Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1.Może ,to NIEWIELE mi styknie. 2.Codzienne rozpalanie odpada.3.Wełna nadmiernie nie wyizoluje.4.Jeszcze nie wiem ,muszę tego doświadczyć.5.To próba ,a nie oczywistość. Kociolek nie zostanie samopas,będzie podczas zabiegu pod pełną obserwacją.

Opublikowano (edytowane)

Prace na obsługą zapalarki poszły nieco do przodu przy SKZP02

Zaznaczam,że to cały czas soft testowy.

Zapalarka do SV200 nieco inne menu. Doszły ikony zegarków na główny ekran pokazujące czy sa aktywne strefy na dany układ

Funkcja zapalarki gdy jest aktywna oznacza tzw tryb czuwanie eko (palnik sie wygasza)

Doszło dopalanie dawki itp.

 

Z fajnych rzeczy dla osób które na lato mają także solary jest tryb schładzania solarów przez układ kotła pracujący na sterowniku SKZP02

 

Krótka prezentacja:

Filmik SKZP02 ZAPALARKA  - kliknij w napis

 

Wrzuciłem na youtube, będzie łatwiej zobaczyć

 

 

Edytowane przez Pieklorz
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Witam
Jestem w trakcie remontu mieszkania w starym domu 6 rodzinnym (ok 50 m2)

Mieszkanie mam na pietrze, czyli na dole jak i na gorze mi grzeją
Budynek nie ocieplony ( w przyszlosci jest planowane ocieplenie)
wylalem nowa posadzke , styropianu tylko 3 cm bo wiecej nie szlo. sufit podwieszony ale nie dawalem dodatkowej izolacji.
okna plastik dwuszybowe
piec przeniesiony do piwnicy, calkowicie nowa instalcja (pex)
podlogowka w kuchni w korytarzu i lazience
i w dwoch pokojach po jednym grzejniku i lazienka drabinka.
Bojler 120 litrow
I zamierzam latem montować piec
Myślałem właśnie o piecu Technix 9KW 

Myślicie, że to dobry pomysł ?

Mam takie dwa mieszkania i chciałem do obu go zamontować
Opublikowano

9 Kw spokojnie wystarczy do takiego metrażu. 

Opublikowano

19 kw to dla 3-4 takich mieszkań , tak jak napisał kolega wyżej 9kw w zupełności wystarczy 

Opublikowano

No i rozbebeszyłem Argos Pid Blacka - nie wiem czy to wersja testowa, chociaż na taką nie wyglądało...

Jeśli chodzi o stronę sprzętową:

Sterownik mógłby obsłużyć jeszcze jedną pompę - reszta wyjść jest zajęta. Niezły procek, lutowanie maszynowe bardzo dobrze zrobione, kabelki ładnie pozaciskane tulejkami lub końcówki cynowane. Większość elementów pozwala na obciążenie 4A (zapalarki, zawory itd, przekaźniki pod pompy 5A) - co też jest niezłe.


Bardzo fajna wtyczka do zaworu trójdrogowego - coś ala łączeniówka w pompach WILO / GRUNDFOS. Ze strony czujników mamy wyjmowane wtyczki z dokręconymi kablami jak w wielu sterownikach.

Szklany ekran - ładne spasowanie, trzyma się na magnesach obudowy - trzyma się mocno i wygląda / funkcjonuje to bardzo dobrze. Panel łączony jest za pomocą 4 kabli z wyjmowaną wtyczką. Elektronika w panelu na poziomie. Jeśli będzie opcja zmiany interfejsu poprzez zmianę panelu - nie powinno być z tym problemu. Na panelu wyjścia pod dodatkowe czujniki (klapa podajnika, zewnętrzny)

I teraz ciemna strona mocy:

Nie wiem czy tak jest docelowo wszędzie, ale po jednej stronie płytki wykonawczej mamy czujniki poskręcane ładnie do wtyczek a te wkładamy do złącz - całość jak u innych producentów wygląda dobrze. Po drugiej stronie (strona wykonawcza - wysoko-prądowa) nie mamy wtyczek - kable są przylutowane do płytki. I ROBIŁ TO CHYBA STOLARZ, MURARZ LUB AKROBATA. Kable przypalone, dziury w lutach, kulki itp. Dopóki kabel z uszkodzoną izolacją nie dotknie sąsiedniego jest OK, ale żadnej normy się to nie trzyma i może być gwoździem do trumny danego egzemplarza. Może to tylko w jakiejść testowej wersji a docelowo mogą być tam złącza - nie wiem.

