Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw doszedłem do wniosku że jednak kupię 24 KW ale w związku z tym że Ceramik 25 KW jest za drogi postawiłem na Krzaczka. Jutro zamawiam. Jeżeli chodzi o szamot to jak będzie mi się chciało to zrobię samoróbkę wsuwając szamoty w umieszczony wewnątrz pieca ceownik lub kątownik. Jak zamontuję piec to powiem jak pali. A tak przy okazji czy może mi ktoś napisać jakiej grubości są szamoty w ceramiku i w jakich odstępach od siebie i tylnej ścianki ?

Opublikowano

Ceramik dużo droższy od Krzaczka ?

Pamiętaj ,że kocioł kupujesz na lata, może warto dołożyć.... niż potem się martwić .

W coś co ma nam służyć latami warto zainwestować.

Ktoś kiedyś powiedział, że " ludzi niezamożnych nie stać na taniochę ".

Trochę w tym prawdy jest.

Wybór należy do Ciebie...a nie jest łatwy.

Temat pozostawiam do przemyślenia.

 

Pozdro

Opublikowano

witam,jakby z tym szamotem było tak prosto to w każdym kotle by był,co do mocy też miałem ten dylemat i wziąłem 25 kw, obawiam się również,że kolega został zmanipulowany przez handlarza i stąd ta decyzja na Krzaczka

Opublikowano
witam,jakby z tym szamotem było tak prosto to w każdym kotle by był,co do mocy też miałem ten dylemat i wziąłem 25 kw, obawiam się również,że kolega został zmanipulowany przez handlarza i stąd ta decyzja na Krzaczka

 

 

OK a-w ale czytając posty to o ile dobrze pamiętam sam majstrowałeś z szamotami przy zmniejszeniu paleniska, więc i ja spróbuję poeksperymentować, przecież to nic nie kosztuje a zobaczę chociaż jakie uzyskam efekty. Więc jeżeli miałbyś chwilę czasu to sprawdź i napisz mi wymiary i odległości szamotów w twoim piecyku.

Opublikowano

Witam

Zdecydowanie sds. A jeśli już masz ochotę na eksperymenty to buduj od zera. Kotły fabryczne mają znikomą podatność na przeróbki które mogą przyczynić się do oszczędności. Dlatego też szukam kupca na swoją szafę i spawam coś nowego. Co wyjdzie: zobaczymy. Kiedyś kolega Heso w jednym z postów wytknął większość wad kotłów które są na rynku. Po wielu przemyśleniach i doświadczeniach przy instalacjach CO zdecydowanie popieram tą formę myślenia. I nie chodzi tu o to aby każdy sam "składał" kocioł, lecz o zrozumienie że to co jest w sprzedaży to cudo techniki ( bez techniki). Długo dochodziłem do tych przemyśleń ale niestety tak już jest że struktury monopolu kotlarskiego są takie a nie inne.

Opublikowano

witam,właśnie kolega odpowiedział,ciężko poprawić fabrykę,kombinowałem i właściwie poza prostacką klapką od górnego spalania nic więcej nie poprawiłem (w planie mam usunięcie jeszcze szybra oraz możliwość demontażu klapki skracającej kanały spalinowe co istotnie poprawi dostęp do czyszczenia ostatniego kanału i nie będzie kaleczyć rąk) :angry:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od kilku dni mam odpalonego Krzaczka SKDR 24 KW. Udało mi się wynegocjować cenę z 4000 zł na 3600 zł i jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony. Nie zamontowałem jeszcze zaworu 4 d ale w najbliższym czasie zabiorę się i za to. Spalanie chyba niezłe. Jak dochodzi do -5 C to piec brał ok. 23 kg na 12 godzin. Teraz jest +4 C i pali mi od 15 godzin. W zasobniku mam jeszcze paliwa na około 2-3 godziny. Mam jednak pytanie odnośnie szybra.

 

Czy szyber ma być otwarty w całości czy też go trochę przymykać no i jeżeli tak, to ile.

 

Drugie pytanie dotyczy zaworu 4d. Wiem że wpływa on na zmniejszenie korozji pieca ale czy wpływa on także na zmniejszenie zużycia paliwa. Jakoś nie do końca jestem o tym przekonany.

 

Trzecie pytanie dotyczy okresu letniego. Skoro palenie niskotemperaturowe wpływa na korozję to jak to jest z latem gdzie woda w piecu stoi dobre pół roku i ma temp. około 15-20 C. Przecież i wówczas musi dochodzić do korodowania pieca.

