Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 16.10.2021 o 07:46, Puszek1 napisał:

puszcza zaworem bajpasu

A normalnie do czego ten zawór służy?

Gdy zdjąłem któregoś dnia obudowę Termeta bo chciałem ją umyć to zauważyłem, że rury od pompy to max 16mm są

Opublikowano (edytowane)

Zawor jest takie gowno malo bezpieczenstwa zeby nie przegrzac wymiennika.to jest tam gdzie zawor trojdrozny.wiec sam widzisz jakie srefnica ma rura od pompy a pozniej jest 3/4 cala na wyjsciu i u nich czyli w termecie niema oporow.slyszalem ze wiekszosc tych zaworkow wymieniali na nowe bo byly felerne.tylko wymiana nic nie dala.ktos kto zauwazy ze wymiennik wychladza to cos robi.reszta ludzi nie widzi tego.moj hydraulik zalozyl glowna magistrale 32 az pod same rozdzielaczei co to samo.termet puszcza i rece rozklada.stare termety maja inne zaworki.tam recznie nastawia sie sile w kilo pascalach sa silniejsze i mniej puszczaja.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Więc ja walczę u siebie  pomimo rury 22CU potrafię utrzymać przepływ na CO bez upustu do CWU. trzeba się nakręcić rotametrami aby to poustawiać . Aktualnie pompa sztywno na 85%. 

jednak na wiosnę zmienię rury na 28 abym bardziej elastycznie mógł regulować przepływy. Wiadomo, że najlepiej bezpośrednio do sprzęgła i dalej pompami do rozdzielacza, ale najpierw chcę zmienić piony na 28CU i sprawdzić jak tym da się sterować a w ostateczności zostanie sprzęgło i osobne obiegi do każdej ze skrzynek . 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Ja mam zmienione rury.do pierwszego rozdzielacza mam28 teraz ja dostawilem.nakulem sie naniszczylem.drugi rozdzielacz 25 pex.nic nie dalo.wydajnosc pompy jest slaba.a jak bedzie mocniejsza to leci na cwu.w nastepnym roku sprzeglo i dwa obiegi.i niech nie mowi ktos ze to fanaberia czy ze to nie pociag jak sie wstawi dwoch pomp to nie bedzie mocniej pchalo

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

ja też ma 28 w miedzi do pierwszego rozdzielacza a chce pociągnąć 28 po całości. Należy też zwrócić uwagę że 28 w miedzi to nie to samo co w pex czy pp. Przerobie tak piony abym miał możliwość wpięcia sprzęgła jeśli dalej będzie lipa. 

Zastanawia mnie jeszcze sytuacja kiedy zainstaluje się siłowniki ze sterowaniem strefowym. Kiedy część się pozakręca czy  może dojść do upustu wody CO do CWU ?? czy w takim przypadku pozostaje tylko sprzęgło

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

@Uzytkownik2może,tylko @sly1234może trochę źle zapytał,ale wtajemniczeni 😉 wiedzą o co chodzi.

Kocioł ma wewnątrz zawór nadmiarowo upustowy i jak jest za duży opór w instalacji CO to przebija na obieg grzania CWU. Ostatnio jakoś bardzo często się to przewija po forach, nie wiem czy coś zmienili w konstrukcji czy co.

Opublikowano

Jeden z kolegów forumowych rok temu uruchamiał mój projekt na prawie 300m2 podłogi i nic nie puszczało, fakt że wszystko było policzone na mniej niż 200mbar- rury, pętle - to wszystko się liczy, inaczej powstają takie "kwiatki"

Opublikowano
W dniu 5.11.2021 o 20:39, Uzytkownik2 napisał:

Nie może.Instalacja CO i CWU to dwie różne instalacje,nie mające ze sobą połączenia

I tu sie kolego mylisz.piec termet jezeli ma opor puszcza do cwu.niestety to sa piece termet.zla budowa.zle dobrany zawor baypasu.i coraz wiecej ludzi ma problem z tym.tylko poprostu nikt tego nie sprawdza.dziala to dziala a tu woda z co ochladza wode w zasobniku.przestrzegam przed termetem

Sambor.moj hydraulik w nowo wybudowanym budynku puscil rure 32 pod rozdzielacze.i dzialo sie to samo.niedlugo bedziemy wkladac rury 110.i pewnie tez nie pomoze.ludzie nie sprawdzaja czy leci przez zasobnik.grzeje to grzeje.a ze zasobnik wychladza sie i piec zalacza sie co 0,5 godz.to nikt nie patrzy.laik jak ja mysli ze tak jest.poprostu moja dociekliwosc.nie moze tak byc czy opor czy nie ze piec termeta zamiast grzac co leci do cwu.to jest wada konstrukcyjna pieca.przypuszczam ze jakbym zapytal sie ludkow ktorzy maja termeta i by poobserwowali piec zasobnik.to gwarantuje ci ze 90 %ludkow ma to samo.niewiem zeby nie zalozyc tu forum wadliwy piec termet przez zawor baypas.niech termet informuje o takim zjawisku.pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Ok. Wracam po prawie roku czasu. W tym czasie instalacja została przerobiona na 28mm CU -piony oraz zamontowane zawory 1" na zasilaniu i powrocie z kotła aby zminimalizować opory. Po tych zabiegach odstawiłem temat na następny sezon grzewczy.

