Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 4.02.2022 o 16:07, Mac08 napisał:

IMG_20220204_124551.jpg

@maracz Kilka postów wcześniej można zauważyć, ten otwór po prawej jest wlotem PP w dc18s

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Teraz mogę coś więcej powiedzieć, ta tzw. kierownica PP spisuje się znakomicie wraz z siłownikiem do regulacji PW. Moim zdaniem lepsze rozwiązanie jak seria GSE. Działa 0/1, ale nic więcej nie potrzeba. Dla drobnego opału temp spalin 190-220. Dla grubszych klocków/trocin po wstępnej fazie temp około 170, PW prawie na 0. Teraz obsługa kotła sprowadza się do naciśnięcia 1 przycisku przed dokładaniem/rozpalaniem niezależnie od sortu paliwa.

Sterowanie siłownikiem osobnym termostatem obok termostatu spalin. Przy około 200 pozycja 1, gdy spadnie do 150 to pozycja 0. Klapka do powietrza na stałej szczelinie 2mm, przy mniejszej będzie brakować powietrza do spalania drobnicy bez sadzy, wentylator załączony cały czas.

belimo.png.e12f9b7daaa7bf440b801a1e4cc23a2b.png

Opublikowano

Co to za siłownik i co konkretnie go steruje? PW zamyka w pozycji 0 do końca czy tylko zmniejsza do jakiegoś poziomu?

 

Nie zrobiłbyś jeszcze jednej kierownicy PP na sprzedaż? Mój profil CD już jest cały pogięty 😉

Opublikowano

Siłownik zamka centralnego czyli belimo (bieda edition) za <10zł sterowany 0/1 osobnym termostatem umieszczonym na tej samej ściance, co termostat spalin.

Trzeba do tego dodać czasówkę, 2 przekaźniki i zasilacz 12V (dałem stary od routera 2A). Schemat mogę naszkicować w wolnej chwili. W sumie koszt to może 200zł nie przekroczyć, ja zrobiłem sobie jeszcze obejście termostatu spalin tego oryginalnego na innej czasówce, żeby nikt mi nie kręcił nic przy kotle + nie zapomnieć przyjść po rozgrzaniu ustawiać ponownie.

Jeśli chodzi o PW, PP każdy może mieć inne, wiele zmiennych, a ja na razie nie chcę palić bez wentylatora.

Tak więc moje ustawienia to PP na max wciśnięte (min), PW w pozycji 0 nie dochodzi około 1mm (żeby nie uderzyło), w pozycji 1  odsunięte 18mm (tyle się wysuwa).

Co do profila CD, to chciałem go zastąpić ceownikiem, ale akurat ojciec wyciągnął spawarkę to podrzuciłem, co miałem pod ręką i tak powstał ten prototyp. Pewnie można to lepiej zrobić i część powietrza doprowadzić z drugiej strony dyszy.

Proponuje Ci wybrać się na złom w celu znalezienia odpowiedniego ceownika (odpowiednio szerokiego i grubego) + przy okazji płyty żeliwnej na dyszę, zanim zacznie się kruszyć na górnych krawędziach. Potem ewentualnie zrobić projekt i zlecić komuś. Być może ceownik cię zadowoli.

 

 

 

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich w zeszłym tygodniu odpaliłem nowy piec atmos  dc22s  i podczas rozpalania czasem tak dziwnie cos mocno strzeli w nim. Czy ktoś na forum też ma taki obiaw? Temp podczas rozpalania i później palenia ciągłego utrzymuje się w okolicy 220st regulowane sterownikiem ST 880 TECH zPID

Opublikowano (edytowane)

Nie mam dc22s (on ma papiery?), ale w 18s też potrafiło coś strzelić przy ostrym starcie zimnego kotła w okolicach 40*. Spróbuj może wolniej go rozgrzewać, ja użytkuje bez miarkownika na szczelinie 3mm i nie usłyszałem już żadnych niepokojących dźwięków.(temp spalin powoli wzrasta i nie przekracza 160 praktycznie podczas rozgrzewania do 80 z laddomatem).

Edytowane przez Mac08
Opublikowano
W dniu 8.06.2022 o 14:54, Mac08 napisał:

Nie mam dc22s (on ma papiery?), ale w 18s też potrafiło coś strzelić przy ostrym starcie zimnego kotła w okolicach 40*. Spróbuj może wolniej go rozgrzewać, ja użytkuje bez miarkownika na szczelinie 3mm i nie usłyszałem już żadnych niepokojących dźwięków.(temp spalin powoli wzrasta i nie przekracza 160 praktycznie podczas rozgrzewania do 80 z laddomatem).

A jak długo rozgrzewa się do tych 80 przy tym sposobie

Opublikowano (edytowane)

Około 40 min, czasem dłużej, zależy co na spodzie. Przy ostrym starcie (1cm szczelina) w 20-15 min. Na miarkowniku 20-30, ponieważ na starcie jest przedmuch w komin niepotrzebnie, generalnie start zależy od tego, co jest przy dyszy na spodzie. Ja daje cienkie listewki, garść wiórów, zapałka i na to znów kilka listewek. A dalej to już to, co pod ręką.

