Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej wariant 1. Zasłoniłeś tą strzałą ważne informacje. Co to jest ta żółta linia. Temperatura za zaworem nie jest stabilna. Jakie masz ustawienia parametrów mieszacza. Z załączoną pogodówką linia pracy mieszacza powinna wyglądać mniej więcej jak poniżej. Temperatura CWU faluje całą dobę. Pewnie za niska histereza. 

Najpierw należy ustabilizować obieg CO. Załączyć i ustawić pogodówkę. Załaczyć stałą pracę pompy CO. A potem dopiero dostosować prace kotła w stosunku do zapotrzebowania.

 

 

Przechwytywanie.PNG

Opublikowano

To że niestabilnie to jedno lecz gdy nawet się ustabilizuje spalanie spadnie nieznacznie jak ugrasz 5kg to bedzie dobry wynik. Moim zdaniem ta wełna 5cm to niewiele minimum 15 cm. Dam swój przykład temperatura na zewnątrz plus 1 do minus 5 stopni  i żeby uzyskać 23 stopnie w domu daję całe 40 stopni na grzejniki a u Ciebie jest 48 ta różnica wynika ze zbyt słabej izolacji moim skromnym zdaniem.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.01.2021 o 23:06, TOMEK12345 napisał:

To że niestabilnie to jedno lecz gdy nawet się ustabilizuje spalanie spadnie nieznacznie jak ugrasz 5kg to bedzie dobry wynik. Moim zdaniem ta wełna 5cm to niewiele minimum 15 cm. Dam swój przykład temperatura na zewnątrz plus 1 do minus 5 stopni  i żeby uzyskać 23 stopnie w domu daję całe 40 stopni na grzejniki a u Ciebie jest 48 ta różnica wynika ze zbyt słabej izolacji moim skromnym zdaniem.

Obecnie po wprowadzeniu zmian zgodnie z radą kolegi @cezar76 temperatura zadawana na mieszacz to 44°C przy zadanej nocnej 21°C, uzyskana 23,5°C i nie spada poniżej tej wartości. Zobaczymy jak się sprawy będą miały po 12h pracy na takich ustawieniach, wtedy będzie wiadomo coś więcej.

Na ten moment kocioł przeszedł w tryb nadzoru bo osiągnął 75°C, w tym trybie teoretycznie będzie według następujących parametrów:
- Czas 25 min
- Moc 2 kW
- Moc nadmuchu 22%
- Czas cyklu 45s

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano
3 godziny temu, JohnMagister napisał:


2)Nastawy:
a) ustawienia kotła:
- Temp.zadana kotła = 65°C
- Ster.pogodowe kotła = włączone
- Krzywa grzewcza kotła = 1.6
- Przesunięcie równoległe krzywej = 4°C
- Współ. temper.pokoj = 0
b) ustawienia CWU
- Temp. zadana = 55°C
- Histereza = 8°C
- tryb pracy pompy = bez priorytetu
c) ustawienia mieszacza
- temp. zadana = 65°C
- term.pokojowy miesz = 0°C
- Ster.pogod.miesz = Włączone
- Krzywa grzewcza mieszacza = 1.0
- Przesunięcie równoległe krzywej = 3°C
- Współ. temper.pokoj = 0
d) modulacja mocy
Histereza kotła - 3°C
Min moc FL - 5%
Max moc FL - 100%
Wydajność 15,6kg/h

Tryb regulacji : FuzzyLogic

Ustawienia serwisowe:
a) mieszacza:
Obsługa mieszacza - Włączone CO
Wybór termostatu - ecoSTER
b) kotła:
Wybór termostatu -  Wyłączony
Ochrona powrotu - Wyłączona

Dodatkowo próbowałem przejść na tryb sterowania standardowy, z ustawieniami:
Max Moc kotła - 20kW
Max Moc Nadmuch - 31%
Śred Histereza H2 - 6°C
Śred Moc Kotła - 15kW
Śred Moc Nadmuch - 27%
Min Histereza H1 - 2°C
Min Moc Kotła - 5kW
Min Moc Nadmuch -23% 
Kocioł schodził za nisko z temperaturą w stosunku do temp. zadanej i gubił płomień (spadał do 60%)
Zmieniłem ustawienia modulacji na następujące 
Max Moc kotła - 20kW
Max Moc Nadmuch - 31%
Śred Histereza H2 - 4°C
Śred Moc Kotła - 15kW
Śred Moc Nadmuch - 27%
Min Histereza H1 - 1°C
Min Moc Kotła - 5kW
Min Moc Nadmuch -21% 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
00:09 / 01:00
LIVE
 
