Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

po zmianie dmuchawy na WPA 117 jest dużo lepiej, ale poczekam do mrozów, czy ona da radę rozdmuchać ogień, bo to jednak tylko 180m3/h, a było zamontowane fabrycznie 320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180m3 powietrza to trzy kotły po 16kw byś opędził i jeszcze zostało by trochę zapasu ;)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi przemyśleniami na temat ustawienia kaloryczności paliwa. Wg mnie jest to ustawienie abstrakcyjne bo nie wiadomo jakie dane były wzięte pod uwagę do skonstruowania algorytmu wyliczającego czas przerwy między podawaniem w zależności od ilość kWh/kg przy czasie podawania ustawionym na sztywno. Nie wiadomo również jaki wpływ ma jednostkowa zmiana kWh/kg na wydłużenie/skrócenie czasu przerwy. Nie zawsze zakupione paliwo ma tyle kWh/kg na ile zapewnia sprzedawca, dlatego dobrze by było oprócz podanej jednostki kWh/kg i MJ/kg podać również jakiemu czasowi przerwy odpowiada to ustawienie przy ustawionym na sztywno czasie podawania, przy założeniu, że kocioł pracuje na 100% mocy.
Miło by było gdyby ta informacja była uwzględniona przy najbliższej aktualizacji oprogramowania sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jako że jestem nowicjuszem w obsłudze kotła podajnikowego

zanim poproszę o poradę odnoście skzp02 mam pytanie z "innej beczki"

Czy ktoś z Państwa zaobserwował "pocenie się ekogroszku" w zbiorniku na opał ?? czy to normalne zjawisko czy też świadczy o zbyt dużej wilgotności opału?

Oraz jaki wpływ na pracę kotła, spalanie, popiół itp ma podawanie zbyt wilgotnego ekogroszku?? (przypuszczam że prowadzi to do nadmiernego zużycia i korozji ślimaka oraz powoduje rdzewienie zbiornika)

 

Mój opał to workowany ekogroszek z KWK Juliusz (kupiony od rastar.pl)

worki w środku są mokre eko jest bardzo wilgotny

przed zasypem każdy worek jest otwarty i eko schnie ładnych pare dni zanim

trafił do zbiornika. Na pierwszy rzut oka jest OK ponieważ nie wydaje się mokry

nie klei się do rąk itd

Martwi mnie jednak osadzanie się rosy na górze zbiornika

Niestety zbiornika nie mogę zostawić otwartego ponieważ w momencie załączenia wentylatora z zbiornika unosi się coś w rodzaju kurzu/dymu 

zbiornik ma uszczelnione drzwi wiec przypuszczam że to normlane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,ja też walczę z dmuchawą wpa-06 ale myślę nad zmianą na http://www.mplusm.com.pl/wpa-097-19w.html

Co o tym myślicie?

Trochę mały spręż. Może brakować w dolnym zakresie modulacji.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie suszenie nie wyeliminuje całkowicie wilgoci z opału. Dobrze myślisz. Wilgotny opał nie wpływa pozytywnie na żywotność kotła, palnika, slimaka, zasobnika a i nie wpływa pozytywnie na jakość spalania.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem wczoraj ustawienia dmuchawy 60% i było dobrze potem podnosiłem co 5% aż do 80% i na prawdę pali śię dobrze przy 80% co mnie dziwi (pozytywnie) podniose jeszcze do 85 i zobaczę różnicę no jeśli będzie.

Dzięki za pomoc.

Tagrzę  modulacja się trochę poprawiła.

oto wyniki

 

 

post-69358-0-04730900-1476290594_thumb.jpg

post-69358-0-75640100-1476290613_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie? czy lepiej jest!

Podawanie np co 3 s czy co 8 i jaki  to wpływa na prace podajnika i modulacji oraz ilości spalonego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 1 cm.

