać większą ilość groszku.

Kolejna sprawa to taka jak myślicie czy dając 10 sek co 40sek lub 15sek co 60sek pozornie moc (nie zmieniając albo zmieniając tylko nie wiem o ile wiec niech pozostanie niezmieniajać ndmuchu) jest taka sama ale czy czasy palenia do czasu przerwy też będzie taka sama? temepratura spalin też taka sama?

Opublikowano

właśnie groszek też mam pieklorza jak bregho. piec mi dochodzi szybko bo spokojnie w 10 minut tylko ta temperatura. chyba musze poprostu palic z temperatura 80 stopni.

to obniż moc kotła tak żeby kocioł osiągał zadaną w 20 minut

daj mu się rozbujać może wtedy temperatura spalin osiągnie zadowalający poziom

u mnie nawet jak zmuszę kocioł do pracy z mocą maksymalną to dopiero po jakichś 15 minutach temperatra osiąga 160st

trzeba czasu aby rozgrzać złoże po długim podtrzymaniu

u ciebie tego czasu nie ma

Opublikowano

marcinkloch

jeśli przy termostatach otwartych na"4"-co wg Twoich oznacza 24st pomieszczenia nie są dogrzane to oznacza że układ ma przy danej temperaturze wody w kalafiorach za małą moc

sprawdź sobie w projekcie jeśli taki posiadasz jak była liczona moc układu CO- dla jakich temperatur zasilania i powrotu

mżliwe że wystarczy podnieść temperaturę wody idącej na dom co zwiększy moc układu i podniesie temperaturę w pomieszczeniach

jeśli kocioł osiąga w tak krótkim czasie zadaną to jego moc jest wystarczająca -pozostaje korekta poziomu temperatury.

 

najlepiej sprawdź układ odkręcając termostaty na maksa- jak temperatura wzrośnie w pomieszczeniach to oznaczenia dla poszczagólnych cyferek do bani są lub na skutek czynników niezależnych czyli np niewłaściwy montaż lub przysłonięcie termostat się zamyka bo obok niego jest ciepło a nie znaczy to że w pozostałej części pomieszczenia została osiągnięta oczekiwana temperatura- zwłaszcza że piszesz o letnich grzejnikach co by potwierdzało po części mje przypuszczenia.

najpierw test z termostatami a jak nie pomoże zadana na kotle do góry

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.