Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kipi W Naszych Piecach Wymiana Doświadczeń Użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja Panowie dzisiaj doszedłem do 36% nadmuchu przy 26kw i to jest już poniżej zdolności palnika przynajmniej na tym pellecie który obecnie zasypuje. Płomień nie tylko się nie zwiększył ale zaczął się pojawiać niedopalony pellet na końcu palnika i temperatura spalin zaczęła mi spadać do 120. Wróciłem do chyba w tym przypadku najoptymalnieszych ustawień. Nadmuch 38% płomień około 30 cm, czyszczenie 3 sek przy rotacji 12% co 130 sek. Popiołek jak marzenie czyściutki bez spieków i temperatura do 140 stopni. Przy tej cenie swędzą mnie pisanki żeby dokupić tego podkręconego plastikiem pelletu. Ale jutro wolne to zebrana kolekcje pokarzę producentowi i zapytam go co to takiego.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

 Nadmuch 38% płomień około 30 cm, czyszczenie 3 sek przy rotacji 12% co 130 sek. 

 

Gdzie się ustawia ten parametr: czyszczenie 3 sek?

Opublikowano (edytowane)

Ale tutaj chyba jest jakiś błąd, bo możemy wybrać rotacje czyli o ile w % ma się obrócić palnik i co jaki okres czasu, oraz co jaki czas ma być automatycznie wyłączany i  czyszczony palnik - podane w godzinach. Więc co to jest to czyszczenie 3s? 

Edytowane przez Tomek0407
Opublikowano

A ja Panowie dzisiaj doszedłem do 36% nadmuchu przy 26kw i to jest już poniżej zdolności palnika przynajmniej na tym pellecie który obecnie zasypuje. Płomień nie tylko się nie zwiększył ale zaczął się pojawiać niedopalony pellet na końcu palnika i temperatura spalin zaczęła mi spadać do 120. Wróciłem do chyba w tym przypadku najoptymalnieszych ustawień. Nadmuch 38% płomień około 30 cm, czyszczenie 3 sek przy rotacji 12% co 130 sek. Popiołek jak marzenie czyściutki bez spieków i temperatura do 140 stopni. Przy tej cenie swędzą mnie pisanki żeby dokupić tego podkręconego plastikiem pelletu. Ale jutro wolne to zebrana kolekcje pokarzę producentowi i zapytam go co to takiego.

Zobaczysz teraz ile pali i jak idzie na tym jechać bez spieków to tylko się cieszyć

Opublikowano (edytowane)

No właśnie o to pytam, bo parametry pokazane na filmiku znam.

 

Wrzuciłem go bez zastanowienia, ale po chwili się zorientowałem, że coś nie gra. A może Kol. Kocur zmierzył  te 12% i trwa u niego  3s?

Edytowane przez Tomek0407
Opublikowano (edytowane)

Panowie właśnie wróciłem z kotłowni. Zajęło mi to 2 piwa i zmniejszyłem czyszczenie palnika ze 130 sek do 90 płomień *** półmetra ;DDDD

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Opublikowano

Wrzuciłem go bez zastanowienia, ale po chwili się zorientowałem, że coś nie gra. A może Kol. Kocur zmierzył  te 12% i trwa u niego  3s?

U mnie to po aktualizacji ustawienia fabryczne tego na razie nie ruszam

Opublikowano

Na razie od przywrócenia ustawień fabrycznych tylko dwa parametry zmieniałem nadmuch zmniejszyłem z 65% do 38 i teraz czas czyszczenia ze 130 sek do 90. Dalej będę obserwował i czekał czy cos można jeszcze zoptymalizować. Spalanie na razie bez zmian około 35-40 kg.

Opublikowano

Kocur, nadal nie wyjaśniłeś skąd wziąłeś 3s pracy czyszczenia z wcześniejszego postu...

