Paweł19 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #1 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Pytanie może nie w temacie ale nie moge nic znaleść w necie co smarujecie zawór czy siłownik? bo u mnie strasznie ciężko chodzi siłownik a zawór jest ok gdy go zdjałem z zaworu i przełączyłem na prace ręczną ledwo moge nim przekręcić wcześniej chodził dosc swobodnie
ktm6107 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #2 Opublikowano 30 Grudnia 2018 6 godzin temu, Paweł19 napisał: Pytanie może nie w temacie ale nie moge nic znaleść w necie co smarujecie zawór czy siłownik? bo u mnie strasznie ciężko chodzi siłownik a zawór jest ok gdy go zdjałem z zaworu i przełączyłem na prace ręczną ledwo moge nim przekręcić wcześniej chodził dosc swobodnie Ja niczego nie smaruję. Instrukcja mówi wyraźnie zawór i siłownik bezobsługowe. Włóż na rozgrzaną do 70*C blachę smar i zobacz ile sekund ci na niej poleży. Smarowanie +wysoka temperatura+zapylenie może tylko spowodować zapieczeni części ruchomych. Takie jest moje zdanie, może ktoś ma inne argumenty?
YaroXylen Opublikowano 30 Grudnia 2018 #3 Opublikowano 30 Grudnia 2018 36 minut temu, ktm6107 napisał: Włóż na rozgrzaną do 70*C blachę smar i zobacz ile sekund ci na niej poleży.. A i 5 lat poleży ten na zdjęciu do smarowania tworzyw zębatek z tworzyw, uszczelnień, zaworów kulowych dławic ,etc zaczyna płynąć w 150stopniach i do tego właśnie jest, nietoksyczny do wody pitnej... Możesz użyć silikonowego smaru gęstego w aerozolu, nie używa się żadnej oliwki czy W/D, gdyż rozpuszczają powierzchnię uszczelnień i często oprócz chwilowej poprawy zaczynają się blokady i wycieki... często w zaworach wystarczy posmarować oś pod napędem i ręką parę razy poruszać... Tu masz rysunek typowego trójdrogowca (cztero podobny) i miejsca smarowania, pamiętaj o zakręceniu wody lub częściowym spuszczeniu, przy okazji możesz osady zdjąć.... do demontażu potrzebny zegierownik i kluczyk ampulowy lub zwykły wkrętak w zależności od wykonania. YARO
ktm6107 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #4 Opublikowano 30 Grudnia 2018 56 minut temu, YaroXylen napisał: A i 5 lat poleży ten na zdjęciu do smarowania tworzyw zębatek z tworzyw, uszczelnień, zaworów kulowych dławic ,etc zaczyna płynąć w 150stopniach i do tego właśnie jest, nietoksyczny do wody pitnej... Możesz użyć silikonowego smaru gęstego w aerozolu, nie używa się żadnej oliwki czy W/D, gdyż rozpuszczają powierzchnię uszczelnień i często oprócz chwilowej poprawy zaczynają się blokady i wycieki... często w zaworach wystarczy posmarować oś pod napędem i ręką parę razy poruszać... Tu masz rysunek typowego czterodrogowca i miejsca smarowania, pamiętaj o zakręceniu wody lub częściowym spuszczeniu, przy okazji możesz osady zdjąć.... do demontażu potrzebny zegierownik i kluczyk ampulowy lub zwykły wkrętak w zależności od wykonania. YARO To po jaką cholerę smarować zawór który ma dwa miesiące czy nawet dwa lata skoro producent już go posmarował tym cudownym smarem. A swoją drogą nie wiedziałem, że są takie smary. Dzięki za info.
