Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lazar smartfire 15kw


Norberto77

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Podłącze się pod ciekawą dyskusję. Jestem świeżym użytkownikiem SF11 z sondą Lambda, pierwszy sezon grzewczy (podłogówka i 4 grzejniki) ale nie mam już sił do ustawień tego pieca i jego spalania (obecnie przy temp. spalam ok. 40kg/doba).

Kocioł pracuje głównie na wydajności 50% (ok. 12h dziennie), 100% (10h), 30%(2h). Temp. zadana 75, większość pracuje na w przedziale 62-66 st. H1=7 H2=10 Dążę do tego, aby jednak tej pracy na 30% przynajmniej było z połowa dnia...

Modulacje:  100%, 6s/19 (wentylator 70%); 50%, 5s/24 (wentylator 55%); 30%, 4s/34 (wentylator 45%)

Dwa pytanka:

1. Zauważyłem, że przy 30% tlen jest mniejszy niż wartość tlenu zadanego (12.5%) - w granicach 10.5%-11.5%. Co może być przyczyną i jaki parametr na to wpływa? Na pozostałych wydajnościach jest ok, ponad wartości zadane tlenu.

2. Mam podobny problem jak opisany trochę wyżej przez użytkownika @Gunman - mianowicie kocioł jak już siłą rozpędu dojdzie do pracy na 30% to temperatura od razu spada i kocioł stygnie, nie potrafię utrzymać przez dłuższy czas pracy w tym trybie. Co zrobić aby przytrzymać piec na 30%  dłużej? @Żółty   o jaką wartość wprowadziłeś korektę, że ci to teraz lepiej pracuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega @Pawwwełma automatyczne czyszczenie wymiennika. Z tego co pamiętam to było to w opcji. @elmarko ja wprowadziłem korektę 2% do czasu podawania na mocy 50% i 2% do czasu podawania na mocy 30%. Jak jest cieplej na polu to zmniejszam o 1% korektę na najniższej modulacji ponieważ podchodzi mi pod temperaturę zadana. Dzięki temu że wprowadziłem korektę na mocy 50% piec pracuje na modulacji 100% tylko przy rozpalaniu. Może u siebie wprowadź inne histeryzy. Daj np h2=13 h1=9. Trochę masz też krotka przerwę podawania na 30% wiec tego już nie ruszaj tylko spróbuj dać większą dawkę paliwa . Może powinieneś też skrócić przerwę podawania na modulacji 50%. Teraz masz 24 s a większość kolegów ma od 16 do 20s. Jakim pelletem palisz? 

Edytowane przez Żółty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, elmarko napisał:

Panowie,

Podłącze się pod ciekawą dyskusję. Jestem świeżym użytkownikiem SF11 z sondą Lambda, pierwszy sezon grzewczy (podłogówka i 4 grzejniki) ale nie mam już sił do ustawień tego pieca i jego spalania (obecnie przy temp. spalam ok. 40kg/doba).

Kocioł pracuje głównie na wydajności 50% (ok. 12h dziennie), 100% (10h), 30%(2h). Temp. zadana 75, większość pracuje na w przedziale 62-66 st. H1=7 H2=10 Dążę do tego, aby jednak tej pracy na 30% przynajmniej było z połowa dnia...

Modulacje:  100%, 6s/19 (wentylator 70%); 50%, 5s/24 (wentylator 55%); 30%, 4s/34 (wentylator 45%)

Dwa pytanka:

1. Zauważyłem, że przy 30% tlen jest mniejszy niż wartość tlenu zadanego (12.5%) - w granicach 10.5%-11.5%. Co może być przyczyną i jaki parametr na to wpływa? Na pozostałych wydajnościach jest ok, ponad wartości zadane tlenu.

2. Mam podobny problem jak opisany trochę wyżej przez użytkownika @Gunman - mianowicie kocioł jak już siłą rozpędu dojdzie do pracy na 30% to temperatura od razu spada i kocioł stygnie, nie potrafię utrzymać przez dłuższy czas pracy w tym trybie. Co zrobić aby przytrzymać piec na 30%  dłużej? @Żółty   o jaką wartość wprowadziłeś korektę, że ci to teraz lepiej pracuje?

