Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

    Ogólnie jak patrzyłem u ciebie to w sumie raczej nie jest źle ,w sekcji  zasobnika bym poprawił korekcje pelletu ma to jakiś wpływ na poprawne wyświetlanie zużycia,widziałem że masz kompresor wbudowany na off ?(jakiś błąd czy co)  ,moc zjechałeś do 1kw(nie włącza ci się stabilizacja płomienia? ) i te korekcję  O2 masz trochę wysokie, choć widzę że niektórzy też mają tak wysoko nawet wszystkie parametry na 250 i nic się nie dzieję(ja tak miałem ale coś było z sondą i mi wymienili bo teoretycznie powinno wahać się ok. 100 )  .A jakim pelletem palisz i ile ci go schodzi np.przy -5>+5 ,przeważałeś dobrze pellet, jak budynek ocieplony,czy masz jakieś głowice na grzejnikach(zwykłe ,elektroniczne) ,instalacja na sprzęgle czy może na buforze.Ja przez pierwszy rok też próbowałem ustawić jak najlepiej i podglądałem różne piece ale każdy ma inny budynek czy wymagania co do komfortu cieplnego i nie wszystkie parametry i ustawienia innych użytkowników będą akurat do twojego pasować.

Opublikowano
21 godzin temu, wonski napisał(a):

    Ogólnie jak patrzyłem u ciebie to w sumie raczej nie jest źle ,w sekcji  zasobnika bym poprawił korekcje pelletu ma to jakiś wpływ na poprawne wyświetlanie zużycia,widziałem że masz kompresor wbudowany na off ?(jakiś błąd czy co)  ,moc zjechałeś do 1kw(nie włącza ci się stabilizacja płomienia? ) i te korekcję  O2 masz trochę wysokie, choć widzę że niektórzy też mają tak wysoko nawet wszystkie parametry na 250 i nic się nie dzieję(ja tak miałem ale coś było z sondą i mi wymienili bo teoretycznie powinno wahać się ok. 100 )  .A jakim pelletem palisz i ile ci go schodzi np.przy -5>+5 ,przeważałeś dobrze pellet, jak budynek ocieplony,czy masz jakieś głowice na grzejnikach(zwykłe ,elektroniczne) ,instalacja na sprzęgle czy może na buforze.Ja przez pierwszy rok też próbowałem ustawić jak najlepiej i podglądałem różne piece ale każdy ma inny budynek czy wymagania co do komfortu cieplnego i nie wszystkie parametry i ustawienia innych użytkowników będą akurat do twojego pasować.

Poprawiłem korekcję - dziękuję. Odnośnie kompresora - w którym dokładnie miejscu? Czyszci się codziennie, więc chyba jest w porządku. Brak bufora. Używam pelletu Sylva - przeważali go przy pierwszym uruchomieniu pieca, a później ja to robiłem po około 3 tygodniach (zgodnie z tym co znalazłem w instrukcji). Piec pracuje w godzinach 8:00-21:00. Charakterystyka domu:

  • ściany: 50 cm z przerwą powietrzną w środku + 10 cm styropianu grafitowego
  • dach: 50 cm styropianu
  • okna: dwuszybowe (regulowane w tym roku)
  • ogrzewanie: wszystkie grzejniki wyposażone w głowice Danfoss Aero

Temperatura w domu po nocy spada o 1-2 stopnie, w zależności od pomieszczenia. Przy obecnej temperaturze zewnętrznej około 0 stopni zaczyna się zwiększone spalanie (rekord wyniósł 17,9 kg / 13 godzin, gdy w nocy było 0 stopni, a w południe 7 stopni).

Rozumiem, że każdy dom ma inne wymagania, jeśli chodzi o ustawienia. Może jednak, bazując na Waszym doświadczeniu (widzę, że niektórzy użytkownicy eksperymentowali z ustawieniami), macie pomysły, gdzie warto zajrzeć, by obniżyć spalanie?