Ekran nie jest najmniejszy, ale bardzo słabej rozdzielczości - porównując np. do techa st480 - tam ekran jest mniejszy ale wszystko dużo bardziej czytelne, mieści się więcej informacji i nie trzeba używać skrótów.

Widać też, że gdzieś brakło zasilania - jest podciągnięte z innego miejsca - w praktyce wyszedł pewnie jakiś projektowy błędzik.

Obudowa góra i dół trzyma się na 2 kołkach plastikowych, jest to spięte trytytkami bo się rozłazi. Docelowo będzie to skręcone do obudowy i nie ma z tym problemu. Fazy pod śrubki trzymające laminat robione na kolanie wiertarką (to takie szczegóły).

Softowo:

Jak już wspominałem nie lubie interfejsu Elektro-Miza, trzeba coś przytrzymać, czasem przeskakiwać na enterze a zatwierdzać strzałką.(tak jest np. w pracy ręcznej). Jest to problematyczne dla osób nieobeznanych z elektroniką i osób starszych. Ogólnie jest ciężko jak nie można wejść w menu klawiszem a tam nie będzie napisane: TEMPERATURA KOTŁA, TEMP. BOJLERA, POMPY lub TRYB PRACY.

Tu już trzeba pamiętać co gdzie przytrzymać żeby wejść do jakiegoś menu i dziadek gania za instrukcją jak pompę od podłogówki wyłączyć.

Widok główny skrótowo jak w Argos Pid, bo rozdzielczość ekranu bardzo mała. Za to litery są duże i czytelne. Jak włączymy czujniki to w prawym dolnym rogu migają nam poszczególne temp. Raz zaworu, raz pogodówka, spalin. Ogólnie sterownik uczy cierpliwości... U mnie był błąd, że nie znikały wszystkie znaki przez co temp. bojlera wynosiła 455 stopni (5 zostawała po czujniku zewnętrznym). Po aktywacji regulatora pokojowego - nie zaświecała się też dedykowana dla niego dioda.

Ustawienia - wygląda to na proste. Nie lubie opcji z krotnościami przy węglu, ale tutaj jest to inaczej podzielone niż w Plusie. Do ogarnięcia.

W prawym górnym rogu po wygaszeniu pojawia się napis ROZP na pellecie mimo że kocioł tego nie robi - bywa to mylące. Startuje jak powinien (np, po zwarciu termostatu), ale ekran pokazuje to dużo wcześniej.

Jest pogodówka, ale nie ma obniżania zadanej - trzeba też więc idealnie wstrzelić się z krzywą.
Termostat ma opcję tylko wyłączania pompy CO - co z brakiem obniżania dla zaworu doprowadzi do wychłodzenia instalacji i grzania ją niskim parametrem - w efekcie zimno będzie odczuwalne.
Brak też jakichkolwiek ustawień zaworu. Z racji, że tutaj nigdy nie było logiki sterowania to będzie dobijał od krańcówki do krańcówki zamykając odbiór ciepła i zalewając kocioł zładem wody.

Czyli - W Argos Pid Plus mamy możliwość obniżenia temp. za zaworem ale nie mamy pogodówki. W Argos Pid Black mamy pogodówkę, ale nie mamy połączenia w tym układzie z regulatorem pokojowym. Jeszcze ze 2 sterowniki i może producent dojdzie do tego co inni mają już 10 lat w standardzie oprogramowania (obniżenie zadanej na podstawie krzywej grzewczej, stopowanie układu, minimalny, maksymalny uchył zaworu itp).

Pompa dodatkowa - posiada czas przestoju i czas pracy, więc jak chcemy ustawić jak cyrkulację ale nie ma nas 10 godzin w domu to i tak będzie kręcić. Startuje niezależnie od reszty, wyłącza się jak temp. kotła spada poniżej 35 stopni (chyba, że coś źle tutaj zaobserwowałem) co też przy podłogówce może być upierdliwe.
Taka opcja pracy (praca-pauza) jest fajna jak mamy sam termostat i chcemy czasem podmieszać wodę w instalacji, żeby woda nie wystygła - ale tutaj tego nie ma.

