Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klaudiusz nie zrozumieliśmy się, takiej opcji obecnie nie ma. Można ustawić dodmuch, ale będzie on taki sam zarówno przy wzroście jak i przy spadku modulacji.

Chodzi o dodatkowe powietrze przy wzroście modulacji przy dochodzeniu kotła do temperatury zadanej.

Póżniej, gdy kocioł przekroczy temperaturę zadaną i modulacja zaczyna spadać, to już tyle powietrza nie potrzeba, przynajmniej u mnie, bo odnoszę się do swoich obserwacji.

Opublikowano (edytowane)

Może i ja niezbyt jasno przekazałem w czym rzecz.

Chodzi o coś takiego w oknie Palnik powietrze

 

post-70418-0-39784600-1503565985_thumb.jpg

 

Gdyby jeszcze była dodatkowa opcja

- dodmuch przy wzroście mocy (modulacji)

czyli dodatkowe powietrze przez cały okres wzrostu mocy, to by załatwiło sprawę przy wyjściu kotła z dłuższego czuwania, gdy trzeba więcej powietrza, aby rozdmuchać żar, bo dodatkowe powietrze byłoby podawane tylko gdy moc rośnie.

A tego dodatkowego powietrza już by nie było, gdy kocioł przekroczy temperaturę zadaną i wartość modulacji mocy zacznie spadać.

Poobserwuj palnik jak wychodzi z czuwania.

Inaczej przebiega proces spalania przy takiej samej mocy, gdy kocioł się "rozpędza" i inaczej gdy "zwalnia", przynajmniej u mnie, bo odnoszę się do tego, co miałem możność zaobserwować.

Wynika to z ilości żaru na palniku, gdy zaczyna palić po czuwaniu to jest go mało, a gdy kocioł przekroczy zadaną i zaczyna moc spadać, to żaru w tym czasie jest już dużo.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.

Czytam Wasze posty i nie dowierzam.

Nasz sterownik to mini komputer co ma takie opcje o których innym się tylko śni. A niektórzy wciąż szukają czegoś nowego wymyślają....

Kupiłem ten ster bo ekspedientka od pieca pow.....tylko wpisać kaloryczność....

Moi drodzy, które auto pochodzi dłużej mało wyposażony model czy najnowszy naszpikowany elektroniką....

Opublikowano

Kolego jockay może się nie rozumiem albo poprostu nie spotkałem się z takim problemem jak ty ,to zdjęcie które wstawiłem jest ok ale to drugie menu po naciśnięciu strzałek Ci nie wystarcza wydaje mi się że to właśnie to o co pytasz przydział mocy dmuchawy w danej mocy (modulacji) powietrza jest tam krzywa powietrza w danej modulacji

Opublikowano

KBkalwi masz racje osobiscie uważam że to b.dobry sterownik mało tego mamy wielkie szczescie że producent wspiera nas i służy pomocną jak mało kto i tak jak napisałeś porównanie z autami jest słuszne czym więcej to gorzej nie wspomnę o używaniu wszystkiego co nowoczesne co auto posiada na pokładzie można się w tym pogubić

Opublikowano

Nie Klaudiusz, to chodzi o coś innego.

Doregulowanie powietrza dla określonego poziomu mocy to inna rzecz, oczywiście bardzo pomocna.

Jeśli sobie tam podniosę powietrze np. przy mocy 20%, to ono będzie podniesione dla 20% zarówno w fazie, gdy palnik dopiero zacznie palić po czuwaniu, jak i gdy już będzie zwalniał, gdy przekroczy zadaną.

Generalnie u mnie palnik potrzebuje więcej powietrza gdy rozpoczyna palenie po czuwaniu, niż gdy kończy palenie. Wynika to z różnicy ilości żaru. Prościej nie potrafię tego ująć.

To jest przecież tylko propozycja wynikająca z obserwacji, a producent i tak zrobi co będzie uważał za stosowne.

Dzielę się tylko swoimi spostrzeżeniami, mając na uwadze ciągle udoskonalanie sterownika, bo chyba my wszyscy użytkownicy SKZP na tym korzystamy. 

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.

Czytam Wasze posty i nie dowierzam.

Nasz sterownik to mini komputer co ma takie opcje o których innym się tylko śni. A niektórzy wciąż szukają czegoś nowego wymyślają....

Kupiłem ten ster bo ekspedientka od pieca pow.....tylko wpisać kaloryczność....

Moi drodzy, które auto pochodzi dłużej mało wyposażony model czy najnowszy naszpikowany elektroniką....

