SlowMan Opublikowano 4 Maja 2020 Autor #76 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Ok, a Darku (mogę tak mówić? :) ) pozostałe parametry są ok podczas rozruchu. Z tego co mówiłeś to taka jest idea pompy kotłowej aby kocioł nabrał temperaturę i nie wychłodzić zbytnio powrotu? A jeśli nie udało by mi się rozgryźć tego problemu z startem grzania CWU to czy będzie to jakiś duży problem w działaniu instalacji? Chodzi mi o jakieś usterki mechaniczne czy inne problemy? Dwa, jeśli u mnie w domu będzie zasilane brane z zaworu bezpieczeństwa to ja takich anomalii nie powinienem mieć, dobrze myślę? Tak to teraz wygląda u szwagra: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 4 Maja 2020 #77 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Zadanie pompy kotłowej to wymieszanie gorącej wody z kotła z zimną wodą z powrotu aby sumaryczny strumień wody powracającej do kotła miał minimalna wymagana temperaturę co zabezpiecza kocioł przed korozją niskotemperaturową oraz dzięki temu powiększa się zład gorącej wody w kotle. Te zamieszanie związane ze startem CWU jest niegroźne... Możesz to pominąć jeśli po chwili wszystko wraca do normy. U szwagra temperatura powrotu mogła by być z 5 stopni wyższa. Chyba że te 10 stopni różnicy to chwilowy przypadek. Jeśli u Ciebie będzie wpięte w drugi króciec jest poprostu większą szansa na lepszą współpracę obiegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 4 Maja 2020 Autor #78 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 @Darekgra Temperatura powrotu jest ok 8-10C niższa niż zasilania. Podczas rozruchu kotła było to 5C. Czyli wychodzi na to, że pompa kotłowa zbyt niski ma bieg? Jaka jest ogólnie zasada zgrywania obiegów? Co najważniejsze jest? Pisałeś też o stopniu otwarcia zaworu 4D, powinno być mniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 4 Maja 2020 #79 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Ok Na wskazania temperatury powrotu może mieć też duży wpływ niedokładne zamocowanie czujnika powrotu tzn. słaba przewodność cieplna pomiędzy rurą a czujnikiem. Tak otwarcie mogło by być mniejsze lecz nie ma to dużych negatywnych skoków, świadczyć może o zwiększonych oporach hydraulicznych na powrocie z 4d do kotła lub na zasilaniu 4d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 4 Maja 2020 Autor #80 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Ok dzieki wielkie za informację. Po montażu pompy kotłowej u siebie podzielę się wrażeniami poki co bardzo dziękuję za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Digitrax Opublikowano 4 Maja 2020 #81 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Tylko nie daj sobie jej zainstalować jak u szwagra :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 7 Maja 2020 Autor #82 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Witam ponownie, niestety fachowcy w tym tygodniu nie przyjdą do mnie, brakuje części. W szwagra póki co wszystko się stabilizuje, ale pojawił się problem z ogrzewaniem podłogowym. Jest to instalacja zasilana od grzejników z zaworem Honywell RTL na powrocie i niestety nie grzeje. Zasilanie jest gorące, a powrót z zaworem jest zimny, niezależnie od ustawienia. Jak fachowcy montowali piec, to mieli specjalną maszynę do odpowietrzania, przepchnęli wodę przez instalację, stwierdzili, że było dużo powietrza. Ale niestety teraz już w ogóle nie grzeje. Są to 3 pomieszczenia, 10m2, 6m2 i 6m2. Gdy próbowaliśmy odpowietrzać przez zawór, zimna woda normalnie wypływała. Ale mimo wszystko nie chce działać. Może ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 8 Maja 2020 Autor #83 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 @DarekgraCześć, dzisiaj wymieniliśmy pompę u szwagra na wilo yonos i mam parę pytań odnośnie ustawień. Mianowicie na kotle jest ustawione 63C, jak pompę ustawię na wysokość podnoszenia 1.1m to mam pobór 6W, zawór 4D jest otwarty na ok 67% na powrocie mam ok 10-11C mniej niż na zasilaniu. Po ustabilizowaniu się temperatury na instalacji, to różnica temperatury wynosi ok 8C Jak ustawię pompę na 1.2m to pobór wzrasta do 8W, zawór 4D otwiera się na ok 70-71%, na powrocie mam ok 8C mniej, a po ustabilizowaniu się 6C mniej. I teraz pytanie, jak to ustawić? Obecnie pompa chodzi na 1.1m i piec dosyć trzymał temperaturę, póki zawór zmieniał temperaturę o 1C to było bardzo stabilnie, ale jak już zaczęła spadać temperatura na zewnątrz i pogodówka zaczęła podbijać temperaturę, to np przy zmianie o 3C już było bujnięcie piecem, z 64C do 60C i piec dogrzewał, ale już wentylator nie pracował na 100% tylko na 60%. Ogólnie jak podniosę prędkość pompy kotłowej, to więcej się zawór otwiera i pompa podbija temperaturę, ale przez 4D mniej się miesza. Pompa na CWU chodzi na 1biegu, 4W 0.3m3/h ma przepływ, pompa CO 17W 0.7m3/h. Obecnie odpaliło się grzanie CWU i nie zorbiło to w ogóle wrażenia na kotle i zaworze 4D. Zasilanie 64C powrót 51C, w CWU 33C Ogólnie moje pytanie, czy podnieść prędkość pompy wilo, ale kosztem otwarcia zaworu 4D, czy to zostawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 8 Maja 2020 #84 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Ja bym zostawił na 1,1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 11 Maja 2020 Autor #85 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 @Darekgra Witaj, jestem po kilku dniach testów u szwagra ustawień i uznałem, że najlepsze nastawy