Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Z tego co wiem to chyba w miarę nowy kocioł i nie ma o nim w sieci zbyt wiele do poczytania. Postanowiłem więc otworzyć ten wątek w celu wymiany doświadczeń jego użytkowników.

Węgiel jakiego używam: eko flint 28

Sterownik K1p4, w trybie pid, ustawienia:

- Minimalne podawanie 2s

- maksymalne podawanie 6s

- minimalna przerwa 24s

- maksymalna przerwa 100s

- korekta dolnego progu powietrza +5%, reszta fabrycznie, działa z włączonym czujnikiem haltronowym

Póki co nie zaobserwowałem niczego niepokojącego. Spieków nie ma, niedopałków też nie. Zużycie węgla odpowiednie do zapotrzebowania budynku na ciepło. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to brak funkcji wygaszania. W instrukcji napisali, że trzeba robić to ręcznie, przez wypchnięcie żaru do popielnika. Trochę się przy tym dymi, a ogień zaczyna mocno rosnąć kilka chwil po załączeniu podajnika. A trzeba to robić całkiem nierzadko, po 2 tygodniach wymiennik nadaje się do czyszczenia.

Poniżej schemat instalacji i zdjęcie ekranu sterownika.

eesdrzfh.jpg

zbiornik podłączenie  1a.png

  • Przydało się 1
Opublikowano

Wyjąłeś zawirowywacze? 

W sumie mam bliźniaczy kocioł Eko Lux i nigdy do czyszczenia nie wygaszam. Po prostu podnoszę klapę zasobnika, żeby zgasł płomień i spokojnie czyszczę. Wystarczą rękawice spawalnicze, by powyciągać drzwiczki itd.

Opublikowano
  W dniu 23.12.2020 o 19:33, HarryH napisał(a):

Wyjąłeś zawirowywacze? 

Rozwiń  

Nie, a dlaczego miałbym je wyjmować? Z tego co widzę, Twój kocioł ma dłuższy przewód wymiany ciepła i w związku z tym prawdopodobnie niższą temperaturę spalin. Może stąd takie przypuszczenia.

 

Opublikowano

Wg dtr mają chyba identyczną sprawność, więc tu raczej paradoksalnie widać, jak bardzo wysoka temp. powrotu obniża sprawność.

Opublikowano

Powrót jest ciepły i nie chce być inaczej. Nawet przy dużym poborze energii spada najwyżej o 2-3°. Ochrona powrotu puszcza wodę na poziomie min 63°C.

Opublikowano

ciekawa ta instalacja - jak zrozumiałem to ciepła woda na ogrzewanie domu nie pochodzi z kotła, tylko z zasobnika/bufora? A kocioł grzeje wyłącznie bufor? Jeśli tak to napisz jaki jest cel takiego rozwiązania - zwykle bufor jest po to żeby magazynować ciepło na czas gdy piec CO nie działa, ale u Ciebie działa on cały czas. Czy to pozwala np użyć kotła mniejszej mocy niż przy instalacji bez bufora?

Opublikowano
  W dniu 24.12.2020 o 08:19, nightwatch napisał(a):

ciekawa ta instalacja - jak zrozumiałem to ciepła woda na ogrzewanie domu nie pochodzi z kotła, tylko z zasobnika/bufora? A kocioł grzeje wyłącznie bufor?

Rozwiń  

A skąd u kolegi takie zdziwienie? Najnormalniejsze rozwiązanie. Kocioł zasila bufor, a innym wyjściem wychodzi gorąca woda z bufora na ogrzewanie. Do tego jeszcze kocioł może zasilać grawitacyjnie bufor.....

Pozdrawiam. Yaro.

Opublikowano

Harry - Rozmawiałem z producentem kotła, który twierdzi, że wysoka temperatura powrotu nie przeszkadza, a wręcz pomaga w osiągnięciu optymalnej sprawności. Pomimo tego co jest napisane w specyfikacji o sprawności, Twój kocioł ma o 1/4 więcej powierzchni wymiany, więc musi to mieć jakiś wpływ.