 

Sprawdzałem to podawanie przez noc i z tego co za opserwowałem to.

częsztrze podawanie ma wpływ na modulacje jest praktycznie na jednym poziomie tak jak tenperatura kotła i spalin

 

modulacja chodziła w zakresach 10%-18% (bardzo stabilna)

ten. kotła w zakresie 54.9-55,1

spaliny 85-92

bardzo dobrze spala opał! 

 

Wada!

 

troszkie więcej spala opału trzeba by było podnieść o jakeś 100/200 g na godzinę to by było b.dobrze

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpalilem piec.

 

 

- gdy piec osiagnal temp. zadana na podlogowke puscilem 23 stopnie. zanim wlaczylem uklad termometr pokazywal 16 stopni na zasilaniu i 16 na powrocie z podlogowki teraz pokazuje 23 stopnie i powrot 21.

 

Niby ok ale mnie zastanawia czy to wlasciwy pomiar. rurki sa miedziane moze to sama temp. rurek wej. i wyj narazie przekazaly temp. a czynnik jest rzecziwiscie chlodniejszy? 

 

Najlepiej pewnie bedzie poczekac dzien aby uklad sie wygrzal. bo nie chce mi sie wierzyc ze z podlogowki juz wraca mi temperatura 21 stopni w tak krotkim czasie.

 

 

- Jak wg. was powinnenem nagrzewac uklad podlogowy mocno nagrzac np, puscic 33 stopnie na podloge i powoli schodzic w dol. czy stopniowo podnosic temp od 23  do powiedzmy 27-29 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. Mnie nie ma sensu podnosić tak wysoko i po to żeby z nią schodzić w dół , kocioł będzie dostawał baty i opału pójdzie więcej ( tak mi się wydaje)

Podłogówka zawsze potrzebuje czasu żeby nabrała temperatury i dużo nie przyśpieszysz jej nagrzanie  działając w ten sposób chyba że była już wygrzana.

To jest moje skromne zdanie, może inni mają inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minelo 6 godzin od rozpalenia.

 

temp. zasilania podlogi podniosla sie do 26 wraca 25.

 

Temp. pieca ciagle taka sama, 62 stopnie, wiem wiem wysoko ale juz to testowalem i w moim ukladzie bardziej oplaca sie trzymac piec na 60-75 niz schodzic do 55-60, 

Zawor 4d, i zawor mieszajacy robia swoja robote.

 

Zona wrocila od znajomych gdzie juz pala od pewnego czasu i pretensje ze "u nas podloga w cale nie jest ciepla" no coz 25 stopni nie wyczuje sie stopa a temp. w domu podskoczyla z 20 do 22 stopni. 

 

Chyba ciagle pokutuje teoria, ze jak podlogowka to ma grzac w stopy.

Modulacja 5%- 30% mocy kotla, Kopczyk na poczatku sie zapadal lekko ale teraz jest ok.

 

 

Nie wiem czy nie odkrylem przyczyny czarnego pylu w kotlowni (myslalem ze to sadza) a teraz juz nie jestem pewny bo jak wyjmowalem slimaka to przy odrkecaniu silnika wysypalo sie sporo czarnego pylu tak drobnego jak maka. Mam podejzenie ze to slimak troche mieli mi troche eko i gdzies musi byc nieszczelnosc albo klapa od kosza, albo laczenie silnika gdzie wydmuchuje mi ten pyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

O tym wcześniej pisałem, w moim podajniku kołnierz rury nie był szczelny z rurą, a tak przy okazji sprawdź czystość kanałów powietrznych palnika ja miałem pełno drobnych (miałowych) okruchów węgla.

 

Pozdrawiam RedEd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem zdjac ta "korone" z palnika ale nie dalem rady albo siedzi tak mocno albo trzeba ja lekko wybic. Producent twierdzi ze powinna dac sie zdjac a potem przy ponownym zakladaniu trzeba uszczelnic ja sylikonem. Ale jak pisalem wczeniej poddalem sie. Moze powinienem wyjac palnik i wtedy na spokojnie ale juz mialem silna presje domownikow aby wlaczyc piec. na razie widze pali dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minelo 6 godzin od rozpalenia.