No ale na tym polega postęp... przecież nikt nie nakazuje Tomkowi uwzględniania wszystkich sugestii i pomysłów, zrobi co uważa za stosowne. Czy myślisz, że sterownik miałby te wszystkie opcje gdyby nie uwagi/propozycje użytkowników, Tomek na pewno robił testy na początku i zbierał uwagi dotyczące pracy sterownika i zapewne również ze względu na to, że spodziewał się nowych pomysłów zostawił możliwość aktualizacji sterownika i dlatego też aktualizuje (czytaj ulepsza) co jakiś czas cześć uwag uwzględniając.

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.

Czytam Wasze posty i nie dowierzam.

Nasz sterownik to mini komputer co ma takie opcje o których innym się tylko śni. A niektórzy wciąż szukają czegoś nowego wymyślają....

Kupiłem ten ster bo ekspedientka od pieca pow.....tylko wpisać kaloryczność....

Moi drodzy, które auto pochodzi dłużej mało wyposażony model czy najnowszy naszpikowany elektroniką....

 

KBkalwi, proszę Cię, bez przesady.... Nie wprowadzaj przyszłych użytkowników tego sterownika w błąd.

I co, kupiłeś ten ster, wprowadziłeś kaloryczność i zapomniałeś, że masz kocioł z podajnikiem...?

Jeszcze powiedz, że nie potrzebowałeś czasu na dopracowanie innych ustawień, do prowadzenia optymalnego procesu spalania...

 

A odniesienie do mało wyposażonego auta, no cóż...

Dlaczego nie kupiłeś zwykłego najtańszego sterownika, tylko poszedłeś w wypasionego z bajerami naszpikowanego elektroniką....?

Który Ci dłużej pochodzi...?

Idąc tym tropem, to lepiej w ogóle zdemontować sterownik, motoreduktor i dmuchawę, powietrze dopuszczać uchylając drzwiczki popielnika i dmuchając w palnik a podajnik napędzać korbą. 

W takiej konfiguracji wystarczy co pół roku kapnąć odrobinę oleju na zawiasy, aby popielnik nie skrzypiał przy otwieraniu i masz w kotłowni maszynę praktycznie nie do zajechania... :)

 

Bardzo cenię sobie wymianę własnych doświadczeń między użytkownikami tego sterownika, bo pozwala rozwiązać wiele problemów i unikać też niepotrzebnych błędów w procesie spalania i ogrzewania domu.

Przeczytałem ten temat kilkukrotnie od deski do deski i dziękuję Wam wszystkim za dzielenie się swymi uwagami, bo ciągle ktoś coś nowego wnosi. 

Panowie szacuneczek!

Opublikowano

Jockey pacząc na fotkę faktycznie musisz mocno dmuchać i nie chodzi mi tu o parametr max tylko te minimum ciekawy jestem skąd bierze się takie zapotrzebowanie powietrza na samym początku modulacji nie znam twojego kotła i palnika wiec dokładnie się nie mogę wypowiedzieć i coś zasugerować jedyną myślą która mi przychodzi do głowy to to że podtrzymanie kotła czyli nastaw odpowiedzialne za ten parametr są za bogate i w czasie postoju jak kocioł śpi za dużo nawrzuca paliwa i potem ma problem to wszytko rozbujać może to jest powodem albo taki charakter ma dmuchawa lub palnik .

Jeśli chodzi o drugi etap twojej wypowiedzi to jestem za tym aby forum i temat istniał i wszyscy byli pomocni i udostępniali wiedzę jak i doświadczenia w sprawie ekonomicznego spalania bo to są nasze pieniądze i oszczędności nie wspominając o ekologi , oczywiście trochę błędną informacją jest że sterownik jest tak mądry że nastawiasz jeden parametr i sam śmiga aż miło , porównując do kobiet mogę stwierdzić że nawet tą najładniejszą MISS polonie też trzeba nastawić konserwować i wgrywać aktualizację i własnie taki jest SKZP -02 

Proces spalania jest OK ale niestety kilka podstawowych parametrów trzeba samemu ustawić i to też potrzebuje czasu bo efekt jest widoczny po około 12 godzinach ,ale się opłaca bo jest z nami kolega który zaczynał od dobowego spalania 30 kg a po korektach pali około 12 wiec efekt jest .

Czynników na sukces jest bardzo dużo od ciągu kominowego do prawidłowej pracy zaworu mieszającego , wiem że dużo forumowiczów szuka własnie oszczędności ustawiając kocioł aby spał 12 godzin ale nie zawsze się to opłaca bo sam jestem zwolennikiem jeśli kocioł pracuje cały czas z minimalną modulacją i i miał stabilną temperaturę na kotle na pewno ma to wpływ na naprężenia stali lub żeliwa .

To tyle przepraszam że odbiegłem od tematu .

