Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie piec się wygasił.Mam termostat pokojowy ustawiony na 23 stopnie dobiło do 23.5 i wygaszanie .Na piecu mam ustawione tem kotła 62 stopnie teraz gdy piec już wygaszony jest 70.7 a podajnik gorący jak cholera ale alarmu narazie nie ma.Podejrzewam że nie wygasza się do końca i to tli się w ślimaku.Czas wygłaszania jest maksymalny jaki jest na sterowniku

Opublikowano (edytowane)

Paląc pellet w fabrycznym miejscu montażu czujnika mam temperatury 28-32. Żeliwo się nagrzewa, to normalne.

Normalnym też będzie przy rozłączeniu przez pokojowy pompy (tak robi black) że temperatura na kotle podskoczy 10-12stC odcinamy odbiór ciepła a kocioł je naprodukował.

 

Co do podrabianego palnika, nie mam pojęcia co tam ma być. Tu trzeba producenta tej kopii pytać.

 

@xyz14 to dysza pod zapalarkę. Jest założona w każdym palniku z małym otworkiem. Tutaj owszem żar zobaczysz, bo w tym miejscu przy zamontowanej zapalarce ma odpalać. Bez zapalarki na węglu ta mała dysza to powietrze wtórne (jak w retorcie w kolanie) aby było mniejsze ryzyko zgaszenia palnika. TECHNIX do węglowego SV200 12-24 wydaje od dłuższego czasu jedną płytkę z doborem danych nastaw. Widzę też, że dmuchawa z Ziehl-Abegg, na to też już żadnej rady nie ma, bo brakuje silników, ostatnio prawie wszyscy producenci dmuchaw ratują się EBM bo tylko one są względnie dostępne. EMC czy Ziehl-Abegg braki.

 

Zawsze najwazniejsze rzeczy oprócz nastaw to właściwy ciąg kominowy i właściwe napowietrzenie kotłowni. Jak coś z tego zawodzi, to wówczas pojawia się jakiś dym w koszu, to palnik przykopci albo mocniej nagrzeje się rura.

Edytowane przez Pieklorz
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

W klasycznej retorcie od kosza do strefy żaru jest 60 cm a w sv200 30 cm. Poza tym sv to żeliwny nagrzany kloc i gdzieś ta temperatura musi się rozejść.  

Opublikowano

Ciąg kominowy mam dobry (komin 12m z ktorym poprzedni kocioł dobrze współpracował), napowietrzanie kotłowni również w porządku. Ekogroszek spala sie idealnie na pył, zero spieków, nie kopci, dym nie cofa się do zbiornika. Cóż więc może być powodem tego, że nawet na parametrach podanych przez producenta spalanie ma miejsce praktycznie w podajniku, tam gdzie jest podawane powietrze wtórne przez tą dysze? Przecież w ten sposób koniec ślimaka cały czas jest w palenisku i czekać tylko jak przy większym obciążeniu zacznie się deformować tam wszystko od temperatury. Poza tym w ten sposób proces spalania jest praktycznie poza kotłem, w obudowie zewnętrznej która ma chłodzić palnik. Ja rozumiem, że w retorcie jest dłuższy podajnik i ma gdzie wytracić temperaturę, ale samo palenisko jest w tym wypadku w centrum kotła, o to mi chodzi.

Opublikowano (edytowane)

Bo o zaletach dowiadujesz się z kolorowych reklam a o wadach podczas użytkowania. Ogolnie jest dużo zalet jesli paliło się wcześniej na retorcie.  Ciekawe jak będzie przy wilgotnym opale bo korozja zjadała podajnik gdzie zaczynała się temperatura a tutaj jest to praktyczne przy koszu.

Edytowane przez alf
Opublikowano

Witam, mam pytanie czy użytkownicy omawianego palnika robili próby spalania owsa, innnego zboża, lub agropelletu ?

Jeżeli tak, chętnie poznam opinie.

Opublikowano

Narazie nic nie kombinuje , mam ten Ala papier na uszczelki i sobie odcinam jak potrzebuje , No ale takiego otworu napowietrzajacego jakiego szuka franek89 u siebie nie widziałem , ma być coś takiego ? 

Opublikowano

@franek89 powietrze pod ruszt wpada z prawej strony palnika,zaznaczyłem niebieską strzałką to miejsce.75da0f1184c01210dc721b24f87a8d9a.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Cześć jestem niby tu nowy, ale od prawie dwóch miesięcy intensywnie studiuję forum.

Mimo tego nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:

Czy dmuchawa RMS 120 AL/40W będzie optymalnie sterowana przez Argos PID Plus (palnik SV200 15kW)?