 

temp. zasilania podlogi podniosla sie do 26 wraca 25.

 

Temp. pieca ciagle taka sama, 62 stopnie, wiem wiem wysoko ale juz to testowalem i w moim ukladzie bardziej oplaca sie trzymac piec na 60-75 niz schodzic do 55-60,

Zawor 4d, i zawor mieszajacy robia swoja robote.

 

cześć

Powiedz proszę jaka jest u Ciebie różnica w trzymaniu pieca na wyższych temp?? mniejsze zużycie grochu?

 

jak zszedłeś z modulacją poniżej 50% ?? u mnie skala zaczyna się właśnie od 50% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta temp na kotle to jest u mnie tak:

 

Mam wykonany uklad mieszany 2 grzejniki w lazienkach i reszta podlogowki. zaraz za kotlem mam zaowr 4D potem woda rozchodzi sie na dwa obwody na grzejniki lazienkowe (jest jeszcze garaz ale zakrecilem ten grzejnik na razie) a drugi uklad jest jakby podobwodem w obwodzie grzejnikowym. Podlogowke zabiezbiecza zword 3D tam ustawione mam obnizenie temp. np. teraz 26 stopni a w obwodzie grzejnikowym 30. 

 

Uklad nie jest do konca idealny. za duzo tu u mnie kolanek i zakretow. teraz wiem, ze kosztem gorszego dostepu do zaworow i pompek moglbym miec duzo lepiej wykonany maly uklad kotlowy teraz zanim woda dojdzie do zaworu 4D z kotla musi pokonac 3 kolanka 90 stopni i spora odleglosc okolo 1,5 m. wszystko zrobione na rurkach CU 28 chyba gdzie sam zwor jest calowy. 

 

Wysoka temperatura na kotle plus wlaczona pompka CWU wymusza lepszy obieg kotlowy dzieki temu powrot mam zawsze w chlodniejszy od temp. kotla max 2 stopnie dzieki temu piec nie zalewa chlodna woda z ukladu podlogowego. i ponzniej piec nie musi wchodzic na pelna moc gdy sterownik wykryje drastyczne ochlodzenie kotla. pozatym dzieki temu piec pracuje ciagle w niskim zakresie modulacji.

 

Oczywiscie wada tego rozwiazania jest

- pompka CWU pracuje ciagle i w oda w bojlerze ma temp. kotla (na wyjsciu z bojlera na szczescie tez mam zawor mieszajacy wiec ciepla wode ustawiam na taka by sie nikt nie poparzyl w domu.

- przez wymuszenie obiegu kotlowego wieksza ilosc ciepla wraca na kociol i grzejniki w lazienkach przy temp. kotla np 60 stopni maja 28-30 stopni max. zawor 4D musze zawsze trzymac w pozycji 3-4 / 10 naczej  caly obieg sie rozregulowuje i woda z podlogowki zalewa kociol.

- aby podgrzac grzejniki w lazienkach np, do 35-40 stopni musze ustawic kociol na 70-72 stopnie i powrot ciagle oscyluje w granichac 68-70 tak ze dT nie przekracza 4-5 stopni.

 

Do wszystkiego doszedlem metoda prob i bledow i napewno wiele osob na tym forum powie, ze zle to robie. Ale mi wystarcza ze spalanie utrzymam na poizomie max 15kg/doba  eko dopala  sie w 100% w popielniku mam jasniutki szary popioł, piec moduluje 5-35% i 14 petli podlogowych ogrzewa moj dom do 22 stopni.