Deafnezz Opublikowano 30 Grudnia 2018 #5 Opublikowano 30 Grudnia 2018 W instrukcji jest napisane: Siłownik elektryczny ARM ProClick AFRISO nie wymaga czynności konserwacyjnych (kropka)
YaroXylen Opublikowano 30 Grudnia 2018 #6 Opublikowano 30 Grudnia 2018 18 minut temu, ktm6107 napisał: To po jaką cholerę smarować zawór który ma dwa miesiące czy nawet dwa lata skoro producent już go posmarował tym cudownym smarem. Na czy mogą zaoszczędzić? na tubce smaru za 60zł? Pewnie nie.... ale kup wiertarkę rozbierz ją i popatrz ile jest tam smaru, mimo, że komory powinny być co najmniej w 1/3 wypełnione. Oczywiście zawór to nie wiertarka ale.... Yaro
YaroXylen Opublikowano 30 Grudnia 2018 #7 Opublikowano 30 Grudnia 2018 19 minut temu, Deafnezz napisał: W instrukcji jest napisane: Siłownik elektryczny ARM ProClick AFRISO nie wymaga czynności konserwacyjnych (kropka) Wiesz kolego. Najpiękniejsza z tego to jest ta ....KROPKA... :))) Normalnie jakbym swojego wnuczka słyszał .. bo pisać nie umie.. :)) Zapomniałeś zacytować coś jeszcze ...zawór jest urządzeniem bezobsługowym.... iiii .. KROPKA ...to po kiego grzyba siedzisz całymi dniami i męczysz się z tą kropką....ups.... bezobsługowym zaworem czterodrogowym...czy jakoś tak? YARO
MarekDabrowski Opublikowano 30 Grudnia 2018 #8 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Na czy mogą zaoszczędzić? na tubce smaru za 60zł? Pewnie nie.... ale kup wiertarkę rozbierz ją i popatrz ile jest tam smaru, mimo, że komory powinny być co najmniej w 1/3 wypełnione. Oczywiście zawór to nie wiertarka ale.... YaroWłaśnie to nie wiertarka a poza tym tam jest silnik krokowy i nawet niewielka ilość smaru jest wystarczająca ponieważ nie ma tam wysokich obrotów i nie zostanie on z zębatki wyrzucony przez siłę odsrodkowaWysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Deafnezz Opublikowano 30 Grudnia 2018 #9 Opublikowano 30 Grudnia 2018 1 minutę temu, YaroXylen napisał: Wiesz kolego. Najpiękniejsza z tego to jest ta ....KROPKA... :))) Normalnie jakbym swojego wnuczka słyszał .. bo pisać nie umie.. :)) YARO Dziadziuniu, chyba posiadasz słabe wiertarki. Zainwestuj, nie w smary, a lepsze sprzęty. Pozdrawiam
Deafnezz Opublikowano 30 Grudnia 2018 #10 Opublikowano 30 Grudnia 2018 4 minuty temu, MarekDabrowski napisał: Właśnie to nie wiertarka a poza tym tam jest silnik krokowy i nawet niewielka ilość smaru jest wystarczająca ponieważ nie ma tam wysokich obrotów i nie zostanie on z zębatki wyrzucony przez siłę odsrodkowa Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka Smar adhezyjny, Mordeczko :-)))
YaroXylen Opublikowano 30 Grudnia 2018 #11 Opublikowano 30 Grudnia 2018 7 minut temu, MarekDabrowski napisał: Właśnie to nie wiertarka a poza tym tam jest silnik krokowy i nawet niewielka ilość smaru jest wystarczająca ponieważ nie ma tam wysokich obrotów i nie zostanie on z zębatki wyrzucony przez siłę odsrodkowa kolego Opór stawia zawór, i o nim była mowa że kolega ręką bardzo ciężko ruszyć miał..... a nie napęd(silnik krokowy)..... Yaro
ktm6107 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #12 Opublikowano 30 Grudnia 2018 22 minuty temu, Deafnezz napisał: W instrukcji jest napisane: Siłownik elektryczny ARM ProClick AFRISO nie wymaga czynności konserwacyjnych (kropka) czyli smarując możesz stracić gwarancję
Deafnezz Opublikowano 30 Grudnia 2018 #13 Opublikowano 30 Grudnia 2018 1 minutę temu, ktm6107 napisał: czyli smarując możesz stracić gwarancję Siłownika nie smarujemy. Koledzy piszą, żeby zawór(gdy ciężko chodzi) przesmarować smarem. Mojego palcami prawie nie ruszysz, trzeba założyć pokrętło, żeby ruszyć i na 2.10 chodził dobrze, a 2.18 kuleje. Jest błąd oscylacji siłownika, a chłopaki chcą wysmarować całe forum. :-)
MarekDabrowski Opublikowano 30 Grudnia 2018 #14 Opublikowano 30 Grudnia 2018 kolego Opór stawia zawór, i o nim była mowa ze kolega ręką bardzo ciężko ruszyć miał..... a nie napęd..... YaroKażdy stawia opór mój od nowości chodzi dosyć ciężko a siłownik sobie z tym radzi i nie przekłamuje ani temperatury ani procentów na sterowniku więc siła siłownika jest wystarczająca żeby nim sterować a poza tym prędzej zawór zacznie cieknąc niż się zatrze Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
YaroXylen Opublikowano 30 Grudnia 2018 #15 Opublikowano 30 Grudnia 2018 9 minut temu, Deafnezz napisał: Dziadziuniu, chyba posiadasz słabe wiertarki. Zainwestuj, nie w smary, a lepsze sprzęty. Pozdrawiam O kolego nie stać mnie na takie rzeczy. Aby kupić ster. SKZP musiałem pożyczkę na 2 lata w providencie wziąć, a kolega pisze abym jeszcze wiertarkę zmienił na lepszą... no właśnie trzeba ją mieć aby zmienić, niestety nie stać mnie nawet na tą tańszą :(( YARO
ktm6107 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #16 Opublikowano 30 Grudnia 2018 1 minutę temu, Deafnezz napisał: Siłownika nie smarujemy. Koledzy piszą, żeby zawór(gdy ciężko chodzi) przesmarować smarem. Mojego palcami prawie nie ruszysz, trzeba założyć pokrętło, żeby ruszyć i na 2.10 chodził dobrze, a 2.18 kuleje. Jest błąd oscylacji siłownika, a chłopaki chcą wysmarować całe forum. :-) Słusznie, jak ktoś kręcił zaworem na sucho to było lekko ale pod wodą jest już trochę inaczej.
