Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł na pellet Stalmark Ekosilver


Michu86

Rekomendowane odpowiedzi

nawet nie to, kocioł działa 24h na 30% więc teoretycznie na 8KW, a 8KW to jakieś 1,8kg/h co daje 43kg. Ale nie będę się wtrącał :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się wtrącę - u mnie w trybie modulacji piec wytrzymał na zasobniku 14,5 dnia. Spalanie dobowe to ok 10kg bez pokojówki. Założyłem wczoraj sterownik pokojowy ST-281 i ponieważ w domu jest cały czas ponad 23'C (zadana temp pokojowa) to piec całą noc był na czuwaniu i nie zanosi się aby miał ochotę to zmieniać. Ostatni raz pracował wczoraj  wieczorem - jak wszyscy już dokonali wieczornej toalety to podgrzał wodę w zasobniku CWU. Teraz to chyba dosypę dopiero na Boże Narodzenie :D

Po co w takim razie utrzymywać ten kociął na 30% non stop?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie retoryczne? nie, jest odpowiedź, w aktualnych warunkach atmosferycznych nie jest mi potrzebne wykorzystanie pełnej mocy kotła, stąd praca w zakresie 30-60%  ;-)

1. budynek nieocieplony (1,5 pustak), kotłownia zdalaczynna  (przesył przez garaż i pomieszczenie nieogrzewane łącznie na odcinku ok 15 mb+ instalacja w pom. ogrzewanych łącznie do najdalszego punktu odbioru ciepła ok 25-28 mb ) nie ma szans na np. jak u Kolegi JakubaS całonocne czuwanie, (u mnie czuwa góra do pól godziny, bo ochrona powrotu go uruchomi). 

2. aktualne temperatury +/- (8-10 st) nie wymagają spalania na "pełen gwizdek" a jedynie utrzymywanie temperatury. I tak z bilansu zużycia zasobnika na 15 worków kocioł spalił pellet w ciągu 9 dni tj 25 kg na dobę.  

3. Nie posiadam regulacji pokojowej, korzystam z krzywej temperatury zewnętrznej (pogodówki). Przy takim układzie i długości instalacji jak myślicie jaki powrót dostanę? Góra 20-25 st., aby nie zniszczyć pieca mam założony wymiennik ciepła utrzymuje minimalną powrotu (na wysokich) 50 st. Różnica schłodzenia ok 6-8 st. W przyszłym roku planuję zrezygnować z wymiennika i pracy na pompach równoległych i przesunąć zasobnik CW na bufor 500 l - te piece najlepiej pracują na buforach.

Podsumowując, używam kotła już 3-ci sezon grzewczy,  do ogrzania budynku z bilansu mocy potrzebuje piec  o mocy 24 kW. Aktualne warunki pogodowe takiej mocy nie wymagają stąd obniżone parametry , aby Teściowej było ciepło ;-)

Pozdrawiam

Przyjmę każda uwagę Kolegów z pokorą i bardzo chętnie skorzystam z wiedzy doświadczonych użytkowników kotłów , może coś źle robię - chętnie bym zszedł do spalania 10 kg na dobę ale chyba nie przy 24 kW ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak wtrąca u mnie buda też nie ocieplone porotherm 25cm ,250m2podlogi,temperatura zrzucana z podłogi 20st  i 19kw odpala się max3 razy na dobe od pokojowki,

Gdyby nie obieg kołowy to zalewam bym kocioł 20st. A gdyby nie pokojowa to też by mielił pellet 24 na dobę w 30% mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobre rozumuje, że gdyby na powrocie była tak niska temperatura to kocioł nie dochodził by do swojej zadanej w te kilkanaście minut tylko trwało by to bardzo długo, ponadto bardzo szybko tracił by temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj to. Tak ciężko określić co się dzieje ale to raczej kwestia kotła a nie montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JakubS w jakim systemie ogrzewania masz zainstalowany kocioł? bufor? wymiennik czy bezpośrednio? I jaka jest temperatura powrotu na kotle? Z tego co pamiętam producent zaleca minimum 50 st. inaczej następuje skraplanie

6 godzin temu, Gerwazy72 napisał:

Mam pytanie dotyczące montażu pieca: podczas pracy piec wpada w drgania, taki rezonans. Do tego stopnia że drzwi od kotłowni zaczynają też drgać. Słychać to wyraźnie.

Co to może być? Zły montaż czy komin?