An error occurred. Please try again later
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tap to unmute
Learn more
 
 
Advertisement
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sterowanie pogodowe kotła do wyłączenia. Temp mieszacza nie odgrywa roli jeżeli jest  załączona pogodówka mieszacza. Współczynnik temp pokojowej ustaw na max. Sprawdź w instrukcji czym on zawiaduje. Normalnie to koryguje on temp za mieszaczem w dól i w góre zależnie do temp w domu. Zostaw sobie włączony FL. Moc minimalną ustaw na  30 a nie na 5 procent. Histerezę kotła ustaw na 15 stopni. I wtedy zobaczysz jak to się będzie zachowywało.

Podaj jakie masz parametry mieszacza w trybie serwisowym.

Opublikowano



Zastanawia mnie dodatkowo jedna sprawa, w jaki sposób taki kocioł powinien pracować....


Rzuć okiem na moje doświadczenia. Pojemność wodnaojego kotła to 75 litrów.
https://obrotowy.blogspot.com/2020/11/histereza-kota-termostat-pokojowy.html
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe porady. 
Na ten moment sprawą zajął się serwis firmy Kotłospaw. 
Po wyjaśnieniu i rozwiązaniu problemu podzielę się doświadczeniami. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sprawą zajmujemy się od kilu dni, wczoraj był przedstawiciel firmy która dokonywała montażu.

Zostały sprawdzone i zweryfikowane nastawy. 

Kocioł obserwujemy poprzez moduł zdalny. 

Opublikowano

O proszę można? Można. Oby wszyscy producenci tak się zachowywali. 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.. Ja się podepne mam problem z piecem. A mianowicie ostatnio wyskoczył błąd że brak pellet, błąd skasowałem, piec wyczyscilem a przez ostatnie dwa dni piec wogole się nie wygasza, chodzi cały czas jakby nie mógł osiągnąć temperatury i się wyłączyć. Ktoś coś może pomoże... 

Opublikowano

W czasie dużych mrozów u mnie też chodził ok. 3 dni bez przerwy. Mam co prawda inny kocioł, ale palnik kipi z plumem. W jakim trybie pracuje? Standard czy FuzzyLogic? Masz termostat pokojowy?

Opublikowano
11 godzin temu, Pablito12 napisał:

Witam.. Ja się podepne mam problem z piecem. A mianowicie ostatnio wyskoczył błąd że brak pellet, błąd skasowałem, piec wyczyscilem a przez ostatnie dwa dni piec wogole się nie wygasza, chodzi cały czas jakby nie mógł osiągnąć temperatury i się wyłączyć. Ktoś coś może pomoże... 

Proszę określić: model i moc kotła, oraz dokładnie opisać komunikat - od razu dodam, że w kotłach kotłospaw nie ma komunikatu "Brak pelletu".

Pozdrawiam, Jakub Wroński.

Opublikowano

Dla osób zainteresowanych tematem oraz do wiadomości firmy @Kotłospaw

1.Technik który był na miejscu, nie został wysłany przez firmę Kotłospaw tylko przez firmę Husar która dokonywała montażu kotła.

2. Po  zdalnej zmianie ustawień przez serwis producenta, kocioł został wprowadzony w stan niestabilnej pracy, osiągnął temperaturę 90
°C, w efekcie czego zadziałały zabezpieczenia a kotłownia została zalana gorącą wodą. 

3. Po dwóch wizytach na miejscu techników z firmy Husar, problem również nie został rozwiązany, kocioł spala pomiędzy 60-70kg pelletu na dobę, mimo zapewnień z każdej strony że w warunkach w których będzie pracował, spalanie będzie na poziomie 20-25kg, max30kg.
Na kolejne dwie wizyty serwisowe, na których ktoś miał się pojawić, nikogo nie było oraz nikt nie poinformował o tym fakcie. 