Owszem dowiedziałem się o zależnościach właściwego doboru dmuchaw, przy określonych wielkościach palnika SV200, ale wszystko jest tu na forum podane odnośnie SKZP02.

Wiem też z forum, że generalnie 40 watowa dmuchawa spokojnie wystarczy do obsługi sv200 15kW.

Ogólnie mało jest informacji o konfiguracjach z Argos PID Plus, a taki właśnie mam sterownik, bo zapalarki, czy pogodówki nie potrzebuję. A wyczytałem, że  APP lepiej steruje dmuchawami (grupowe) i ma soft dedykowany do SV200). Wyczytałem też, że APP idealnie jest spasowana z charakterystyką DM80.

No, ale ja mam RMS 120 40W, więc powinienem wymienić na DM80 by mieć idealne sterowanie?

Jeśli tak to jakiej różnicy/korzyści się można spodziewać?

 

Edytowane przez realg
Opublikowano

Weź folie aluminiową kuchenną i zaklej, nic nie zepsujesz a przekonasz się czy pomogło.  Możesz też zaślepić pierwszy rząd otworów na płytce od strony ślimaka.  Może nie na klej ale włóż srubki  M6 w te otworki w razie czego zawsze możesz wyjąć. Tylko zaklejanie otworów napowietrzających zmienia charakterystykę palnika, zmniejsza jego moc. Wtedy też trzeba od nowa ustawić dmuchawę  na mocy minimalnej i maksymalnej. Tyle amatorskiej teori a życie to zweryfikuje.  Po pofi porady do Pieklorza.

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem początkującym użytkownikiem tego palnika i podobnie jak xyz14, przy małych mocach (3-5kW), miałem żar praktycznie na końcówce ślimaka i wysoką temp. podajnika. Próbowałem z odłączeniem osuszacza zbiornika - ale to nie dało żadnego efektu. Zwiększanie dawki groszku obniża temp. podajnika - ale przy małych mocach groszek się nie dopala. Dwa dni temu postanowiłem zaślepić całkowicie otwór zapalarki i sprawdzić czy będzie poprawa. Pierwszym efektem była zmiana w spalaniu - spodziewałem się, że trzeba będzie dodać powietrza - ale okazało się, że musiałem zmniejszyć zarówno min i max żeby spalanie było takie jak przed modyfikacją. Kupka żaru koło ślimaka wygląda inaczej - jest nieco odsunięta od ślimaka i jest wyższa - na tyle że nie widzę już końca ślimaka w palenisku. Temperatura podajnika spadła 8-10 st.C - porównując palenie na podobnej mocy palnika.

Na zdjęciu poniżej (jeśli uda się załączyć) jest moja modyfikacja gniazda zapalarki. Od tyłu wsadziłem śrubę imbusową M10 a gwint ze śruby który wystawał - obciąłem po kątem i wyrównałem. Normalnie gwint M10 wchodzi luźno w otwór fi10 - jednak otwór jest tu lekko skoszony względem korpusu i śruba weszła na "lekki wcisk". W razie instalacji zapalarki śrubę można  łatwo usunąć.

Nie testowałem pracy na podtrzymaniu bo palnik wchodzi mi w potrzymanie raczej krótko, tylko po przekroczeniu temp. kotła albo mieszacza. Ogólnie wydaje mi się, że to dodatkowe powietrze przez otwór fi10, które jest raczej zimne bo blisko od wiatraka - nie jest potrzebne na tyle paleniska. Jakie są wasze opinie? Czy ktoś może też wcześniej zaślepiał ten otwór i może się podzielić spostrzeżeniami?

 

SV200_gn_zapalniczki_mod.jpg

Opublikowano

Ale po co te kombinowanie temperatura podajnika 30-40 stopni to normalne, na małej mocy ma się palić z tyłu na pierwszym rzędzie dziurek, najlepiej na te pogody stosować słaby węgiel.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

W pierwszej kolejności dziękuję za odpowiedź od forumowicza z ekstremalnym doświadczeniem i przebogatą wiedzą.

Podziwiam i szanuję.

W dniu 18.10.2021 o 23:55, Pieklorz napisał:

Jest instrukcja to raz...

W instrukcji brak jest odpowiedzi na moje pytanie "Czy dmuchawa RMS 120 AL/40W będzie optymalnie sterowana przez Argos PID Plus (palnik SV200 15kW)?".

W dniu 18.10.2021 o 23:55, Pieklorz napisał:

Dwa jest dedykowane forum do APP i tam są wszelkie informacje na jego temat.