Edytowane przez Mac08
  • Lubię to 1
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.a co może być przyczyną że strzela lub wyrzuca dym z otworu z którego zasysa powietrze? Czasem tak mocno że wyrywa drzwiczki wyczystki komina. Oznaki te są gdy kociął rozpali pełny wkład.

Drewno grube kawałki liściaste okolo 15 cm średnicy 

Komin 100x200 11,5m.

Atmos dc25s

 

Opublikowano (edytowane)

Slaby ciag(zatkany komin,lub rura),lub dužo PP (silno sa rozpali wklad) i malo PW (gazy wyprodukowane zasypom nie sa dopalone w komorze dopalajacej i wybuchuja pozniej).W tym kotlu potrzebne wiecej PW,niž PP.

Edytowane przez bercus
  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 23.12.2021 o 21:31, KacperHG napisał(a):

W Atmosach powietrze pierwotne jest połączone z powietrzem wtórnym, pierwotne odpowiedzialne jest za moc kotła  istnieją 2 opcje regulacji tego kotła w przypadku podstawowej wersji wentylator kręci się na maxsa i w zależności od rodzaju palącego się drewna tzn miękkie lub twarde grube lub cieńsze 5-7 cm nastawy powietrza pierwotnego powinny oscylować cięgno do końca i cofnąć ok 7 mm w przypadku powietrza wtórnego to w zależności od rodzaju drewna albo powietrze wtórne na maksa albo szczelnia + 10 mm w przypadku twardego drewna bardzo dobrze to widać na analizatorze spalin jak się zachowuje sytuacja idealnym rozwiązaniem jest system lambda check + belimo które odpowiada za dopasowanie tlenu w spalinach na poziomie 6,5% spalanie najbardziej idealne + pomiar temperatury w dolnej komorze które w DCxxS nie powinno przekraczać 650 stopni w naszych warunkach świadomość obsługi kotłów sprowadza się do nastaw żeby się paliło i nie kopciło nikt nie podchodzi do tego w sposób profesjonalny a tak powinno się do tego zabrać  na zachodzie to standard u nas fanaberie i pasje palacza ale do sedna, mamy w Polsce mądre głowy, które stworzyły sterownik do Holzgazu który daje możliwość sterowania prędkością wentylatora w przypadku uproszczonej wersji jest to dobry sposób na ograniczenie temperatury spalin istnieje serwo do atmosa które przymyka powietrze dla układu po przekroczeniu temperatury 230 niezależnie od klapki termostatu FRstopnie takie rozwiązanie jest standardowo montowane w kotłach przeznaczonych na rynek  Niemiecki można z powodzeniem dokupić i zamontować. Osobiście uważam że najważniejsze aby prawidłowo zapalić ten kocioł co w brew pozorom jest filozofią większość pali szybko, a niewielka liczba osób rozpala do wyżarzenia wkładu rozpałowego a następnie później układa możliwie najszczelniej jak się tylko da w górnej komorze na rozżarzone wcześniej drewno tak rozpalony kocioł zakładając że ładujemy większe polana 12-15 cm pali się w temperaturze 230 stopnie dla zainteresowanych mogę podesłać link z pracy takiego kotła. 

Jeśli nazbyt mocno zdławisz powietrze pierwotne i nie skorygujesz powietrza wtórnego zawędzisz komorę załadowcza stosunek musi być dla PP i PW w odpowiedniej proporcji a ta uzależniona jest do rodzaju palącego się wsadu  

Mam do Ciebie pytanie. Nowsze piece dc mają dwa cięgna osobne od regulacji pp i osobne od pw. Ja ma jedno 2w1 i zawsze mam wątpliwości ile to wysunąć czy wsunąć. Palę w dc25s zawsze bukiem, mam instalacji 2000 w buforach, zasobnik cwu 300l ,zamontowany rck . Przed Rck temp. 250-260 . Cięgno wysunięte 7mm klapka honeywella zamyka się przy 90 na kotle. Ogrzewam dom o powierzchni 370 m2. Przy rozładowanych buforach średnio 35 stopni potrzebuję około 37 kg drewna czyli niecałe 1i1/2 wsadu do nałdowania buforów do 90-95 stopni . Spalam to w około 4, 5 godziny przy jednoczesnym ogrzewaniu domu przy temp. zewnętrznej około zera. Moje pytanie czy tu da się jakoś zejść z temperatury jak u Ciebie  wykorzystując lepiej opał?

 
Opublikowano

Przelicz kg drewna na kwh 37kg x 4,2kwh z kg x sprawność 90% wychodzi niby około 155kwh

W bufor 2000l niby się mieści 120kwh wiec wychodzi u ciebie zuzycie przez dom na poziomie 7kwh. Całkiem dobry wynik moim zdaniem, ale to juz kwestia izolacji itp.

