Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy może mi ktoś wyjaśnić?

jaką przenikalność cieplną ma "pustka powietrzna" w ścianie?

chodzi mi o "kanał " ok 5cm miedzy ścianami zewnętrznymi.

kiedyś tak budowano...

14cm cegły- tynk-5cm pustki-tynk-20cm pustak-tynk

jaką przenikalność cieplna ma taka ściana?

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok ale ja nie mam styropianu... tylko "powietrze uwięzione w kanale szerokości 5cm."

to co mam kliknąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciętną - U= 0,403W/m2K R= 2,479m2K/W

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dlaczego ja tego w Google nie mogłem znaleźć?

daję +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w google tego nie ma.

Google to nie cała wiedza.

A z innej beczki wytłumacz mi jak tą ścianie tynkowali od strony pustki powietrznej?

Dostawiali tą "pustkę" ze ścianą z cegły?

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie wytłumaczę..

szczerze sam bylem ciekaw:)

Zapytałem kiedyś murarza (już nie żyje) jak on to tam tynkował?

On to nazwał "rapowaniem"

"co szlichtę zacieramy kanał zaprawą"

na grubość ok 1 cm.

podobnie jak przy murowaniu komina.

dodam że szlichta to warstwa murarska.

i co 100cm wiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciętną - U= 0,403W/m2K R= 2,479m2K/W

Nie chciałbym deptać, żadnych autorytetów ale słabo to widzę, żeby 5cm powietrza + cegła i pustak miały podobny opór cieplny co styro 10cm :S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A depcz sobie , depcz - może się czegoś przy okazji nauczysz :P

 

- pustka powietrzna ma przenikalność cieplną 0,025 a najlepsze styro 0,030-0,032W/mK czyli mniejszą niż najlepszy styropian.

 

Do obliczeń szczeliny przyjmuje się inaczej - Rp = ok 0,18m2K/W

 

Aby to policzyć dobrze to potrzeba więcej pytań np ile mostków stalowych /m2 , jaka wilgotność powietrza w szczelinie?, jaka cegła, jaki pustak? - np standardowy pustak ma szerokość 24cm a nie 20, cegła ma 12cm a nie 14cm

ja policzyłem dość optymistycznie, po uwzględnieniu tych wszystkich aspektów za pewnie będzie R =2,0-2,1 m2K/W i U =0,5W/m2K

 

Przykładowo na stronie http://www.styropian...&kod=kalkulator po wstawieniu pustki powietrznej 4cm - tylko taka jest do wyboru otrzymujemy U=0,446W/m2K

 

Dla styropianu 10cm wyniki są dużo lepsze! - praktycznie 2x bo U=0,2252W/m2K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

- pustka powietrzna ma przenikalność cieplną 0,025 a najlepsze styro 0,030-0,032W/mK czyli mniejszą niż najlepszy styropian.

 

 

 

Skoro tak to dlaczego po wpuszczeniu w tę pustkę pianki krylaminowej zrobiło sie u mnie cieplej w chałupie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólna zasadą pustki powietrznej jest aby nie była ona zbyt duża (odleglość pomiędzy ścianą wewnętrzną a zewnętrzną). Nie ma wtedy ruchu powietrza co przeciwdziała wymianie ciepła. W zbyt szerokiej pustce powietrze zaczyna krążyć powodując wymianę ciepła pomiędzy ściana wewnętrzną i zewnętrzną. wtedy działanie pustki jest bardzo ograniczone.

Najlepsze byłoby wytworzenie próżni pomiędzy ścianami, ale to niemożliwe przy normalnym budownictwie. No i na koniec -pustka powietrzna niewentylowana ma przy szerokości 4 cm -U= 0,18W/m2K. dane z literatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Przeciętną - U= 0,403W/m2K R= 2,479m2K/W"

To wychodzi na to, że domy budowane 40-50lat temu spełniają praktycznie wymogi U=0,3 stosowane obecnie w nowoczonym budownictwie :). Tak się składa, że mój dom ma pustkę 4cm :) a że dołożyłem 10cm styro to wychodzi na to, że moja chata nagle przeskoczyła w zakres domu "pasywnego" :).

