Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaryjne zasilanie kotłowni i spiżarni.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Mam nadzieję że napisałem w dobrym miejscu na forum.
Kompletnie nie znam się na tym temacie, dlatego postanowiłem poprosić was o pomoc.
Z racji, że nadchodząca zima wygląda nieciekawie pod względem dostaw prądu, postanowiłem zabezpieczyć mój rodzinny dom przed przerwami w dostawach energii. Priorytetem jest dla mnie utrzymanie zasilania pieca, pompy, zamrażarki i lodówki. Zamrażarka i lodówka znajdują się oczywiście w oddzielnym pomieszczeniu. Chciałbym utrzymać ich zasilanie przez ok 12h.


Myślałem nad następującym rozwiązaniem:
Dla pieca i pompy: UPS+mały generator
Dla lodówki i zamrażalki: jeden duży, wspólny UPS.

Model lodówki to: Candy CHSBSV 5172XN
Model zamrażarki: MPM 100-ZS-05H/AA
W załączniku przesyłam zdjęcia parametrów pieca i pompy.
Myślałem też nad zasilaniem całego domu, ale to raczej bez sensu.
Chciałbym przeznaczyć na całość ok 3000zł, jednak jeśli będzie to konieczne, mogę rozszerzyć budżet.

 

299933430_820437785803857_1030661249859436820_n_8365287.jpg

299569790_481419656680143_3394983135426785076_n_1816803.jpg

299828453_371154035173346_1873848498343428575_n_4025196.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chcesz na zasilaniu awaryjnym używać zmywarki? Naczynia to nawet w wiadrze można umyć.
Jak nie ma prądu to zasila się jedynie to co najważniejsze lodówkę i kocioł. Reszta urządzeń jest zbędna by przeżyć.

By działała lodówkę i kocioł wystarczy prądnica 1000W + taką aku. Czas podtrzymania jest zależna od pojemności akumulatorów. By zwiększyć pojemność wystarczy łączyć je równolegle.

U siebie mam ups 500W na pełnej sinusoidzie i jeden aku AGM 100Ah. Na kilka godzin starczy. A w razie podłączę pod alternator w samochodzie by go naładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol zamrażarka.... Przepraszam.