Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z krótkim obiegiem SAS Bio Solid 25kW


SlowMan

Rekomendowane odpowiedzi

@Darekgranie kumam w ogóle ;) pokaż zdjęcie o którym mówisz i zaznacz proszę ;)

 

Teraz dojrzałem, że coś dopisałeś. Te dwie odnogi w prawo to miejsce montażu pompy CO razem z zaworem aby mogła grawitacja działać. Tak mi zostało doradzone, że tak panowie robią. Po wyłączeniu pompy CO jak pokojówka zgłosi dogrzanie to jak dotknąłem wyjście na instalację, to jest ciepłe okolice pompy chłodniejsze więc jakby grawitacja działała.

Co do kotła 26kW, to on jest kupiony ze względu na to iż w przyszłości 1-2 lata po wykończeniu poddasza,  będzie grzać cały dom tj 290m2.

 

Jeszcze jedno, chodzi mi o to czym różni się zawór DBV1 od DBV2?

Kwestia UPS, wg miernika piec podczas rozpalania pobiera ok 800W, jaki UPS będzie potrzebny? Jak dobrze myślę, UPS o mocy 500W będzie za słaby? Chodzi mi o normalne użytkowanie kiedy jest prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Jesteśmy po montażu kotła u szwagra, ten sam kocioł w wersjo 14kW. Zamontowana została pompa przewałowa z byPassem, dogrzewająca powrót-póki co Keller Pro Eko 25-40 elektroniczna. Moje pierwsze spostrzeżenia, to kocioł pracuje jak skała ;) temperatura na kotle 61C, wahania 60.5-61.5C. W momencie jak odpalił się cwu był spadek do 56C i od razu znow 61C, na 4D nawet nie drgnęło. Efekt bajka ;) jednak to wszystko było w momencie jak ustawiłem pompę na 2 bieg. W trybie auto rozpędzała się do max. Dzisiaj piec przeszedł już pod dyktando pokojówki i wygasił się. Ale zauważyłem dziwną przypadłość, pompa kotłowa na biegu 2 bardzo wychładzała kocioł, dopiero jak zmieniłem na bieg 1 wszystko wróciło do normy. Ale znów na biegu 1 słabo dogrzewała powrót gdy grzał się cwu +co. Chyba, że powinienem to zostawić i poczekać aż się ustabilizuje wszystko?.

Pytanie 2, przy pracującej pompie kotłowej zawór 4D musi być znacznie mocniej otwarty, tj 61C zasilanie, zawór 4D 49C, powrót 53C a otwarcie zaworu to ok 76%. Jak to oceniacie?

Pompy cwu i co to Grundfos Alpha 2 z autoadaptem, odpowiednio 40 i 60. Na cwu jest audoadapt, co ta stała charakterystyka ciśnieniowa 2. To jest dobre ustawienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część Twoich pytań rodzi się przez to że masz pompę na bypassie a nie na powrocie z zaworu 4D.

Pompę cwu ustaw na stałą charakterystykę, CO autoadapt, pompę kotłową musisz ustawić tak aby jej praca i przeplywy w najmniejszym stopniu zakłócały pracę pozostałych obwodów (tu może się okazać niezbędny zawór grzybkowy).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Jak jest pompa kotłowa na baypasie to zamiast zaworu 4D instaluje się 3D.

Taniej w wykonaniu i nie ma anomalii o których piszesz.

Jak już jest 4D to tak jak pisze Darekgra pompa musi być na powrocie zaworu 4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie fachowcy powiedzieli, że tak oni robia, montując pompe przewałową, na powrocie 4D nie montują. Czyli z tego co rozumiem, nie działa to do końca tak jak powinno? Powrót jest dogrzany, piec stabilnie chodził. Tylko kwestia zgrania ustawień? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ci sami "fachowcy" co robili instalację u Ciebie?

Rozbrajają mnie teksty fachowców... Nie ważne że może robię coś źle ale ja tak robię i basta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darekgra tak to ta sama ekipa ale już bardziej ułożona ;) zrobię tak wg porad dotyczących ustawień pomp i zobaczę.

Niestety innych ekip nie miałem dostępnych, u mnie będą zmieniać zawór DBV2 i również montować pompę powrotu. Z czysto technicznego punktu widzenia, czy opcja przewałowa ma jakieś minusy? W sterowniku jest ustawiona na załączenie się przy 38C i max 55C. Bardziej chodzi mi o kwestię poprawności, czy wszystkie parametry które opisałem są poprawne tj otwarcie zaworu, temperatury ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe @sambor no tak jeszcze tego by brakowało aby dwie montowamontowali :)

 @SlowMan o ile dobrze pamiętam to w twoim sterowniku w najnowszym sofcie jest tylko opcja pompa krótkiego obiegu... Ustaw tam temperaturę załączania 35 temp. Max 60 stopni, histerezę 2 stopnie, czujnik załączania CO, czujnik wyłączania czujnik powrotu. Jeśli będą objawy szarpania temperaturą kotła lub zaworów to temperaturę max daj na 80 stopni.

PS

zapytaj fachowców czy jeszcze komuś tak montowali zawory schładzające? Jeśli tak to dla bezpieczeństwa użytkowników i ich osobistej odpowiedzialności nawet karnej, niech się przejadą po wszystkich i poprawią błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Darekgra napisał:

zapytaj fachowców czy jeszcze komuś tak montowali zawory schładzające? Jeśli tak to dla bezpieczeństwa użytkowników i ich osobistej odpowiedzialności nawet karnej, niech się przejadą po wszystkich i poprawią błędy.

