Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulator pokojowy do Termet EcoCondens Silver


Pielęgniarz

Rekomendowane odpowiedzi

@BORAMasz racje i jest króliczek. Taktowania nie ma co demonizować, sporo tego to półprawdy z czasów kiedy kotły miały moce minimalne 10kw. a grzejniki 60-70stopni. Z badań wynika iż aby na prawdę dało się we znaki, musi startować  i zatrzymywać się w kilkudziesięcio sekundowych cyklach.

https://www.researchgate.net/profile/George-Bennett-4/publication/327137394/figure/tbl1/AS:787468748075011@1564758588769/Effect-of-Cycle-times-on-boiler-efficiency-18.png

Dlatego owszem algorytm TPI i wspomniane ustawienia maksymalnej liczby cykli jest lepsze niż zwykły ON/OFF który nie zważa na nic. Pomyśl o tym jak o takim inteligentnym kontrolowanym taktowaniu które nie wystudza całkiem grzejników ale też nie nadwyręża kotła i sprawności. No i oczywiście te cykle wchodzą dopiero do gry kiedy moc minimala przekracza zapotrzebowanie budynku.

Jeszcze lepszy jest algorytm PID który stara  się płynnie modulować w czasie rzeczywistym temperaturą wody  i pompą bez jakichkolwiek cykli ( tzn stara się ale nie jest powiedziane że nie wystąpią )


I tutaj gratulacje dla @Pielęgniarz,  CR11011 jest z tego co szperałem jedynym niepotwierdzonym przez Termeta a potwierdzonym przez odważnych użytkowników sterownikiem  dla silvera z działającym protokolem Opentherm ORAZ właśnie z pełnym algorytmem PID. Mam silvera z On/off działa ale również przymierzam się do kupna CR11 bo tani jak na swoje możliwości , wszystko docieplone i nie mam już czym się bawić przy kotle.😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze czytam, Termet nie potwierdza, że CR 11011 będzie współpracował z Silverem? A użytkownicy mimo wszystko są zadowoleni? A jak w takim razie w przypadku Golda? Czy tak samo Termet twierdzi że nie będzie hulał? Ja też raczej skłaniam się ku CR 11011. Na początku myślałem o Techu, ale ten sensowny w granicach 1000zł, ale dopłacać 600zł za kilka bajerów i ładny wyświetlacz to raczej bez sensu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Potwierdzają tylko te które  są w rubryce akcesoria kotła  na stronie gdyż przeszły testy z danym modelem i nawet żadnych ewentualności  pomimo niby uniwersalnego standartu OT nie sugerują. W kilku źródłach dowiedziałem się ze cr11 działa z silvere, tech st2801 początkowo też nie był dedykowany dla silvera ale już jest;)

Co do golda, cr11011 jest na liście dedykowanych dla golda więc zielone światło :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja algorytmem TPI u mnie to chyba nie bardzo u mnie. Jest 6 cykli /h więc kocioł by się załączal co 10 minut. Nie ma opcji aby coś zagrzal wodę bo jest jej mnóstwo . No chyba żeby tak pracował kilka dni. 

W ramach eksperymentu chciałem puścić kocioł na jego własnym programie grzania. Ustawiłem zegar, czas i temperaturę na 40, ale ni chu chu. Wyswietla ikonę zegara i cisza. Odlaczylem odbiornik Salusa , czyli na off, nawet odlaczylem bramkę int i 0 . 

Trzeba coś więcej zrobić? Może instalator coś ustawił w menu i kocioł nie przechodzi w sterowanie ręczne? Stary i głupi jestem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt nic, wydumalem że można mieć ustawioną w sterowniku temp. pomieszczenia np. 20 a moc grzania obniżyć na te 40 stopni. I kociołek pracuje długo na minimalnej bo nie ma mocy by szybko dogrzac.

Ale kwestia dlaczego nie mogę sobie włączyć asystenta programu czasowego  w kotle, nadal mnie intryguje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te taktowanie to dopiero wejdzie kiedy nie bedzie odbioru ciepła bo temperatura zadana osiagnięta lub bo głowice pozamykały grzejniki. Do tego mometu pojedzie sobe spokojnie na mocy mnimalnej.