MarekDabrowski Opublikowano 30 Grudnia 2018 #17 Opublikowano 30 Grudnia 2018 O kolego nie stać mnie na takie rzeczy. Aby kupić ster. SKZP musiałem pożyczkę na 2 lata w providencie wziąć, a kolega pisze abym jeszcze wiertarkę zmienił na lepszą... no właśnie trzeba ją mieć aby zmienić, niestety nie stać mnie nawet na tą tańszą :(( YARONie masz wiertarki to jaki z ciebie bohater domu:-):-):-):-):-):-):-):-)Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
broda1301 Opublikowano 30 Grudnia 2018 #18 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Jeśli ktoś jest odrobinę techniczny to rozumie że jak smarujesz tak jedziesz, a tak to siłownik bedą chłopaki smarować. Ale nie jest tak źle bo niektórzy rozumieją że jak coś ciężko się kreci to jak przesmarujesz to będzie chodzić lżej i nawet jeśli nie rozwiąże to problemu rozjeżdżania to wydłuży życie siłownika. W najnowszej wersji softu siłownik zbliżając sie do zadanej temperatury robi ruchy zaworem o 1/4 % a w starej o 1% wiec jak zawór ciężko chodzi może siłownik nie zawsze przekręcić zawór o te 1/4 % i po jakimś czasie jest rozjazd, ale to moja teoria i nie mòwie że na pewno jest słuszna.
Deafnezz Opublikowano 30 Grudnia 2018 #19 Opublikowano 30 Grudnia 2018 3 minuty temu, broda1301 napisał: Jeśli ktoś jest odrobinę techniczny to rozumie że jak smarujesz tak jedziesz, a tak to siłownik bedą chłopaki smarować. Ale nie jest tak źle bo niektórzy rozumieją że jak coś ciężko się kreci to jak przesmarujesz to będzie chodzić lżej i nawet jeśli nie rozwiąże to problemu rozjeżdżania to wydłuży życie siłownika. W najnowszej wersji softu siłownik zbliżając sie do zadanej temperatury robi ruchy zaworem o 1/4 % a w starej o 1% wiec jak zawór ciężko chodzi może siłownik nie zawsze przekręcić zawór o te 1/4 % i po jakimś czasie jest rozjazd, ale to moja teoria i nie mòwie że na pewno jest słuszna. Może i masz rację kolego ale ja podnosząc czas stabilizacji do 180s. pogodziłem % sterownika z mieszaczem. Bez smarowania.
MarekDabrowski Opublikowano 30 Grudnia 2018 #20 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zależy jak ciężko dla jednego będzie że nie może ruszyć palcem a dla drugiego że kombinerkami z jednym się muszę zgodzić kto smaruje ten jedzieWysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Deafnezz Opublikowano 1 Stycznia 2019 #21 Opublikowano 1 Stycznia 2019 W dniu 30.12.2018 o 23:31, Deafnezz napisał: Może i masz rację kolego ale ja podnosząc czas stabilizacji do 180s. pogodziłem % sterownika z mieszaczem. Bez smarowania. Chciałbym zakwestionować sam siebie. :-) 180sek. nie rozwiązało problemu. Teraz domu nie przegrzejesz , tylko nie dogrzejesz. Przy czasie 20sek. stabilizacji siłownik nie domykał zaworu, a przy 180s. nie otwiera do końca. Posłucham kolegów i ustawiam na 28s. i zobaczymy. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.