 

  W dniu 24.12.2020 o 08:19, nightwatch napisał(a):

jak zrozumiałem to ciepła woda na ogrzewanie domu nie pochodzi z kotła, tylko z zasobnika/bufora? A kocioł grzeje wyłącznie bufor? Jeśli tak to napisz jaki jest cel takiego rozwiązania - zwykle bufor jest po to żeby magazynować ciepło na czas gdy piec CO nie działa, ale u Ciebie działa on cały czas.

Rozwiń  

Ta instalacja jest po wielu przeróbkach i ze względów ekonomicznych nie do końca jest taka jakbym chciał. Bojler jest podłączony jako jeden z grzejników, a nie tak jak powinien, bezpośrednio z bufora. Jeszcze w zeszłym sezonie miałem kocioł zasypowy i wtedy ten bufor był wręcz konieczny. Teraz działa jako wielkie sprzęgło hydrauliczne i mały kaloryfer ogrzewający kotłownie :-)

  W dniu 24.12.2020 o 08:19, nightwatch napisał(a):

Czy to pozwala np użyć kotła mniejszej mocy niż przy instalacji bez bufora?

Rozwiń  

Nie. Bufor jedynie stabilizuje pracę kotła.

Opublikowano

Czy ktoś wie do czego służy ten dzyndzel  przy dmuchawie, oznaczony czerwoną strzałką, na zdjęciu poniżej?

dmuchawa dźwignia.jpg

Opublikowano

Ten dzyndzel nie służy do niczego i bezwzględnie musi być zablokowany motylkiem, który tam widać w tle. Jeśli klapki nie zablokujesz, przepływomierz (ta turbinka przykrecona do blachy na wentylatorze) będzie działał źle.

Opublikowano

a nie jest to po prostu przeciwwaga dla klapki zamykającej dopływ powietrza gdy nadmuch nie pracuje? Ta klapka powinna się zamknąć gdy dmuchawa nie pracuje, w przeciwnym razie do palnika cały czas będzie wlatywać powietrze. Na dzyndzlu jest ruchomy obciążnik którym reguluje się przy jakim ciśnieniu klapka się otwiera.

Opublikowano

@nightwatch tak wlasnie jest, tyle ze przy paleniu w pid z hallotronem producent zaleca/sugeruje otworzenie tej klapki i jej zablokowanie motylkiem.

Ja odpowiem od siebie, ze przy prawidlowym montazu tego przepływomierza (a nie firmowym) i moglaby dalej sobie pracowac tak jak opisales.

Opublikowano

U mnie działa sposób fabryczny bez zarzutu drugi rok.

Opublikowano

A u mnie juz dawno tak nie pracuje.

Ten wiatraczek (przeplywomierz brzmi dumnie) powinien zmierzyc ile powietrza wpada do palnika a nie do wentylatora.

Dla testow zamknac ta klapke (reka na sile) i zalaczyc wentylator.

 

Opublikowano (edytowane)

U mnie piec z włączonym pid działa tak, że płynnie przechodzi od 10-20% do 90%, potem w drugą stronę i tak w kółko. Cykl ten trwa paręnaście minut, czasem kilkadziesiąt - zależnie od tego ile ciepła zużywamy. Prawie nigdy nie jest tak, żeby ustabilizował się na konkretnej mocy. To pewnie przez bufor. Mówię o tych procentach pod ikonką dmuchawy. Nie wiem czy to odpowiada aktualnej mocy, ale wydawać by się mogło, że tak.

Wrzucam jeszcze zdjęcia palnika, ognia i popiołu. Ciężko się robi dobre zdjęcia z ogniem.palnik.thumb.JPG.d8ac2ba49ac659e4fb6bb28996964eeb.JPG

674393366_ogie.thumb.JPG.ac45806100e9db1a6933cb840fe3473f.JPG

442681951_popi.thumb.JPG.aa81f92eb95cf72d59e9f8f880108f7e.JPG

Edytowane przez granata
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 27.12.2020 o 19:09, PioBin napisał(a):

Ten wiatraczek (przeplywomierz brzmi dumnie) powinien zmierzyc ile powietrza wpada do palnika a nie do wentylatora.