to: CO 63C Start pompy kotłowej 42C Start pomp 50C Ochrona powrotu 45C Pompa kotłowa ustawiona na 1.2m Zdecydowałem się na takie ustawienie, gdyż piec zaczął dużo ładniej pracować, stabilniej i tak już zostało. Poniżej wykresy rozruchu i uruchomienia się grzania CWU. Moim zdaniem jest bardzo przyzwoicie, temperatura powrotu ok 6-8C mniej niż zasilanie. Jedyne co mnie martwi, to bardzo wysoka temperatura podajnika, wg sterownika 62C, a wg termometru bezdotykowego 83C. Faktycznie kanał podajnika jest bardzo gorący. Pytanie dlaczego tak? Moc kotła 90%, korekta wentylatora dolna -5%. U mnie temperatura podajnika nie przekracza 50C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 11 Maja 2020 #86 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 Możesz wejść ekran serwisowy lub producenta nie pamiętam dokładnie jak on się nazywał i podać parametry lub zrobić zdjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 15 Maja 2020 Autor #87 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 @Darekgra Cześć Darku, jestem już po montażu pompy kotłowej u siebie. Poniżej daję zdjęcia jak to wygląda. U mnie pompka chodzi na znacznie niższym biegu niż u szwagra. Ale zauważyłem niestety małą anomalię. Może na początek powiem jakie miałem ustawienia: CO 61C Start pomp 50C Pompa kotłowa 42C Ochrona powrotu 45C. Ustawienia pompy 0.9m W przy tych ustawieniach, miałem taka anomalię, że temp powrotu była wg czujników o 2C wyższa niż zasilania. Wg sterownika miałem 45C, a wg termometru na piecu 52C. Dodatkowo rura zasilająca zawór 4D była zimna, pompa zrobiła obieg króćcem zaworu bezpieczeństwa. Dopiero jak 4D się otworzył i pompa CO ruszyła, wszystko wracało do normy. Tyle tylko że piec zatrzymywał się na 55C i dmuchał na 1%. A zawór wachlował w te i wewte. Zacząłem drążyć temat i badać ustawienia. Zdławiłem pompę na 0.5m, ustawiłem ochronę powrotu na 42C i obserwowałem. Było lepiej, ale znów przy odpaleniu CWU bardzo duży spadek był. Obecnie mam takie ustawienia: Co 62C Start pomp 50C Pompa kotłowa 48C Ochrona zaworu 47C Ustawienia pompy 0.8m Obecnie mam różnice między sterownikiem a termometrem 4C (sterownik ma o 4C niższa temperaturę), różnica między powrotem a zasilaniem 6-7C. Ogólnie chciałem włączyć pompę kotłową jak najwcześniej, aby piec nie "głupiał", żeby nie było powrotu cieplejszego niż zasilania. Przy tym ustawieniu, rozruch do temperatury zaworu 48C tylko raz się przymykał 4D. Co do zaworu DBV2 fachowcy stwierdzili, że zawór tak miesza wodę aby nie było uderzenia zimnej i może być podpięty tak jak na zdjęciach. W dokumentacji sprawdziłem, też piszą, że on jakoś miesza tę wodę. A co do temperatury podajnika u szwagra, okazało się, że palnik był brudny i po wydmuchaniu kompresorem go temperatury się ustabilizowały, max miał 58C a średnio ok 50-53C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 15 Maja 2020 #88 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Szkoda że jednak nie zamontowałeś tego tak jak powinno być czyli na powrocie z zaworu 4d. Teraz musisz kombinować aby to jako tako pracowało. Zawór schładzające powinien być zamontowany zgodnie z tym jak to przewidział producent i nigdy inaczej. Wodą schłodzoną ma być podana na dół kotła a nie na górę, bo tak to teraz ci przerobili! Co za typy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 15 Maja 2020 Autor #89 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 @Darekgra gościu mi powiedział, że tutaj też idzie na powrót. Mnie juz macki opadają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekgra Opublikowano 15 Maja 2020 #90 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Ehhh.... Cóż mogę więcej napisać... Gonić takich ściemniaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 15 Maja 2020 Autor #91 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Zwłaszcza że było wszystko rozebrane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlowMan Opublikowano 15 Maja 2020 Autor #92 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 @Darekgra Tak to u mnie teraz wygląda, rozruch pieca i później włączyło się grzanie CWU 250L. Na moje było już całkiem całkiem, piec szybko osiągnął temperaturę 61C, podobnie jak u szwagra. Co powiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Digitrax Opublikowano 15 Maja 2020 #93 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Układ powtórnie zwalony tak jak i u szwagra. Te Twoje magiki od skręcania i lutowania rur nie znają podstaw pracy zaworu 4D. Woda leniwa jest i płynie gdzie ma lżej. Tutaj właściwego obiegu kotłowego nie ma. Jest obieg pomiędzy zaworem 4D a zaworem 4D przez górę kotła. Zapewne opory przepływu przez zawór 4D są mniejsze niż przez cały kocioł i anomalie będą nadal występować. Na nic Twe starania w regulacje sterowników i obiegów pomp. Zwalonego układu jak dotąd nikt poprawnie nie był w stanie wyregulować. Gdyby tak nie było to te forum nie miałoby tylu nowych użytkowników z powtarzającymi się błędami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 15 Maja 2020 #94 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Przecież to prosty układ, taki, jakie są omawiane na kursie w ZDZ lub w szkole zawodowej na nauce hydrauliki. To że ktoś umie spawać czy lutować lub skręcać to wcale nie musi być hydraulikiem. A tak - kto chce oszczędzić to płaci drożej- 2 albo i 3 razy. Normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.