Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Henryku , rozstałem się z tym instalatorem na dobre (ale chciał założyć bez termostatów tylko zwykłe zawory z pokrętłem ręcznym i bez zaworu mieszającego) , przyjdzie inny w sobotę i zobaczę co on mi powie i zaleci( ale z tego co mi mówił przez telefon to odradza mi kocioł GS bo wałasnie łatwo w nim o zagotowanie wody przez mało sterowalność takiego kotła i małą instalację i zaleca kupić dobrego DS np MPM-a DS) , a że projektant zrobił to na "odpierdol" to wiem po tym że poprawiał projekt 3 razy.

 

Drewniak , a dlaczego mam zapomnieć o DS na 1 pietrze , będę miał 8m wkładu kominowego.

Edytowane przez stasiu
Opublikowano (edytowane)

Stasiu - wytłumacz nam jak mieszkając na 1 piętrze w 1 piętrowym budynku będziesz miał komin ok 8m?

Przecież na dobrą sprawę to ok 3-4 m nad dach- jak to się utrzyma bez obmurowania?

Ile wg projektu komina ma wystawać nad dach?

Możliwe , że te 8m to od piwnicy , gdzie będzie wyczystka do wylotu komina na dachu.

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

moje mieszkanie 2,8m czyli około 2m komina strop 40cm strych ma 3,6m komin murowany ma 1,4m no i 60cm będzie wystawać rura z komina.

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Ta część ponad strop czyli 6,60 powinna być ocieplona. Z ciągiem przy ds mogą być problemy. Ja mam 11mb i często dymek odbija na kotłownię a wdni parne i "przyduchy" muszę wspomagać nagrzewnicą przy rozpalaniu. Przy gs powinno być lepiej. Jak kocioł będzie szczelny to mierkownik powinien nie dopuścić do zagotowania wody a węgla nie ładować do pełna.

Opublikowano (edytowane)

niestety na tą chwilę nie ma jak ocieplić wkładu kominowego bo jest jeden wkład mój będzie drugi , a jeszcze w jednym mieszkaniu nie ma wkładu bo i go nie zrobią bo kasy nie mają i na 100% będzie palone wprost to komina z wkładami.Co do ładowania węgla to zależało by mi na stałopalności te 24h , oczywisci w te dni gdzie mamy powyżej zera , czyli 5/4 sezonu grzewczego przez ostatnie zimy

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Jak będzie pow. zera to przy stałopalności 24 godz ugotujesz siebie i całą rodzinę. Po cholerę Ci potrzebna jest taka stałopalność a 1

lub 2 razy przepalić to tak trudno ?

Opublikowano

Ja mam teraz w domu temp. w przedziale 25 - 27 *C dla mnie ideał, żona trochę psioczy ;) co do 24h bo do pracy wychodzę 6.40 a wracam 19.40 i tak przez dwa dni i tu by mi zależało żeby palić jak wracam z pracy , bo później mam dwa dni wolnego to już obojętnie ile będzie się palić oby jak najdłużej , w dolniaku fajna sprawa z dosypywaniem węgla , wtedy rozpalał bym go raz w tygodniu

Opublikowano (edytowane)

W poście 16 proponowałem ci MPM-a, minęły 3 miesiące jest już post 158 a ty Q-wa dalej się kręcisz jak kot za ogonem.

Żonę też tak wybierałeś, czy zadecydowała za ciebie?

Może niech Żona zadecyduje na temat kotła za ciebie!

 

PS

W projekcie masz skopaną instalację a ty cały czas o kotle!

Oj Stasiu popraw się!

Edytowane przez sambor
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Zmień termometr lub miejsce jego pobytu bo chyba jest obok kozy. 27 * to jest na basenie , nie wiem czy wysiedziałbyś tam ubrany.

Opublikowano (edytowane)

tam gdzie stoi koza jest grubo ponad 45*C jeden tremometr mam na szafie na wysokości około 1,3m i na nim mam takie temp , a kolejny stoi na parapecie i na nim jest o 2*C mniej bo jest za firanką , uwiż mi ja pracowałem w lakierni proszkowej , gdzie w hali było po 50 *C latem i o połowę niższa temp nie robi na mnie wrażenia , mało tego jak miałem 19*C bo nie chciało mi się palić jak wróciłem z wycieczki bardzo późno to spałem pod 2 kołdrami :D , jestem wyjątkowym zmarzluchem .