Opublikowano

Potestowałem sobie temperaturę spalin na 2 różnych termometrach i niestety oryginalny czujnik zaniża co najmniej o 20-30st (przynajmniej mój). Przy 18kw (25kw wymiennik) mam temperaturę spalin > 135st. (wg czujnika Plum <110st).  Czy ktoś może rozeznawał temat zakupu samego wymiennika pod pellet? U mnie niestety dodatkowa półka i zawirowacz spalin z tego wynika niewiele dał. Zamiana czujników trochę zamazała mi obraz.

I tutaj masz problem który rozwiązuje tylko czyszczenie tego czujnika. Jeśli na wymienniku robi Ci się osad to na czujniku dokładnie tak samo będzie. Ja go czyszczę co 4 dni. tak jak wymiennik. Niestety niski nadmuch powoduje oklejanie kotła i lipa trzeba czyścić.

Opublikowano (edytowane)

Kocur, nadal nie wyjaśniłeś skąd wziąłeś 3s pracy czyszczenia z wcześniejszego postu...

Przepraszam ale tu się trochę nieprecyzyjnie wyraziłem. Dokładnie tak jest że ilość procent przeliczyłem na czas. Kurna sprawdzałem kiedyś czy jak czas pracy trwa 30 sekund to 1/3 to podawanie a 2/3 to postój i tak mi zostało. Ba nawet ostatnio liczę ilość tych stuknięć przy obrocie komory spalania  :blink:

Edytowane przez kocur34
Opublikowano

I tutaj masz problem który rozwiązuje tylko czyszczenie tego czujnika. Jeśli na wymienniku robi Ci się osad to na czujniku dokładnie tak samo będzie. Ja go czyszczę co 4 dni. tak jak wymiennik. Niestety niski nadmuch powoduje oklejanie kotła i lipa trzeba czyścić.

 

To się zgadza. Tak naprawdę jeszcze nie doczyściłem nagaru powęglowego z wymiennika. Aczkolwiek jest już o niebo czystszy. Poza tym w porównaniu z ekogroszkiem ten wymiennik w tej chwili nie łapie osadu prawie nic. Oczywiście czujnik czyszczę razem z wymiennikiem. Zobaczymy jak będzie z czasem kiedy zejdzie z wymiennika więcej wypalonej smoły powęglowej.

Opublikowano (edytowane)

Gdzie się ustawia ten parametr: czyszczenie 3 sek?

Musi kolega wejść w ustawienia serwisowe , potem ustawienia palnika , czyszczenie, cykl rotacyjnego czyszczenia i zmniejszyć do np. 30 sekund oryginalnie to jest chyba 120 sekund.

ps. intensywność czyszczenia to inny parametr trzeba ustawić na np. 12%

Edytowane przez Darek21
Opublikowano (edytowane)

Tak kol. Darek. Jak już pisałem, te parametry znam. Dopytywałem o inny, o którym wspominał kol. kocur. Jak się okazało, tego parametru o który pytałem, nie ma, a został on obliczony przez kol. kocura. Wyjaśnił to w poście #1993.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Palnikowi udalo sie dobić do zadanej i zaczyna leciec w dol. Malo kiedy dobija do temperatury zadanej. Nie wiem jak mam to poustawiac zeby bylo dobrze. Komora pomniejszona i dalo to tyle ze nie spada tak drastycznie temperatura w dol a i komin chlodniejszy. Serwisant ktory montowal palnik caly czas mowil ze dobije do zadanej i wpadnie w nadzor tylko u mnie od miesica ponad nie mialo to miejsca a tyle mam palnik.

4F2CD4B8-EBF9-4CFF-9DC9-9A5DF3070527.MOV

Edytowane przez alfiorz
Opublikowano

Na jakim poziomie ustawiona kaloryczność? Jak ustawiona H2 i H1?