Rozwiń  

To co wpada musi i wypaść... dmuchawa nie pochłania i nie produkuje powietrza tylko je tłoczy. Kwestia tylko szczelności ukladu i sposobu pomiaru.

  W dniu 27.12.2020 o 19:09, PioBin napisał(a):

Dla testow zamknac ta klapke (reka na sile) i zalaczyc wentylator.

Rozwiń  

I właśnie dlatego producent zaleca blokadę motylkiem. :) Aby nie popsuć założeń konstruktora.

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano
  W dniu 28.12.2020 o 19:01, Darekgra napisał(a):

Aby nie popsuć założeń konstruktora

Rozwiń  

:) Te zalozenia to zycie popsulo mi tylko raz.

  W dniu 28.12.2020 o 19:01, Darekgra napisał(a):

To co wpada musi i wypaść...

Rozwiń  

Musi, musi tylko ktoredy?

Inny test:

Zapal papierosa lub cokolwiek innego co generuje troche dymu. Przyblizyc do wentylatora i zamknac / przymknac klapke. Ktoredy wchodzi i wychodzi?

Opublikowano (edytowane)

Dlatego klapka musi być otwarta, wtedy wpada tam gdzie wpadać ma a wylatuje tam gdzie wylecieć powinno.

 

Cała reszta to kwestia dostosowania obrotów tej turbinki do ilości powietrza wypchanego przez palnik w konkretnej kotłowni i przy konkretnym paliwie. W tym celu producent dał dwa parametry do zmiany tj. korekta wentylatora dolna i górna.

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano

Konstruktor tego pomyslu (uwazam ze pomysl dobry lub lepszy niz zaden) nie odrobil lekcji z zasad montażu przeplywomierza. A to cos pelnic ma taka funkcje przeciez.

Mozna posluzyc sie rowniez anemometrem aby porownac wskazania impulsow turbinki i faktycznego (rzeczywistego) przeplywu powietrza.

  W dniu 28.12.2020 o 19:24, Darekgra napisał(a):

Dlatego klapka musi być otwarta, wtedy wpada tam gdzie wpadać ma a wylatuje tam gdzie wylecieć powinno

Rozwiń  

A przeplywomierz przy zamknietej klapce ma wskazywac "0"

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 28.12.2020 o 19:41, PioBin napisał(a):

A przeplywomierz przy zamknietej klapce ma wskazywac "0"

Rozwiń  

Niestety tak nie będzie... Bo takiej sytuacji nie przewidywano.

 

Oczywiście można było założyć przepływomierz pomiędzy dmuchawą a palnikiem lub odsunąć go kilkanaście cm od dmuchawy... tylko po co...? Wzrost kosztów i skomplikowania konstrukcji. A odczyty i tak należało by korygować zależnie od sytuacji. Kociołek z retortą to nie silnik samochodowy gdzie porcje paliwa, sposób spalania są precyzyjnie odmierzane w każdym cyklu.

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano
  W dniu 28.12.2020 o 19:41, PioBin napisał(a):

Konstruktor tego pomyslu (uwazam ze pomysl dobry lub lepszy niz zaden) nie odrobil lekcji z zasad montażu przeplywomierza

Rozwiń  

Ten pomysł działa w setkach tysięcy kotłów, w tym u autora wątku i u mnie.  Nie wiem, co musiałeś zrobić, by nie działał akurat u Ciebie. 

Opublikowano
  W dniu 28.12.2020 o 19:49, HarryH napisał(a):

Nie wiem, co musiałeś zrobić, by nie działał akurat u Ciebie

Rozwiń  

To nie ja. 

Ty masz jakies doswiadczenie praktyczne/teoretyczne z przepływomierzami?

Opublikowano

Jak to co :) zamknął klapkę :)

Opublikowano

Haha. Nie prawda.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.