darekerad Opublikowano 26 Października 2009 #51 Opublikowano 26 Października 2009 Witam. Dzisiaj zmieniłem czas postoju w podtrzymaniu z 7 na 8 minut, reszta ustawień jak poprzednio; ....obserwuję "kopczyk". W poprzednim poście nie napisałem nic o powietrzu.... więc tak, dmuchawa odsłonięta na ok 2,5 cm i lekko otwarty dopływ powietrza na drzwiczkach (ok 10% powierzchni otworu), podczas palenia nie dymi się, nieduże spieki na "kopczyku" ogólnie ok. Aktualnie na grzejniki 36, powrót 51, (temp. mierzona dwoma sterownikami od pieca miałowego, sondy przylegają do rur, tak że temperatura wody w rzeczywistości pewnie jest większa) temp kotła ustawiona 70, teraz jest 77 i powoli zaczyna spadać. W podtrzymaniu jest ok 1godz, do startu trybu PRACA potrwa jeszcze ok 50 min do godziny. W domu ciepło, temp. 20,5 (zmierzona regulatorem pokojowym BPT30) w części pomieszczeń 21 (bliźniak, pokoje ze wspólną ścianą). Kocioł uruchomiłem 03-10-2009 do dzisiaj 400kg ale miałem inne ustawienia podtrzymania podawanie 25 sekund przerwa 30 minut, bez wydłużenia przedmuchu ("kopczyk" znikał i długo trwało jego rozpalenie w trybie PRACA), jest nadzieja że teraz, z nowymi ustawieniami (podawanie 16 sekund przerwa 8 minut, znacznie się poprawi, dłużej jest w podtrzymaniu, krócej trwa tryb PRACA. Jeszcze sprawa płomienia, u mnie Futura Econo 25kW nie ma deflektora (fabrycznie) tak więc nie będzie on tak rozłożysty jak na filmie, ale jest większy jak był kiedyś, jasnożółty, i najważniejsze szybciej nagrzewa wodę w instalacji. Pozdrowienia. Cytuj
iryd56 Opublikowano 26 Października 2009 #52 Opublikowano 26 Października 2009 Witam....lekko otwarty dopływ powietrza na drzwiczkach (ok 10% powierzchni otworu), podczas palenia nie dymi się, nieduże spieki na "kopczyku" ogólnie ok.... Witam, też się zastanawiam, co by dochodziło trochę powietrza w przestoju. Myślałem o niedomykaniu klapki od nadmuchu lub faktycznie uchylić co nieco klapki na drzwiczkach. Wypróbuję obydwa sposoby i zobaczymy. Cytuj
mpendzik Opublikowano 27 Października 2009 #53 Opublikowano 27 Października 2009 A to powietrze nie wystudzi paleniska ?? Albo w przypadku braku energii elektrycznej opał zamiast zgasnąć, to będzie się palił bo będzie miał powietrze.... To dodatkowe powietrze trochę może namieszać.... Cytuj
iryd56 Opublikowano 27 Października 2009 #54 Opublikowano 27 Października 2009 Wg mnie to nie wystudzi paleniska, wręcz odwrotnie. Co do przypadku braku energii, wykonałem próbę symulacji braku energii elektrycznej (przy kotle szczelnym - bez uchylonej żadnej klapki), w moim przypadku temp niewiele wzrasta (2 - 3 stC). Nie wiem jak będzie w przypadku uchylonej jednej z klapek - muszę to przećwiczyć. Myślałem o minimalnym uchyleniu dla podtrzymania żaru. Cytuj
kirys Opublikowano 27 Października 2009 #55 Opublikowano 27 Października 2009 A to powietrze nie wystudzi paleniska ??Albo w przypadku braku energii elektrycznej opał zamiast zgasnąć, to będzie się palił bo będzie miał powietrze.... To dodatkowe powietrze trochę może namieszać.... Ja też zostawiłem minimalny prześwit w dolnej klapce popielnika, żeby wyciągało spaliny w czasie postoju, bo bez tego strasznie kotłował się dym nad palnikiem i troszke jakby czuć było dymek w kotłowni. 1 1 Cytuj
darekerad Opublikowano 27 Października 2009 #56 Opublikowano 27 Października 2009 A to powietrze nie wystudzi paleniska ??Albo w przypadku braku energii elektrycznej opał zamiast zgasnąć, to będzie się palił bo będzie miał powietrze.... To dodatkowe powietrze trochę może namieszać.... Witam. Nikt na tym forum, a przynajmniej ja, nie pisze o otwarciu "drzwi" do popielnika :) , a serio u mnie otwór ma fi20, otwarty jest (po kilku próbach i testach) na ok 10%, wszystko zależy od wielu, wielu czynników (np. ile tego powietrza dostarczasz do kotłowni, konstrukcja kotła, przekrój, wysokość komina itp.). Nie można się sugerować, jak mają inni ustawione, trzeba pokombinować "na gruncie". Zauważ, że ja (PRACA W PODTRZYMANIU) co 8 minut dostarczam przez 16 sekund paliwo z powietrzem i wydłużam czas podawania powietrza o 48 sekund i przez 10% fi20 dostarczam powietrze przez cały czas. Absolutnie nie twierdzę, że są to najlepsze ustawienia (w moich warunkach się sprawdzają, podtrzymanie trwa 2 godziny, praca 15-17 minut) wystarczy,że zostawię otwarte drzwi do kotłowni i cały plan bierze w łeb........ O ustawieniach, wynikach piszę wyżej (swoich i w swojej kotłowni) Pozdrowienia Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Października 2009 #57 Opublikowano 27 Października 2009 Czyli nie do końca masz nad kotłem kontrolę . Wystarczy zewnętrzny czynnik i już układ jest rozregulowany. Układ sterujący powinien być tak wykonany aby żadne zewnętrzne czynniki przypadkowe nie wpływały na przebieg palenia. Cytuj
darekerad Opublikowano 27 Października 2009 #58 Opublikowano 27 Października 2009 Witam. Może przesadziłem z tym otwarciem drzwi :) , ale jakiś dodatkowy dopływ powietrza jest więc na dłuższą metę, pozostawiając otwarte drzwi na stałe warunki się zmienią. Nie zagotowała się jeszcze u mnie woda w instalacji. A ten "zewnętrzny czynnik" musiałby na prawdę być intensywny, ale dziękuję za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam Cytuj
darekerad Opublikowano 27 Października 2009 #59 Opublikowano 27 Października 2009 Czyli nie do końca masz nad kotłem kontrolę . Wystarczy zewnętrzny czynnik i już układ jest rozregulowany. Jeszcze odnośnie kontroli nad kotłem, masz rację, nie mam takowej, ale od tego jest sterownik, żeby w razie zmiany zewnętrznych czynników na niekorzystne dla aktualnych ustawień, pilnował aby kocioł się nie przegrzał i nie wygasł i jak widzę spełnia swoje zadanie w 100%, jak do tej pory. Pozdrawiam Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Października 2009 #60 Opublikowano 27 Października 2009 Tak ale ręcznie uchylonej klapy nie zamknie. Przy wzroście temperatury związanej z nieszczelnością nie usunie. Po prostu nie włączy wentylatora na stałe ale wtedy i przedmuchy mogą być groźne. Cytuj
darekerad Opublikowano 27 Października 2009 #61 Opublikowano 27 Października 2009 Tak ale ręcznie uchylonej klapy nie zamknie. Nie zamknie -szczelinki 10% z 20 mm Przy wzroście temperatury związanej z nieszczelnością nie usunie. Usunie - pracuje pompa co, dodatkowo przy 85'C zadziała wychładzanie kotła poprzez wężownicę bezpieczeństwa. Po prostu nie włączy wentylatora na stałe ale wtedy i przedmuchy mogą być groźne. Wyłączy wentylator na stałe bez przedmuchów - w razie konieczności, nie będzie podawał paliwa po prostu sterownik przejdzie w stan awaryjny i jego działanie wtedy służy ochronie kotła Cytuj
alf Opublikowano 27 Października 2009 #62 Opublikowano 27 Października 2009 Witam. Również uważam, że trochę dodatkowego powietrza dobrze wpływa na spalanie. Na załączniku pokazałem moje rozwiązanie. Jest to wpięty element pomiędzy dmuchawą a piecem, dzięki któremu będe doprowadzać dodatkowe powietrze nad samą retortę. Zaletą jest też to, że napowietrzanie będzie w trakcie pracy dmuchawy, podczas pracy palnika. Oczywiście ilość powietrza będzie regulowana zwykłym zaworem. Wykonałem już próbę doprowadzając powietrze rurką 1/2 '' nad palenisko i widać pozytywny wpływ. Płomień wyraźnie jaśnieje, co moim zdaniem oznacza dopalenie gazów. Jadnak trochę pracy jeszcze przede mną, więc na efekty i wnioski muszę jeszcze poczekac. Pozdrawiam. Cytuj
darekerad Opublikowano 30 Października 2009 #63 Opublikowano 30 Października 2009 Witam. W kotłach o większej mocy są właśnie takie rozwiązania stosowane. Załączam zdjęcie poglądowe takiego przykładowego układu. Może będzie pomocne w dalszej pracy konstruktora. 1 Cytuj