Opublikowano

@alfiorz

Z Twoich postów zrozumiałem takie sprawy:

 

1. Bardzo wolno dochodzi do zadanej temperatury, potem szybko leci w dół.

2. Masz zwykłą instalacje z zabezpieczeniem powrotu przez zasobnik cwu i grzejniki.

3. Instalacja wychładza się szybko

4. Brak zaworu 3D lub 4D

5. Wszyscy mają te zawory.

6. Komora spalania zmniejszona szamotem.

7. Dużo czarnego na wymienniku.

 

- Nie masz ochrony powrotu i zimna woda zalewa Ci kocioł. Sprawdź temperaturę powrotu i temperaturę kotła. Im mniejsza różnica, tym lepiej.

- Mało wydajny wymiennik zmniejszyłeś jeszcze szamotem. To też nie pomoże.

- Wysyłasz w rury wodę o temperaturze kotła, na tym też są duże straty energii.

- Wydaje mi się, że tu pomoże hydraulik, bo z palnikiem jest OK.

- Warto kupić takie termometry na zasilanie i powrót. Ja kupiłem za 13 zeta. 1a99b78de1e6f770c9639638262deac7.jpg0b0efb87ee8680d185c0dca06e005330.jpgac14389387b3af5d08f61208476b339f.jpgeceb243937f6b41a8a2685cb1f4fcda0.jpg

 

www.kochowka.blogspot.com

Opublikowano

Kolego alfiorz palisz w trybie fl  to kocioł żeby wejść w nadzór musi przekroczyć o 5st temperaturę zadaną przy tych nastawach co masz moc minimalna i maksymalna fl to niemożliwe ,jeśli chcesz szybkiego dojścia do nadzoru zmień na standard moc maksymalną daj na 26 śr 14 minimalną 8 histereza h1 1st  h2 1st i kotła 1st  wiatrów na razie nie ruszaj wtedy palnik  będzie pracował z mocą  maksymalną do samego końca i z rozpędu wskoczy ci w nadzór ile czasu spędzi w nadzorze to sam zobaczysz .

Opublikowano

@alfiorz

Z Twoich postów zrozumiałem takie sprawy:

1. Bardzo wolno dochodzi do zadanej temperatury, potem szybko leci w dół.

2. Masz zwykłą instalacje z zabezpieczeniem powrotu przez zasobnik cwu i grzejniki.

3. Instalacja wychładza się szybko

4. Brak zaworu 3D lub 4D

5. Wszyscy mają te zawory.

6. Komora spalania zmniejszona szamotem.

7. Dużo czarnego na wymienniku.

- Nie masz ochrony powrotu i zimna woda zalewa Ci kocioł. Sprawdź temperaturę powrotu i temperaturę kotła. Im mniejsza różnica, tym lepiej.

- Mało wydajny wymiennik zmniejszyłeś jeszcze szamotem. To też nie pomoże.

- Wysyłasz w rury wodę o temperaturze kotła, na tym też są duże straty energii.

- Wydaje mi się, że tu pomoże hydraulik, bo z palnikiem jest OK.

- Warto kupić takie termometry na zasilanie i powrót. Ja kupiłem za 13 zeta. 1a99b78de1e6f770c9639638262deac7.jpg0b0efb87ee8680d185c0dca06e005330.jpgac14389387b3af5d08f61208476b339f.jpgeceb243937f6b41a8a2685cb1f4fcda0.jpg

www.kochowka.blogspot.com

Albo palić ciągle z mocą wystarczającą do utrzymania temperatury w domu

Opublikowano

I dlatego mu bierze 50-70 kg na dobę.

 

www.kochowka.blogspot.com

Opublikowano (edytowane)

Temperatura kotla 58 temperatura powrotu 45. Wydaje mi sie ze to dobrze wiec po co mi zawory 3,4 drozne? Wymiennika nie zmniejszylem szamotem tylko komore nad palnik zrobilem dodatkowy ciag i jest lepiej bo temperatura nie spada o tyle stopni

Edytowane przez alfiorz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.