Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak to wygląda u mnie. Nóżki opierają się o ruszt wodny. Zawsze coś tam żaru wyleci ale nie na cały ruszt. Bez problemu mogę sobie regulować powierzchnię rusztu minimalizując ją praktycznie do zera tylko że im większy skos tym bardziej wiesza się opał.

post-58465-0-70689900-1444589120_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie, wodny ruszt, w MPMie jest ruszt ruchomy w całości i jak by to ... wachliwy, w kierunku przód-tył obawiam się że rusztując będę przesuwał żar w tą pustą przestrzeń, i tak samo nóżki z prętów przechodzące przez żar i ruszt rozgrzane będą łatwo się gieły, ale wypróbuję to  i zobaczymy.

 

SebekKry jaką masz szerokość paleniska po wymurowaniu boków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma przypadkiem możliwości zawiesić tej blachy? A dołem wyprzeć o frontową ścianę kotła? Chyba że chcesz murować boki komory zasypowej szamotem to myślę, że pręty schowane za nim nie powinny dostać takiej temperatury żeby miały się giąć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasypałem wczoraj o 20.00 18kg groszka i sprawdzę na jak długo starczy tego zasypu.Niestety leci dymek z komina,niewielki ale leci,bez podania powietrza przez otworek w zasypie dym jest większy .Spaliny 150-200*C w zależności od pracy miarkownika i moc na kotle za niska do zapotrzebowania.Po wypaleniu wsadu zmniejszę dyszę palnika i sprawdzę jak się zachowa płomień i stałopalność.

 

Kolega pytał się o termometr w czopuchu-kupiłem w firmie robiącej małe piece chlebowe,dosyć długi trzonek(30cm) odsadza tarczę od czopucha i poprawia widoczność odczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piop ja mam tą blachę zrobiona na prętach 14mm i blacha 6mm nic się nie wygina. Żar u mnie świeci na biało tak że jest tam ciepełko i blacha będzie teraz chodziła drugi sezon. Szerokość mojego paleniska teraz to 22cmx24cm głębokie ale blachą zmniejszam tak na 18-20cm. Możesz pokombinować żeby zawiesić tą blachę tak jak pisał izydor86 na drzwiczkach zasypowych a zrobić nóżki aby spierała się o ruszt pionowy lub o płaszcz kotła (żeby nie ograniczać ruchu ruszt ruchomych). Możesz szczelinę zrobić np. 4cm u mnie jest chyba 7-8cm musiał bym zmierzyć bo nie pamiętam.

post-58465-0-57659000-1444655015_thumb.jpg

post-58465-0-91128500-1444655414_thumb.jpg

Edytowane przez SebekKry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem oględziny kociołka po prawie 22 godzinach spalania 18kg węgla.Rozpada się przegroda z żarobetonu i muszę robić nową,przy okazji zmniejszę wysokość palnika.Za jednym zamachem wstawiam też blachę do zmniejszenia pow.rusztu.W tym modelu wystarczy oprzeć krawędź blachy na płaskownikach podtrzymujących ruszta ruchome i zamiast podpory pionowej zrobić poziome dystanse opierające się o szamotki palnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, płaskownik to słowo którego szukałem :D

Narazie u mnie to wygląda tak, do blachy dorzuciłem przycięte cegły szamotowe, blacha stoi rogami na płaskowniku, opiera się o spaw żeby się nie przesuwała.

 

post-53599-0-08070000-1444728392_thumb.jpgpost-53599-0-71753400-1444728404_thumb.jpg

 

Noc była cieplejsza niż poprzednie. 7-8 kg paliło się 12godzin, temperatura nastawiona 55 stopni, dymu z komina nie widać ... bo ciemno było;)

Zastanawiam sie czy nie wsadzić 2x grubszego szamotu ale ciecie tego to była masakra.

Edytowane przez piop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Adama.

Drewno rozbiórkowe ma taki urok, że nie chce się palić. Mam to samo... ledwie 150-200°C na czopuchu przy paleniu drewnem ze starego domu, podczas gdy na kilkuletnich deskach szalunkowych wyciąga bez problemu 300°C. Takie drewno ze starego domu jest częściowo spruchniałe i wydaje mi się, że żywica przez lata się ulotniła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachą zmniejszasz powierzchnię rusztu a tym samym i moc kotła. Na cieplejsze dni lepiej palić na małym ruszcie w zimniejsze na większym. Kwestia wyczucia. Jednak jak za bardzo zmniejszysz i blacha będzie pod zbyt dużym kątem to będzie wieszał się opał. Musiał byś przetestować.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie mocy zaproponował mi producent , powiedział że ceramikę wsadzi mi taką jaka wkładana jest do mpm ds 12-14 kw ,zależało mi na większym wkładzie ,a jak nie będzie dawał rady to dostałem komplet ceramiki od kotła 17-19 kw i mogę zmienić ale myślę że jak nie będzie dawał rady powiedzmy 10 dni w roku może troszkę więcej to pomoże mu piec gazowy który mam wpięty w układ , co do fotek źle się zrozumieliśmy sorka jak przeszkadzają mogę usunąć ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luczyw poto masz bufor żebyś się nie musiał babrać blachami i szamotem, a ja  i SebekKry robimy takie "usprawnienia" bo nie mamy bufora

 

tak jak pisał SebekKry blachą i szamotem zmniejszamy wielkość paleniska, dodajmy że poto żeby podnieść sprawność spalania, i zmniejszyć zużycie opału. Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz bufor, i tobie najlepiej jest grzać z jak największą mocą.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia nic mi nie powiedzą. Pytam bo czekam na swój kocioł i raz ze jestem ciekaw czy wystarczy mocy czy będzie za dużo. ZA dużo to napewno będzie latem, wiosiągnąć i jesienią na grzanie cwu... toteż jestem ciekawy wszelkich modów na moc bo poza kotłem nie mam nic do podgrzewania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o odpowiedz uzytkowników tego kotła jak się pali w nim węgiel?Chcę go polecić znajomym ale muszę byc pewna że węglem ciągle dosypując go da się bez problemów palić.Są to starsi ludzie i nie będą się bawili w modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Adama.

Drewno rozbiórkowe ma taki urok, że nie chce się palić. Mam to samo... ledwie 150-200°C na czopuchu przy paleniu drewnem ze starego domu, podczas gdy na kilkuletnich deskach szalunkowych wyciąga bez problemu 300°C. Takie drewno ze starego domu jest częściowo spruchniałe i wydaje mi się, że żywica przez lata się ulotniła...

Tak właśnie stwierdziłem też ostatnio że stare drewno szczególnie pocięte bale nie dają takiego ciepła i trzeba zjeżdżać z temperaturą załączenia pompki bo prawie wcale by się nie załączyła. Żaru też jest jak na lekarstwo a jak chcę mieć na piecu 70 stopni to muszę mu dużo powietrza dostarczyć. Nie wiem co będzie przy dużych mrozach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalisz cały dom :) ten z rozbiórki oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.