Na ten moment odradzam współpracę z tą firmą, a firmie @Kotłospaw radzę zweryfikować kontrahentów i firmy którym dają akredytacje, ponieważ to stawia w złym świetle również producenta.  

  • Lubię to 1
Opublikowano

Trochę nie fair zachowanie z Twojej strony bo winisz za to Kotłospaw? Jeśli rozumiem to Husar poprostu kupuje od nich kotły, to nie serwis firmy. To jak byś winił Gastona Glocka że jego broń zabija ludzi. Ja bym na Twoim miejscu spokojnie i uczciwie skontaktował się z serwisem i poprosił o pomoc, bo takie stawianie sprawy na ostrzu noża nikomu nie przyniesie pozytywów.

Widząc zachowanie Kotłospawu, nawet tutaj na forum to kontakt z klientami mają bardzo dobry.

Opublikowano (edytowane)

@eliks Zarówno z Husarem jak i Kotłospawem kontaktuję się od miesiąca i problem nie został od tego czasu rozwiązany, tak samo nie zostało przedstawione jakiekolwiek rozwiązanie. Prosiłem również o wysłanie niezależnego serwisanta od producenta, oczywiście odpłatnie, nie oczekiwałem niczego za darmo, co nie nastąpiło.
Pewnie są osoby obserwujące ten wątek i chciałyby wiedzieć jak się sprawy mają. 
Wszystkie przekazane informacje są zgodne z stanem faktycznym.

Dodatkowo, gdyby nie postawienie sprawy na ostrzu noża, to nie byłoby kontaktu z strony żadnej z firm. 


EDIT: Dla informacji zarówno czytających jak i firmy - jeśli problem zostanie rozwiązany, to z przyjemnością wystawię pozytywną opinię i przekażę informację co do całego procesu serwisowego. 
 

Edytowane przez JohnMagister
Opublikowano

Coś tam się chyba ostatnio zesr...ło w Kotłospawie. Woda sodowa do głowy odbiła z powodu dobrych opinii, albo cholera wie co. Napisałem do nich przez formularz kontaktowy z ich strony - ponad tydzień zero odpowiedzi. Wobec tego na fb-kowej stronie Kotłospawu zapytałem, czy ktoś zagląda na skrzynkę kontaktową ze strony, bo nie mam odpowiedzi i to nie zachęca potencjalnego klienta do współpracy i drodzy Państwo, po minucie jakiś spryciarz mój post usunął. Ok, usunął to usunął. Myślę sobie - dotarło - odpowiedzą. Nic bardziej mylnego - cisza jak była tak jest. Nie chce mi się szarpać internetowo, ale jeszcze trochę i zacznę szerzej pisać co o takim zachowaniu myślę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ale ty przecież nie masz kotła.

Opublikowano

I w związku z tym, że nie mam kotła, to nie mogę się kontaktować z firmą przez skrzynkę kontaktową?

Dalej tematu nie roztrząsam, bo Kotłospaw na PW wyjaśnił mi co było powodem braku odpowiedzi.

Opublikowano

Jasne, pisałeś to w takim kontekście jak by Cię serwis olał, dlatego źle zrozumiałem Twój post.

Opublikowano

Też coś powiem na temat serwisu. Serwis kotlospawu daje wiele do życzenia. Też chciałem zapłacić za wizytę u mnie żeby spr mi czy instalacja jest poprawnie zrobiona. Jestem zielony w tej dziedzinie a nam wątpliwości co do instalacji, ale zaczynam się uczyć sam i dużo czytam tutaj na forum. Moim zdaniem zrobili sobie dobrą opinię i w pewnym momencie to ich przerosło i nie zrobili kroku w przód tylko się zatrzymali ale to tak nie działa. 

Opublikowano

Dzień dobry,

co do sprawy którą opisał użytkownik Tigre76mieliśmy zmianę serwerów przez dwa tygodnie i tych odpowiedzialnych za stronę www oraz tych za pocztę e-mail. Nie wszystkie wiadomości mogły dojść. Zwróciliśmy się do użytkownika, celem prośby o ponowne wysłanie maila w prywatnej wiadomości, celem weryfikacji i możliwości udzielenia odpowiedzi. Przepraszamy za kłopot w tym temacie który wyniknął.