Jest wątek do aktualizacji, są najnowsze softy do pobrania.

W nowych softach jest wybór dmuchawy 40W / 80W.

 

 

Dziękuję za nakierowanie na to forum. Wielkie zasoby.

Po dwóch godzinach lektury, odpowiedzi wprost na moje pytanie nie znalazłem.

Najbliższe odpowiedzi co nalazłem to Twoją wypowiedź z września b.r.:

"Polfans dosyla teraz RMSki na nieszczęsnym EBMie.... [...] . EBM 83W od dołu wstaje tak jak silnik EMC 40W a z kolei góra bliżej wentyla 75W EMC... Krótko mówiąc lipa"

Ale to dotyczy dmuchawy "80W".

Jedyne co mogę wywnioskować to to, że charakterystyka silników EBM montowanych obecnie w RMS 120 nie jest kompatybilna z softem APP. Nie wiem czy to prawidłowe wnioskowanie, zwłaszcza w odniesieniu do mojego RMS 120 40W.

Ja chciałem tylko się dowiedzieć, czy powinienem zmienić dmuchawę na DM80, by mieć optymalne sterowanie SV200 15kW poprzez APP.

Edytowane przez realg
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, GSG napisał:

Czy ktoś może też wcześniej zaślepiał ten otwór i może się podzielić spostrzeżeniami?

Ja zaślepiłem. 😇 Potem udrożniłem bo palnik nie wypalał miału zawartego w grochu, a ogólnie walczyłem ze spiekami doświadczalnie zmniejszając powietrze. Ale prawdę powiedziawszy to od zawsze nie podobał mi się ten żar przy świdrze, więc ostatecznie zaślepiłem go i intuicyjnie podniosłem obroty dmuchawy, no i voila - czarnego miału nie widać, komora palnika zrobiła się jaśniejsza i o dziwo spieki są mniejsze, dużo delikatniejsze i bardziej kruche. 
Teraz jak czytam to nie moge się nadziwić jak Wy kombinujecie z tymi śrubami. Wystarczy jedynie zdjąć te kolano z dmuchawą i wepchnąć w tą dyszę kilka cm sznura krzemowego (szczeliwa do kominków, drzwiczek itp) o grubości 12mm. Efekt ten sam, ale w dużo krótszym czasie i w razie czego odkręcasz dmuchawę i za pomocą haczyka (np. z drutu stalowego) wyciągasz ten sznur i przykręcasz dmuchawę, a to wszystko w zaledwie 5 minut. 😊
 

 

Edytowane przez Dozy
Opublikowano
W pierwszej kolejności dziękuję za odpowiedź od forumowicza z ekstremalnym doświadczeniem i przebogatą wiedzą.
Podziwiam i szanuję.
Dziękuję za nakierowanie na to forum. Wielkie zasoby.
Po dwóch godzinach lektury, odpowiedzi wprost na moje pytanie nie znalazłem.
Najbliższe odpowiedzi co nalazłem to Twoją wypowiedź z września b.r.:
"Polfans dosyla teraz RMSki na nieszczęsnym EBMie.... [...] . EBM 83W od dołu wstaje tak jak silnik EMC 40W a z kolei góra bliżej wentyla 75W EMC... Krótko mówiąc lipa"
Ale to dotyczy dmuchawy "80W".
Jedyne co mogę wywnioskować to to, że charakterystyka silników EBM montowanych obecnie w RMS 120 nie jest kompatybilna z softem APP. Nie wiem czy to prawidłowe wnioskowanie, zwłaszcza w odniesieniu do mojego RMS 120 40W.
Ja chciałem tylko się dowiedzieć, czy powinienem zmienić dmuchawę na DM80, by mieć optymalne sterowanie SV200 15kW poprzez APP.
Na początku softu APP z dmuchawą 40w współpracował kiepsko mieli to poprawić a czy zrobili to nie wiem. Po czasie testów stwierdzam że do sterowania dmuchawą najlepiej działa sterowanie fazowe liniowo podnosi obroty, grupowe już tak kolorowo nie jest.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
11 godzin temu, Kijasr napisał:

Ale po co te kombinowanie temperatura podajnika 30-40 stopni to normalne, na małej mocy ma się palić z tyłu na pierwszym rzędzie dziurek, najlepiej na te pogody stosować słaby węgiel.


 

W którym miejscu podajnika mierzysz temperaturę??

Opublikowano
3 godziny temu, Kijasr napisał:

Na początku softu APP z dmuchawą 40w współpracował kiepsko mieli to poprawić a czy zrobili to nie wiem. Po czasie testów stwierdzam że do sterowania dmuchawą najlepiej działa sterowanie fazowe liniowo podnosi obroty, grupowe już tak kolorowo nie jest.