Opublikowano (edytowane)

Klaudiusz mam dmuchawę WPA-07 z fabrycznym kondensatorem, a ona zaczyna ruszać dopiero od wartości 17, więc już chyba rozumiesz...

Ja nie patrzę na wielkość cyfry, tylko na odpowiedni płomień przy powietrzu minimalnym i maksymalnym.

Wszystko mi się ładnie wypala, nie mam żadnych przesypów ani tym podobnych rzeczy, jest git.

Kopczyk mam raczej niski, więc na palniku nie ma dużo węgla w czuwaniu, może jest minimalnie za nisko. W kotle tylko suchy pył.

 

Jeśli mam Ci wytłumaczyć ten dodmuch przy wzroście mocy, to używając porównania do auta powiem tak:

gdy przyspieszasz, to też mocniej wciskasz pedał gazu, a jak osiągniesz oczekiwaną prędkość, to pedał nieco zwalniasz, prawda?

Albo jak jedziesz pod górę, to też musisz mocniej depnąć przy tej samej prędkości, a jak już zjeżdżasz z góry to pedał luzujesz.

I o coś takiego mi chodzi z powietrzem przy wzroście mocy i dochodzeniu do temperatury zadanej. Dodatkowy dodmuch tylko, gdy moc wzrasta.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano (edytowane)

Może i ja niezbyt jasno przekazałem w czym rzecz.

Chodzi o coś takiego w oknie Palnik powietrze

 

attachicon.gif20170824_110823.jpg

 

Gdyby jeszcze była dodatkowa opcja

- dodmuch przy wzroście mocy (modulacji)

czyli dodatkowe powietrze przez cały okres wzrostu mocy, to by załatwiło sprawę przy wyjściu kotła z dłuższego czuwania, gdy trzeba więcej powietrza, aby rozdmuchać żar, bo dodatkowe powietrze byłoby podawane tylko gdy moc rośnie.

A tego dodatkowego powietrza już by nie było, gdy kocioł przekroczy temperaturę zadaną i wartość modulacji mocy zacznie spadać.

Poobserwuj palnik jak wychodzi z czuwania.

Inaczej przebiega proces spalania przy takiej samej mocy, gdy kocioł się "rozpędza" i inaczej gdy "zwalnia", przynajmniej u mnie, bo odnoszę się do tego, co miałem możność zaobserwować.

Wynika to z ilości żaru na palniku, gdy zaczyna palić po czuwaniu to jest go mało, a gdy kocioł przekroczy zadaną i zaczyna moc spadać, to żaru w tym czasie jest już dużo.

potwierdzam to co pisze kolega,sam dodmuch systemowy nie wystarcza - po 3,4 godzinach czuwania rozbieg jest bardzo powolny.W tej chwili radzę sobie wchodząc w rozpalanie i daję powietrze 70-100 % przez około 5 minut.Potem jest już ok./dotyczy to tylko rozbiegu po dłuższym czuwaniu/

Edytowane przez gawara58
Opublikowano

To może tylko opcja dodatkowego powietrza przy wyjściu z czuwania? Czas trwania i moc nadmuchu.

Bo faktycznie, przy ponownym starcie palnika potrafi podać porcje węgla 3-4x a płomień ledwo się pojawia.

Opublikowano (edytowane)

To może tylko opcja dodatkowego powietrza przy wyjściu z czuwania? Czas trwania i moc nadmuchu.

 

Może i też to jest pomysł...

Choć w tym przypadku trzeba by dość precyzyjnie określić czas trwania dodmuchu, czyli poświęcić trochę czasu na doświadczenia i obserwację.

Z kolei przy dodmuchu tylko przy wzroście mocy, tego problemu by nie było, bo z chwilą, gdy palnik się rozbuja i moc zacznie spadać (a to się dzieje duuuużo wcześniej jeszcze zanim kocioł osiągnie temperaturę zadaną), sterownik dodatkowy dodmuch by wyłączył.

Sterownik by tego pilnował i robił to automatycznie. Czyli dodatkowe powietrze podane by było tylko w fazie tego pierwszego uderzenia po czuwaniu, gdy właśnie tego powietrza potrzebne jest najwięcej.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano

Ostatnio dużo czasu poświęciłem właśnie na obserwację procesu spalania, a szczególnie etapowi wychodzenia z czuwania i teraz jestem już na 100% przekonany, że właśnie takie dodatkowe turbo powietrze  ;)  przy wzroście mocy w czasie wychodzenia z czuwania jest bardzo pożądane.

Zrobiłem proste doświadczenie, dodając ręcznie powietrza w tym etapie, czyli wartość powietrza min. o 10 w górę, to rozpalenie żaru po czuwaniu nastąpiło o wiele szybciej.

