Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głowica termostatyczna elektroniczna z możliwoscią ustawienia procentowego otwarcia zaworu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Chciałbym zasiegnąć porady czy ktoś z Was spotkał się z głowicą elektroniczną w której da sięustawić ręcznie parametr procentowy otwarcia zaworu ?

O co dokladniej mi chodzi ? Przykład: ustawiam temperaturę na 25,5 i tak gdy temperatura jest około 25 głowica otwiera sie na 100% i grzeje do 26 z tą samą mocą bez stopniowego przymykania się. Gdy osiągnie 26 zamyka się do 0 i czeka aż temperatura spadnie do 25 i znowu 100 % otwarcia. Zależy mi aby tak głowica działała a nie stopniowo się zamykała.

Czy ktoś zna takie głowice, lub takie w których można manualnie  ustawić taką pracę ? Interesuje mnie sama głowica, a jeszcze jakby miała swój czujnik bezprzewodowo a nie w sobie było by super. Nie interesują mnie żadne systemy, prosty zestaw głowica ewentualnie sterownik bezprzewodowy. Czy jest ktoś w stanie coś polecić ?

Edytowane przez Ryszard
Poprawienie literówki w tytule
Opublikowano

Na pewno nie będzie to głowica termostatyczna. Musisz odkręcić od grzejnika głowicę którą w tej chwili masz zamontowaną. W to miejsce zakładasz zwykły siłownik, a temperaturę pomieszczenia regulujesz sterownikiem połączonym z siłownikiem.

Tylko w ten sposób zlikwidujesz stabilną temperaturę i osiągniesz efekt skoków temperatury w pomieszczeniu.

Opublikowano
Godzinę temu, ByCygano napisał(a):

,,, czy ktoś z Was spotkał się z głowicą elektroniczną w której da sięustawić ręcznie parametr procentowy otwarcia zaworu ? ,,,


To, że Twoja głowica termostatyczna zachowuje się w taki sposób jak opisałeś, zapewne nie jest wynikiem tylko charakterystyki tej głowicy.

1 - wstępna regulacja przepływu zaworu grzejnika (kryzowanie), oczywiście jeżeli jest taka możliwość
2 - regulacja przepływu czynnika grzewczego w obwodzie hydraulicznym (pompa CO)
3 - regulacja temperatury wody grzewczej w obwodzie hydraulicznym

 

ps.

Godzinę temu, ByCygano napisał(a):

,,, Przykład: ustawiam temperaturę na 25,5 ,,,

Domyślam się, że to tylko przykład a nie rzeczywiste ustawienia.

Opublikowano
Godzinę temu, wacio1967 napisał(a):

W to miejsce zakładasz zwykły siłownik, a temperaturę pomieszczenia regulujesz sterownikiem połączonym z siłownikiem.

Mógłbyś podać przykładowy prosty system takiego rozwiazania ?

Siłownik plus sterownik, najlepiej bez kabli.

7 minut temu, Witek-z-Ulicy napisał(a):

Domyślam się, że to tylko przykład a nie rzeczywiste ustawienia.

Nie to są moje ustawienia do komfortowego snu i życia w domu.

Moja głowica zachowuje się tak, że przy osiagnieciu 25 stopni zaczyna sie stopniowo przymykać, a przy tym zaczynają sie szumy i piski na cały pokój. Ustawienie kryzy w różnych pozycjach niewiele daje, jest możliwość wymiany pompy na elektroniczną, ale nie jest powiedziane, że to rozwiąże problem z piskiem.

Ale o tematach pisku pisalem tutaj 

 

Opublikowano

Zabieg bezinwestycyjny, to obniż temperaturę zasilania wody w obwodzie grzewczym. Głowica termostatyczna przestanie się domykać.

Koledzy już podpowiedzieli co można zrobić by obniżyć przepływ wody w obwodzie hydraulicznym CO (zmiana pompy CO na pompę z funkcją  AUTOadapt, bajpas, regulacja przepływu na pozostałych grzejnikach)

Opublikowano

No będę próbował z pompą adaptacyjną Wilo, ciekawe czy to rozwiąże problem. Obniżenie temperatury w obwodzie grzewczym nie jest możliwe, bo inne pomieszczenia beda nie dogrzane. W domu z 2 pietrami i piwnica ogrzewaną nie jest tak łatwo wysterować.

Opublikowano

Jeśli nie będzie bypasu albo  przynajmniej jednego grzejnika otwartego na stałe to chyba nawet autoadapt nie uratuje przed piskami, u mnie wymiana pompy na autoadapt pomogła na piski ale miałem bypass na rozdzielaczu. Sam bypas przy klasycznej pompie 25-60 ustawionej na 1 biegu też nie dawał rady. 