Jak chcemy zastopować pompę CO - obniżamy temp. na ekranie głównym, jak chcemy zatrzymać CWU - obniżamy temp. bojlera, jak chcemy zatrzymać dodatkową - grzebiemy w czasie pracy/przerwy w menu serwisowym - logiczne...

Brak możliwości ustawienia temp. przejścia w tryb letni. (przejście na TRYB LETNI też jest wygodniejsze niż grzebanie w temp.).

Ogólnie sterownik prosty. Nie lubie jak coś robi się po łebkach (sterowanie zaworem). Nie lubię też tego interfejsu - ale może komuś taka funkcjonalność odpowiada i wystarczy. Szkoda tylko że mamy 2020 rok i z pewnymi rozwiązaniami trzeba iść do przodu.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Masz jakieś dziwne tendencje do pierwszych serii. Podobnie z argos+ było

Argos Black dla pierwszej serii miał adaptowana płytkę z innego rozwiązania, która musiała mieć pod kocioł adaptacje.

Jeszcze do kompletu pierwszy testowy skzp05 by sie przydał (a hardware teraz przerabiany, przenoszenie złączek...)

Pewnie soft wcześniejszy, więc czegoś być jeszcze nie musi.

 

Zawór pilnuje nastawy wg swojego algorytmu nie ma nastaw czasu otwarcia itd., ma się ustawiać tak, aby pilnować wyliczonej nastawy za zaworem i nie od krańcówki do krańcówki....

To ma byc proste bez miliona nastaw. To nie jest rozbudowana wersja z nastawami.

Idzie wg krzywej pogodowej, którą sam ustawiasz dla -10, 0 oraz +10  (pierwszy soft nie miał trybu auto-lato, kolejne przechodzą w auto-lato powyżej 15st.C na zewnątrz)

Jak dobrze ustawisz (co twierdzisz instalator robi na jednej wizycie), to będzie grało.

 

Aktualnie histereza CWU jest max 10st.C pod duże zbiorniki kombinowane jest idea, aby ją zmienić z regulacja do 20st.C

 

Opublikowano

Oceniam co widzę po otwarciu pudełka. Nie wiem czy jakaś testowa wersja czy nie - tak polutowanych kabli nie chciałbym dostać w żadnym urządzeniu. Może tam dojdą złączki  lub inne rozwązania lub zrobi to ktoś kto się na tym zna. Dlatego nie chcę oczerniać bo wiem jak działają prototypy zanim wszystko wyjdzie w praniu i zanim projekt będzie finalny.
 

57 minut temu, Pieklorz napisał:

Jak dobrze ustawisz (co twierdzisz instalator robi na jednej wizycie), to będzie grało.

Czytajcie i rozumiejcie!
Krzywa grzewcza W POŁĄCZENIU z obniżaniem zadanej o np. 10-15-20 stopni i powolnym ruchem zaworu daje święty spokój.
Jak ustawisz mu teraz dla plus 10 stopni zadaną 45 stopni to po dogrzaniu zadana wyniesie 25 lub 30! Zawór zacznie się domykać z określonym czasem (próbkowanie 30-45 sekund i zamykanie co 5%) aż nie zrobi się chłodniej w pomieszczeniu - jak zrobi się chłodniej - termostat się zwiera i temperatura rośnie. Im lepiej to ustawisz tym lepiej to działa, ale nie mówcie mi, że NIE DA SIĘ ustawić krzywej grzewczej z marginesem 20 stopni... Gdyby tak nie było Tech, Plum nie pchali by tego do każdego sterownika, a śmiem twierdzić, że sprzedają ich nieco więcej. Sterowniki zewnętrzne do zaworów Techa, Keya które są najpopularniejsze też taką opcję posiadają.

 

Godzinę temu, Pieklorz napisał:

Zawór pilnuje nastawy wg swojego algorytmu nie ma nastaw czasu otwarcia itd., ma się ustawiać tak, aby pilnować wyliczonej nastawy za zaworem i nie od krańcówki do krańcówki....