Zmniejszyłem moc do 1 kW, ponieważ przeczytałem, że może to zredukować spalanie - w moim przypadku się sprawdziło. Na standardowych ustawieniach piec ciągle się włączał i wyłączał. Stopniowo obniżałem moc, analizując wykresy. W cieplejsze dni rzeczywiście pracował na tym 1 kW, zamiast się wyłączać, teraz już tak nisko nie schodzi. Problem ze stabilizacją płomienia nie występował.

Opublikowano (edytowane)

  Kompresor wbudowany widzę że masz na off  kocioł -oczyszczanie, oczywiście musisz wejść w opcję dystrybutora ale jak działa to chyba jest ok. Co do zejścia na tak niską wartość to jak ci działa i nie ma problemów z kontrolą płomienia to zastanowił bym się tylko wtedy nad temp. spalin żeby nie była za niska bo mogą być problemy z piecem i kominem(skraplanie i rdzewienie komina/czopucha). Spalanie tak jak piszesz te 18kg na 13 godzin szału nie robi ale też nie jest tragiczne, jednak nie grzejesz  cały czas i nawet jak spadnie o te 2 stopnie to piec buja się z dużą mocą i niestety konsumpcja rośnie(spróbuj grzać cały czas bez harmonogramu i wtedy zobaczysz)Nie napisałeś jaką powierzchnie masz do grzania bo u mnie na 140m2 (70/30 grzejnik/podłogówka)przy pracy ciągłej 24h na razie tak ok 20kg(tylko ja steruję termostatami + głowice elektroniczne i mam 3 strefy z różnymi temp.i tu mam harmonogramy grzania a nie w piecu). W zeszły roku też walczyłem jakby tu najlepiej ustawić żeby jak najmniej spalił ale korekty rożnych ustawień niewiele dały i liczę się z tym że u mnie na ten metraż spali ok.3,5-4 tony.

Edytowane przez wonski
Opublikowano

Faktycznie kompresor jest na off - ale działa więc nie kombinuję. Co do temperatury spalin to ~83'C gdy pracuje na tej niskiej wartości. Powierzchnia domu ok 125m2 całość grzejniki.

Opublikowano

 Temperatura taki standard na tej mocy a przy tak ocieplonym budynku jak byś palił cały czas przy tych temperaturach bliskich +- 5 stopni  i jadło ci te ok 35 kilo to trochę dużo(co będzie jak przyjdą mrozy). Spróbuj przetestować i palić cały dzień ,budynek wtedy będziesz miał nagrzany i piec nie będzie musiał lecieć na pełnej mocy żeby nabić te 2 stopnie do temp.jaka utrzymujesz tylko jak już dobiję to będzie sobie pyrkal na minimalnej mocy.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
W dniu 4.11.2024 o 16:38, wonski napisał(a):

  Z tym czujnikiem to faktycznie jest dziwnie u mnie mam ustawione tak żeby w miarę zgadzał się z termostatami sterującymi głowicami na grzejnikach i nawet to działa(choć oszukuję niemiłosiernie tak nawet do 0,7 stopnia w stosunku do tego co jest w pokoju i muszę ratować się ustawieniem większego offsetu na głowicach i termostatach żeby jakoś to współgrało )A faktycznie czy się odpali room temperature czy nie to i tak go interesuje tylko pogodowka,nie wiem też za bardzo jak ma ustawioną histerezę bo czasami odpala gdy spadnie temp.o 0,2 stopnia a np.wczoraj odpalił dopiero jak spadło o prawie 1 stopień.Co do rozpalania kotła to u mnie nie jest źle bo wczoraj miałem odpalone prawie cały dzień i rozpalił mi się chyba z 5,6 razy .

Każdy termometr będzie też pokazywał inna temperaturę. Nawet dwa czujniki koło siebie będą miały różnicę. No chyba że jakiś laboratoryjny sprzęt. 0.7 różnicy to i tak mało. Weź czujnik przylgowy, wtedy zauważysz różnice. 

