Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kipi W Naszych Piecach Wymiana Doświadczeń Użytkowników


Gość robin60

Rekomendowane odpowiedzi

Załadowałem zbiornik na full , ustawiłem kalibrację na 100%.Nastepnie gdy w zbiorniku było prawie pusto ustawiłem kalibrację na 0 %.Później po załadowaniu na max przytrzymałem przycisk regulatora i zatwierdziłem 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam szybkie pytanie. Zawór 3D z siłownikiem ustawione 30'C na podłogę, pompa wyłączana od termostatu pokojowego. Na buforze 70'C. Termostat daje sygnał do startu, pompa rusza, zawór się otwiera, temperatura zaczyna rosnąć przekracza 40'C zawór nie zdążą wyhamować i sterownik wyłącza pompę w celu ochrony podłogówki. 

Da sie jakoś ustawić siłownik żeby częściej próbkował a nie otwierał się na max. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@madjaro tu jest problem z bezwładnością termiczną nie jesteś w stanie zatrzymać nagrzewania się danego materiału od źródła ciepła nawet po odcięciu od źródła temperatura pójdzie dalej do góry kilka stopni  popatrz na samochody w ich przypadku też po zatrzymaniu i wył silnika po odejściu od samochodu potrafi się włączyć wentylator chłodnicy zobacz jak masz ustawioną histerezę co do sterowania termostat pokojowy podłogówka to tu jest bardo duża bezwładność ciężko jest ustawić tak żeby było ok podłogówka to trzeba wyłączyć sterowanie automatyczne pieca i tak ustawić piec żeby włączał się żeby dogrzać podłogówkę do określonej temperatury i się wyłączał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@madjaro Miałem ten sam problem z kaloryferami, ustawione na 40, skok temperatury o kilkanaście stopni w górę, zawór Afriso.
Pomogla zmiana zakresu proporcjonalności z dwa na pięć. Stała czasu całkowania 160, tu bez zmian. Teraz przebija mi o 1,5 - 2 stopnie, wcześniej o 12-15.

4V2HMASZJGDHP1SC000G0_2022-02-10 03_40_2022-02-11 03_40.png

4V2HMASZJGDHP1SC000G0_2022-01-09 03_40_2022-01-10 03_40.png

Edytowane przez papen76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po ostanich walkach z pseudo peletem  nie udalo sie go wyregulować z powodu zawartych w nim śmieci,  pellet spaliłem zalupilem nowy ,po przewarzeniu i pierwszym paleniu szok jak znikoma ilość jest popiolu, i teraz chciałem go do regulować bo płomień  jest zbyt krótki  około 10cm za palnik wychodzi, a procentowo obroty wentylatora  są na 26% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmuch dla 12 kW podnieś do 32 %, Moc pośrednią na 8 kW i nadmuch do tego 28% , moc minimalna nie może być mniejsza niż producent palnika  podaje dla 16 kW to 4 kW i nadmuch dla 4 kW to ok 22-23 % . Można ją obniżyć ale tylko w podtrzymaniu / nadzorze ale wtedy tylko chodzi o podtrzymanie ognia na ruszcie więc nie jest to normalny stan pracy a jedynie przejściowy ( ustawienia dla nadzoru )

Kaloryczność paliwa to trochę kosmos ( 5,4) raczej bym ustawił 5 kWh chyba że pelet masz tak sprasowany/ twardy jak kamień  w co raczej nie wierzę proponuję ustawić 5 kwh ( przy 5,4 podaje mniej paliwa więc raczej wietrzysz kocioł , płomień krótki i poszarpany)  .

Masz tylko podłogówkę bez grzejników czy jeszcze jakiś bufor po drodze czy tylko mieszacz za kotłem ?

Jak pracujesz z buforem to możesz ustawić prace według FL (fuzy logic) , jak tylko mieszacz to pracuj w standard moc pośrednią dopasuj tak żeby się za często nie wyłączał palnik ( szkoda paliwa na studzenie kotła a to sie dzieje przy każdym wygaszaniu  palnika ) Jak mimo to będzie przeciągał zadaną temperaturę  i sie wyłączał to wydłuż pracę w nadzorze (nastawa  jest w minutach ) .

Pozdrawiam jak coś więcej to pytaj .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok juz się zabieram za ustawienia  a jak z histerezą dla standardu , bufora nie mam, a faktycznie zauważyłem  że  dużo paliwa bierze dla rozpalania i temperatura na kotle spada nawet do 45st zanim sie bujnie,  a w ciągu doby  rozpaleń jest  około 10-12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo  rozpaleń  , brak bufora + 100% podłogówka to jest powód ale może da się zejść z mocą max ale potrzebne dane o zużyciu dobowym , popracuj trochę na nowych ustawieniach poobserwuj ile spala i będziemy liczyć średnią moc dobową .

Jak sterujesz ogrzewaniem , jakiś panel pokojowy czy tylko termostat kotła , ewentualnie czujnik pogodowy . Podłogówka na mieszaczach termostatycznych czy nastawa ręczna ?