Sugeruję zdjąć osłony i zaobserwować przyczynę podczas pracy, może się poluzowały śruby. Jeśli masz na gwarancję na piec wołaj serwis :-) 

Pytanie istotne, skąd czerpiesz powietrze do pieca? czy masz typową "Z"-tke? lub inny punkt czerpalny zapasu powietrza, lub co najmniej otwory w drzwiach ? jeśli nie masz to będziesz miał taki efekt, że powietrze będzie się uzupełniało szczelinami i drzwi będą drgać :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vert napisał:

JakubS w jakim systemie ogrzewania masz zainstalowany kocioł? bufor? wymiennik czy bezpośrednio? I jaka jest temperatura powrotu na kotle? Z tego co pamiętam producent zaleca minimum 50 st. inaczej następuje skraplanie

Sugeruję zdjąć osłony i zaobserwować przyczynę podczas pracy, może się poluzowały śruby. Jeśli masz na gwarancję na piec wołaj serwis :-) 

Pytanie istotne, skąd czerpiesz powietrze do pieca? czy masz typową "Z"-tke? lub inny punkt czerpalny zapasu powietrza, lub co najmniej otwory w drzwiach ? jeśli nie masz to będziesz miał taki efekt, że powietrze będzie się uzupełniało szczelinami i drzwi będą drgać :-)

 

Mam otwór w ścianie na której jest komin, do wpuszczania powietrza do kotłowni.

Drzwi są wewnętrzne do kotłwoni (od strony domu) i drgają także jak są otwarte. Drgania się przenoszą chyba po podłodze, albo jakoś po murze, ale to raczej mało prawdopodobne bo te drzwi są na ścianie naprzeciw komina i pieca. Z kolei drzwi które są na ścianie z kominem nie drgają.

Postaram się nagrać i wstawie tutaj filmik.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vert napisał:

JakubS w jakim systemie ogrzewania masz zainstalowany kocioł? bufor? wymiennik czy bezpośrednio? I jaka jest temperatura powrotu na kotle? Z tego co pamiętam producent zaleca minimum 50 st. inaczej następuje skraplanie.

Nie mam bufora. Mój układ jest dość prosty. Temperatura na powrocie to ok 50'C ale pewnie nie jest idealnie stabilna. Woda wraca przez zawór 3D (taki zwykły ręcznie regulowany). Zamierzam zainstalować dodatkowy termometr, w każdym razie rura na powrocie jest dość ciepła a nawet gorąca więc nie ma chyba tragedii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyświetlaczu sterownika kotła powinieneś mieć info o temperaturze powrotu czynnika na kocioł, ja przy pompach równoległych mam na dole, jutro zrobię fotkę i zalacze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JakubS przesyłam Ci fotki z widoczną temperaturą powrotu. Przy okazji moja krzywa temperatury przy aktualnej temp. 

IMG_20201030_084235.jpg

IMG_20201030_084115.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te dane są prezentowane wtedy gdy do pieca podłączony jest zewnętrzny zawór który sterowany jest ze sterownika z kotła. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Ja nie mam żadnego zaworu sterowanego automatycznie. Generalnie "zawór wbudowany" to jest takie trochę dziwne pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór to zawór,  tem  powrotu to czujnik wpiety pod zacisk tem powrotu i umieszczony na powrocie do kotła. Odsyłam do dtr kotła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTR tego kotła jest biedny jeśli chodzi o to. Nie widzę tam informacji na ten temat. Ale zdjąłem tą blachę i rzeczywiście czujnik miałem nie wpięty do zacisku. Po podpięciu pokazuje się 42'C na powrocie. Tyle że w tym momencie pompy nie pracują bo w domu jest 24'C. Poobserwuje jak się zrobi chłodniej i pokojówka da sygnał do startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czyli 52'C jeśli mam 62 zadaną na kotle? To w ogóle możliwe? Przy zasilaniu temp. przyrasta nawet do 72'C, więc oznaczało by to że nie w tym momencie nie powinno być mniej niż 62.  Mogę to regulować na zaworze 3D. ale musze poczekaż aż piec się uruchomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też montuje się układ kotłowy z zaworem stalotemperaturowym i pompą kotlową  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że ja to jestem specem od trochę innych spraw. Czy to ma za zadanie wymusić żeby na powrót zawsze wracała woda o tej samej temperaturze? Gdzie się umiejscawia taką pompę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zadanie spełnia zawór stało temperatury A pompa montuje się między nim a powrotem do kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli chodzi o to że powrót działa non stop. W sumie logiczne. Poobserwuje kocioł i zobaczę.

Teraz pytanie zasadnicze - czy jeśli na powrocie utrzymuje się pow. 40'C w obecnym układzie to opłaca mi się dokładać te graty dla tych 10'C? Dodatkowo widzę że u mnie powrót z CWU jest osobno. Musiałbym zabezpieczyć jeszcze ten obieg lub połączyć go z CO (ale zasilanie CWU też jest osobno więc nie wiem czy tak się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji ekosilver śmiga najlepiej w temperaturze 70-74st więc powrót w okolicach 60 i wyżej  A czy Ci się opłaca musisz sam sobie odpowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem temp zadaną na piecu do 65'C. H - 10'C. Obecnie temp. na piecu 74'C a  powrotu - 52. Nie jest super stabilna bo spada wraz z temp. na piecu, ale jest lepiej. Chyba zostawię i nie będę kombinował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do temperatury zadanej kotła , zmiana z  65'C na  70'C  poprawiła dość znacznie jakość spalania , kolor nalotu w komorze   zmienił się z  ciemno szarego na  jasno szary .  Tak jak napisał  ACE84   temperatura komory spalania powinna być powyżej 70'C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.