Jeżeli odłączysz kabel sterownika w kotle  to bardzo możliwe że trzeba zmostkować te dwa styki aby zaczął grzać na własnym program kotła. Fabrycznie, często przed podłączeniem sterownika jest tam drucik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem instrukcję tego kotła Vaillant VC15CS/1-5 ecoTEC i nie ma tam nic o programie czasowym bez regulatora. Jedynie takie coś jest "Przejście do asystenta programu czasowego (moduł regulatora)". 

Ja to rozumiem tak, że musi być osobny regulator i wtedy kocioł ma ową funkcję. Przykładowo sensoCOMFORT czy multiMATIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo nie wiem... Chyba nie bardzo, ja myślę że to opcja gdybym nie miał checi na zakup zewnętrznego sterownika. Kocioł musi posiadać taką możliwość. Po co by był ten asystent i możliwość programowania, jeśli kociol by wymagał zewnetrznego sterownika? Taki ster byłby razem z kotlem albo wyraźnie by to zaznaczono.Zakup zewnetrznego to wzbogacenie możliwości. Co do problemu,myślę że Salus jest teraz niejako nadrzędnym sterownikiem. Lolex86 raczej na pewno ma rację.

W któryś dzień, może i jutro, przełącze na algorytm TPI. Zobaczymy. Kusi mnie by poznać te zależności i mozliwosci. Nie spróbujesz, nie dowiesz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, BORA napisał:

Regulacja algorytmem TPI

@BORA co to jest? Rozkminiles jak to dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Salusie Rt 310i jest możliwość regulowania histerezy I ja ją ustawiłem na 0.25 czyli by miała największą czułość i by temperatura nie fikala w górę i dół. Ale można uaktywnić TPI. Działa to na zasadzie niejako taktowania czyli określonej liczby cykli on/off. Można ustawić 6 cykli na godzinę lub 9. W nowej niskopojemnej instalacji i przy ocieplonym domu to może i zadziała. Myślę że u mnie nie, bo 10 minutowy cykl to za mało by coś zagrzac na dużym zladzie. Algorytm podobno jest samouczacy się i z czasem powinien lepiej prowadzic kocioł. Nie wiem... Ale jestem otwarty na innowacje, czemu nie. Dlatego kiedyś spróbuje jak to działa w praktyce. Może gdyby zagrzac wodę i potem uruchomić TPI... Kto wie? Ciekawy dylemat 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to powinno fajnie działać w okresach przejściowych, ale głównie kiedy właśnie zład jest mały np na 60-70m2 a kocioł zaczyna od np 3kw, wtedy tak. Ale to raczej jest po to, żeby bardziej zadbać o komfort, bo tak naprawdę mija się z celem ustawienia kotła, żeby regularnie taktował. Natomiast jak chodzi o sam komfort, to raczej napewno będzie lepszy niż kiedy kocioł załączy się na pół godziny a potem 2 godziny pauzy. Natomiast ja uważam, że od tego są ustawienia i przedewszystkim ustawienie krzywej względem pogodówki w normalnie pracującej instalacji, kiedy kocioł jest odpowiednio dobrany mocą do potrzeb budynku.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na świeżo z samego rana , garść spostrzeżeń. 

Na ten moment mam 20 *C w mieszkaniu bo nad ranem kociołek się włączył. Mam póki co ustawione 19.5 i lekko przeciągnął bo sterownik był w chlodniejszym pokoju. Gdyby tam miał zostac to albo będzie przeciągał albo potrzeba mu obniżyć o 0.5 stopnia. Gdy był w przedpokoju, na odwrót, opóźnial włączenie kotła bo z kuchni coś tam ciepła dostawał. Nie jest to problem bo można mu zrobić korektę i OK.

Po przedstawieniu trybu kontroli temp. z histerezy na TPI , kocioł stoi mimo cykli w których ma się włączać. Domyślam sie że ten tryb się uruchomi dopiero przy spadku temperatury w pomieszczeniach do ustawionej w sterowniku. Przy zimnym i większym zladzie jak u mnie... Nie bardzo widzę sens. Ta opcja raczej nie na moją chatę.