Dużo tych pytań ale bez tego trudno się dopasować do instalacji a sterownik to niezły kombajn i na wiele pozwala jedynie trzeba wiedzieć co wykorzystać .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej konfiguracji to może spróbuj pracy od harmonogramu. Tu już musiałbyś doświadczalnie to zrobić. Może lepiej będzie, gdy włączy się 3-4 razy na dobę, ale za to na dłużej? Ja mam łatwiej, bo podłoga na stałe na 30 a nadganiaja kaloryfery na 40... Obecnie ok. 6 odpaleń na dobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewaniem steruje  za pomocą termostatu pokojowego salus, każda strefa ma swój panel, podłogówka na mieszaczu 4d z napędem esbe, aktualnie woda  30' C idzie w petle, a nastawy srednio w domu na 22,2'C, na fl spalałem dobowo 25kg , 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nieciekawie to wygląda . Minimum palnika 4 kW a średnia dobowa 5 kW . Automatyka ok . Na fl kocioł po każdym rozpaleniu nadrabia mocą ( jedzie na max co ustawione ) przez co szybko podnosi temperaturę i powoduje nadwyżkę produkcji w efekcie palnik się wygasza po przekroczeniu ustawionej histerezy i tak w kółko w Twoim przypadku 12 razy na dobę .  Jak nic instalacja potrzebuje jakiegoś bufora ale nie czas na modernizacje , trzeba sobie poradzić z tym co jest .

Co do kotła

Proponuje przejść na standard . Zmniejszyć moc max na 10 kW i nadmuch na 30 %,  Moc pośrednią na 6 KW / 25-26 %., minimalna jak było .

Pracę w podtrzymaniu zwiększyć do ok 30 minut ( to zależy od odbioru ciepła przez budynek trzeba dopasować , im krótszy tym lepiej ale nie może się wygasić  )  z mocą ok 2 kw /20% nadmuchu , może nie będzie się wygaszał a jak temperatura spadnie to  powinien wrócić do zakresu praca z  mocą ustawioną wg h1 i h2 ( tu masz progi ok )

Salus

Co do ustawień to proponuje zwiększyć histerezę jak masz 1 C to zostaw a  jak masz 1/2 C to ustaw 1 chyba że bardzo Ci to będzie przeszkadzać ale ten parametr również wydłuża pracę kotła bo musi podnieść temperaturę o 1 C w pomieszczeniu a nie odpalać co 1/2 C , po prostu ma trochę więcej luzu .

Do tych wszystkich rozpaleń i tak może dojść jeszcze grzanie  CWU i dodatkowe starty jeśli sie będzie wyłączał palnik .

Potestuj może coś z tego wyjdzie , dużo zależy od pogody i temperatury za oknem ale w INo ciepłe zimy . Warto by pomyśleć o buforze do tego układu ale może sie uda z nowymi nastawami .

Pozdrawiam i powodzenia

  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o bufor to jaka  sensowna  pojemność ?odrazu odpowiadam nie mam info jaka jest wodna pojemnosc oraz ich sumaryczna długość ale na kamere termo widziałem ze odległości między  rurkami od podogolwki by okolo do 15cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dobrze by było znać zapotrzebowanie Twojego domu na ciepło. Ja osobiście dobierał bym tak, żeby przy największym odbiorze kocioł odpalał się 3-4 razy na dobę. To chyba taki sensowny kompromis. Potem w okresach przejściowych tych rozpaleń będzie mniej. Z tego, co czytałem na forach to przy pelecie najczęściej pojawiały się pojemności 300-500-800 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Mlodyosp napisał:

A jesli chodzi o bufor to jaka  sensowna  pojemność ?odrazu odpowiadam nie mam info jaka jest wodna pojemnosc oraz ich sumaryczna długość ale na kamere termo widziałem ze odległości między  rurkami od podogolwki by okolo do 15cm

 

47 minut temu, papen76 napisał:

Tutaj dobrze by było znać zapotrzebowanie Twojego domu na ciepło. Ja osobiście dobierał bym tak, żeby przy największym odbiorze kocioł odpalał się 3-4 razy na dobę. To chyba taki sensowny kompromis. Potem w okresach przejściowych tych rozpaleń będzie mniej. Z tego, co czytałem na forach to przy pelecie najczęściej pojawiały się pojemności 300-500-800 litrów.

W zasadzie zapotrzebowanie  to realnie już wychodzi ze zużycia dobowego . Realnie max moc kotła to nie będzie więcej jak 10 kW dla -20 C / 20 C w mieszkaniu . 15 cm pomiędzy rurkami podłogówki też wiele mówi o zapotrzebowaniu ( pod warunkiem że ktoś to policzył a nie robił na pałę ) a dla 10 kW mocy kotła 500 litrów powinno spokojnie wystarczyć . W zasadzie to co jest w tej chwili powinno działać ale nie do końca to działanie będzie ekonomiczne uwzględniając te wielokrotne rozpalenia i wygaszanie studzenie kotła . W tym przypadku im większy bufor tym tych rozpaleń będzie mniej a jednocześnie można kocioł tak skonfigurować że moc grzewcza będzie miała tylko wpływ na szybkość nagrzewania bufora ( ten sterownik EM 920  na to pozwala bez wielkich ceregieli ) . Instalacji też nie ruszasz poza wpięciem pomiędzy nią a kocioł bufora z ochrona powrotu dla kotła bo to ważne dla żywotności kotła ( ladomat z pompa albo 3d termostatyczny ) 2 czujniki temperatury w bufor , górny i dolny i temat zamknięty .

