Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to juz wiesz o co chodzi.

Ja jestem za rozwiazaniem z buforowaniem ciepla tam gdzie nie mozna go wytworzyc w ilosci/granicach rozsadku w stosunku do zapotrzebowania.

Dla kotlow pelletowych te granice ustalone zostaly na 30-100% mocy nominalnej. Przy mniejszym zapotrzebowaniu kociol bedzie sie wygaszal i rozpalal a to powoduje i jego szybsze zuzycie i mniejsza sprawnosc. Nikt (ja o tym nie wiem) aby ktos interesowal sie tym od strony regulacji/przepisow wiec trzeba brac to na zdrowy rozsadek.

Opublikowano

Ja potrzebuję trochę większego rozwinięcia.

Kotły, nawet te najlepsze będą pracowały z niższą mocą i małą sprawnością przy małym zapotrzebowaniu na "ciepło" produkując sadzę i smołę?

Czyli generalnie w moim wypadku tak czytając dochodzę do wniosku że lepiej jest, aby kocioł załączał się rzadziej i pracował dłużej z pełną mocą, niż krócej na modulowanej mniejszej mocy?

6 minut temu, PioBin napisał:

No to juz wiesz o co chodzi.

 

Opublikowano
4 minuty temu, mikus39 napisał:

Kotły, nawet te najlepsze będą pracowały z niższą mocą i małą sprawnością przy małym zapotrzebowaniu na "ciepło" produkując sadzę i smołę?

Nie. Dobry kocioł pelletowy nie produkuje żadnej sadzy. Niezależnie od poziomu mocy. I dobry kocioł na modulacji nie traci na sprawności.

  • Zgadzam się 1
  • Przydało się 1
Opublikowano
2 minuty temu, Outsider napisał:

Niezależnie od poziomu mocy.

Nie zgodze sie. Dokumenty od kotlow jasno okreslaja granice gorne i dolne. Ponizej dolnej kociol sie wygasi (nie w skutek spadku mocy - bo ta jest ustalona na 30% ale przekroczy zadana temperature na skutek braku odbioru ciepla). Sztuczki polegajace na oszukaniu (zanizaniu) mocy tak sie koncza jak opisales.

Opublikowano (edytowane)

No to widzę że każdy tu ma swoje preferencje. 

Biorąc zatem pod uwagę ceny kotła dobrego producenta bez możliwości dofinansowania i porównując to do kosztu kotła rodzimego producenta z zastosowaniem bufora mamy praktycznie znak równości.

Teraz pozostaje kwestia czy straty w buforze są na tyle duże, że spowodują wzrost kosztów w stosunku do spalania na mocy modulowanej lepszego kotła? 

Wygląda zatem że oba rozwiązania są równie dobre. Tylko przy buforze oszczędzamy grzałką, która teoretycznie przy kotle gorszej jakości też będzie miała mniejszą żywotność.

 

Edytowane przez mikus39
Opublikowano

Jesli tylko moc minimalna kotla jest rowna lub wieksza zapotrzebowaniu na cieplo - bez buforowania. Tylko bezposrednio w instalacje.

Straty na buforze sa, tym mniejsze im lepiej wykonana instalacja (ocieplenie).

Nie przejmuj sie tak wszystkim bo z tego wszystkiego bedzie szacunkowo 5% roznicy.

  • Przydało się 1
Opublikowano
2 minuty temu, PioBin napisał:

Jesli tylko moc minimalna kotla jest rowna lub wieksza zapotrzebowaniu na cieplo - bez buforowania. Tylko bezposrednio w instalacje.

Teraz zrozumiałem. Łopaty użyli czy jak?

Opublikowano (edytowane)

Tak wygląda kocioł pracujący bez bufora. Być może są też inne kwiatki w postaci złych nastaw i jakości pelletu.

A poniżej włoska laguna, w której użytkownik nic nie musi grzebać. oba kotły bez bufora.

 

 

17 minut temu, PioBin napisał:

Nie zgodze sie. Dokumenty od kotlow jasno okreslaja granice gorne i dolne

I tu się powtórzę. Taki edilkamin nie traci na modulacji. A wręcz minimalnie zyskuje.

Proszę też zwrócić uwagę na temp. spalin na mocy max.

 

 

Edilkamin.JPG

Edytowane przez Outsider
  • Zgadzam się 1
Opublikowano
4 minuty temu, Outsider napisał:

Tak wygląda kocioł pracujący bez bufora.

Ja właśnie o tym cały czas myślę. Nie chcę zajechać kolejnego kotła przez zły dobór mocy do zapotrzebowania, bo zapewne do tego sprowadza się wygląd kotła z pierwszego filmu.

Uwierzcie że mój kociołek wygląda podobnie.

Opublikowano

Masz złe nawyki węglowe. I nie łapiesz podstawowej zalety grzania pelletem.

Przy dobrym pelleciaku niewielkie przewymiarowanie nie ma aż takiego znaczenia. Kocioł jak trzeba schodzi z mocą. Jak nadal będzie za dużo to się wygasi i postoi.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
4 minuty temu, Outsider napisał:

Kocioł jak trzeba schodzi z mocą

Ale nie każdy, czy wszystkie? Zrozumiałem że tylko te dobre.

Opublikowano

Teoretycznie wszystkie kotły modulują mocą. I schodzą z nią do 30 procent

Opublikowano

No właśnie te teoretycznie mnie boli. Na pierwszym filmie kocioł chyba nie schodził z mocą do 30%?

