Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stalmark EcoSilver 24kW na pellet - ustawienie


Mrv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie. 

Po przeszukaniu wielu wątków na forum wciąż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc postanowiłem zasięgnąć Państwa porady w temacie regulacji pieca.

Nazywam się Dorian, jestem posiadaczem pieca Stalmark Eco Silver o mocy 24kW na pellet. Używam go codziennie od kilku miesięcy, natomiast przez ostatnie tygodnie męczę się z regulacją tego potwora, żeby dojść do ładu i składu z ogrzewaniem domu. 

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że ogólnie jestem osobą techniczną - Informatyk, elektronik, programista - więc urządzenia sterujące nie są mi obce. Piszę to, bo spotkałem się z opinią, że niektórych przerasta regulator pokojowy z dwoma przyciskami - to z całą pewnością nie ja. 

 

Ok, trochę danych technicznych:

Do ogrzania mam dom dwurodzinny o powierzchni użytkowej jakieś 250m2. Dom na razie nie jest ocieplony - kwestia kilku tygodni - oraz jest postawiony z pustaka a'la poroterm. 

Piec napędza CO, CWU oraz ogrzewanie podłogowe. Suma obwodów podłogowych nie przekracza 160mb.

 

Problem z piecem to oczywiście spalanie, które oscyluje w granicy 40 - 50 kg pelletu na dzień ( w zależności od testowanych ustawień ) 

Parametry sterownika (tech st-978m):

Temperatura załączenia pomp: 40°

Histereza CWU: 10°

Temp. zadana CWU: 55°

Histereza kotła: 2°

Temp. zadana CO(kotła): 70°

Czas podawania: 4 sek.

Przerwa podawania: 21 sek

Siła nadmuchu: 75%

Praca w podtrzymaniu: 5 sek

Przerwa w podtrzymaniu: 38 sek

Wentylator w podtrzymaniu: 35%

 

Piec działa w trybie standard. Czytałem, na tutejszym forum, że modulacja może pomóc. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć w jaki sposób działa opcja modulacji? tj. jak różne parametry na różnych stopniach osiągniętej temperatury mogą się przyczynić do oszczędności?  Załączam wykres pracy kotła. Spadek w okolicy godziny 10:50 z prawej strony wykresu to planowane wyłączenie na czyszczenie.