Wklepując dane do tego kalkulatora wychodzi, że przenikalność jest na poziomie 0,8-1,1W/m2 i taka wartość prawdopodobnie obowizuję dla 95% przypadków z którymi się spotkamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to dlaczego po wpuszczeniu w tę pustkę pianki krylaminowej zrobiło sie u mnie cieplej w chałupie ?

 

Po pierwsze wilgoć która mocno osłabia właściwości izolacyjne, po drugie ruch powietrza w szczelinie.

 

Ja napisałem tak samo jak AdamGuitar dla szczeliny powietrznej przyjmuje się R=0,18 m2K/W, ale ruch powietrza, wilgotność tego powietrza , niejednorodność ściany, mostki cieplne powodują zwiększenie U ściany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Przeciętną - U= 0,403W/m2K R= 2,479m2K/W"

To wychodzi na to, że domy budowane 40-50lat temu spełniają praktycznie wymogi U=0,3 stosowane obecnie w nowoczonym budownictwie :). Tak się składa, że mój dom ma pustkę 4cm :) a że dołożyłem 10cm styro to wychodzi na to, że moja chata nagle przeskoczyła w zakres domu "pasywnego" :).

Wklepując dane do tego kalkulatora wychodzi, że przenikalność jest na poziomie 0,8-1,1W/m2 i taka wartość prawdopodobnie obowizuję dla 95% przypadków z którymi się spotkamy.

 

No widzisz , nawet nie wiesz co masz. ;)

Teraz jeszcze trzeba nowocześniejsze ogrzewanie np PC i będziesz "Ekologiczny"

 

pozdr.

 

PS

Raz bawiłem sie kilkoma kalkulatorami i dla nietypowych materiałow rozrzut był rzędu 10-20%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Przeciętną - U= 0,403W/m2K R= 2,479m2K/W"

To wychodzi na to, że domy budowane 40-50lat temu spełniają praktycznie wymogi U=0,3 stosowane obecnie w nowoczonym budownictwie :). Tak się składa, że mój dom ma pustkę 4cm :) a że dołożyłem 10cm styro to wychodzi na to, że moja chata nagle przeskoczyła w zakres domu "pasywnego" :).

Z tym pasywnym to jeszcze bardzo daleka droga, niemożliwa do wykonania.

Drzwi i okna można wymienić.

Zwróć uwagę jak masz wykonane balkony, schody zewnętrzne i wewnętrzne.

Zobacz też czy jest ciągłość izolacji - górny i dolny strop, które wyciągają wszystko co się da i nijak tego nie zmienisz nawet na coś dalekiego od pasywnego.

 

P:ozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego co napisałem dodać należy narożniki już nie mają pustki, Jakość wykonania ścian, mikropęknięcia,wiązanie muru wewnętrznego z zewnętrznym tzw. przewiązki powodują ,że ten współczynnik jest większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak te przeczytałem te Wasze posty.

A dodam że posty nie byle kogo :)

To jako prosty laik w tym temacie.

Doszedłem do wniosku że po coś nasi "ojcowie" wymyślili tą "przegrodę"

I może nie jest idealna. ale "coś" tam daje ;)

Tylko dziwi mnie że tyle jest domów z takim systemem.

A większość producentów "dociepleń" o tm zapomina :(

i nawet nie ma takiej opcji w kalkulatorze...

A nie każdy nowy dom buduje przecież :mellow:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest wykonać przegrodę z pustką powietrzną, która będzie zachowywać parametry przez lata.

Po pierwsze wymaga to dokładności i zabezpieczenia przed rozszczelnieniem oraz wpływem wilgoci - u ciebie częściowym uszczelnieniem i zabezpieczeniem muru od wilgoci jest ten tynk wewnątrz szczeliny - trudny i pracochłonny do wykonania.

A taki sposób budowanie świadczy o tym że dawniej też myślano energooszczędnie.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A większość producentów "dociepleń" o tm zapomina :(

i nawet nie ma takiej opcji w kalkulatorze...