Co do postu Użytkownika Gadek, mamy jasno określone stawki za tego typu usługę, ale w przeciągu ostatnich miesięcy takowego zgłoszenia nie otrzymałem. Prosiłbym o wysłanie zgłoszenia poprzez formularz: https://kotlospaw.pl/serwis/zgloszenie-serwisowe/ i na pewno załatwimy to w sposób szybki.

Jak już wspomniałem, każdy z Klientów jest dla nas równie ważny - nowy oraz obecny i były. Przykładamy wszelkie starania aby Klient nie pozostał nigdy sam. Za wszelkie niedogodności bądź niedomówienia serdecznie Państwa przepraszamy.

Pozdrawiam, Jakub Wroński.

Opublikowano
W dniu 25.01.2021 o 11:00, Gadek napisał:

Też coś powiem na temat serwisu. Serwis kotlospawu daje wiele do życzenia. Też chciałem zapłacić za wizytę u mnie żeby spr mi czy instalacja jest poprawnie zrobiona. Jestem zielony w tej dziedzinie a nam wątpliwości co do instalacji, ale zaczynam się uczyć sam i dużo czytam tutaj na forum. Moim zdaniem zrobili sobie dobrą opinię i w pewnym momencie to ich przerosło i nie zrobili kroku w przód tylko się zatrzymali ale to tak nie działa. 

Pan Jakub z kotlospawu wyjaśnił mi na PW dlaczego tak było że nie odzywali się do mnie. Sprawa wyjaśniona i umówiona wizyta serwisanta u mnie na poniedziałek mam nadzieję że coś pomoże i doradzi. Zwracam szacunek, czasami z przyczyn niezależnych od człowieka dochodzi do nieporozumień. 

Pozdrawiam

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Dla osób które były zainteresowane tematem, udało się w końcu doprowadzić kocioł i spalanie do poprawnej pracy. 

1. Zamontowany został miarkownik ciągu kominowego, udało się dzięki temu trochę obniżyć spalanie i minimalnie ustabilizować pracę kotła. Dodatkowo przez producenta zostały dostarczone zawirowywacze spalin, jednak po tym zabiegu znaczącej poprawy, raczej kosmetyczna zmiana. 
2. Zamontowane zostało sprzęgło hydrauliczne oraz pompa kotłowa, wymuszająca krótki obieg. To było działanie które w dużej mierze pozytywnie wpłynęło na pracę kotła, tzn. bardzo ustabilizowało jego pracę, pozwoliło na zmniejszenie wahań temperatury w domu w wyniku czego można było obniżyć temperaturę w domu o 1°C, co również pozytywnie wpłynęło na ograniczenie spalania. 
3. W własnym zakresie i dla własnej informacji zamontowałem czujnik temp. spalin.
4. Kocioł pracuje w trybie standardowym na trzech poziomach 20kW, 11kW i 6kW oraz z nadzorem 4kW, przy minimalnej temp. kotła 65°C. Powrót jest cały czas dogrzany.
5. Ustawiłem harmonogram CWU tak żeby w momencie kiedy nie ma dużego zapotrzebowania na ciepłą wodę, jej temp. zadana była niższa o 8°C względem zadanej. 
6. Na ten moment spalanie jest na poziomie około 30kg/dobę przy temperatura od -3°Cdo +4°C na zewnątrz, dom praktycznie nieocieplony, parter+piętro do ogrzania.  

Będę jeszcze próbował zoptymalizować spalanie, jeśli się uda to na pewno dam znać. 

Edytowane przez JohnMagister
  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyli po raz kolejny udało się ogarnać temat, dobry przykład dla Użytkowników - spalanie kotła w głównej mierze wynika z tego jak jest wykonana instalacja. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sprzęgło pomogło w tej sytuacji. z 70kg na 30kg to dobry wynik. 

Panowie, kiedy sprzęgło jest zalecane? Kiedy wystarczy sam zawór 4d? Czy jak ktoś ma same grzejniki i boiler to sprzęgło potrzebne?.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.