Chyba się z powrotem do bloku przekludza. 😒 

Opublikowano (edytowane)

Poczekamy na uzytkownikow z cieplomierzami w instalacji z kotlem Laguna i wnioskami.

@Outsider Zalacz rowniez certyfikaty sprawnosci kotlow innych producentow - tak aby oszacowac roznice…

A co do filmu - tragedia a ile w tym winy, uzytkownika, instalacji i kotla (a raczej mofyfikowanych ustawien) to osobna sprawa.

Edytowane przez PioBin
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@PioBin oczywiście. Tylko jak się będą miały odchyłki w rzeczywistym spalaniu gdzie jeden kocioł będzie generował pył, a drugi sadzę?

@mikus39 Rozważ Edilkamin laguna, Red, Windhager Bio Lite, RTB. I nie będziesz musiał pakować się w bufor. Ten ostatni ma nawet cichy kompresor, który czyści palenisko sprężonym powietrzem.

 

Opublikowano

Najbardziej odpowiada mi Laguna. Ale... na stronie Edilkaminera już jej nie ma. W sprzedaży generalnie 12kW też nie widzę. Cena do przełknięcia. Pozostałe kosztowo to już wysoko.

Opublikowano
55 minut temu, Outsider napisał:

Tak wygląda kocioł pracujący bez bufora. Być może są też inne kwiatki w postaci złych nastaw i jakości pelletu.

A poniżej włoska laguna, w której użytkownik nic nie musi grzebać. oba kotły bez bufora.

Patrząc na ten filmik z kotłem Lazara to mi to wygląda jakby to był piec nie na pellet a na eko groszek. Tak oblepiona komora wynikać może ze złego palenia w piecu na eko groszek lub węgiel. Poza tym z pieca pelletowego nie powinien lecieć dym. Mi to wygląda na jakiś fake od konkurencji Lazara. Oczywiście mogę się mylić bo do takiego stanu można również doprowadzić paląc złej jakości pelletem. 

Nie polecam nikomu ustawiać niskich temperatur na kotle ani nie pozwalać na pracę palnika na niskich mocach. Jako przykład podam tzw dopalanie cząstek stałych dpf w dieslach. Co jakiś czas trzeba układ przedmuchać na wysokich parametrach. 

Odnośnie sprawności kotłów to ich badania wg norm wykonywane są przy maksymalnej mocy.

 

Opublikowano
4 minuty temu, vojeq napisał:

Odnośnie sprawności kotłów to ich badania wg norm wykonywane są przy maksymalnej mocy.

Czytałeś karty z 5 klasy i Ecodesign? Są praktycznie do pobrania ze strony producentów dla każdego kotła w każdej mocy kotła i dotyczą 100% mocy jak i obniżonej do 30% mocy.

Opublikowano
8 minut temu, vojeq napisał:

Patrząc na ten filmik z kotłem Lazara to mi to wygląda jakby to był piec nie na pellet a na eko groszek

Kotły na eko nie mają systemu samoczyszczenia wymiennika.  Na filmie widać jak wszystko zostało wyjęte.

Poniżej masz przykład z forum zasmolonego pelleciaka.

 

Opublikowano
28 minut temu, mikus39 napisał:

Najbardziej odpowiada mi Laguna. Ale... na stronie Edilkaminera już jej nie ma. W sprzedaży generalnie 12kW też nie widzę. Cena do przełknięcia. Pozostałe kosztowo to już wysoko.

Na stronie nie ma bo strony nie ma- ma być modernizowana ale kiedy ? 12 nie ma od roku 2018 od kwietnia - nie jest produkowana. 

Opublikowano

Miałem raz pellet no name i same miałem z nim problemy. Nie mogłem ustawić pod niego parametrów w sterowniku. Jak już przepaliłem cały pellet to byłem mądrzejszy i bardziej poznałem sam sterownik i piec. Już nigdy takiego dziadostwa nie kupię. Polecam tylko pellet klasy A1 i nie oszczędzać na dobrej jakości paliwie. 

Dobrze jest mieć zamontowany w piecu czujnik temperatury spalin. Można w ten sposób ocenić w jakim stanie zabrudzona jest komora spalania w odniesieniu do temperatury spalin na przykład po wykonanym czyszczeniu. Można również korygować nastawy podawania i kaloryczności pelletu dla maksymalnej mocy i obserwować temperaturę spalin aby nie przekraczało temperatury podanej przez producenta (u mnie dla mocy palika 16kW temperatura spalin nie powinna przekraczać 140stopni  a dla mocy palnika 4kW jest to 100 stopni)

Opublikowano

A edilkamin.com to nie strona producenta? 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Po kilku konsultacjach i rozmowach doszedłem do wniosku że w moim przypadku optymalnie będzie zabudować kociołek i bufor 1000L. Moja koncepcja jest słuszna, czy raczej topie pieniądze? Im więcej informacji tym lepiej.

Edytowane przez mikus39
Opublikowano

Jeśli masz miejsce, czemu nie. Jeśli nie masz, bierz co wyżej. Na nowej Lagunie też można wymusić działanie 3-12KW. Wersję P18 różniły się tylko softowo. Teraz różnica w Lagunie i czymś krajowym to 3500zl, kupując opcje z buforem pewnie wyjdzie podobny koszt. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.