Ale ten algorytm się nie kalibruje i nie wie w jakiej pozycji znajduje się zawór - zmienia się mu tylko "prędkość" bliżej zadanej, że kręci wolniej - a czy zawór otwarty jest 2% czy w 70% to ten algorytm nie wie (przynajmniej tak to działa w Plusie).
Teraz wyobraź sobie że ktoś ma zawór 4D na grzejniki z siłownikiem i pogodówką, za nim zawór 3D stałotemperaturowy na podłogówkę. Jak zawór 4D zamyka się do poziomu 5 czy 10% to podłoga jest zimna. Czasem minimalne otwarcie zaworu na 20% to jedyna droga żeby w takiej instalacji coś zagrało.
Oczywiście, że tutaj nie jedzie od krańcówki do krańcówki bo nie ma po co wahlować - nie ma sygnału zwrotnego, żeby nagle zmienić temperaturę - za oknem w momencie temp. też się nie zmieni - dom za to łatwo przegrzać.

W Plusie jest obniżanie, ale nie ma pogodówki, W Blacku jest pogodówka, nie ma obniżania - połączyć to razem i będzie algorytm podobny do tego co jest już standardem na rynku.
Dodać tylko czy termostat jest do pompy CO czy dodatkowej i czy ma robić stop czy obniżyć zadaną.
Tutaj jak tego instalator nie skonfiguruje do strzała to nigdy nikomu kotła nie poleci bo zawsze ktoś tyłek mu będzie zawracać, podobnie jak ludzie będą mieli problem z ustawieniami - kotła polecać nie będą. W większości przypadków zawór zakłada i konfiguruje INSTALATOR. Jak go użytkownik kupi, to często dzwoni po instalatora, żeby ten mu go założył. Tak robią ludzie którzy nie przeglądają forum-ogrzewanie...

W pelleciakach z małą pojemnością wodną można się pokusić o odpalenie od termostatu i palenie z dużą mocą i wygaszenie od termostatu jak to poleca @Puławiak w węglówkach raczej takiej opcji nie ma - przy żeliwniakach, dużym zładzie wody lepiej sprawdza się zmiana zadanej temp. za zaworem.

Opublikowano (edytowane)

Ty sie nie możesz zdecydowac albo nie chcesz słuchać

Prosto oznacza,że urządzenie nie jest przeładowane

To,że coś opiera sie na na max położeniu na krańcówce zamiast pokazaniu Tobie % nie oznacza,że działa tylko max-min

Przed zadaną zaczyna przymykać i jak ją osiągnie to stoi w miejscu ewentualnie lekko korygując ruch góra-dół (doprecyzuję,że stoi uwzględniając pewną bezwładność zwaną histerezą, aby nie wiercić siłownikiem co parę sekund.)

Mogę Ci wkleić z innego kompa wykres z Argos Plus z ekogroszku, bo chyba nie rozumiesz o co chodzi. Linia za zaworem prosta a linia kotła już niekoniecznie.

 

Teraz wyobraź sobie,że instalator ma głowę na karku i wykona instalację poprawnie do tego co oferuje sterownik, bo jak spitoli to największa liczba pokręteł i pokrętełek tego nie naprawi...

 

Oddziel tematy, bo się robi straszny bałagan i wielki misz-masz z tego pisania

Pellet

1. Argos Black jest prostym w obsłudze sterownikiem do pelletu. Ma algorytm na pellet oraz ekogroszek.

Pogodowo z trybem auto-lato steruje układem za zaworem mieszającym. Jak chcesz to na konkretny układ grzewczy za tym zaworem mogą być grzejniki i położenie zaworu będzie zmienne pogodowym, po dodaniu termostatu i wykorzystania tutaj gniazda pompa CO dodatkowo rozłączy się pompa. Jak się kocioł od sygnału wygasza, to domyślnie pilnuje temp. 50st.c na kotle (po spadku niżej odpali się, dla przykładu masz zadane 65st.C, za zaworem pogodowy na grzejniki wyliczył 43 a termostat dał sygnał,że wygaś, bo nagrzane (bojler tez swoje ma), to kocioł zostanie wygaszony do spadku poniżej 50st.C)

Jak masz bardziej złożone układy i chcesz dwa mieszacze, to w obecnej chwili kupujesz sterownik do mieszaczy oraz instalacji dowolnego producenta a sterownik na kotle ma za zadanie dbać tylko o właściwy proces palenia. To rozwiązanie normalne i często stosowane.

2. Nie ma w tej chwili do pelletu bardziej rozbudowanego spełniającego Twoje wymogi. Bardziej rozbudowany w późniejszym terminie

 

Drugi temat

Ekogroszek

1.Argos Plus kolor

Aktualny Argos Plus kolorowy bez czujników pogodowego czy pokojowego. Jak nie umiesz bez nich żyć, to nie jest to sterownik dla Ciebie.