Na histerezie 0.25 I temperaturze wody 45 , kociołek sobie pracuje ok 3 godzin na mocy 20% ( 1kreska na panelu kotła) . Potem przestój kilka godzin. Ustawie na 40 stopni i tak zostawię bo aura nie sprzyja zabawom . 

Co do czujnika zewnętrznego.... pomyślę kiedyś. Hejka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację.

Czujnik temperatury zewnętrznej masz zainstalowany?

Jak ogarniesz sterownik i potestujesz różne opcje to napisz jeszcze jak sprawdza się u Ciebie ta kompensacja temperatury zasilania w zależności od osiągniętej zadanej w pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamontowałem czujnik temperatury. Ustawiłem chwilowo regulator pod siebie jak potrafiłem, w tym włączyłem w nim tryb uwzględniania temperatury wewnętrznej i zewnętrznej. Ale czekam jeszcze na znajomego serwisanta montera aby zrobił "pierwsze" uruchomienie - wtedy poustawia parametry mocy kotła itp.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety serwisant był, podbił papiery, ale nie ustawił nic na sterowniku mówiąc, że nie zna się na krzywych grzewczych ani na OpenThermie... Powiedział też, że znając życie wywalę czujnik zewnętrzny bo będzie to źle wyregulowane. Sprawdził szczelność, przyłożył na magnes jakieś urządzenie i to wszystko.

Mam ustawione 21*C, ale temperatura wewnętrzna jest 23,5*C. Temperatura zewnętrzne to 4*C. Jak wyregulować regulator?

Regulator ma ustawione uwzględnienie temperatury zewnętrznej i wewnętrznej. Krzywa grzewcza ma wartość 2, temperatura zasilania max jest na 90*C (ustawienia fabryczne).

Jak ustawić krzywą, bo mam rozumieć że należy ją obniżyć. Ale pewnie i temperatura zasilania jest zbyt duża - to na ile ustawić jedno i drugie? No i jest jeszcze możliwość ustawienia kompensacji... Jakieś propozycje wstępne?

Po czym poznać, że parametry są odpowiednio dobrane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam informację, którą "nabyłem" kilka dni temu. Rozmawiałem z użytkownikiem Termeta Golda i CR 11011. Powiedział, że jeżeli jest podłączony i włączony czujnik temp. zew. to CR 11011 nie obniża mocy kotła po osiągnięciu temp. zadanej w pokoju. Także czujnik zew. i regulator nie współgrają ze sobą. Nie wiem tylko, z którego roku produkcji miał Golda - może błąd w oprogramowaniu w starszym kotle jest tego powodem.

Może Silver nie będzie miał tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy temperatura wody jest zmienna? ile jest na wyjściu  i powrocie?


Proponuje zmniejszyć krzywą w okolicę 1 oraz zwiększyć wpływ pomieszczenia a 15 i odczekać ze dwie doby. Jeśli nadal będzie  przebijać to pozostaje  sprawdzić czy jest reakcja  w trybie samego pomieszczenia bez czujki zewnętrznej.

Edt. doczytałem wyżej ze domyślne  90stopni max zasilanie, To  też zdecydowanie do zmniejszenia, jeśli grzejniki były liczone na 55 to w takie  okolice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2021 o 23:48, Blackbird napisał:

Dodam informację, którą "nabyłem" kilka dni temu.

Nie jestem pewien czy dobrze się zrozumieliście. Wiem, że jest problem z v12 oprogramowania taki, że kocioł po podłączeniu sterownika nie respektuje histerezy i zamiast po jej przekroczeniu przejść w L3 nadal grzeje i temperatura na wyjściu rośnie jak nie ma odbioru na poziomie mocy minimalnej.

 

W dniu 10.10.2021 o 23:04, Pielęgniarz napisał:

A jakieś sugestie jakie dać parametry? Zmniejszyłem krzywą na 1,6 i po 24h temperatura 23-23,5*C bez zmian...

Pytanie,czy sterownik jeżeli jest osiągnięta zadana w pokoju wyłącza kocioł, gaśnie ikona palnika?