Opublikowano
W dniu 8.12.2022 o 11:44, navo napisał(a):

Mam do Ciebie pytanie. Nowsze piece dc mają dwa cięgna osobne od regulacji pp i osobne od pw. Ja ma jedno 2w1 i zawsze mam wątpliwości ile to wysunąć czy wsunąć. Palę w dc25s zawsze bukiem, mam instalacji 2000 w buforach, zasobnik cwu 300l ,zamontowany rck . Przed Rck temp. 250-260 . Cięgno wysunięte 7mm klapka honeywella zamyka się przy 90 na kotle. Ogrzewam dom o powierzchni 370 m2. Przy rozładowanych buforach średnio 35 stopni potrzebuję około 37 kg drewna czyli niecałe 1i1/2 wsadu do nałdowania buforów do 90-95 stopni . Spalam to w około 4, 5 godziny przy jednoczesnym ogrzewaniu domu przy temp. zewnętrznej około zera. Moje pytanie czy tu da się jakoś zejść z temperatury jak u Ciebie  wykorzystując lepiej opał?

 

Osiągasz bardzo dobrą sprawność całego sytemu wg kg drewna i potrzeb tak że nie kombinuj bo jest super

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam . kocioł .dc100 Atmos. Strzela i wyrzuca gazy jak ustawić powietrze pp. I pw. Nie mogę sobie poradzić z ustawieniem czy to coś innego.wyrywa dekiel od wyczystki komina takie ciśnienie  gazów. Dziękuję za pomoc i rozwiązaniem problemu.

Witam Atmos DC.100. cofa gazy i wyrzuca dekiel od komina i duża temperatura spalin . dziękuję.

Opublikowano

Komin drożny? Od sprawdzenia tego chyba należy zacząć

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
5 godzin temu, kufer napisał(a):

Nie mogę sobie poradzić z ustawieniem czy to coś innego.wyrywa dekiel od wyczystki komina takie ciśnienie  gazów

Sprawdź szczelność - drzwiczki, sznury, połączenie czopucha. Jakieś lewe powietrze zapala gwałtownie gazy w wymienniku - stąd wybuchy i wyczystka wypada. Druga sprawa to nie powinno być nie spalonych gazów w wymienniku. Powinny się zapalać i spalić w palniku. 

Zbyt duża ilość PW może zrywać płomień w palniku i wtedy nagromadzone gazy gwałtownie zapalają się w wymienniku i jest bum.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Czy dužo powietrza w komorze z drewnem i malo w dysze.Mialo by byc tak na okolo 1 cm wyciagnutego pretu komory zaladunku i 1,5 cm na dyze,czy 0,5/0,75-1,czy 1,5/2-2,5 pomiarowo.Na iglastym možne wiecej na dyze pusczac.Tež wažne,by nie zamykal calkowo miarkownik dostep powietrza,bo gazy sia generuja nadal,nie spaluja i przy nastepnym doplywu powietrza i pojeweniu plomienia jest zaplon gazow nagromadzonych od zaladunku po komin i buch,buch.

Opublikowano

Jak ustawić powietrze wtórne nie pierwotne po ile wyciągnąć.atmos DC. 100  cienkie drzewo 

Jak ustawić powietrze wtórne i pierwotne  po ile wysunąć.kociol Atmos DC 100.dziekuje

Opublikowano

1) Kocioł napisz którą masz wersję tego kotła zakładam że mowa o kotle DC100S, który pracuje na 2 wentylatorach tłoczących powietrze do górnej komory pytanie czym ruszałeś czy tylko cięgnami od powietrza czy również ilościa powietrza które tłoczą wentylatory  

Opublikowano (edytowane)

Tak było regulowane powietrze z tyłu obuma był hydraulik i wszystko zjebał. Tak mam kocioł z dwoma wentylatorami.  Jak to ustawić żeby było ok wybucha  wyrywa dekiel z komina. Cofa nieraz dym może to gazy. już nie mam siły. Tak fachowiec pomógł. Palę deskami suchymi sosna nie grube. 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Opublikowano

Moim zdaniem rozpala ci się na raz za dużo w komorze, przez drobne drewno, a komin nie jest w stanie tego odebrać albo dopływ powietrza do kotłowni, czy w ogóle jest?  Spróbuj poukładać te deski jakoś, albo czymś przesypać, trocinami, albo chociaż kilka warstw kartonu lub grubo marketowych gazet w połowie komory (na próbę).

Opublikowano (edytowane)

 

https://www.kamody.cz/soubory/relatedfile/atmos-kotel-dc100-navod-A0031.pdf

Jest to kapitola 28.Zdejcja sa przy tym opise.

PP jest "primární vzduch"

Optimal- Do zatrzymania(12mm) plus 0 do 5mm možne dosterowac.

Max.moc-Do zatrzymania (12mm) plus 5 do 20mm možne dosterowac

(mysle,že "do zatrzymania" znaczy wcisnac i jest widac tych 12mm pretu i potym plus znaczy wyciagnuc o opisana wartosc)

PW zwiazane z klapka przy wentylatoru

A-minimalne otwarcie klapki ustawienie ssania powietrza przy wylaczonym wentylatorze-staložar A 4-7mm

B-maximalne otwarcie klapki-moc nominalna. B 4-10 mm.

 

Edytowane przez bercus

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.