Co do tematu pogodowego. Tak interesuje go, bo tak ustawiłeś. Jeśli masz w ustawieniach że ma pilnować ustawień zewnętrznych to tak będzie.

Próbujemy ustawić w naszych kotłach czujniki Wi fi. Tak by działały jak sterowniki dedykowane do sterowania ogrzewaniem. Albo smarthome. A tym czasem jest to urządzenie które dodatkowo może mierzyć temperaturę wewnątrz i na tej podstawie sterować kotłem. Do pełnego smarthome, jeszcze spora drogą.ale trzeba od czegoś zacząć. Mam nadzieję że producent dzięki zbieranym informacjom, za jakiś czas udostępni konkretne urządzenia i stosowne oprogramowanie zmieni się na tyle że będzie konkurencyjne, albo wystarczające do normalnego ogrzewania działanie.

Swoją drogą ten czujnik można wykorzystać jako czujnik zewnętrzny. Wtedy różnica 1 stopnia to pikuś w porównaniu z czujnikiem przylgowym. Gdzie raz jest to 3° a raz 5°.

Opublikowano (edytowane)

   Niestety u mnie pomimo że jako tako funkcjonował w okresie przejściowym gdy paliłem parę godzin dziennie i wyłączał piec po dojściu do zadanej temp.,to teraz w moim przypadku musiałem sobie dać z nim spokój i przejść na www .W domu mam prostu Smart Home i  termostaty które sterują głowicami na grzejnikach, zrobione 3 strefy z różnymi temp.i harmonogramami grzania ,czujnik albo za szybko wyłączał piec gdzie pomieszczenia jeszcze się niedogrzały albo "walczył" jak już grzejniki się zamknęły a on nadal próbował dojść do zadanej(i tu właśnie był problem oszukiwaniem przez niego).            Ogólnie jak dla mnie największym jego problemem jest jego konstrukcja i ten wystający kabelek z czujnikiem który trochę miesza z temperaturą .Mam kilka różnych czujników temp.i wilgotności wifi i dosyć fajnie funkcjonują,tutaj mogli zrobić albo na kablu albo na samych bateriach(testowałem na bateriach i co jakiś czas się rozłączał) a nie 2 w 1 taka nieszczelna kobyłę.Szkoda że nie można podłączyć jakiegokolwiek innego czujnika a ten to faktycznie może służyć za zewnętrzny bo do tego mógłby się nadać (jak ktoś ma duże przekłamania z www)

Edytowane przez wonski
Opublikowano
W dniu 12.11.2024 o 18:22, wonski napisał(a):

   Niestety u mnie pomimo że jako tako funkcjonował w okresie przejściowym gdy paliłem parę godzin dziennie i wyłączał piec po dojściu do zadanej temp.,to teraz w moim przypadku musiałem sobie dać z nim spokój i przejść na www .W domu mam prostu Smart Home i  termostaty które sterują głowicami na grzejnikach, zrobione 3 strefy z różnymi temp.i harmonogramami grzania ,czujnik albo za szybko wyłączał piec gdzie pomieszczenia jeszcze się niedogrzały albo "walczył" jak już grzejniki się zamknęły a on nadal próbował dojść do zadanej(i tu właśnie był problem oszukiwaniem przez niego).            Ogólnie jak dla mnie największym jego problemem jest jego konstrukcja i ten wystający kabelek z czujnikiem który trochę miesza z temperaturą .Mam kilka różnych czujników temp.i wilgotności wifi i dosyć fajnie funkcjonują,tutaj mogli zrobić albo na kablu albo na samych bateriach(testowałem na bateriach i co jakiś czas się rozłączał) a nie 2 w 1 taka nieszczelna kobyłę.Szkoda że nie można podłączyć jakiegokolwiek innego czujnika a ten to faktycznie może służyć za zewnętrzny bo do tego mógłby się nadać (jak ktoś ma duże przekłamania z www)

W dniu 4.11.2024 o 16:38, wonski napisał(a):

 

Jak chcesz aby czujnik działał prawidłowo? Skoro masz dodatkowo smarthome. No chyba że coś źle zrozumiałem. I na czas testu wyłączyłeś Smart.