Jeżeli kocioł jest wyłączony i jest takie przegrzanie to dom pewnie ciepły i może trzeba rozważyć przejście na temperatury podłogówki, zaczynają się od 25*, a grzejnikowe od 40*

 Ile potrzebowałeś na poprzednim kotle max zasilania w największe mrozy?

Ja daję przy 0* na zewnątrz ok 40* w grzejniki i wystarcza, dlatego też mam przestawiony sterownik na zasilanie podłogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opiszę moje spostrzeżenia odnośnie sterownika ST-2801 Termet. Jestem na etapie wygrzewania podłogówki w nieocieplonym domu, więc grzeję max temperaturą 25C. Testowałem dwa ustawienia regulatora, oba bez pogodówki, temperatura ustawiona w pomieszczeniach 16C. Piec Termet Silver, moc ograniczona do 70%.
 

1. Pierwszym ustawieniem była regulacja temperatury z włączonym termostatem. 
Kocioł włącza się co kilkanaście minut i grzeje z mocą 70% ( czyli maksymalną, ograniczoną), by przed samym wyłączeniem zmodulować moc na niższą. Czyli większość czasu grzeje z maksymalną mocą. Temperatura utrzymana 16C.

2. W drugiej opcji wyłączyłem termostat, zmuszając piec do modulacji zamiast wyłączania. Piec działa w trybie ciągłym używając 1%-3% mocy, nie więcej. Temperatura uzyskana 17.5C, podejrzewam, że nie mogąc się wyłączyć działa na 1% mocy, ale i tak to jest za dużo, dlatego przegrzewa.

W następnym tygodniu zrobię testy, która opcja zużywa więcej gazu.

 

 

 

907E563E-9552-450A-8727-75120EB203B4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie napisz, która opcja zużywa u Ciebie mniej gazu. Większość osób twierdzi, że ciągłe ogrzewanie na mocy minimalnej wychodzi najkorzystniej. Niestety u mnie się to nie sprawdza, grzanie cykliczne z udziałem regulatora dwustanowego z histerezą 0,2 spala niemal 2x mniej gazu niż w przypadku pracy ciągłej. Ubolewam nad tym bo komfort cieplny przy grzaniu 24h (szczególnie w przypadku grzejników na poddaszu) jest nie do porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dobra Panowie, przetestowane dwa kolejne sterowniki z Opentherm i kotłem Termet silver, produkcja koniec 2016. Dodatkowo garść informacji w kwestii komfortu dla tych u których kotły z racji powierzchni /izolacji pracują cyklicznie. sterowniki porówne do dwustanowego tech 292 z nastawiona histerezą 0.2C który miałem wcześniej.


Google Nest 3 

opentherm działa, kocioł gada z regulatorem i koryguje temperaturę wody. Poza tym regulator nawet fajny ma sporo bajerów pod kątem oszczędzania kiedy cię nie ma w domu, ale widać że to zaprojektowane bardziej pod klimy i amerykańskie "dmuchane" ogrzewanie . W moim przypadku natychmiastowa dyskwalifikacja i zwrot za prace na histerezie +- 0,5 stopnia czego nie da się zmienić.

Honywell t6

Opentherm również działa. Regulatory honeywella najnowszej generacji nie pracują na żadnej histerezie tylko starają się utrzymywać temperaturę "w punkt " algorytmem adaptive fuzzy logic czyli taki trochę lepszy, bardziej elastyczny  PID. Podobnie jak nest jest też aplikacja , geofencing , sterowanie asystentem google . Do wyboru praca w trybach

-proporcjonalno czasowym TPI kompatybilna z każdym kotłem. Jeżeli temperatura zadana jest osiągnięta to kocioł dzieli godzine na dziesięciominutowe odcinki i liczy czy oraz ile minut w danym przedziale ma działać palnik żeby zachować temperaturę. Prawie nie czuć wahań temperatury, Komfort zdecydowanie lepszy niż w On/off z niską histerezą 0.2.