alf Opublikowano 30 Października 2009 #64 Opublikowano 30 Października 2009 Właśnie tak to sobie wykombinowałem. Jednak docelowo chcę podawac powietrze wielo punktowo. Traktuję to wszystko jako zabawę, bo tak naprawdę nie wiem, czy można coś zaoszczędzić na opale. Byc może więcej uzyskam wymieniając drzwi zewnętrzne :-) Chce jedynie zaspokoic moją ciekawość. Być może będzie czystszy kociołek, mniej czyszczenia. A to byłoby już coś.Pozdrawiam Cytuj
kenys Opublikowano 28 Listopada 2009 #65 Opublikowano 28 Listopada 2009 nie wiem jakie wszyscy macie kotły ale u mnie jeżeli ustawisz czas podtrzymania np. 20 to jest to czas w minutach czyli piec załączy siępo upływie 20 minut na 80 sekund U mnie więc to się nie kalkuluje gdyż obecnie piec mam ustawiony u060 u1 20 u2 40 u3 60 u4 5 Cytuj
cortez303 Opublikowano 2 Grudnia 2009 #66 Opublikowano 2 Grudnia 2009 A jaki masz piec? Ja mam Hef-15 kw, retorta. Kupiony w tym roku, we wrześniu. Mam mieszkanie w 40 letnim budynku składajacym sie z 3 mieszkan, kazde ma osobne wejscie.Ja mam mieszkanie zewnętrzne od północy. Nieocieplone. Okna plastikowe. 84 m2. Instalacja CWU i Co, bojler 120 . Wymiennik płytowy. Sterownik geco. Pompy chodza na 2. A teraz najlepsze . Próbowałem róznych ustawień i nie schodze poniżej 24 kg na dzień. Moim zdaniem to katastrofalny wynik, jak czytam tutaj osiagniecia niektórych uzytkowników pieca. Moje najbardziej ?wydajne? ustawienie to chyba było u0 -59 u1-13 u2-47 u3-45 u4-20. Przesłona wentylatora otwarta na 4 cm.Temperatura około 22 stopnie. Teraz mam u0 -63 u1-15 u2-45 u3-45 u4-20. przesłona otwarta na jakies 6cm. C Chyba zeżre wiecej niz 24 kg. Groszek z KWK Juliusz. Spala sie nieźle. Eksperymenty eksperymentami ale tona ekogroszku to 650 zł. Będę naprawde wdzieczny wszystkim za pomoc. Cytuj
pawlostech Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor #67 Opublikowano 5 Grudnia 2009 nie wiem jakie wszyscy macie kotły ale u mnie jeżeli ustawisz czas podtrzymania np. 20 to jest to czas w minutach czyli piec załączy siępo upływie 20 minut na 80 sekund U mnie więc to się nie kalkuluje gdyż obecnie piec mam ustawiony u060 u1 20 u2 40 u3 60 u4 5 Te 80 sekund możesz zmniejszyć np. do 10 , ale te ustawienie można zmienić w trybie serwisowym. Nie dość że jest to ustawienie nie ekonomiczne to jeszcze przy małym zapotrzebowaniu na ciepło może spowodować nagrzanie kotła do temp. powyżej zadanej. Cytuj
pawlostech Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor #68 Opublikowano 5 Grudnia 2009 A jaki masz piec? Ja mam Hef-15 kw, retorta. Kupiony w tym roku, we wrześniu. Mam mieszkanie w 40 letnim budynku składajacym sie z 3 mieszkan, kazde ma osobne wejscie.Ja mam mieszkanie zewnętrzne od północy. Nieocieplone. Okna plastikowe. 84 m2. Instalacja CWU i Co, bojler 120 . Wymiennik płytowy. Sterownik geco. Pompy chodza na 2.A teraz najlepsze . Próbowałem róznych ustawień i nie schodze poniżej 24 kg na dzień. Moim zdaniem to katastrofalny wynik, jak czytam tutaj osiagniecia niektórych uzytkowników pieca. Moje najbardziej ?wydajne? ustawienie to chyba było u0 -59 u1-13 u2-47 u3-45 u4-20. Przesłona wentylatora otwarta na 4 cm.Temperatura około 22 stopnie. Teraz mam u0 -63 u1-15 u2-45 u3-45 u4-20. przesłona otwarta na jakies 6cm. C Chyba zeżre wiecej niz 24 kg. Groszek z KWK Juliusz. Spala sie nieźle. Eksperymenty eksperymentami ale tona ekogroszku to 650 zł. Będę naprawde wdzieczny wszystkim za pomoc. Posiadam Hef eko plus 20 kW w moim przypadku na ekonomie spalania miało wpływ wiele czynników. Ustawienia były tylko częścią ale od czegoś trzeba zacząć. Pompę od c.w.u. ustaw na pierwszy bieg. U1 i U2 musisz ustawić doświadczalnie. U3 spróbuj z zakresu od 8 do 15 -przy tej zmianie musisz też zmienić w trybie serwisowym parametr C2 w zakresie od 5 do 15 U4 na 5 W trybie serwisowym C4 na 1 Dodatkową oszczędność można osiągnąć zmniejszając parametr D4 który odpowiada za temp. załączania pompy c.w.u. z początkowego 55 zmniejszyłem na 45 co zmniejszyło czas jak i częstotliwość załączania pompy. Jeśli masz jakieś wątpliwości odnośnie podanych parametrów pytaj. Cytuj