 No i piszesz że musiałeś przejść na www. Znaczy działał jako zewnętrzny czujnik?

Jeśli tak to ja to sobie inaczej po ustawiałem. Działa to dobrze i nic mi nie walczy.

Ustawiłem że kocioł ma wyliczać średnia z 1 godziny.  Dodatkowo ograniczyłem moc. Dla poszczególnych temperatur.  I działa to super. 

No ale jeśli tobie z jakiegoś powodu to nie pasuje. To też rozumiem.

Opublikowano

  Faktycznie masz rację testowałem jako czujnik zewnętrzny(przez parę godzin)i wtedy działa ok.,oczywiście jak komuś dużo przekłamuje www to czemu nie(u mnie mam blisko nadajnik i różnica największą jaką miałem to +- 2 stopnie  więc dałem sobie spokój).Co do Smart Home to masz rację testowałem z włączonym i wyłączonym smartem i jako sterowanie samymi grzejnikami i ustawieniem jednej temp.w całym budynku to działa dobrze  lecz jak się chce w każdym pomieszczeniu inna temp. i jeszcze z harmonogramami lub różnymi strefami grzania(tak jak u mnie) to do tego się nie nadaję, bo tak jak pisałem albo wyłącza piec za wcześnie albo jak  już Smart wszystko pozamyka to on nadal walczy żeby dobić do swojej temp.zadanej.No cóż może kiedyś NBE zrobi coś dedykowanego lub softwarowo otworzy się na inne rozwiązania tak jak ma np.Tech w Polsce

Opublikowano (edytowane)

Korekcja peleltu według instrukcji ma być około 10% niż zważona wydajność podajnika . Pracuje u Ciebie kocioł na bardzo malych mocach z tego co widziałem . Jak na takich małych mocach pracuje to niby powinien mniejsze spalanie pokazywać . Bo z tego co zauważyłem właśnie to co wpiszemy w korekcję to tak będzie liczył spalanie.

 

Ale ok widzę że w trybie ciągłym skakanie jest ok . 

U Ciebie korekcja w korekcję powinno być wpisane 1442. Według instrukcji .

A czy to ci pokazuje będzie się pokrywać z tym ci wsypales. To już trzeba by jakos sprawdzić po wypaleniu zasobnika .

Edytowane przez Mariup4p
Opublikowano

Z tą korkekcją u mnie się nie sprawdziło. Nawet jak korekcja z przeważeniem jest 1:1 to i tak spalanie faktyczne wychodzi większe od tego co pokazuje kocioł. U mnie przy bujaniu kotła na 2,5kw wychodzi trochę ponad 0,8kg 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Mariup4p napisał(a):

Korekcja peleltu według instrukcji ma być około 10% niż zważona wydajność podajnika . Pracuje u Ciebie kocioł na bardzo malych mocach z tego co widziałem . Jak na takich małych mocach pracuje to niby powinien mniejsze spalanie pokazywać . Bo z tego co zauważyłem właśnie to co wpiszemy w korekcję to tak będzie liczył spalanie.

 

Ale ok widzę że w trybie ciągłym skakanie jest ok . 

U Ciebie korekcja w korekcję powinno być wpisane 1442. Według instrukcji .

A czy to ci pokazuje będzie się pokrywać z tym ci wsypales. To już trzeba by jakos sprawdzić po wypaleniu zasobnika .