- tryb Opentherm + algorytm low load control. No tutaj to już rewelacja w porównaniu do On/off z histerezą 0.2.  Tryb ten jest bardziej dynamicznym rozwinięciem Proporcjonalno czasowego.
Kiedy zapotrzebowanie spadnie poniżej mocy minimalnej oprócz aspektu czasowego bez przerwy liczy też  temperature powrotu jak bardzo spadła i czy warto uruchamiać palnik. Efekt jest taki że grzejniki są nieustannie ciepłe mimo że palnik działa  w moim przypadku może 1/3 czasu. Kiedy wyczuje jak zachowuje się instalacja to wyłącza nawet pompę kotła aby nie marnować prądu. Algorytm ma tyle informacji że dzięki takiemu sprzężeniu zwrotnemu dostosuje się do każdych warunków zmian zapotrzebowania nie wiedząc nic o wielkości instalacji. Czujnik samego sterownika jest bardzo czuły[NTC100k zamiast typowego 10K] i zauważyłem ze po wejściu trzech osób z kubkami do pokoju gdzie się znajduje, skrócił o 30s czas odpalenia palnika XD. 


Wnioski 

Opentherm działa, można śmiało próbować różnych sterowników z różnymi kotłami i jest spora szansa że wszystko będzie ok. Podstawa komunikacji zawsze działa ale mogą pojawić się pewne niekompatybilności. Protokół ma kilkadziesiąt opcjonalnych flag i mogą zdarzyć się niespodzianki jeśli pewne rzeczy sobie inaczej rozwiązali, Np kiedy ustawiłem na sterowniku "grzej ciepła wodę w nocy" to na moim kotle działającym przepływowo bez zasobnika włączył się tryb antyzamarzaniowy/czuwania. Dlatego warto czytać detale instrukcji i  kupować z możliwością zwrotu gdyby coś. 

Nie kupujcie sterowników opartych na histerezie, są dziś sprytniejsze rzeczy, niech będzie to przynajmniej TPI. Nawet niska i wydawać by się mogło pomijalna histereza  np 0.2C jest znacznie mniej komfortowa. Wadą jest większa ilość startów kotła. Spalanie z tego co zauważyłem  w trybie TPI lub Opentherm jest o kilka procent mniejsze. Samouczące się sterowniki warto też testować w sezonie, w okresach przejściowych gubią się i minie sporo czasu zanim dostosują się do instalacji. Przykładowo t6   nie ma ograniczenia maksymalnej temperatury więc po pierwszym podłączeniu wziął sobie z max z kotła 55 stopni w październiku że aż zdębiałem, teraz jednak dostosował się idealnie.

W przypadku kotla pracującego cyklicznie z powodu niskiego zapotrzebowania oba tryby sprawdziły się lepiej niż pogodówka plus sterownik on/off [ jeśli ktoś chętny rozwinę]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@Pielęgniarz

W dniu 30.09.2021 o 10:18, Pielęgniarz napisał:

Potwierdzam, że regulator CR 11011 działa z Termetem EcoCondens Silver 🙂

Czy działa Ci ten regulator we współpracy z czujnikiem temperatury zewnętrznej? W moim przypadku po osiągnięciu temperatury zadanej palnik dalej działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 9.12.2021 o 19:12, Lolekx86 napisał:

Dobra Panowie, przetestowane dwa kolejne sterowniki z Opentherm i kotłem Termet silver, produkcja koniec 2016. Dodatkowo garść informacji w kwestii komfortu dla tych u których kotły z racji powierzchni /izolacji pracują cyklicznie. sterowniki porówne do dwustanowego tech 292 z nastawiona histerezą 0.2C który miałem wcześniej.


Google Nest 3 

opentherm działa, kocioł gada z regulatorem i koryguje temperaturę wody. Poza tym regulator nawet fajny ma sporo bajerów pod kątem oszczędzania kiedy cię nie ma w domu, ale widać że to zaprojektowane bardziej pod klimy i amerykańskie "dmuchane" ogrzewanie . W moim przypadku natychmiastowa dyskwalifikacja i zwrot za prace na histerezie +- 0,5 stopnia czego nie da się zmienić.