A po co taki zawór - wystarczy ponoć ksiądz z kropidłem i musi działać, choć między nami mówiąc to zawór jest tańszy od księdza.

A tak naprawdę to w warunkach wiejskich i studniach lub lokalnych wodociągach  i zanikach zasilnia to ksiądz może być skuteczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darekgra Co do ustawień pompy to ustawiłem pompa krótkiego obiegu, temp załączenia 38C i max 55C histereza 7C. Już tłumaczę czemu tak. Chodziło mi o to, aby po wygaśnięciu pieca pompa krótkiego obiegu nie pracowała niepotrzebnie. A działa to u mnie tak, gdy sterownik zgłosi dogrzanie to mam stop pompy co, na 4D np ma być 40C, wtedy pompa krótkiego obiegu mi dogrzeje powrót wyłączy się i nim grawitacja się rozpędzi to mam spadek na powrocie jakies 3-4C i wraca do normy. Ustawienia pomp są następujące:

Pompa CO AutoAdapt

Pompa CWU Stała charakterystyka ciśnieniowa 1 (przełaczylem z biegu I bo miałem wrażenie, że bardzo wolno grzał się boiler, jest to 140L 2 płaszczowy) na I biegu brała ok 3-4W, na moim ustawieniu od 12W-8W i szybciej woda się grzeje.

Pompa krótkiego obiegu na biegu I 6-4W.

Start pomp co i cwu 40C

Start pompy krotkiego obiegu 38C

Ochrona zaworu 4D ustawiona na 40C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start pompy co i cwu masz za nisko.

Dlaczego ustawiasz "stop pompy" po do grzaniu? To bez sensu jest. Bo zamykasz energię w kotle i oddajesz ją do kotłowni i do komina.

Po dogrzanie pomieszczeń ustaw lepiej obniżenie temperatury zaworu o np 3 stopnie a nie stop pomp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50

Temperatura max pompy obiegu też za nisko zwłaszcza przy histerezie 7 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest sterownik pokojowy TECH ST 281 czyli proporcjonalny, im wyższa temperatura jest w domu tym niżej ustawia temperaturena 4D to z automatu się dzieje. Jeszcze połączone to z pogodowka. Czyli na zewnatrz jest 10C, wg pogodowki na 4D powinno byc 45C, zadana w pokoju to 23C. Jeśli będzie 23.6C to obniży mi zadana o 3C czyli bedzie 42. Na każdy 0.2C w domu zmienia mi temperaturę 4D o 1C. A stop pomp mam głównie po to aby przy zadanej na zaworze 4D np 37C nie mieliło mi wody bezsensownie. A piec tak dobrze trzyma ciepło, że po wygaszeniu rano ok 8 miał 64C a teraz jeszcze 40C. 

Mam jeszcze inna przypadłość, mianowicie jak działa pompa kotłowa, a pompa CO jeszcze nie działa, a zawór 4D już się otwiera to powrót na instalację również był ciepły, jak gdyby piec zaczął grzać powrotem. Jak pompa CO ruszyła wszystko wracało "do normy". Zdaje sobie sprawę z fizyki i ciepło zawsze pójdzie do góry tylko dla mnie to "nowość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz aktywne sterowanie proporcjonalne to tym bardziej stop pomp jest nie na miejscu. Bo powoduje to wychłodzenie wody zgromadzonej w instalacji, i mielenie tej wody wcale nie jest bezsensowne.

Krzywą grzewczą też możesz zmienić bo 45 stopni na zawór przy +10 na zewnątrz to sporo za dużo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki wodą w kaloryferach jest cieplejsza o kilka stopni od tej w pokojach to pomieszczenia będą dogrzewane tzn. pokrywane straty cieplne budynku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać wszystkie 4 punkty krzywej?

Bo moim zdaniem przy odpowiednio dobranej mocy kaloryferów i ocieplonym domu to krzywą masz znacznie za wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom u szwagra to 140m2 + boiler 140L. Dom docieplony z 2011 roku, kocioł to samo co u mnie tylko 14kW. Krzywa grzewcza przy 10C -> 43C, 0C -> 48C, -10C -> 54C, -20 -> 60C. Obecnie zrobiłem mały test, ustawiłem pompę kotłową na 2 bieg i zdławiłem przepływ zaworem kulowym odcinającym na zasilaniu, piec od razu ustabilizował się, szybko nabrał temperatury i moim zdaniem jest znacznie lepiej. Zamiast 18W bierze teraz 12W. Na pozostałe pompy nie wpłynęło to nic, CWU 6W, CO 12W, tak jak przed zmianą. Moje pytanie, jak jest z dławieniem pompy, czy można to robić na zasilaniu, czy to musi być za pompą zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dławić to po stronie tłocznej pompy.

 

Myślę że spokojnie możecie spróbować krzywej

10- 35

0- 43

-10- 50

-20- 56

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe prawdopodobieństwo kawitacji, zapowietrzenie się pompy a tym samym mozliwosc pracy na sucho oraz zwiększone hałas podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, co do głośności chodzi cicho, u szwagra są rury miedziane lutowane i niestety nie ma miejsca już tam. Zawór odcinający jest kulowy. U siebie poproszę o zawór grzybkowy po stronie tłocznej aby można było sobie przykręcić. U szwagra zawór jest na 1/2 przymknięty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.