 

"sambor" chodzi tylko o tą rurkę do naczynia przelewowego ? czy jeszcze gdzieś ?

 

co do MPM-a byłem w zasadzie do niego przekonany , ale odradzono mi go , w temacie tego kotła że się będzie mi dymić , i wybrałem defro , a teraz mi odradza instalator górniaki i przekonuje do zakupu dolniaka , i mam jeszcze większy bajzel w głowie niż na samym początku tego tematu ;)

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Rura do naczynia to najważniejsze, rura do grzania CWU może być za to mniejsza- zamiast DN 32 może być DN 20.

Pompy dałbym 2 obie na zasilaniu a naczynie pod sufitem w kuchni, zasobnik odpowiednio niżej i wszystko wtedy gra.

Na grzejnikach daj zawory termostatyczne , a grzejniki z zasilaniem bocznym a nie z zasilaniem dolnym - V.

Opublikowano

OK dzięki za wyprostowanie tego galimatiasu , a dlaczego C są lepsze od V , bo ja ogólnie chciałem mieć rurki pochowane za maskownicą przypodłogową a tak pójdą po środku ściany .  http://hz-weitzel.de/fileadmin/PDFs/int_PDFs/HZ_Gesamtkatalog_PL_DOPPEL.pdf

Stasiu ,a wiesz ile taki system kosztuje? to się nie da zrobić zwykłymi kształtkami. Cały czas pisałeś o braku kasy a tu takie fanaberie  Ale najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to ,że nie jesteś właścicielem mieszkania ,i instalację jaką zrobisz przejdzie na własność administracji.ale o tym już chyba ci pisałem.

Opublikowano (edytowane)

Był dzisiaj kolejny instalator , tak że nie poleca głowic termostatycznych i był zdziwiony że chcę zawór mieszający , pompę   obiegową też chce dać na powrocie , bo w przypadku zagotowania wody ma szanse na przeżycie (podobno siadają łożyska przy braku wody) , zbiornik wyrównawczy pod sufitem , a nie na strychu podobno to wystarczy  kocioł hmmmm Defro jakiś dziwny dla niego w szczególności wylot spalin , osobiście lepiej mu się podoba Setlans , (4 drzwi , dysza PW , oraz wąska komora paleniskowa a wysoka) w Defro niższa a dużo głębsza , na piątek ma mi podać cenę , ogólnie powiedział że rurki do grzejników w projekcie źle dobrane , że na 15 nie będą mi chodziły wszystkie 4 grzejniki tylko ten pierwszy , poleca 18 , a ostatni grzejnik na 15 i łazienkowy , rura do zbiornika wyrównawczego calowa , więc czekam na piątek , czy nie spadnę z krzesła :lol:  ,ale w środę i tak nie odwołam innego instalatora , chcę zobaczyć ile ten powie i co zaleci , będzie co porównać .Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady i podpowiedzi.

w Setlansie jedynie co mnie martwi bardzo wąskie drzwi zasypowe 140mm , czy wejdą polana drewna do podgrzania wody latem.

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Panowie prosił bym o jeszcze jedną radę , bo był dzisiaj ten drugi instalator osobiście polecił kocioł defro , ale też doradza mi zastąpienie bardzo drogich rur miedzianych , rurami PP stabo , co o tym sądzicie warto rozważyć tą propozycję ? , czy to tylko pozorna oszczędność 1 tyś zł (różnica między PP a miedzią której potrzebuje około 50 m na same podłączenie grzejników).

Gość berthold61
Opublikowano

rury stabi to mocna i trwała konstrukcja i nie widzę sensu aby to była miedź

Opublikowano

Jeśli instalacja będzie prowadzona na wierzchu to pp nie będzie wyglądało estetycznie.

Opublikowano (edytowane)

Sambor dlaczego czarno to widzisz ?

 

http://www.castel-engineering.com/pl/korytka-instalacyjne-rur-odprowadzenia-skroplin-127.htm

http://www.froser.pl/korytko-instalacyjne-system-80x60mm-2mb-id-23.html

ale instalator mi mówił że nie ma problemu z kupnem tych maskownic , moi rodzice mają tak rurki pochowane , nie tylko oni ale cały Nikiszowiec tak ma , 10 lat temu to zakładali , gdy robili c.o na całym osiedlu.

Edytowane przez stasiu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.