 

Zacznijmy od początku.

1)czy masz dopływ świeżego powietrza do kotłowni? 

2)czy masz regulator ciągu kominowego? 

3)jakie masz minimalne obroty wentylatora? 

4)jaką masz korektę obrotów wentylatora przez sondę? 

5)jak masz regulowane wyjście na instalację? 

6)jakie temperatury idą na mieszacze? 

7)co i jakie ma nastawy reguluje temperaturę w pomieszczeniu? 

8)czy używasz pogodówki? 

9)jak ustawione masz przepustnice-dysze powietrza wtórnego i pierwotnego? 

10)co ile masz czyszczenie palnika. 

Odpowiedz, a potem zaczniemy działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, elmarko napisał:

Panowie,

Podłącze się pod ciekawą dyskusję. Jestem świeżym użytkownikiem SF11 z sondą Lambda, pierwszy sezon grzewczy (podłogówka i 4 grzejniki) ale nie mam już sił do ustawień tego pieca i jego spalania (obecnie przy temp. spalam ok. 40kg/doba).

Kocioł pracuje głównie na wydajności 50% (ok. 12h dziennie), 100% (10h), 30%(2h). Temp. zadana 75, większość pracuje na w przedziale 62-66 st. H1=7 H2=10 Dążę do tego, aby jednak tej pracy na 30% przynajmniej było z połowa dnia...

Modulacje:  100%, 6s/19 (wentylator 70%); 50%, 5s/24 (wentylator 55%); 30%, 4s/34 (wentylator 45%)

Dwa pytanka:

1. Zauważyłem, że przy 30% tlen jest mniejszy niż wartość tlenu zadanego (12.5%) - w granicach 10.5%-11.5%. Co może być przyczyną i jaki parametr na to wpływa? Na pozostałych wydajnościach jest ok, ponad wartości zadane tlenu.

2. Mam podobny problem jak opisany trochę wyżej przez użytkownika @Gunman - mianowicie kocioł jak już siłą rozpędu dojdzie do pracy na 30% to temperatura od razu spada i kocioł stygnie, nie potrafię utrzymać przez dłuższy czas pracy w tym trybie. Co zrobić aby przytrzymać piec na 30%  dłużej? @Żółty   o jaką wartość wprowadziłeś korektę, że ci to teraz lepiej pracuje?

 

Na wartość tlenu wpływa moc nadmuchu, dawka i przerwa w podawaniu paliwa, ciąg kominowy i dopływ powietrza. Masz moim zdanie krótka przerwę w podawaniu na 30% mocy. Dochodzi do szybkiego i dość ostrego spalania, a co za tym idzie wypalaniu tlenu. Korekt narazie nie wprowadzaj moim zdaniem. Ja bym wyregulowal podstawowe parametry, ustabilizował pracę, a dopiero tak jak robię to ja i kolega @Żółty, w niektórych przypadkach dokonywał korekt. Trzeba to na spokojnie wyregulować łącznie z resztą mocy, bo spalanie masz prawie większe niż 22kw. Powoli ustawimy, będzie Pan zadowolony:) 

Edytowane przez Giz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też po pełnej dobie Smartfire 15Kw spalanie wyszło na poziomie 45 Kg fakt że pierwsze rozpalanie w domu gdzie nigdy nie było grzane liczę że to się ustabilizuje pompy ustawione na maxa i czterodrożny otwarty też na maxa podłogówka ustawiona na jakieś 21 -22* kocioł pracuje na 100 % i temperatura wody około 59* 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Giz napisał:

Zacznijmy od początku.

1)czy masz dopływ świeżego powietrza do kotłowni? 

Dopływu brak. Szczerze mówiąc ani hydraulik, ani serwisant przy uruchamianiu kotła słowem nie wspominał, że przy pellecie powinienem zastosować dopływ powietrza z zewnątrz...

2)czy masz regulator ciągu kominowego? 

regulatora brak. sytuacja jw.

