Skocz do zawartości

WojtuNie

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    136
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7 Neutralny

O WojtuNie

  • Tytuł
    Stały Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje o ogrzewaniu

  • Kocioł
    OEP 25

Ostatnie wizyty

385 wyświetleń profilu
  1. Odnośnie wyboru konkretnego kotła nie pomogę, ale pytanie o instalację. Rozumiem, że będą dwa rozdzielacze i teraz pytanie jak są zasilane? Z czego rury i jakiej średnicy, oraz czy mają osobne zasilania pociągnięte do samej "kotłowni"? Bo jak na tym etapie będzie bubel, to żaden kocioł i pompy tego nie ogarną.
  2. Rozumiem i czekamy na info. A jeszcze tak od siebie, to patrz mu na ręce co i jak robi (wiem nie lubią tego, ale za to mają płacone). Uruchomienie ma być zrobione z analizatorem i wydruk do tego dołączony do protokołu. Termet całą procedurę ma opisaną w serwisówce co ma być zrobione.
  3. Najlepiej, niech zrobi przegląd 0 i uruchomi bo nie wiadomo jak ze spalaniem, żeby potem nie robili problemów z gwarancją.
  4. Moc w miarę, mało jest kotłów z mniejszą min. A to jedno czy dwu funkcyjny? Ciekawe, że nie grzeje ani Co ani Cwu na normalnym, może taką mają politykę, że dopiero przy 1 uruchomieniu serwisant coś odblokowuje. A jak go uruchamiasz normalnie to rura zasilająca robi się ciepła, czy wcale nie ma obiegu?
  5. Odnośnie ustawień kotła nie pomogę, ale w sieci zapewne znajdziesz instrukcję serwisową, może trzeba ustawić moc pompy, a na kominiarzu pracuje na full. Nie za duży ten kocioł na taki metraż, jaką ma moc min. A podłogówka to świeżo wylana?
  6. Jeszcze raz wszystko od początku. Co znaczy monterzy skończyli kłaść podłogówkę? Piszesz, że nic nie grzeje, potem że grzeje ogrzewanie do wyłączenia, że podłogówka nie grzeje, a po włączeniu funkcji ogrzewania wszystko śmiga???
  7. Źle, bo może zaciągać wodę do mieszaczy z całego powrotu, a nie z powrotu danego obiegu (zasilanego przez ten mieszacz).
  8. Ja odpuszczam w tym temacie, bo cóż moja wiedza do wiedzy autoryzowanych serwisantów i hydraulików z wieloletnim doświadczeniem. Napiszę tylko, ku przestrodze przyszłym inwestorom jakie jest moje zdanie nt tego co powiedzieli. Układ mieszający zastosowany u kolegi jest spoko dla kotła na paliwo stałe, gdzie temperatury zasilania oscylują w okolicach 70*C i wtedy ten Pex 20 da radę dostarczyć odpowiednia ilość energii. Jeżeli w układzie są pompy (więcej niż 1) i są one zainstalowane w szeregu to muszą być rozdzielone sprzęgłem. Pompa w kotle nie zasila rozdzielacza przez grzejnik drabinkowy, tylko równolegle zasila grzejnik i rozdzielacz, wystarczy zdławić przepływ przez grzejnik i reszta pójdzie na rozdzielacz. I pudrowanie syfa przez podniesienie krzywej o 100% żeby kocioł pracował dłużej niż 3 min, gdzie do komfortu cieplnego wystarcza krzywa 0,25. Pozdrawiam ciepło Wojtek.
  9. PP, Pex 32 a Cu 28. Chodzi oczywiście o przesył wody do bezpośredniego zasilenia rozdzielacza i domowe odległości. Zresztą instalacja powinna mieć obliczenia i projekt (:
  10. No niestety, jak przerabiać to wszystko. Rura ma za mały przekrój, a do tego dochodzą po 3 złączki na każdą, a one mają jeszcze mniejszy przekrój.
  11. Z krzywą to już musisz sam zdecydować, czy wystarczy 0,25, czy jednak za zimno i trzeba 0,3. Efektów przeróbki nie mogę zagwarantować, ale każda którą znam przyniosła zadowalający efekt. Na pewno zaoszczędzisz na prądzie z drugiej pompy, jeżeli sprzedasz w rozsądnych pieniądzach zespół mieszający to też będzie zwrot kasy. Tylko jak już przerabiać to kompleksowo, czyli rury Cu 28 i armatura od samego kotła 1" (nie istotne, że kocioł ma prawdopodobnie przyłącza 3/4") i likwidacja całego zespołu mieszającego (TZM i pompa). Taktowanie kotła ma negatywny wpływ na wszystko, zużycie samego kotła, zużycie gazu, obniżony komfort termiczny w domu. I jeszcze sterownik na sprzedaż. Powinno pokryć koszty przeróbki.
  12. To ustaw krzywą 0,26 i zobacz czy osiągnie zadaną (lepiej jeżeli się zbliży niż ją przekroczy). I podejrzewam, że gdyby pracował cały czas to ta krzywa była by jeszcze za duża dla wymaganej temperatury w domu. A ta przerywana praca - taktowanie, spowodowana jest dużą mocą minimalną kotła i skopaną instalacją - duże opory i nie jest w stanie odebrać tego co kocioł wyprodukuje na mocy minimalnej.
  13. To była tylko orientacyjna temperatura, dokładnie określisz ją podczas reszty sezonu. Max raz dziennie kontrola temperatury w domu i ewentualna korekta krzywej o 0,1 w górę lub dół. Chyba, że sterownik ma opcję korekty po temperaturze pomieszczenia wtedy można mniej precyzyjnie dobrać krzywą. Ale to wszystko wymaga czasu i cierpliwości, no i poznania możliwości kotła i sterowania z instrukcją przeczytaną wielokrotnie do znudzenia ;). Niestety takie jest życie i nikt nie ustawi tego lepiej niż Ty, jeżeli będziesz chciał mieć prosto i tanio. Temperatura 55* jest graniczną temperaturą i raczej nie zostanie osiągnięta a nie spowoduje też zniszczeń bo ewentualnie będzie wzrastać stopniowo.
  14. Tak, bieżące uzupełnianie strat - ekonomicznie i komfortowo. Tylko nie wiem jak w twoim przypadku i przy tym kotle (moc min ok 7 kW) będzie z ciągłą pracą.
  15. Zacznę od końca, ekonomicznie to stałe zasilanie podłogi najniższą, adekwatna do zewnętrznej temperaturą, co gwarantuje sterowanie pogodowe. W układzie który masz teraz jakoś to będzie kuleć, ale są czynniki których nie powinno być, dwie pompy pracują w szeregu i druga niepotrzebnie zużywa prąd, zawór TZM chociaż jest otwarty na full to i tak stawia dodatkowy opór, automatyka kotła może błędnie interpretować sygnały ze swoich czujników co może powodować nieprawidłową pracę kotła w stosunku do bezpośredniego połączenia kotła z rozdzielaczem. Krzywą jeszcze bym obniżył o 0,1. Sądząc po zdjęciu to przeróbka nie była by duża i źle by to nie wyglądało. Wg mnie to szybko i estetycznie wyszło by połączenie Cu 28.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.