U mnie się sprawdzał i ma skuteczny algorytm grupowego sterowania nadmuchem, co jest nieocenione od strony procesu spalania. Zaworem steruje strefowo lub przy użyciu termostatu pokojowego. Tak to wygląda obecnie i póki się nie zmieni, to chcąc mieć pogodowe musisz wybrac inny sterownik i to wszystko

2. SKZP02

Wersja Full jest sterownikiem dla Ciebie, ma czujnik spalin, pokojowy, pogodowy, powrotu.

Tu masz % sterowanie otwarciem zaworu, wymaga ono kalibracji co 48h taki siłownik wykonuje pełen ruch otwarty- zamknięty. To oczywiście wynika z błędów ruchu silnika siłownika zaworu. Po jakimś czasie 20% otwarcia fizycznie nim nie jest i stoi to fizycznie na np. 38% pokazując 20%- stąd wymaga to kalibracji i ruchu od krańcówki do krańcówki co określony czas.

Nie mniej jest jak chcesz, czyli %

Ten sterownik ma pod ekogroszek, co podkreślam, bo nie obsługuje czujnika pojemnościowego..... soft pod obsługę zapalarki

Tu może to działać jak przy pellecie i jak wykorzystasz czujnik pokojowy to się kocioł wygasi, gdy pozostałe obiegi nie zgłoszą zapotrzebowania.

W moim domu taki stan rzeczy o tej porze roku może trwać 8-10h i na moim starym i dużym domu 270mkw jestem przez wygaszanie dobowo do przodu 8-10kg w stosunku do ciągłego palenia.

Oczywista oczywistość jest taka,że tak rozbudowany sterownik oznacza więcej pozycji w menu i odrobiny znajomości samego sterowania ale też funkcjonowania swojej instalacji grzewczej.

 

Nie da się tak,że coś robi wszystko i jest proste. Albo coś jest proste i nie przeładowane funkcjami albo jest bardziej złożone

To są dwa rózne rozwiązania dla kompletnie innych osób

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano
22 minuty temu, Pieklorz napisał:

To,że coś opiera sie na na max położeniu na krańcówce zamiast pokazaniu Tobie % nie oznacza,że działa tylko max-min

Wiem że nie działa min max. Zadaj na argosie plus zadaną dzienną i nocną z różnicą 20 stopni i wstaw wykres jak to będzie chodzić.
To, że TY jesteś w stanie zadać temp. zbliżone i korygować je od czasu do czasu nie oznacza, że może / chce to zrobić każdy.

Nie kazdy instalator zakłada, że coś się da / nie da obejść sterowaniem, a ktoś bywa mocno zawiedziony jak się dowie, że jego sterownik za kilka stów z kolorowym wyświetlaczem nie pomoże i musi pruć instalację na nowo - niestety zdarza się.

Pellet:

Fajnie że to jest proste, ale ustawiając na sztywno przykładowo 15 stopni - tryb lato - odcinasz ogrzewanie ludziom którzy np. chcą grzać w łazience cały rok (drabinka itd.) lub po prostu grzeją jak 15 stopni mają na zewnątrz. Prosto NIE OZNACZA ŻE NIE DA SIĘ CZEGOŚ ZMIENIĆ - wtedy jest wkurzająco. Ładujesz to do menu instalatora, zabezpieczasz hasłem i koniec. Chcesz - dzwonisz, pytasz, przestawiasz. Z punktu widzenia pisania oprogramowania nie ważne jest czy to jest stała czy zmienna - równie dobrze można ustawić histerezę CWU na 20 stopni i uważać, że tak jest dobrze i tak ma pasować ludziom.

Nie chodzi o 2 układy z mieszaczami, ale żeby ten jeden działał funkcjonalnie - tutaj mamy po pół funkcjonalności na sterownik.

Ekogroszek

Wiesz dobrze, jak wygląda sprawa ze sterownikami do SV200 i tak naprawdę jak chcesz mieć SV200 i SKZP - skazany jesteś na konkretne 2 marki kotłów, bo cała reszta ma Pid Plusa.