Ale marudzisz :) dostałeś link, który zakłada obliczenie współczynnika dla ściany dwu i trój warstwowej (po kliknięciu na odpowiednią ikonkę). Tam możesz nawet wybrać sobie czy szczelina jest wentylowana czy nie a z uwagi, że nie masz styropianu to zakładasz jego grubość = 0.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze trzeba nowocześniejsze ogrzewanie np PC i będziesz "Ekologiczny"

Kto wie :) może kiedyś i pod moją strzechą wyląduje PC. Mam 2 studnie zbudowane z kręgów (głębokość 5-6 druga 3-4m), które nie są używane do tego staw więc można by z tego systemu co nieco wyciągnąć. Narazie jednak będe "truł" :).

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe :wacko:

No może i marudzę .. i może nie wiem czy pustak ma 24 czy 20 cm. a cegła 12 a nie 14cm

Ale przynajmniej dowiedziałem się trochę na ten temat...

A i pewnie nie tylko ja :D

Bo takie budynki ma dosyć spora liczba mieszkańców Polski :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

To jako prosty laik w tym temacie.

Doszedłem do wniosku że po coś nasi "ojcowie" wymyślili tą "przegrodę"

I może nie jest idealna. ale "coś" tam daje ;)

Tylko dziwi mnie że tyle jest domów z takim systemem.

A większość producentów "dociepleń" o tm zapomina :(

(....)

 

Po co? Większośc ludzi myśli, że to izolacja cieplna. Otóz sprawa jest troche bardziej skomplikowana, a jednocześnie prosta.

Taka pustka dawniej była najczęściej wentylowana- mam taką w poniemieckim domu z grubymi murami, na dole są kwadratowe

okienka do pustki, 20x 20cm a gdzieś w okolicach strychu szczeliny wylotowe. Jak się tu wprowadziłem, zastanawiałem się , po co te tajemnicze

otwory. Wniosek jest oczywisty- wentylowanie takiego muru pozwala na utrzymanie go w stanie suchym, czyli korzystnym dla izolowania

cieplnego, przy okazji też dla przedłużenia mu żywota, bo jak wiadomo, wilgotny mur, itd... Dom ma prawie 150 lat i wygląda, że jeszcze

dlugo pociągnie.

Co do "izolacyjności" powietrza (pustki), mam mieszane uczucia. Jak wiadomo, termos, który utraci próżnię, przestaje pełnić swoją rolę.

Powietrze nie stanowi też żadnej przeszkody dla ucieczki ciepła drogą promieniowania, a tak głównie odbywa sie utrata ciepła z domu-

niektóre źródła podają, że dom traci ciepło ok. 95% właśnie tym sposobem, najbardziej poprzez dach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

domy z pustka powietrzną o ile nie mają przelanych stropów na zewnątrz tworząc mostek śa leprze od domów izolowanych styropianem ,i dużo lepsze wyni uzyakamy może nie w oporach cieplnych a w efektywnym użytkowaniu ,zakłądamy teraz że jest temp jak dziś 8st i ostre słoneczko ,i co się dzieje elewacja jest ciepła co powoduje że mamy potężna akumulacje ciepła ściany zewnętrznej która do rana będzie oddawała ciepło ,przy styropianie mamy stałe R i U i o żadnej akumulacji nie można mówić ,ja mam dom z pustką i biorąc dane z opału u mniei przeliczając na metr kwadratowy oraz tych nowych domków murowanych na cegłę i styropian to spalanie mam takie same przeliczając na metr wiec w praktyce tak pustka powietrza nie jest taka zła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumulacja jest przy słoneczku dużo większa.

Takie domy określa się znanym powiedzeniem:

"Co prawda zimą mam zimno ale za to w lecie ciepło!"

 

Pozdrawiam i ciepłych kożuchów życzę.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe jakos ja w kożuchu nie chodzę a raczej w bieliźnie przez cały rok ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Łukasz87
      Witam
      Potrzebuję porady odnośnie izolacji starego komina przez który przeszła mokra smoła. Komin pomurowany został z białej cegły. W zimę zaczęło śmierdzieć na poddaszu i na regipsach zaczęły wychodzić brązowe plamy. Po zdjęciu regipsów okazało się że cały komin jest brązowy, przesiąknięty smołą. Zdecydowałem się postawić w szczycie domu nowy komin systemowy.
      Potrzebuję porady jak zaizolować ten stary komin by nie było czuć smoły, zapach okropny szczególnie w upalne dni. Pokój na poddaszu i parterze gdzie przebiega komin pozamykane od wiosny, regipsy zdjęte by komin mógł wyschnąć. Zauważyłem że w kotłowni komin jest otynkowany klejem do płytek i tam smoła nie wyszła więc myślałem żeby komin otynkować klejem do płytek i po wyschnięciu dać folie w płynie i na to przykleić regipsy. Czy dać może jeszcze jakaś izolacje i wełny lub styropianu?
      A na górę komina dać nasadę kominowa wspomagająca ciąg a w kotłownie wstawić kratkę by wysuszało komin od środka.
       