3)jakie masz minimalne obroty wentylatora? 

tu nic nie zmieniałem, dokładnej wartości nie pamiętam, sprawdzę i potwierdzę jak wrócę do domu

4)jaką masz korektę obrotów wentylatora przez sondę? 

Korekta 15%

5)jak masz regulowane wyjście na instalację? 

zainstalowany siłownik (akcesoryjny od Lazara) na zaworze mieszającym na podłogówkę

6)jakie temperatury idą na mieszacze? 

mieszacz podłogówki miałem ostatnio ustawiony na 32 (przy lekkim mrozie ustawiałem 35) - wczoraj ustawiłem sterowanie pogodowe (krzywa 0.6, mieszacz wskazał 33)

mieszacz na grzejniki ma  ustawione 55. Temperatura sterowana z pokoju regulatorem euroster 2026txrxg

7)co i jakie ma nastawy reguluje temperaturę w pomieszczeniu? 

hmm.. nie do końca chyba rozumiem... euroster do grzejników, a podłogówka bezpośrednio z kotła....

8)czy używasz pogodówki? 

pkt. 6, od wczoraj test na podłogówce

9)jak ustawione masz przepustnice-dysze powietrza wtórnego i pierwotnego? 

uu i tu zonk. nie wiem. jak i gdzie to sprawdzić?

10)co ile masz czyszczenie palnika. 

serwisant ustawił co 4h, od dłuższego czasu mam ustawione co 5h.

Paliłem przez chwilę lokalnym pelletem z certyfikatami, ale tworzył spieki... obecnie LAVA i Olimp.

Odpowiedz, a potem zaczniemy działać. 

Uzupełniając, dom parterowy, ocieplony 15 cm grafitem, anhydryt na podłodze z ociepleniem 12 cm, ogrzewanie podłogowe na ok 80m2, 4 grzejniki. 

Pierwszy sezon grzania, grzeje od października br.,

Jeszcze jedno pytanie.. zastanawia mnie ustawienie "ustawienia termostatu pokojowego" (albo jakoś podobnie) w kotle na mieszaczu grzejników, mam ustawioną wartość 0, wydaje mi się ze chyba również w tym miejscu powinienem ustawić inną wartość np. 10 skoro używam do sterowania temperaturą sterownik eurostera. Mam rację?

Panowie ratujcie, bo żona krzyczy, że więcej czasu spędzam w kotłowni z kotłem niż z nią :-)

Edytowane przez elmarko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie wysoka temp zasilania podłogówki co w dużym stopniu przekłada się na pracę głównie na 50% mocy. Mam podobnie zaizolowany dom, bardzo zbliżona instalacje i grzeje na krzywej grzewczej 0,2 co daje zasilanie 26 stopni przy 0 na dworze, w domu mam 21,5-22 stopnie. 

 

Dopływ powietrza z zewnątrz jest bezwzględnie wymagany, bez tego kominiarz nie powinien zrobić odbioru. Ja nie miałem zamontowanego nawietrzaka to serwisant przy 1 uruchomieniu wpisał to do adnotacji przy karcie gwarancyjnej. 

Edytowane przez ŁukaszL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ŁukaszL napisał:

Strasznie wysoka temp zasilania podłogówki co w dużym stopniu przekłada się na pracę głównie na 50% mocy. Mam podobnie zaizolowany dom, bardzo zbliżona instalacje i grzeje na krzywej grzewczej 0,2 co daje zasilanie 26 stopni przy 0 na dworze, w domu mam 21,5-22 stopnie. 

oo widzisz, ciekawe info. W takim razie ja dzisiaj spróbuje 0.2/0.3 i poczekam na efekty. Kierowałem się ustawieniem 0.6 gdyż to pierwszy sezon grzewczy i każdy mi powtarza aby wprowadzać większe ustawienia (w serwisie mówili nawet o 0.8 na początek).