A gdy tylko modulacja zaczęła spadać, odjąłem dodatkowe powietrze i proces palenia poszedł już dalej swoim  normalnym trybem.

Rozruch pieca po czuwaniu był o wiele szybszy. Dzięki dodatkowemu powietrzu różnica jest o g r o m n a.

Testowałem to na 3 rodzajach węgla: ekorecie, retopalu i ruskim. Na każdym podobne obserwacje, z tym, że ruski potrzebował najwięcej powietrza.

Takie rozwiązanie powietrza przy wyjściu z czuwania w moim kotle byłoby tym, czego potrzebuje mój palnik (bo odnoszę się do swoich obserwacji).

Ten prosty test każdy może zrobić u siebie i byłoby fajnie zebrać doświadczenia innych na ten temat.

Przy wyjściu z czuwania, dodać powietrza (np.10) do wartości pow. min. a z chwilą, gdy tylko modulacja zacznie spadać, wrócić z nastawą do poprzedniej wartości.

Bardzo jestem ciekaw Waszych doświadczeń z turbo powietrzem B)

Pozdrawiam

Opublikowano

To jesli juz by mialabyc taka opcja to tez dla dwustanu bo w lato np. pale tylko na dwustanie gdyz na pid przy mojej konfiguracji cwu to sie nie opłaca.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pod stałymi linkami dostępna jest aplikacja internetowa w wersji 1.18 na Androida

Zmiany:

- obsługa SKZP-03P - czyli sterownika do palników pelletowych z zapalarką

- poprawione zachowanie przy utracie zasięgu wifi lub danych komórkowych 

Opublikowano

Ostatnio dużo czasu poświęciłem właśnie na obserwację procesu spalania, a szczególnie etapowi wychodzenia z czuwania i teraz jestem już na 100% przekonany, że właśnie takie dodatkowe turbo powietrze  ;)  przy wzroście mocy w czasie wychodzenia z czuwania jest bardzo pożądane.

Zrobiłem proste doświadczenie, dodając ręcznie powietrza w tym etapie, czyli wartość powietrza min. o 10 w górę, to rozpalenie żaru po czuwaniu nastąpiło o wiele szybciej.

A gdy tylko modulacja zaczęła spadać, odjąłem dodatkowe powietrze i proces palenia poszedł już dalej swoim  normalnym trybem.

Rozruch pieca po czuwaniu był o wiele szybszy. Dzięki dodatkowemu powietrzu różnica jest o g r o m n a.

Testowałem to na 3 rodzajach węgla: ekorecie, retopalu i ruskim. Na każdym podobne obserwacje, z tym, że ruski potrzebował najwięcej powietrza.

Takie rozwiązanie powietrza przy wyjściu z czuwania w moim kotle byłoby tym, czego potrzebuje mój palnik (bo odnoszę się do swoich obserwacji).

Ten prosty test każdy może zrobić u siebie i byłoby fajnie zebrać doświadczenia innych na ten temat.

Przy wyjściu z czuwania, dodać powietrza (np.10) do wartości pow. min. a z chwilą, gdy tylko modulacja zacznie spadać, wrócić z nastawą do poprzedniej wartości.

Bardzo jestem ciekaw Waszych doświadczeń z turbo powietrzem B)

Pozdrawiam

tak jak pisałem już wcześniej u mnie jest to samo,z tym że nie ruszam powietrza min/max a wchodzę w rozpalanie i tam dodaję powietrza nawet 60%, po 3 do 5 min.jest już o.k.

Opublikowano

W moim Viadrusie U22 (Klimosz) wymieniłem palnik na SV200. Pali się bardzo dobrze. Sterownik oczywiście Skzp-02.

post-65935-0-20344800-1504122077_thumb.jpg

post-65935-0-29302700-1504122100_thumb.jpg

Opublikowano

Możesz podać moc palnika i cenę zakupu?

Opublikowano

Moc palnika maksymalnie 25 KW. Ładnie też pracuje na niższych mocach. Cena, powyżej 2 tys.

Opublikowano

Pod stałymi linkami dostępna jest aplikacja internetowa w wersji 1.19 na Androida


Zmiany:


Wyeliminowany komunikat "Błąd sieci" przy pobieraniu wykresów, który występował 


u kilku użytkowników.


Opublikowano

Potwierdzam apka dziala teraz bardzo dobrze!

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

NIE

Czasem jest tak, że wersja sterownika nie wnosi zmian, które wymagają zmian w panelu. Jeśli zmiany są "znaczące" to producent pisze o tym, że trzeba zmienić soft w panelu.

 

ps.. skończyłem modernizację kotłowni to może wgram wersję 2 i dostosuję moja aplikację.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.