Dziękuję za odpowiedź. Widziałem, że w wersji polskiej (miałem ustawioną wcześniej angielską) są bardziej rozbudowane podpowiedzi. Teraz chcę wypalić podajnik, sprawdzić jak to się będzie różniło od "rzeczywistego" zużycia. I wtedy ewentualnie obniżyć o te dodatkowe 10%. Po informacji od kolegi Wońskiego zmieniłem z ~1800 na 1580.

Od dzisiaj będę też palił 24h/dobę i zobaczę, co to zmieni. Macie może ustawione obniżenie nocne? Jeśli tak, to o ile stopni?

Mariup4p "Ale ok widzę że w trybie ciągłym skakanie jest ok . " - co masz na myśli?

Edytowane przez bolek89
Opublikowano

Proszę o sprawdzenie schematu instalacji - wymiana z kopciucha, na dniach będę się brał za montaż. Instalacja wg wariantu drugiego w instrukcji z zaworem strefowym

Osprzęt:

 - Pompę dostałem z kotłem - NBE

 - Wszystko na rurach 28 CU lutowanych (może trochę za duże ale na grzejniki idą właśnie takie rury)

 - ATV - Afriso ATV 335 55 stopni

- Zawór przełączający: Goshe 0350.125

- Separator zanieszczyszczeń: Sentinel Vortex 500 z zaworkami

- Grupa bezpiecześtwa flamco Flexconsole, naczynie przeponowe flamco baseflex 25 litrów

Zastanawiam się czy taki zawór przełączający będzie ok bo instrukcji jest że powinien być ze sprężyną zwrotną. No i co jeszcze byście dodali albo poprawili w takiej instalacji? 

Druga rzecz to zastanawiam się czy nie dodać dodatkowego zaworu do spuszczania wody na drugim wylocie powrotu z kotła. No bo zawór ATV + pompa będą pewnie mocno blokować przepływ wody w powiedzmy 15 stopniach. 

brave_J7uhJVV9ci.png

Opublikowano (edytowane)

Prawie dobrze. Separator zanieczyszczeń, zamontuj zamiast sitka. Które jest tu niepotrzebne. Grupę bezpieczeństwa ze zbiornikiem przesuń na powrót

Rura 28 ok 

Zawór ok. 

Dodaj zawór spustowy bo tak jak piszesz, może być problem.ze spuszczeniem w tym miejscu Ja dodałbym separator gazów na zasilaniu zaraz za kotłem. Dodatkowo zamontował bym jakiś zawór mieszający na grzejniki. Niby grzejniki mają termostaty. Ale po co puszczać 70° na grzejniki, eystarczy 50° .Ponieważ układ jest w miarę prosty. Zastanów się nad zaworem 3d, lub 4d. 

Przed i za separatorami  Zamontuj zawory odcinające. Bo jak je sprawdzać i czyścić. Na powrocie z zasobnika dodaj zawór klapowy, albo zrób pułapkę termiczną

Edytowane przez atomfx
Opublikowano

@atomfx Dzięki za porady!  mam do nich trochę pytań:

 - Wywalenie filtrów z sitkami przy zastosowaniu separatora zanieczyszczeń - na pewno? Ten Vortex 500 to separator cyklonowo magnetyczny ale czy na pewno wyłapie on wszystkie zanieczyszczenia typu resztki pakuł/plastiku itp które mogłyby uszkodzić pompę/zawory? Zaworki odcinające przed za będą - nawet przyszły w zestawie z separatorem :)

 - Grupa bezp przesunięta na powrót - dlaczego? Pomiędzy powrotem a zasilaniem kotła nie ma żadnych zaworów itp więc jaka jest różnica? W instrukcji kotła jest żeby dać na zasilaniu

- Separator powietrza - no racja fajnie by to było mieć - myślisz że taki będzie ok? https://allegro.pl/oferta/separator-powietrza-afriso-far-311-przylacza-3-4-cala-dn20-12818596233

- Co do zaworu mieszającego - trochę nie rozumiem jakby to miało działać. Jak zmniejszyć 70 stopni do 50 stopni na grzejnikach zaworem 3d skoro kocioł i tak wymaga 55 stopni na powrocie? Trzeba też dodać sprzęgło? Wybacz ale jestem laikiem w tych tematach

- Powrót z zasobnika - po co tutaj zawór klapowy skoro zawór przełączający będzie blokował obieg CWU na zasilaniu?