Dziękuję za ten kamyk do mojego ogródka. Będę miał to na uwadze.

Poza tym dodam, że dalsze godziny lektury forum dla APP, co ciekawe, zamiast wyjaśnić moją wątpliwość, wprowadziły dodatkowe wątpliwości. Mianowicie dowiedziałem się, że nawet dobór dmuchawy, dla której był pisany soft (DM80) nie gwarantuje poprawnej współpracy, albowiem są do niej montowane różne silnikiZiehl-Abegg, EBM, EMC, mające różne charakterystyki.

Cóź, najwyraźniej i tu się sprawdza zasada: im dalej w las tym więcej grzybów.

Mając to na uwadze powinienem doprecyzować moje pierwotne zapytanie:

Czy powinienem zmienić moją dmuchawę RMS 120 AL/40W z silnikiem Ziehl-Abegg, by mieć optymalne sterowanie SV200 15kW poprzez APP. Jeśli tak, to na jaką i z jakim silnikiem?

Opublikowano (edytowane)

Ziehl-Abegg to chyba najbardziej żywotne silniki z tych trzech wymienionych, więc w zamian za beztroskie działanie ja bym na nic innego jej nie zamieniał. 

Pytanie dotyczące tworzenia się spieków: jak Waszym zdaniem, w jakim stopniu odstawianie się kotła wpływa na klejenie się popiołu? Bo odnoszę wrażenie, że u mnie jest to główna przyczyna tych spieków oraz rzadkich i drobnych szaro-czarnych niedopałków (jeśli się mocno przyjrzeć tym spiekom).

Niestety u mnie kocioł jest skazany (przynajmniej w tym sezonie) na nagłe redukowanie poboru ciepła. Mam w domu sterownik zaworu i-1 CWU oraz termostat dwustanowy, i o ile mogę ustawić aby odbiór ciepła rósł stopniowo i powoli, to w przypadku zasygnalizowania dogrzania pomieszczeń zawór w ciągu minuty przymyka się do minimalnego otwarcia i wtedy kociołek musi "hamować".
A u mnie ten kociołek to 30-kilowatowa kolubryna ogrzewająca dwa budynki, w tym drugi z nagrzewnicami wodnymi na termostacie, więc raczej nici ze stabilnością pracy i temperatury.
Chciałbym tylko aby się nie odstawiał. Ale pod względem ekonomicznym to może lepiej niż jeśli ciągle by pracował? Jak uważacie?

Edytowane przez Dozy
Opublikowano
2 godziny temu, palacz5klasy napisał:

W którym miejscu podajnika mierzysz temperaturę??

Ja mierzę w tym miejscu gdzie jest miejsce do zamontowania czujnika. Tam zresztą jest wsadzony czujnik. Temp. w ostatnim tygodniu temperatura średnia 30,5 max poniżej 35

 

podajnik.JPG

Opublikowano (edytowane)

@realg

Wszedł pan na forum, dużo wiedzy a wniosków nie udało się wyciągnąć.

 

Od jakiegoś czasu jest w sofcie wybór dmuchawa 80W oraz dmuchawa 40W

Masz dmuchawę 40W - taką wybierasz w menu. Prościej już nie potrafię.

 

Co do sterowania, tu mam kopię wpisu od kolegi makog używa APP na ogniwie, przeszedł z SKZP...

 

"Hej jestem milo zaskoczony najnowszym softem do Agros pid plus wersji 1 pali teraz czysciutko na dmuchawie WPA 07 i nastawy w sterowniku dmuchawa 40.i to na starej ekoenrgi, na grupie dalem filmik jak to pali. Na skzp 02 tak fajnego i czystego spalania nie umiałem ustawić"

Więc co kraj, to obyczaj. Jeden woli blondynki a drugi brunetki. 

 

To ma działać i tyle.

Edytowane przez Pieklorz
  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Również zaślepieniłem tą dyszę powietrza wtórnego (zakleiłem na próbę taśmą tkaninową uszczelniającą wlot powietrza od strony dmuchawy - nie ma tam wysokiej temp i najszybszy/najłatwiejszy sposób). Przy takim samym powietrzu żar odsunął się trochę od ślimaka, spadła choć bez szału temp obudowy palnika, sterownik jakby dłużej pracuje w PID, nie przechodzi tak szybko w podtrzymanie. Myśle, że jak jeszcze zaślepie 1 lub 2 rzędy otworów od strony ślimaka to w końcu będzie mi się paliło jak należy w kotle, a nie w podajniku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.