Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #1 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Witam mam problem z piecem, tzn ślimak się nie kręci, silnik działa, zawleczka cała i oczywiście ślimak nie jest zablokowany lecz nie można go nawet ruszyć kluczem jakby był zaspawany problem pojawił się z dnia na dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FAFAŁ Opublikowano 29 Grudnia 2020 #2 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 To musisz rozebrać caly zespół podajacy i odblokować . Pewnie się trafil kamyczek lub kawalek drewienka . Testowo możesz wybić zawleczke i sprawdzić czy kreci się sam motoreduktor . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedEd Opublikowano 29 Grudnia 2020 #3 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Co znaczy silnik działa? Jeśli się kręci a ślimak nie, to uszkodzony wałek wyjściowy silnika lub któryś ze stopni reduktora, a nie można obrócić nawet kluczem bo to pewnie przekładnia ślimakowa, jeśli walcowa to się rozsypała, jak na gwarancji to szybko wzywać serwis, jak po to szukać gdzie taki motoreduktor jest dostępny i rozbierać. Pozdrawiam i powodzenia RedEd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor #4 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Ślimak został wyciągnięty z pieca, zawleczka ściągnięta mimo tego nie da rady obrócić, a wałek silnika się kręci i przenosi napęd na motoreduktor bo rozebrałem i sprawdziłem, ba nawet z przedłużką nie da rady nawet drgnąć ślimaka by się poruszył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedEd Opublikowano 29 Grudnia 2020 #5 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 :-) brak smaru na osi ślimaka i se przyrdzewiał, na prasę a najpierw sprawdzić co "poszło" może zdjęcie kolega wstawi jaki to reduktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor #6 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 VID_20201229_102803.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcus312 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #7 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Wybudować silnik i sprawdzić poprawność zasprzęglenia silnik motoreduktor . sprawdzić sam motoreduktor pokręcić nim ręcznie ,włączyć sam silnik czy pracuje poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor #8 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 To sprawdziłem silnik był wymontowany i działa, na reduktor też przenosi napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nightwatch Opublikowano 29 Grudnia 2020 #9 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 no to kurczę co jest zablokowane skoro wszystko działa? :) sorry, już na filmiku zobaczylem-niestety nic nie wniosę w sprawie uszkodzonej przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor #10 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Właśnie się zastanawiam czy czasem w samej przekładni jest problem tylko co z tym zrobić? Może się coś posypało w niej, piec zgasł przez brak węgla bo w domu mnie nie było jak zwykle rozpaliłem zasypałem i ukazała się ta awaria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nightwatch Opublikowano 29 Grudnia 2020 #11 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 no jeśli silnik napędza wałek przekładni z jednej strony a z drugiej nic się nie rusza to ewidentnie coś w niej nie działa. No chyba że napęd z silnika jednak nie jest przekazywany bo np rozleciało się jakieś sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK12345 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #12 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Jest możliwe że przekładnia pod obciążeniem dopiero się blokuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcus312 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #13 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Jezeli motoreduktor na gwarancji to reklamować jak po można go rozkręcić i zdiagnozować co uległo uszkodzeniu może tylko jakiś klin zerwało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piec02032 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor #14 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Sprawdzane było bez obciążenia jak pisałem wcześniej nawet z wyciągniętym ślimakiem nie dałem rady go ruszyć, a gwarancji on niema niestety, będzie trzeba rozebrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK12345 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #15 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Daj znać co było przyczyną awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcus312 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #16 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Motoreduktor w pierwszej kolejności rozkrecić rozdzielic na dwie czesci jak na foto wtedy łatwiej okreslić która czesć nie przenosi napędu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieklorz Opublikowano 29 Grudnia 2020 #17 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 To niemiecki motoreduktor BHF on jest w całości zalany olejem. Jak skończył żywot, to trzeba wymienić. (Można próbować reanimacji) Dystrybutorem jest m.in. meblokark http://www.meblomark.com.pl/silniki.html Na samym dole jest motoreduktor. Zadzwoń, zapytaj czy można zamówić bez silnika lub czy przyjmują na regenerację Twój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nightwatch Opublikowano 29 Grudnia 2020 #18 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 a może jednak sprzęgło łączące wał silnika z wałkiem napędowym przekładni? Nie wiem jakie tam są rozwiązania, czy czasem nie z plastiku - może to coś pękło? Powinno dać się stwierdzić bez otwierania przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu77 Opublikowano 29 Grudnia 2020 #19 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 W tych reduktorach z tego co pamiętam między silnikiem a przekładnią jest stalowy klinik, można sprawdzić czy się nie zerwał, jednak bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie samej przekładni. Reduktory bhf nie należą do najtrwalszych, a regeneracja u producenta może kosztować niewiele mniej od nowej przekładni tej czy innej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.