Co do pogrubienia:
 

36 minut temu, Pieklorz napisał:

Nie da się tak,że coś robi wszystko i jest proste. Albo coś jest proste i nie przeładowane funkcjami albo jest bardziej złożone

Robi się jeden standard - tylko dobrym interfejsem UKRYWA SIĘ OPCJE niepotrzebne dla Kowalskiego - nie obcina się mu jaj mówiąc, że jak jest  15 stopni na zewnątrz to jest ciepło i ma nie grzać... Jak chcesz żeby użytkownik sterował pompami to dajesz to w jednym miejscu nie 2 pompy na ekranie głównym a trzecią w menu serwisowym razem z ustawieniami których nie powinien dotykać...
 

Opublikowano

A ja jestem krytykowany że lubię proste sterowniki :-) Trzeba pochwalić wszystkich producentów którzy próbują przez różne algorytmy wprowadzać automatykę do naszych kotłów, właśnie po to aby Kowalski nie musiał na Googlach szukać kodu 5162 żeby coś zmienić i przestawić, bo inaczej nie będzie działać. Powiem wam jeszcze jedno co do tak krytykowanych tutaj rozwiązań Techa, to ja ani w SASie ani w Stalmarku nie musiałem tykać żadnych czasów podawania, przerwy itd. Na różnych pelletach to działało dobrze i prawidłowo, wystarczyła zabawa z powietrzem bo w obu przypadkach nastawy standardowe są za mocne. To że palnik Multi Flame czy Ecomat nie lubią niskich mocy i to trzeba z głową dobrać to już inna para kaloszy.

Generalnie fajnie że stery idą właśnie w tą stronę, żeby Kowalskiemu działało a przy okazji nic nie schrzanil bo mam czasami telefony że gościowi "coś się wcisnęło" i kocioł nie odpala. Zobaczcie jak np. włoskie firmy Red czy Edilkamin bronią dostępu do menu serwisowego, tam kodów nie znajdziesz w Google, z drugiej strony tam nie ma takiej potrzeby skoro jest dobrany soft pod palnik i wszystko załatwia algorytm lub w przypadku Edilkamina opatentowana automatyka z optymalizacją spalania. Mało tego, w większości przypadków te sterowniki wyglądają jak sprzed 10 lat i tam się nikt nie czepia że nie ma 10" z matrycą IPS bo działa. Musimy sobie też uświadomić że my tu na forum jesteśmy promilem ludzi którzy się tym interesują bo w 99% domów ma "działać".

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
5 godzin temu, shogunzlasa napisał:

jak zrobi się chłodniej - termostat się zwiera i temperatura rośnie. Im lepiej to ustawisz tym lepiej to działa, ale nie mówcie mi, że NIE DA SIĘ ustawić krzywej grzewczej z marginesem 20 stopni...

I gdzie jest jakas osczednosc przy tak stalym hulaniu z temperatura?

Opublikowano

Pytanie małe. Temperatura podajnika 37 w 15kw to normalne czy za wysoka?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzięki. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
1 godzinę temu, eliks napisał:

A ja jestem krytykowany że lubię proste sterowniki :-) Trzeba pochwalić wszystkich producentów którzy próbują przez różne algorytmy wprowadzać automatykę do naszych kotłów, itd.

 

Na różnych pelletach to działało dobrze i prawidłowo, wystarczyła zabawa z powietrzem bo w obu przypadkach nastawy standardowe są za mocne. 

Generalnie fajnie że stery idą właśnie w tą stronę, żeby Kowalskiemu działało a przy okazji nic nie schrzanil bo mam czasami telefony że gościowi "coś się wcisnęło" i kocioł nie odpala.

skoro jest dobrany soft pod palnik i wszystko załatwia algorytm.

Mało tego, w większości przypadków te sterowniki wyglądają jak sprzed 10 lat i tam się nikt nie czepia że nie ma 10" z matrycą IPS bo działa. Musimy sobie też uświadomić że my tu na forum jesteśmy promilem ludzi którzy się tym interesują bo w 99% domów ma "działać".

Cytuję urywki

Black jak już się powtarzam ma być prosty

Soft dobrany do pelletu, nie trzeba nic ważyć, robić żadnych przesypów i wbijać obliczeń. To jest jasne dla takich osób jak tu na forum, ale Kowalski nie wie o co chodzi.