cortez303 Opublikowano 8 Grudnia 2009 #69 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Bardzo dziękuję za rady. Mam oczywiscie pytania. 1. Jak wejsc w tryb seriwsowy tego sterownika (G-403-P02)? 2. ?U1 i U2 musisz ustawić doświadczalnie?. Czy mógbyś mi jednak zasugerwać przykładowe ustawienie parametrów U1, U2 , U3 ?A co za tym idzie również C2. Chodzi o to że jeśli ustawię U1 na 20, U2 na 40 to czy ustawienie U3 na przykład na 15 a C2 na 5 będzie miało sens ?. Oczywiscie sprawdziłem sobie co to jest C2 (czas pracy podajnika i wentylatora gdy minie ustawiony przez użytkowanika czas oczekiwania w podtrzymaniu -czyli jak rozumiem C3). C4 to mnożnik czasu pracy wentylatora zaraz po przejsciu sterownika do stanu podtrzymania ( mnożnik czasu wentylatora??? mnożnik czego przez co??? ) Ja po prostu nie chwytam tych zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Pozdrawiam Jarek Cytuj
darekerad Opublikowano 8 Grudnia 2009 #70 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam. Załączam instrukcję serwisową, od strony 10.... GECO_403_P02_serwisowa.PDF Pozdrawiam. Cytuj
pawlostech Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor #71 Opublikowano 8 Grudnia 2009 By to było zrozumiałe dla każdego miałem zrobić odpowiedni wykres. W którym było by wszystko wraz z zdjęciami i filmami niestety brak czasu. Spróbuje w tym tygodniu tylko uproszczony. Wszystko to eksperymentowanie podałem tobie przedziały w których zmiany mają sens. Co od czego zależy i jaki ma wpływ na spalanie trzeba samemu zaobserwować. Myślę że wykres wiele wyjaśni. Cytuj
cortez303 Opublikowano 10 Grudnia 2009 #72 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam.Załączam instrukcję serwisową, od strony 10.... GECO_403_P02_serwisowa.PDF Pozdrawiam. dzieki i tez pozdrawiam Cytuj
cortez303 Opublikowano 10 Grudnia 2009 #73 Opublikowano 10 Grudnia 2009 By to było zrozumiałe dla każdego miałem zrobić odpowiedni wykres.W którym było by wszystko wraz z zdjęciami i filmami niestety brak czasu. Spróbuje w tym tygodniu tylko uproszczony. Wszystko to eksperymentowanie podałem tobie przedziały w których zmiany mają sens. Co od czego zależy i jaki ma wpływ na spalanie trzeba samemu zaobserwować. Myślę że wykres wiele wyjaśni. OK. Poczekam na wykres.A do tego czasu sam cos pokombinuje.Niestety nie mam skype. Cytuj
majson1 Opublikowano 13 Stycznia 2010 #74 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam,Powiem, że bardzo mi się podoba - to jest płomień. Jestem świeżym palaczem, 1-szy sezon i też dochodzę metodą prób, pomiarów czasów, przeliczaniem zużycia etc. Niestety, u mnie płomień mniejszy - bardziej przypomina płomień z palnika, mniejsza ilość grochu na retorcie. Moje podawanie to 6s a przerwa 30s. zastanawiam się czy zwiększenie podawania o 2 sek i wydłużenie przerwy w podawaniu o 20 sek da taki efektowny kopczyk i taki długi płomień. Na pewno muszę popracować przy powietrzu - zmniejszyć obroty dmuchawy. W środę wprowadzę zmiany i napiszę co z tego wynikło. Filmik ten pomógł mi przełamać moje podejście do jak najskromniejszego podania paliwa - z oczywistych względów oszczędności w spalaniu. Pozdrawiam Igor witam ja mam piec 15kw,i płomień ma niski ustawienia to czas podawania 7,przerwa 51 powierze 21 % co zrobić zeby zwiekszyć płomień bo narazie ustawiłem zeby nie wygasał piec.pozdrawiam Cytuj
Greg09 Opublikowano 14 Stycznia 2010 #75 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zwiększ wysokość i objętość paleniska na retorcie poprzez skrócenie przerwy pomiędzy podawaniami np. tak do 30 s i zwiększ ilość powietrza na 30-35%. Myślę, że osiągniesz swój wymarzony płomień! :) no i oczywiście większą moc kotła. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.