Honywell t6

Opentherm również działa. Regulatory honeywella najnowszej generacji nie pracują na żadnej histerezie tylko starają się utrzymywać temperaturę "w punkt " algorytmem adaptive fuzzy logic czyli taki trochę lepszy, bardziej elastyczny  PID. Podobnie jak nest jest też aplikacja , geofencing , sterowanie asystentem google . Do wyboru praca w trybach

-proporcjonalno czasowym TPI kompatybilna z każdym kotłem. Jeżeli temperatura zadana jest osiągnięta to kocioł dzieli godzine na dziesięciominutowe odcinki i liczy czy oraz ile minut w danym przedziale ma działać palnik żeby zachować temperaturę. Prawie nie czuć wahań temperatury, Komfort zdecydowanie lepszy niż w On/off z niską histerezą 0.2.


- tryb Opentherm + algorytm low load control. No tutaj to już rewelacja w porównaniu do On/off z histerezą 0.2.  Tryb ten jest bardziej dynamicznym rozwinięciem Proporcjonalno czasowego.
Kiedy zapotrzebowanie spadnie poniżej mocy minimalnej oprócz aspektu czasowego bez przerwy liczy też  temperature powrotu jak bardzo spadła i czy warto uruchamiać palnik. Efekt jest taki że grzejniki są nieustannie ciepłe mimo że palnik działa  w moim przypadku może 1/3 czasu. Kiedy wyczuje jak zachowuje się instalacja to wyłącza nawet pompę kotła aby nie marnować prądu. Algorytm ma tyle informacji że dzięki takiemu sprzężeniu zwrotnemu dostosuje się do każdych warunków zmian zapotrzebowania nie wiedząc nic o wielkości instalacji. Czujnik samego sterownika jest bardzo czuły[NTC100k zamiast typowego 10K] i zauważyłem ze po wejściu trzech osób z kubkami do pokoju gdzie się znajduje, skrócił o 30s czas odpalenia palnika XD. 


Wnioski 

Opentherm działa, można śmiało próbować różnych sterowników z różnymi kotłami i jest spora szansa że wszystko będzie ok. Podstawa komunikacji zawsze działa ale mogą pojawić się pewne niekompatybilności. Protokół ma kilkadziesiąt opcjonalnych flag i mogą zdarzyć się niespodzianki jeśli pewne rzeczy sobie inaczej rozwiązali, Np kiedy ustawiłem na sterowniku "grzej ciepła wodę w nocy" to na moim kotle działającym przepływowo bez zasobnika włączył się tryb antyzamarzaniowy/czuwania. Dlatego warto czytać detale instrukcji i  kupować z możliwością zwrotu gdyby coś. 

Nie kupujcie sterowników opartych na histerezie, są dziś sprytniejsze rzeczy, niech będzie to przynajmniej TPI. Nawet niska i wydawać by się mogło pomijalna histereza  np 0.2C jest znacznie mniej komfortowa. Wadą jest większa ilość startów kotła. Spalanie z tego co zauważyłem  w trybie TPI lub Opentherm jest o kilka procent mniejsze. Samouczące się sterowniki warto też testować w sezonie, w okresach przejściowych gubią się i minie sporo czasu zanim dostosują się do instalacji. Przykładowo t6   nie ma ograniczenia maksymalnej temperatury więc po pierwszym podłączeniu wziął sobie z max z kotła 55 stopni w październiku że aż zdębiałem, teraz jednak dostosował się idealnie.

W przypadku kotla pracującego cyklicznie z powodu niskiego zapotrzebowania oba tryby sprawdziły się lepiej niż pogodówka plus sterownik on/off [ jeśli ktoś chętny rozwinę]

Witam,
Super opisane i przetestowane. Właśnie przymierzam się do wymiany zwykłego termostatu on/off na coś mądrzejszego. Wybór wstępnie padł na nest'a, ponieważ można go już dorwać z jakiś powystawowych okazji. Zaciekawił mnie strasznie ten Honeywell T6, tym bardziej, że nowy z konkurencyjnej platformy sprzedażowej można dzisiaj dorwać za 289 zł (wystarczy wbić w google). Powiedz proszę dokładnie jak to wyglądało u Ciebie z tymi nastawami i jak ugryźć to przyuczanie inteligentne? Jakiej mocy piec na ile m2?. Czy z podłączeniem pod OpenTherm jest dużo roboty? Jak to wygląda w kotłach Silver? Mam w tej chwili zwykły on/off. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.