- I jeszcze jeden nowy temat - wyczytałem że nasze przepisy wymagają w układzie zamkniętym montaż zaworu DBV albo wężownicy schładzającej. Jest sens to montować dla tego kotła? Wiadomo że z przepisami się nie dyskutuje ale jakie jest prawdopodobieństwo że kocioł RTB nagrzeje czynnik do temperatury powyżej wrzenia? No i z tego co widziałem to mało kto się takimi rzeczami przejmuje w kotłach pelletowych

 

Wybacz że tak dużo pytań ale powtórzę jeszcze raz - jestem laikiem i to mój pierwszy montaż kotła.

 

Opublikowano

Tak jak piszesz, twarde prawo lecz prawo, trzeba montować.

IMG20241021190958.jpg

Opublikowano (edytowane)

   Zgadza się najwięcej jest tych gródek jak się rozpala ,przy ciągłym paleniu u mnie minimalne ilości.Teraz jak palę w harmonogramie z przerwami to mam coś takiego.

 

IMG20241202144442.jpg

Edytowane przez wonski
Opublikowano

    Ma może ktoś z was ten czujnik temperatury od NBE i go używa? Interesuję mnie kwestia ustawienia histerezy gdy po wyłączeniu przez ustawienie pogodowki ponownie ma się włączyć. Testowałem go jakiś czas i prawidłowo wyłączał piec po dojściu do zadanej ale już włączał ponownie piec różnie (czasami o 0.5 stopnia a czasami po 1.5) i nie za bardzo wiem jak to ustawić i gdzie się można dokopać do tych opcji

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

  Widzę że masz duże przestoje bez palenia a takie granulki są jak się często rozpala, widzę że palisz lavą więc pellet ok.(Chociaż stracił jakiś czas temu certyfikaty),jaki masz wysoki komin o jakiej średnicy i jest zamontowany regulator ciągu? Najpierw pobawił bym się dmuchawą i wyregulował korekcję na małej mocy bo coś masz wysokie parametry, popalił parę dni ciągle i wtedy zobaczył jaki jest popiół ewentualnie jeszcze skalibrował sonde(jest w tym wątku instrukcja)Zobacz od strony 15 tego wątku jest parę osób co miało podobny popiół,osobiście na początku też miałem podobnie ale jak zacząłem palić cały czas to już tych granulek jest mało ale zawsze coś się zdarzy jak czyści dmuchawą to niedopalony pellet też wydmucha(no i też miałem wymienianą sonde bo padła)Ps. coś ci dzisiaj jak patrzyłem na twój piec to trochę fotodioda szalała i włączała się stabilizacja płomienia jesteś pewny że zmniejszając moc na 1 kw przy tym pellecie nie dzieje się to z popiołem co masz teraz bo jak przejrzałem wykresy to lecisz często na małych mocach i tu może być pies pogrzebany że popiół wygląda jak wygląda.

Edytowane przez wonski
  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak to jest z tą wymaganą temperaturą powrotu? W instrukcji jest wymagane zastosowanie zaworu temperaturowego 55 stopni, mam taki ale jak kocioł pracuje na minimalnej mocy to często temperatura powrotu spada poniżej 55 do na przykład 47. Czy w takim przypadku jest ryzyko korozji niskotemperaturowej? (albo utraty gwarancji)

Inny przykład - co jeśli ktoś sobie ustawi temperaturę kotła na 50 stopni? Siłą rzeczy wtedy powrót nie osiągnie 55 stopni

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.