Opublikowano

U mnie nic nie puszczało, ale jak większość głowic się poprzymykało to pojawiał się głośny szum przepływającej wody.
Jak założyłem pompę wilo z AA,?tovten efekt ustąpił. Pompa moduluje sobie z mocą od 8W do 41W.
Teraz jak szumów nie ma to słyszę w nocy jak podajnik podaje paliwo pomimo że znajduję się dwa poziomy wyżej

Opublikowano
4 godziny temu, ByCygano napisał(a):

Mógłbyś podać przykładowy prosty system takiego rozwiazania ?

Siłownik plus sterownik, najlepiej bez kabli.

Przeczytałem sobie powyższe posty. Nie ma sensu przytaczania przykładów. Problem masz gdzie indziej. Każdy siłownik zamyka się w ciągu kilku minut, aby nie było efektu "stuknięcia". Przy Twoim problemie i tak będzie szum. Szumi zawór w trakcie zamykania. Co chwila będzie się otwierał i zamykał. Nie pośpisz przy takim rozwiązaniu.

Ps. Sprawdź prawidłowość wskazania czujnika temperatury. Temperatura 25 stopni w pomieszczeniu, to bardzo dużo. Może są przekłamania na czujniku.

Opublikowano (edytowane)

Mam głowice termostatyczne na 2 z 11 grzejników, pozostałe 9 są potwierane na maks zwykłymi zaworami i gdy zwory zaczynaja sie przymykać to i tak następują piski, szumy i hałasy.

Problem jest taki, że obecnie gdy temperatura zbliża się do zadanej 25,5 to od 25 głowica przymyka gtzejnika i szumi i piszczy, taki efekt może i pół dnia wystepować po głowica chce pilnować tego przedziału temperatury. Gdyby zamykała się 0, 1 to by ten szum wystepował kilka sekund a nie cały czas.

No ale mam pompe Wilo, wiec spróbuje wstawić zobaczymy jakie bedą tego efekty.

Temperatura odczytywana jest prawidłowo, sprawdzałem to dwoma termometrami obok sterownika głowicy.

Edytowane przez ByCygano
  • Ryszard zmienił(a) tytuł na Głowica termostatyczna elektroniczna z możliwoscią ustawienia procentowego otwarcia zaworu.
Opublikowano

Tutaj możesz sobie dobrać wszystkie podzespoły. Dlatego wszystko Ci linkuje, bo może znajdziesz ciekawszą propozycję o której nie myślałeś wcześniej. Firma sprawdzona, ma dobry sprzęt.

 

https://www.techsterowniki.pl/bezprzewodowy-regulator-pokojowy-wifi-8s-mini

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zakłożenie pompy adaptacyjnej nic nie dało, szumi jeszcze wiecej.

Wiec pytanie dalej aktualne, czy istnieją normalne elektroniczne głowice z regulatorem bezprzewodowym które działają zamknij otwórz na pełnym skoku zaworu w oparciu o histereze zadanej temperatury ?

Nie potrzebuje jakiś skomplikowanych systemów, gdzie trzeba kupić kilka innych rzeczy żeby to działało. Zależy mi na prostym sterowaniu. Ustawiam temperature 25,5. Spada do 25 grzejnik otwiera się na maks, osiąga 26 zamyka sie do końca a nie przymykanie się i wyje na cały pokój. Jest w stanie ktoś pomóc ?

Opublikowano

W legalnej dystrybucji raczej nie ma, bo jest na to norma, zdaje się EN 215. W skrócie - głowica ma utrzymywać stała temperaturę poprzez dławienie przepływu, a nie otworzyć grzejnik całkiem do osiągnięcia temperatury, a potem przegrzać pomieszczenie, po czym przechłodzić i w kółko do ... 

Jeśli uważasz, że szumi przez głowice - to po prostu ustaw je na maksymalną temperaturę i jeżeli twoja teoria jest słuszna - zrobi się cicho. Jeśli jednak coś może szumieć, to raczej zawory, a nie głowica. Wymiana zaworów może mieć sens i kosztuje grosze, czasem też wstępna nastawa jest zbyt mała - zobacz jak są ustawione koronki pod głowicą. Albo wszystko jest zwyczajnie zamulone, zapowietrzone itd. Jeśli rury są miedziane lub stalowe, to dźwięk może się po nich nieść kilkadziesiąt metrów, zatem stetoskop lub chociaż śrubokręt przyłożony do ucha na początek pomaga.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Masz racje szumi zawór, ale tylko wtedy gdy jest przymykany przez głowicę. Ta głowica ma to do siebie, że nie otwiera nawet zaworu w pełni gdy trzeba nagrzać pomieszczenie. Wczoraj wystawiłem sterownik za okno, temperatura spadła do 5 na nim a głowica otowrzyła zawor grzejnika na około 40%. Po zdjęciu klapki i dezaktywacji głowicy cofa sie jeszcze sporo i wtedy zawór jak jest otwarty pracuje normalnie bez szumu, słychać minimalnie, ale taki urok mojej instalacji.