Więc z nowym sezonem problem nie zniknął więc zajrzałem do kotła aby przyjrzeć się temu zaworowi. W Ecocondensach są 2 rodzaje zaworów :  w mosiężnym korpusie bądź plastikowym. pomyślałem rozbiorę przeczyszczę i wymienię uszczelki ale do plastikowych nie ma zestawów naprawczych. Teraz kolejna ważna kwestia. Plastikowe zawory do 1f kotłów (nie wiem jak to jest w mosiężnych) mają 3 przyłącza 

1.zasilanie

2.wyjście na co

3.wyjście na cwu

nie ma 4 wyjścia upustowego. Być może jest wewnątrz zaworu jakiś rodzaj bajpasu.

dokonałem następujących działań poprawiających działanie tego zaworu

 - na wyłączonym kotle zdjąłem silniczek i przez jakiś czas energicznie poruszałem zaworem kilkanaście razy ( ten bolec)

- silniczek ma specjalny trzpień z rowkiem na zawleczkę. Ma też luz bo rowek jest szerszy niż ta zawleczka <można to sprawdzić na założonym silniczku dociskając go> . Dodałem pierścień ok 1.5mm2 co po założeniu zniwelowało luz a zawór zaczął działać poprawnie. Nie wiem czy to poruszanie zaworem czy ten pierścień pomógł ale jest jak na razie  ok. stwierdziłem że być może silnik nie jest wstanie domknąć zaworu przez ten luz stąd ten pierścień. 

zobaczymy jak  to będzie dalej 

pozdrawiam 

Opublikowano

Bardzo możliwe że siłownik ma luz i niektóre zawory po prostu nie domykają w działaniu.

Bardzo ciekawa obserwacja ciekawe co odpowie producent jakbyś zgłosił im to, najlepiej byłoby mieć wyjęty zawór 3d bez problemu można sprawdzić czy jest dobry.

Opublikowano

Bujam się z tym od roku. Mój instalator po wymianie zaworu i podmianie silnika z innego kotła rozłożył ręce. Zacząłem sam dociekać sprawy i takie są moje spostrzeżenia. 

Silniczek sam w sobie delikatny luz ma i też go podejrzewałem/podejrzewam ale po zdjęciu sprawdzałem jego trzpień i to były dosłownie części milimetra. Najbardziej zaciekawił mnie luz kiedy ten silniczek dociskałem (1-1,5mm)

Ta zawleczka wypełnia ten rowek połowicznie-mało precyzyjne a do tego zawór ma w sobie mocna sprężynę i bije w silnik. 

Zostawiam jak jest po tych "modyfikacjach" . Zobaczymy jak będzie za tydzień czy dwa. Jak pomoże to zamknę temat. Nie chciało mi się wierzyć w wina jest po stronie rur skoro w samym kotle są 16mm? Jak kocioł pracuje na wyższych temperaturach (grzejniki)to pewnie nawet nikt nie zauważy że jest coś nie tak z tym zaworem 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Miałem podobny problem z Integrą II plus, który łatwo zaobserwować w przypadku podłogówki i niskich temperaturach zasilania CO. W moim przypadku temp zasil. CO 30°C a temp zasil. CWU 60°C. Podczas grzania CWU grzany był również obwód CO - wyraźnie odczuwalna ręką temp >40°C, i odwrotnie podczas grzania CO równocześnie wychładzany był zasobnik CWU - szybkie wychładzanie zasobnika(przez wężownicę przepływa woda <30°C)  w porównaniu do okresów gdy CO było wyłączone(wyłączona pompa). W przypadku pracy na wyższej temp zasil. CO >45°C większość użytkowników nie zauważa problemu, być może nie występuje on w przypadku instalacji grzejnikowych.

Obstawiałem niesprawność zaworu trójdrożnego (niedomykanie) - u mnie wersja plastikowa https://www.ecocondens.pl/korpus-zaworu-trojdroznego-kotla-ecocondens-gold-plus-termet-p-243.html. Serwisant sprawdził zespół zaworu trójdrożnego - wyglądał ok, wymienił napęd zaworu, ale nic to nie pomogło. Po konsultacjach z serwisem fabrycznym, wymienił zaworek by-pass'u https://www.ecocondens.pl/zawor-roznicowy-by-pass-hds-15-300-kotla-ecocondens-gold-plus-termet-p-756.html na "mocniejszy" (podobno opory podłogówki bywają za duże i standardowy zaworek nie trzyma) ale to również nie pomogło, serwisant poddał się. Kolejny serwisant też sprawdzał i wymieniał napęd zaworu trójdrożnego (mimo, że mówiłem że to już było wykonane przez poprzedniego) nadal to samo. Wymienił sterownik kotła (płytę główną), nadal nie pomogło. Zabrał się ponownie za zawór trójdrożny, sprawdził działanie zaworka by-pass'u i ostatecznie zamontował go ODWROTNIE w gnieździe, co w rezultacie pomogło wyeliminować problem z "mieszaniem" obwodów CWU i CO. Minusem tego rozwiązania jest brak by-pass'u obwodu CO, co w przypadku braku przepływu w obwodzie może zakończyć się uszkodzeniem kotła(wymiennika). Odnośnie luzów silniczka zaworu, powiedział że silnik jest luźny(można go lekko obracać ręką) w momencie spoczynkowym - praca obwodu CO, a "napina się" w momencie przełączenia na grzanie CWU.

Zapomniałem napisać o moim obwodzie CO. Do rozdzielacza mam ok. 10m PEX25, na rozdzielaczu 1" mam 3 grzejniki stalowe (2xC22 ok. 8m PEX20 i 1xC33 ok. 8m PEX16) - 30m2 piętro, drabinkę łazienkową ok. 6m PEX16 i 6 pętli podłogówki - łącznie ok. 340m PEX16 - 40m2 parter, najkrótsza pętla ok. 30m, najdłuższa ok. 96m. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.