 

Byc moze gdybym przerobil uklad przy kotle a zwlaszcze przeniosl zawor 4D zaraz przy kotle i uzyl wiekszej srednicy rurek obieg zrobilby sie grawitacyjny i nie potrzebowalbym zabawy z pompka CWU. Ale to sa ciagle koszty i brak czasu. poza tym boje sie ze "lepsze jest wrogiem dobrego"

 

Podsumowujac aby zejsc z modulacja ponizej 50% monitoruj temperature powrotu jezeli roznica temperatury wej. a wyj. bedzie duza to odpowiedz dlaczego twoj piec wchodzi na 100% mocy. Sterownik po prostu widzi mocne wychlodzenie czynnika i aby zrekompensowac czas podgrzewania wchodzi na max moc. Czesto wiaze sie to z tym, ze piec przekracza zadana o 4-5 stopni z powodu zbyt slabego obiegu kotlowego. 

 

Co do pytania dlaczego utrzymuje duza temp. na kotle  i jak to wplywa ,ze spalam mniej eko. - To specyfika mojego ukladu aby miec sensowna temperature na obwodzie CO musze prowadzic kociolek na b. wysokiej temp. przy temp. np 55 zawor 4D nie dziala jak powinien puszcza za duzo wody z podlogowki na kociol i zalewa mi go woda z temp. podlogi i wtedy piec zaczyna prace w dwu-stanie pelna moc przez 5-15 min potem 15-20 min czuwania.

 

efektem tego jest : duzo spiekow, paliwa idzie mi 20-30 kg/dobe. piec pracuje gdy nie potrzeba. zawor 4D po prostu przepuszcza niepotrzebnie za duzo wody z podlogi a jak skrece go na 2-3 w  skali 10 to znowu za malo cieplej idzie na dom i ot taki problem z tym moim ukladem. gdy prubowalem zawor 4D rozkrecic do 4-5 w skali 10 to tak naprawde jakbym tego zaworu nie mial, podlogowka po prostu zalewa mi kociol i co chwila musi podgrzewac wode. Myslalem nawet, ze moze za pare dni uklad sie wygrzeje i jakos to sie ureguluje w efekcie doszedlem tylko do tego ze na grzejniki szlo 45 stopni, na podloge 33 a na kociol wracalo 45 stopni przy 65 na kotle roznica ciagle spora i spalanie 25-30 kg/dobe.

 

Taki tryb pracy bede stosowal tylko w duze mrozy tj. -15, -20 i nizej. ale do -10 to spokojnie modulacja 5-35% ogarnia temat

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wadus bardzo dziękuję za podpowiedź!!!

Zanim zacząłem w ogóle cokolwiek tu pisać to przeczytałem ten temat 2 razy 

Dzięki Wam po moich 4 tygodniach "walki" wiem tyle co nie jeden po całym sezonie grzewczym.

U mnie temat automatyki grzewczej jest trochę inny niż u większości z Was, gdyż
instalację mam od paru lat sprawdzoną nawet piec który jest w miarę nowy a w tym roku przerobiony pod podajnik był testowany 2 sezony w sposób tradycyjny.

Walczę z ustawieniami automatyki żeby zejść ze spalaniem przynajmniej do poziomu dotychczasowego a mianowicie

przez ostatnie 5lat (3lata przy starym ponad 30 letnim piecu i 2lat przy piecu obecnym) nie spaliliśmy więcej niż 4 tony flotu.

 

sposób palenia groszkiem w automatyce jest diametralnie innym niż przy paleniu flotem przy piecu zasypowym dlatego przygodę z "paleniem w piecu" od tego roku zaczynam od nowa

 

Z tegorocznych nowości w mojej instalacji to dołożony podajnik + nasz sterownik + boljer 140litrów i głowice termostatyczne na kaloryferach.