Tu jest podawanie, pauza i max nadmuch i to wszystko. Resztę załatwia algorytm i czujnik pojemnościowy. On robi za "wagę i przesyp" po to aby po podaniu paliwa w trybie ręcznym wystarczyło nacisnąć start aby się samo odpaliło i działało.

Działać bardzo dobrze będzie na fabrycznych z ewentualnie drobną korekcją nadmuchu bo w tą stronę szły prace.

Na kocioł idzie naklejka na której są nastawy wyjściowe pod noce kotłów i palniki 10kW, 15kW, 24kW, 38kW. Taka naklejka jest po to, aby nikt nie błądził jak coś przestawi gorzej.

 

Wyświetlacz to zwykłe 2x 16znakow, tyle, że duża i czytelna czcionka. Tu się nie ma co rozwodzić na temat rozdzielczości, bo to tekstowe 2x 16znaków. Pogodowy ma pomóc w automatyzacji temperatury za zaworem, jak komuś nie odpowiada, że czujnik zmienia sam,to można go wyłączyć.

 

A jak ktoś chce w kolorze, to od tego jest aplikacją lub laptop po podłączeniu modułu internetowego.

Nie mniej jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

Od tego konstruktor wyszedł przy pellecie i na chwilę obecną tak to wygląda

Opublikowano
4 minuty temu, Pieklorz napisał:

Tu jest podawanie, pauza i max nadmuch i to wszystko.

To za dużo, powinna być tylko nastawiana moc , a przy pellecie zgodnym z przepisami nie potrzeba więcej.

Polskie rozbudowane stery pozwalają na produkcję kiepskich pelletów - "Panie ustawisz Pan w sterowniku i będzie git!", a tak nie powinno być.

Pellet powinien trzymać parametry a nie 3x dziennie podczas produkcji je zmieniać

Opublikowano (edytowane)

Sambor dla podania mocy musisz wykonać przesyp i zważyć. Do tego ewentualnie podać kaloryczność i w serwisowym ustawić nadmuch. To po to, aby ktoś mógł wybrać na wyświetlaczu moc o której wspominasz.

Albo to robi producent kotła albo wbija autor softu,by dany zestaw zadziałał.

Dla pelletu zgodnego z przepisami jest serwisowo wbite pod daną moc co trzeba i masz nacisnąć start nie martwiąc się o ważenie i tzw przesyp.

 

Zgadzam się, że pellet powinien trzymać parametry, ale z tym jest u nas jeszcze gorzej jak z węglem. Ten rynek nie jest kompletnie nadzorowany i pellety powstają z czego popadnie i co jest pod ręką.

 

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano
2 godziny temu, eliks napisał:

...Musimy sobie też uświadomić że my tu na forum jesteśmy promilem ludzi którzy się tym interesują bo w 99% domów ma "działać".

Bardzo dobrze to ująłeś.

My bawimy się dla własnej satysfakcji a przeciętny Kowalski odpali piec i chce żeby nie było problemów i przy okazji nie za duże spalanie.

Opublikowano (edytowane)

no ale jak mu dasz wykresy to będzie widział ze mu coś tam faluje i zaraz do internetu, a tam już mu powiedzą że źle działa bo wykres ma być płaski,  a przy okazji pompę to ma do góry nogami, a właściwie to powinien  przerobić instalację bo musi być co najmniej 5 pomp i 2 zawory z siłownikami... jednak najlepiej żeby był tylko przycisk włącz i wyłącz oraz zielona lampka 'spokojnie, jest dobrze'.

PS zieloną lampkę zrobił bym włączoną na stałe, żeby nie wprowadzać niepotrzebnych komplikacji.

Edytowane przez nightwatch
  • Zgadzam się 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Pieklorz napisał:

Sambor dla podania mocy musisz wykonać przesyp i zważyć.

Dla mojego palnika robi to serwis z analizatorem spalin 1x, podczas pierwszego uruchomienia palnika w kotle.

Opublikowano

Znów jest mieszanie kwestii spalania ze sterowaniem instalacji. Ustawienia spalania w Argosach są OK - do tego nie ma co się czepiać. Jeśli weźmiemy pod uwagę PIDa innych producentów, gdzie trzeba dobrze ustawić czasem wszystkie parametry dla 3 mocy.

