Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z piecem, tzn ślimak się nie kręci, silnik działa, zawleczka cała i oczywiście ślimak nie jest zablokowany lecz nie można go nawet ruszyć kluczem jakby był zaspawany problem pojawił się z dnia na dzień 

Opublikowano

To musisz rozebrać caly zespół podajacy i odblokować . Pewnie się trafil kamyczek lub kawalek drewienka . Testowo możesz wybić zawleczke i sprawdzić czy kreci się sam motoreduktor . 

Opublikowano

Co znaczy silnik działa? Jeśli się kręci a ślimak nie, to uszkodzony wałek wyjściowy silnika lub któryś ze stopni reduktora, a nie można obrócić nawet kluczem bo to pewnie przekładnia ślimakowa, jeśli walcowa to się rozsypała, jak na gwarancji to szybko wzywać serwis, jak po to szukać gdzie taki motoreduktor jest dostępny i rozbierać.

Pozdrawiam i powodzenia RedEd

Opublikowano

Ślimak został wyciągnięty z pieca, zawleczka ściągnięta mimo tego nie da rady obrócić, a wałek silnika się kręci i przenosi napęd na motoreduktor bo rozebrałem i sprawdziłem, ba nawet z przedłużką nie da rady nawet drgnąć ślimaka by się poruszył 

Opublikowano

:-) brak smaru na osi ślimaka i se przyrdzewiał, na prasę a najpierw sprawdzić co "poszło" może zdjęcie kolega wstawi jaki to reduktor

Opublikowano

Wybudować silnik i sprawdzić poprawność zasprzęglenia  silnik motoreduktor . sprawdzić sam motoreduktor pokręcić nim ręcznie ,włączyć sam silnik czy pracuje poprawnie.

Opublikowano (edytowane)

no to kurczę co jest zablokowane skoro wszystko działa? :) 

sorry, już na filmiku zobaczylem-niestety nic nie wniosę w sprawie uszkodzonej przekładni.

Edytowane przez nightwatch
Opublikowano

Właśnie się zastanawiam czy czasem w samej przekładni jest problem tylko co z tym zrobić? Może się coś posypało w niej, piec zgasł przez brak węgla bo w domu mnie nie było jak zwykle rozpaliłem zasypałem i ukazała się ta awaria 

Opublikowano

no jeśli silnik napędza wałek przekładni z jednej strony a z drugiej nic się nie rusza to ewidentnie coś w niej nie działa. No chyba że napęd z silnika jednak nie jest przekazywany bo np rozleciało się jakieś sprzęgło? 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Jest możliwe że przekładnia pod obciążeniem dopiero się blokuję 

Opublikowano

Jezeli motoreduktor na gwarancji to reklamować jak po można go rozkręcić i zdiagnozować co uległo uszkodzeniu może tylko jakiś klin  zerwało .

Opublikowano (edytowane)

Motoreduktor  w pierwszej kolejności rozkrecić  rozdzielic na dwie czesci jak na foto wtedy łatwiej okreslić która czesć nie przenosi napędu .

motoreduktor.png

Edytowane przez marcus312
Opublikowano

a może jednak sprzęgło łączące wał silnika z wałkiem napędowym przekładni? Nie wiem jakie tam są rozwiązania, czy czasem nie z plastiku - może to coś pękło? Powinno dać się stwierdzić bez otwierania przekładni.

Opublikowano

W tych reduktorach z tego co pamiętam między silnikiem a przekładnią jest stalowy klinik, można sprawdzić czy się nie zerwał, jednak bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie samej przekładni. Reduktory bhf nie należą do najtrwalszych, a regeneracja u producenta może kosztować niewiele mniej od nowej przekładni tej czy innej firmy. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.