       
    • Przez majmaj
      Witam.
      Posiadam do sprzedania takie produkty:
       
      http://www.delfingen.de/en/products/shrinkable-tubes/langoshrink-e/
       
      Rurki termokurczliwe najwięcej jest rozmiaru 1" 25,4-12,7 ale znajdę zarówno mniejsze jak i większe. Rolki po 50m. 
       
      http://iprotex.de/GR/innoshrink.aspx - koszulki na kable rolki po 50m.
       
      Do tego też mam oploty, koszulki, osłony termiczne...
       
      Może ktoś jest zainteresowany? Obecnie prowadzę przeprowadzkę i muszę się tego pozbyć - co do ceny na pewno się dogadamy. 
      Pozdrawiam.





    • Przez katze750
      Witam wszystkich!  :)
       
      Mam ogromny dylemat, jak w tytule, proszę o porady fachowców.
      Dom piętrowy budowany w latach 50...ściany: pustak - szczelinka kilka cm - cegła, całość ocieplona styropianem 5cm.
      Piętro (dobudowane) niezamieszkałe jeszcze, tylko ściany działowe, brak sufitu, ściany zew. suporex + styropian 10cm, na dole jak i górze okna nowe PCV, dach z blacho-dachówki nieocieplony.
      Na dole ogrzewanie: układ otwarty, stare grzejniki stalowe żeberkowe + grube rury + kocioł dolniak sas nwt + zawór 4d + pompa.
      Góra jest niezamieszkała na chwile obecną, nie wiem kiedy będzie kończona, strop (między dołem, a piętrem, czyli stojąc na piętrzę na widzę od razu dach.) nie jest w żaden sposób ocieplony, jest to strop ackermana.
      Wszystkie grzejniki grzeją poprawnie, tzn. są gorące na dole i górze, choć posiadają pewnie z kilkadziesiąt warstw farby :)
       
      W mroźne dni, mimo temp na kotle 60, a zawór 4d ustawiony na 55 zasilanie - w domu jest zimno.
      Jestem laikiem w kwestii budownictwa, fachowcy którzy zakładali piec polecali wymienić 30 letnie grzejniki na nowe aluminiowe.
      Ale spędzając kilka h przy komputerze, doczytałem, że moja stara instalacja c.o. wcale nie jest taka zła, jeśli dobrze grzeje, a problem może tkwić w nieocieplonym stropie...
       
      1. Czy bawić się w wymianę grzejników czy zająć się "tymczasowym" ociepleniem stropu, by było cieplej w domu i by spalać mniej opału ?
      2. Jeśli ocieplenie stropu, to jak to zrobić najprościej? Czy położenie bezpośrednio na strop folii paroizolacyjnej i na to wełny poprawi znacząco sytuację? 
      3. Czy samą wełnę trzeba jeszcze czymś przykrywać?
       
      Jeśli był podobny wątek proszę o przeniesienie, ale przeglądając forum nic podobnego nie znalazłem. Proszę o pomoc, bo jestem w rozterce, każdy fachowiec mówi co innego, a ja już miałem zamawiać kilka grzejników...
       
      pozdrawiam Kacper
    • Przez piastun
      Witam,
      Panowie tymczasowo ociepliłem bufor wełną kanuff tzw eko-rolką ale nie do końca ten typ wełny nadaje się do pionowych powierzchni.
      Chciałbym poprawić to ocieplenie i zastanawiam się nad tą wełną:
      http://www.rockwool.pl/produkty/megarock-plus/
      zastanawia mnie tylko czy ten rodzaj wełny jest wystarczająco twardy, żeby umieścić pionowo jedną wartstwę na drugiej.
      Ma ktoś doświadczenie z tą wełną?
       
      pozdrawiam
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.