Bardziej chodzi o czytelność dla użytkownika i możliwość konfigurowania ustawień instalacji. Stare Techy do kotłów zasypowych czy nawet taki ST37 miały to dużo lepiej skonstruowane i lepiej poruszało się po menu, mimo że wyświetlacz był taki sam jak w Blacku. Jakby producenci sterowników porozmawiali trochę z tymi Kowalskimi czego im brakuje i co sprawia im problemy to by to trochę inaczej wyglądało.

Ludzie chcąc sterować pompami - chcieli by zobaczyć "folder" pompy w menu a w nim włącz - wyłącz, może czas dla cyrkulacji jeśli aktywna - ale nikt takiej magicznej funkcjonalności nie posiada (jak te pompy trza poustawiać to dajesz to w menu instalatora - wszyscy zadowoleni). Ustawienia które Kowalski ustawia raz za życia są często na górze w menu, a to w czym grzebie jest na 20tej pozycji. Podobnie to czego nie powinien widzieć - ma dostęp, ale coś co mogłoby mu się przydać jest zakopane głęboko (pogodówka w techu st48 jest chyba w 4tym poziomie menu). Itp.

Prostota a np. ustalanie czegoś na sztywno to dwie różne rzeczy, bo jak ktoś zadzwoni, że u niego jest 16 stopni, wiater 200 na godzinę i w domu zimno to mu powiecie, że wg sterownika jest ciepło, ma tryb letni - jak mu zimno niech sobie nogi zamoczy bo bojler działa?

Ustawienia na start są ważne i to MUSI być tak skonstruowane że po włączeniu sterownika to działa, ale jak facet dzwoni, że mu to nie pasuje to wchodzi w ustawienia zaawansowane i zmienia to 15 stopni na 18.

Kowalski powinien mieć pod ręką ustawienia dla niego potrzebne w sposób prosty i czytelny, do tego jak najmniej parametrów do ustalania i to w jakiejś kolejności (np. histereza CWU spokojnie w jakimś menu instalatora bo przecież ustawi ją raz i tyle ją widział).
Instalator musi mieć możliwość ustawienia tak jak chce tego klient (jak chce żeby pompa była podłogowa czy tam zawór pracował na podłogę / grzejniki - to tak to ustawia) - potem Kowalski nie musi już w tym grzebać, w końcu podłogówka zawsze będzie podłogówką - powinien mieć tylko wybór czy chce grzać podłogę w lato, czy nie.
Tego chcą Kowalscy i tego chcą instalatorzy (potwierdzone na wieeelu wizytach w kotłowniach i rozmowie z takimi Kowalskimi).

 



 

Opublikowano (edytowane)

Ty znowu to samo i mielimy w kółko

Guzik + i lecisz max na dół - pompa CO STOP

Guzik - i lecisz max na dół - pompa CWU STOP

Pompa cyrkulacji - wybór w menu

Nie chcesz pogodowo w jakiś warunkach - czujnik wyłączony i dajesz swoja nastawę

 

Prosto jak drut

Można, tylko trzeba chciec i nie teoretyzować ale używac z głową

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Nie ma co powtarzać w kółko jedno i to samo bo widzę utarte schematy...

Ja daję zwrotkę od użytkowników co się sprawdza a co nie, co by się przydało. To nie jest teoretyzowanie tylko dziesiątki rozmów z klientami którzy ze sprzętu korzystają. Wiem czego oczekują, wiem jakie mają problemy i oczekiwania, wiem co się sprawdza a co nie. To co dla kogoś jest proste, dla innych wcale takie być nie musi.


Każdy producent ma już jakiś standard, podejście którego zmienić często się nie da, a zakłada, że jest to mistrzostwo świata. Jeśli bierzemy pod uwagę pracę samego bojlera i zapytamy czy wygodniejsza jest zmiana nastawy temp. CO aż będzie STOP jak w Argosach, czy przełączenie na "tryb letni" jak w Techu - ten drugi sposób sterowania po prostu jest lepszy.

Argosy mają taką a nie inną logikę, miejscami jej brak :P Liczę, że sterowniki dostępne z SV200 (nie liczę Timela) będą bardziej przyjazne dla użytkownika - póki co Argos Plus za sprawą dotyku i lepszego wyświetlacza eliminuje pewne problemy.



 

Opublikowano
23 godziny temu, SlawekOrfi napisał:

Pytanie małe. Temperatura podajnika 37 w 15kw to normalne czy za wysoka?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Stanowczo za mało. Tak poważnie u siebie mam 50 i więcej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.