Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór kotła


totemklb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Planuje wymienić w tym roku swój kocioł zasypowy 17kW na kocioł na ekogroszek z podajnikiem. Niestety jestem zielony w tych kwestiach i wstępnie przyjełem 19 kW chociaż sprzedawca doradza mi 24 kW. Jak myślicie który będzie lepszy? Możecie mi coś doradzić? jakieś Firmy? Palniki? Moce? 

Dom 160m2 dwie ściany ocieplone 8cm grafit. dwie sciany jeszcze nie ocieplone od północy i południa. Dach nieocieplony. Popularny kwadraciak z lat siedemdziesiątych, instalacja również z tamtych lat, stalowe rury, tylko grzejniki i dojścia do nich wymienione na cieńsze rurki stalowe, grzejniki stalowe płytowe 1szt. aluminiowe zeberkowe 5 szt. stalowe zeberkowe 1 szt. żeliwne zeberkowe 1 szt. Oprócz tego CWU 180 litrów, Dwie osoby, okna plastikowe. 

Myślę nad 19kW z tej racji że paląc swoim 17kW temperaturą stałą 60 stopni w domu jest w miare okej temperatura. Nie ukrywam że zależy mi na opale więc 19 kW będzie mniej palił niż 24 kW

Chociaż sprzedawca mówił ze 24 kW da się ustawić na 19 kW. Więc spalanie też spadnie? Nie chce przewymiarować kotła więc się zastanawiam co będzie lepszym wyborem.

19 czy 24?

Zależy mi też na sterowaniu przez internet więc odpowiedni sterownik też by się przydał. 

PIEC KOCIOŁ Z PODAJNIKIEM O MOCY 24kW + komora 10126128568 - Allegro.pl co sądzicie o tym? jest coś tańszego jeszcze? Również montaż i wniesienie mnie interesuje wiec cenowo wyjdzie 10tysiaków.

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym się chyba trzymał z daleka od tego sprzedawcy. Jeżeli 17kW na zasypowcu ci wystarcza, to jak ktoś może wciskać klientowi 24kW i mówić, to pan sobie na mniejszą moc ustawi? Problemem tutaj nie jest moc maksymalna, tylko też minimalna z jaką kocioł może chodzić. Zobacz w instrukcji obsługi, albo jak niektórzy piszą w DTR.