 

Ogrzewamy ok 360m2 na 4 kondygnacjach (od piwnicy po poddasze na 2 piętrze)

dotychczasowa temp w domu to od 23 do 25 stopni

to wszystko obsługuje jedna pompka CO a przy awarii zasilania grawitacyjnie grzeją 3 kondygnacje oraz kaloryfery na tzw pionie na poddaszu. Instalacja  w całości zrobiona w miedzi kaloryfery cześciowo aluminiowe cześciowo blaszane z drabinkami w łazienkach bez podłogówki. 

dom ocieplony na parterze i pierwszym piętrze styropianem 10cm poddasze styropian 15cm strop wełna okna 2 komorowe nowe wentylacja grawitacyjna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowicjuszem na tym  forum.Naczytałem się na temat różnych sterowników chyba z tydzień i decyduję się na montaż SKPZ-02 do swojego pieca.Mam pytanie czy do żeliwny wiadrusa-podajnik się będzie sprawdzać ten sterownik, ja myślę że tak po przeczytaniu sporo tematów a także na stronie producenta jest wpis "do każdego pieca" wiec coś juz wiem ale prosiłbym o opinie kogos kto juz ma za sobą tego typu pruby itp. Stary sterownik A3000D to juz mnie do szału doprowadza.Piec mam od paru lat chodzi w pełnej wersji na pogodówce no ale ciagle coś nie gra to za mało paliwa podaje i gaśnie to znowu za dużo i straszny syf a tu w systemie PID ma być sporo lepiej.

Sterownik SKPZ-02  mnie urzekł prostotą obsługi ,LCD dotyk ,intuicyjnym menu [film na yutube] i możliwością aktualizacji softu a to jest klucz  do poprawnej pracy bo po czasie wychodzą dopiero braki mniejsze lub większe i jest to bardzo ważne.

Są sterowniki Cobra np. czy iryd ale SKPZ jest chyba najnowszym sterownikiem-jest jakieś nowe tchnięcie nowy pomysł.

Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię Słaby. Każdy układ C.o jest inny wszystko zależy od pomysłu instalatora , a sterownik nawet Skzp nie jest lekarstwem na wszystkie bolączki .NAJWAZNIEJSZA CZĘŚCIĄ INST. JEST UKŁAD KOTŁOWY. Reszta to juz dodatek ale z głowa zrobiony. Piszesz ze masz podłogówkę naszkicuję swój układ , a sie naradzimy czy bedzie dobrze Skzp działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.43

To znaczy nie za bardzo się rozpisywałem o instalacji bo instalacja sama jest zrobiona bardzo dobrze.Całość jest w miedzi grzejniki panelowe z zaworami termostatycznymi zawór 4 dr. z siłownikiem 2 pompy.Ogrzewanie działa ok, jak się trafi na dobry groch i się uda mniej więcej do niego ustawić parametry ,podawanie , postój podajnika,wentylator.Po obniżeniu np. temp. zewn. to już mu brakuje powera i trzeba ciągle ustawiać i zabawa .Fakt że moc pieca reguluję raczej czasem postoju a podajnik mam na 5-7 sekund góra  bo są lepsze efekty i równa praca kotła ,nie pyli  itp.nie wspominając o spiekaniu węgla itp. z resztą trudno albo jest to nawet nie możliwe tak do końca  doregulować w tych dwustanowych sterownikach że by chodziło idealniei często ciepło ucieka do komina ,straty paliwa itp.a w pid jest czujnik spalin jeszcze i nie trzeba za to ciągle kombinować pod warunkiem że jest oprogramowanie w sterowniku na wysokim poziomie dlatego pytam o ten sterownik.Przymierzałem się do st480 i nawet go mam od kumpla w domu ale to jest wersja bez pid z regulacją płynną wentylatora tylko mnie dziwi że jest opisane wejście na czujnik spalin no i na płytce drukowanej wszystkie elementy aż do procesora są od tego czujnika.Jakoś nie mogę zrozumieć po co jest czujnik spalin jak to jest dwustanowy sterownik chyba ze po zmianie softu na st480 zpid będzie wtedy wsio chodziło.W menu sterownika nigdzie nie znalazłem coś co by świadczyło o czujnku spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.