Dopływ powietrza z zewnątrz jest bezwzględnie wymagany, bez tego kominiarz nie powinien zrobić odbioru. Ja nie miałem zamontowanego nawietrzaka to serwisant przy 1 uruchomieniu wpisał to do adnotacji przy karcie gwarancyjnej. 

Ale mówimy tu zwykłym kanale wentylacji grawitacyjnej (taki jak najbardziej mam) czy np. dodatkowy nawiew np. typu "Z"?

 

Edytowane przez elmarko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie zasilania instalacji to kolega @ŁukaszLpodpowie. Zapewnij najpierw powietrze do spalanie. Zawsze musi być doprowadzone, gdzie zachodzą procesy spalania. Nawet nie wiesz ile powietrza potrzeba przy pracy na 30%. Moim zdanie to podstawa. Ciąg kominowy zniwelujemy troszkę wentylatorem. Dziwię się instalatorów, bo w instrukcji jest o tym mowa. A i serwisant powinien to sprawdzić, u mnie to oglądał i zaznaczał w papierach. Korektę obrotów daj na 25%, a obroty min wentylatora ustaw na 20% jak będą wyższe. 

Ustawienia termostatu służą do tego, że np jak ustawiasz na 10, tak jak pisałeś, to po uzyskaniu temperatury zadanej w pomieszczeniu, jak rozewra się styki, to starownik obniży wodę zasilania o 10*. Jak będzie na 0, temp na instalację pójdzie taka jak jest aktualnie na mieszaczu. 

Ja proponuję ustawienia:

100%: 10s przerwa/5s praca podajnika, went 75%

50%: 18s/4s/60%

30%: 40s/4s/45%

Dysze narazie zostaw. 

Pozmieniaj ustawienia zasilania na instalację. 

W pierwszej kolejności dopływ powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typu Z lub nawietrzak ulokowany na wysokości 30cm, średnica powinien odpowiadać przekrojowi komina. 

Krzywą grzewczą zawsze dobiera się pod wymagania budynku. U mnie jest niska temp zasilana bo mam gęsto rurki rozłożone czyli 10cm na panelach i 12,5cm na kaflach. Jakbym miał większy rozstaw rurek musiałbym dać więcej na zasilaniu żeby uzyskać tą samą temp. wewnątrz domu. 

Edytowane przez ŁukaszL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ŁukaszL napisał:

Oczywiście mam obie rzeczy, wlot odpowiada za dostarczenie tlenu do spalania, a kratka za wentylację grawitacyjna pomieszczenia. Wlot powinien być na wysokości paleniska pieca. Zazwyczaj jest montowany na wysokości 30-40cm. 

Ja mam piec 2metry poniżej poziomu zero.Wlot powietrza mam nad sufitem i też spełnia swoje zadanie.:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety posiadam tylko kratke wentylacyjna przy suficie, srednio mi sie usmiecha wybijanie kolejnej dziury w celu dostarczenia extra powietrza ,a czy ktos z was posiada tylko kratke wentylacyjna do kotłowni? I czy taka forma jest wystarczajaca? Bo zakładam ze własnie nia jest na chwile obecna zasysane powietrze do srodka pomieszczenia przez piec.

Edytowane przez PITER38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kotłownia jest na poziomie gruntu, to kratka na dole, jeśli pod, czyli piwnica, to powinna być zetka, ale niekoniecznie. Można też na szybko, otwory w drzwiach kotłowni na dole, tak jak w łazience. Tylko trzeba uważać, żeby nie zaciągało z pomieszczeń. Ja przy kopciuchu miałem tak, jak zetki nie miałem. Drzwi z otworami, otwór w drzwiach do garażu i nieszczelne drzwi garażowe.

Edytowane przez Giz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wentylować trzeba dostarczyć powietrze jedno bez drugiego nie pójdzie.Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej rozkminiam zasadę działania owego sprzętu. Jak pracuje podlogowka to grzejniki zimne :D jak dam pompę na 3 to wskaźniki przepływu wody automatycznie do góry i podłoga staje się zimna. Ktoś coś? Jak to dobrać? 

15448229932731148425525.jpg

Edytowane przez Marcines0007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.