Wymiana zaworu w trakcie sezonu jest nie możliwa, wymaga to spuszczenia wody i wygaszenia kotła.

Nastawa wstepna maksymalna, im niższa tym gorzej. I nic nie pomaga.

Na drugi grzejnik mam pomysł założyć  zestaw Sterownik Tech ST-294 V2 oraz na zawór przy grzejniku SIŁOWNIK TERMOELEKTRYCZNY T30NO 230V M30X1,5 SALUS.

Co myslicie o tym ?

Opublikowano

Wymiana zaworu w sezonie grzewczym nie wchodzi w grę, ale zawsze można wymienić samą głowicę.

Trzeba sprawdzić jakie są zawory i do takiego zaworu dobrać dedykowaną wkładkę, to że sam gwint głowicy pasuje nie zawsze oznacza że głowica będzie z tym zaworem dobrze współpracować.

Opublikowano
Opublikowano

image.png.fdccd063e9cbaed3b70e3bc3a5dee2df.png

 

Co nie znaczy, że ich nie spełnia!

 

PZH atestował co innego!

Opublikowano

Ale to świadczy, kto jest pełnym dostawcą tych wyrobów.

To po prostu skośnooki rebranding, może są jakieś głowice, które będą z tym zaworem działać, ale gwarancji nie ma.

Może kup 1 sztukę markowego zaworu z dedykowaną głowicą i zobaczysz jego działanie 

PS

Na stronie "producenta" są deklaracje i inne dokumenty na produkty , rozprowadzane przez tą firmę i we wszystkich jest ten sam producent z Kraju Środka. 

Opublikowano (edytowane)

Mam wszędzie najtańsze zawory 30x1,5 i najtańsze głowice termostatyczne zwykłe i elektroniczne. Wszystko działa prawidłowo bez szumów w instalacji.

To, że coś jest tanie i jest "chińskie" nie oznacza od razu, że jest wadliwe.

 

Swojego czasu też mi szumiał jeden zawór, ale po zmianie trybu pompy na autoadapt (też najtańszej chińskiej- która chodzi chyba już 5 rok niezawodnie) problem się rozwiązał.

Edytowane przez o6483256
Opublikowano
2 godziny temu, o6483256 napisał(a):

To, że coś jest tanie i jest "chińskie" nie oznacza od razu, że jest wadliwe.

Nie musi być wadliwe, wystarczy, że zawór nie jest przystosowany do danej wkładki.

Kiedyś miałem okazję sam to przetestować na swoich instalacjach - kupiłem grzejniki Kermi i do nich niby dedykowane wkładki, tylko to był okres przejściowy u producenta grzejników i zamiast tych co zawsze dali inne wkładki , ponoć sprzedawca o tym wiedział, ale nie poinformował kupujących.

Miałem trochę "zabawy" z grającymi zaworami, ale doszedłem co i jak.

Można spróbować coś podłożyć między trzpień zaworu a trzpień głowicy - 1mm lub coś koło tego.

Tu trzeba poświęcić trochę czasu i mieć sporo cierpliwości do takich eksperymentów. 

 

Opublikowano (edytowane)

Przepływ się zgadza.

IMG_20221211_085055.thumb.jpg.7a72ba1314feb7027133c79fe02f37d8.jpg

Bardziej nie podoba mi sie sterowanie tą realizowane przez głowicę, nie otwiera grzejnika do końca, nawet jak trzeba nagrzać pomieszczenie.

Szkoda, że na rynku jest bardzo niewielka ilość głowic co mają bezprzewodowy czujnik temperatury.

Edytowane przez ByCygano
Opublikowano

Zdemontuj całkowicie głowicę i zobacz, czy szumi. Jeżeli nie, to zamontuj inną najtańszą sprawdź wtedy co się dzieje.

Możesz też wstawić do tej którą masz dystans, tak aby nie dociskała mocno grzybka po dokręceniu do zaworu i sprawdzić co się dzieje (może nie być w stanie domknąć zaworu)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.