 Pozostaje kwestia jak masz rozwiązany temat z CWU i ile masz miejsca w kotłowni na ewentualny bufor .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przy założeniu, że grzejemy 500 litrowy bufor od 30 do 60' wyglądałoby to tak:
V bufora * dT * współczynnik ciepła właściwego wody
500*30*0,00167=25kWh

BTW. Z obliczeń Sambora z jego ciepłomierza wyszło, że realnie z kilograma peletu wyciąga 4.1 kWh.

PS. Właśnie rozmawiałem z moim dostawcą peletu, na początku września 670, dziś 1200 za tonę i może będzie w przyszłym tygodniu dostępny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 minut temu, papen76 napisał:

No to przy założeniu, że grzejemy 500 litrowy bufor od 30 do 60' wyglądałoby to tak:
V bufora * dT * współczynnik ciepła właściwego wody
500*30*0,00167=25kWh

BTW. Z obliczeń Sambora z jego ciepłomierza wyszło, że realnie z kilograma peletu wyciąga 4.1 kWh.

Z peletem jest różnie ale tak może być jak piszesz  uwzględniając sprawność wymiany ale to co policzyłeś już nam ogranicza ilość startów do średnio  5 /24 godziny a jeśli młodyosp również grzeje kotłem CWU w lato to kocioł może się odpalać może 1 x /  2 dni a reszte zrobi bufor żeby podgrzać CWU ( to zupełnie teoretyczne bo nie wiemy ile tej wody zużywa ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kult5 Dokładnie, dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze a propos bufora, ładne rzeczy ludzie robią
https://www.instagram.com/p/CaAB4TXNdAt/?utm_medium=share_sheet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2022 o 22:19, mac65 napisał:

To nie takie proste  jak by sie wydawało . Funkcja Fuzy Logic korzysta z tych samych ustawień sterownika jak dla opcji standard i w niej trzeba ustawić wszystkie wymagane parametry z których sterownik korzysta po przełączeniu w FL .Różnica jest taka  że w programie standard kocioł pokonuje odpowiednie ustawione progi temperatur H1 i H2 z przypisana dla nich mocą i modulacją aż powoli dojdzie do temperatury zadanej . W funkcji FL palnik będzie cały czas pracował z pełną mocą aż dojdzie do temperatury zadanej + histereza  i w tym momencie przejdzie w wygaszanie co skutkuje czyszczeniem palnika , wystudzeniem kotła o 3 C tylko na samym wygaszaniu . Jeśli kocioł pracuje z buforem to nie ma problemu bo taka praca do naładowania bufora jest do przyjęcia  ale bez bufora wystarczy że temperatura na kotle spadnie poniżej minimalnej ustawionej kocioł będzie sie odpalał ponownie . Jeśli chcesz prowadzić kocioł wg FL to musisz ustawić pracę kotła w podtrzymaniu / nadzorze   czas w podtrzymaniu ( domyślnie jest ustawione 0)  nstp. moc w podtrzymaniu i ta powinna być mniejsza lub równa   mocy minimalnej ustawionej palnika . Procentowe ustawienie mocy w FL jest tylko w zakresie już wcześniej ustawionym w standard a ograniczenie górne pomaga wcześniej wyhamować palnik i nie dopuścić do zbyt częstych wyłączeń kotła ( taktowanie kotła )

 

Ale w instrukcji jest napisane tak :  z czego wynika że praktycznie należy ustawić tylko temperaturę kotła i ciepłej wody :
Praca w trybie Fuzzy Logic
W trybie Fuzzy Logic regulator automatycznie
decyduje o mocy palika, z którą będzie
pracował kocioł tak, aby utrzymywać
temperaturę kotła na zadanym poziomie.
Regulator korzysta ze zdefiniowanych tych
samych poziomów mocy co trybie
Standardowym. Dla tego trybu nie trzeba
ustawiać parametrów MAX Histereza H2 oraz
MIN Histereza H1. Tryb Fuzzy Logic w
odróżnieniu od trybu Standardowego nie
posiada tej wady, przy której temperatura
zadana kotła nie zostanie osiągnięta na
skutek błędnego doboru histerez H2, H1.
Ponadto umożliwia szybsze dojście do
temperatury zadanej. Dodatkowo można
ustawić zakres mocy kotła w trybie FL
poprzez parametry Min moc kotła FL i Max
moc kotła FL.
Jeśli kocioł pracuje bez bufora
cieplnego a regulator zostanie
przełączony w tryb LATO, wówczas
zaleca się pracę regulatora w trybie
Standardowym.
Po przekroczeniu o 5ºC temperatury zadanej
kotła regulator przechodzi do trybu NADZÓ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.