Opublikowano

Oh, oh, oh!

 

co ja tu czytam? Niech policzę czy mówisz prawdę?

 

co 3,5 dni palisz 50kg węgla, tak piszesz.

 

50kg : 3,5 dni = 14,29 kg na dzien

 

14,29 kg : 24 godz. = 0,6 kg na godz.

 

0,6 kg x 26 MJ = 15,6 MJ = 4,33 KWh

 

To twoj dom lub garasz potrzebuje 4,33 KWh na godz.!!! Ha Ha Ha, ciekawe co ogrzewasz ale na pewno nic wielkiego jak 100m2 w najgorszych mrozach!

 

Ludzie, ludzie!

 

Jak mój sąsiad, temu tez starcza 2 race drzewa, tym on opala nawet 200m2 dom, a w domu jest 24 stopni.

 

takie bzdury ze hey!!!

 

 

To jest piec ktory polecam!

 

http://www.per-eko.pl/?-b-kotly-c.o.-ksx-b-,45

 

Jest dobrze wykonany, łatwo do czyszczenia, duza sprawnosc, dluga palność i nie drogi!

 

pozdrawiam piotr

Opublikowano

Mistrzu, jeżeli nie potrafisz liczyć to już chyba twój problem. Nie wiem w jaki sposób naliczyłeś 3,5 dnia i 50 kg. Piszę chyba wyraźnie że spalił mi przy -5 C 23 kg na 12 godzin a przy + 4 C wystarcza na jakieś 16-17 godzin. W pierwszym przypadku wychodzi na trzy i pół dnia 161 kg przy tem. wyjścia 63C a w drugim przy temp. wyjścia 57 C - to już sobie sam wylicz.

Opublikowano

A ja poproszę więcej merytoryki a mniej uszczypliwości :)

 

Co do wyniku a-w - pamiętajmy, że to z 13 listopada. Wtedy było dość ciepło - z tego co pamiętam właśnie wtedy mój "podajnikowiec" (który się nie psuje już od 3 lat :) ) na 200 nieocieplonych metrów + bojler cwu 200 litrów zużywał jakieś 27-30 kg ekogroszku. Przeliczając więc na 100 metrowy dom wynik się zgadza mniej więcej (przynajmniej jeżeli chodzi o zużytą energię). Może wątpliwość budzi fakt, że a-w użytkuje piec zasypowy a w nim taki wynik (3 dni) to już pełen "szacun". Mogę się mylić, ale nie uważam, że to niemożliwe.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam. Ten piec który polecasz to jest górnospalający. Czy rzeczywiście jest taki dobry jak opisujesz? Jeśli możesz to napisz o nim trochę więcej. Pozdrawiam

 

podejrzewam że podstawą dobrego wrażenia kotła polecanego przez kol.bhpl jest duza komora zasypowa przy wzglednie małej mocy:

KSX13 ma jej 35litrów dla 13KW

 

ale jest jeszcze lepszy piec Ogniwo który przy 10KW ma 32 litry

http://www.ogniwobiecz.com.pl/parametry-1.html

 

więc przy zasypaniu jej i rozpaleniu od góry musi sie miec stałopalność nie do osiagniecia dla podobnego pieca do którego wejdzie 20litrów

Opublikowano

witam,

 

polecam go ponieważ jak pisałem jest dobrze wykonany, ma duza komorę zasypu, Jest doszyć latwy dostep do czyszczenia,

potrzebuje malo miejsca w kotłowni, a co ciekawe ma dopływ powietrza z boku, dmucha czesicowo w polomien a to daje

doskonałe spalanie no i ma jeszcze dobra stałopalnośc, a cena nie jest z nieba, mozna w nim wszystko spalac np. mial albo

drzewo, sprawność jest tez dobra no i tyle.

 

pozdrawiam piotr

Opublikowano

Panowie a jak jest z tym zaworem 4 D. Czy i w jaki dokładnie sposób wpływa on na zmniejszenie zużycia paliwa. Jak już wcześniej mówiłem będę go montował i tutaj mam dylemat. Z pieca mam rury 28 a potem przechodzą mi na 22. Czy zawór musi być montowany na 28 czy też mogę mieć go wielkości 22. Czy wielkość średnicy zaworu ma duży wpływ na jego działanie. A może powinienem jeszcze zwiększyć przekrój rur z pieca i do pieca.

Czy mogę mieć pompę zainstalowaną na powrocie.

Mam niską piwnicę i b.ciężko będzie mi wykombinować położenie pompy na zasilaniu za zaworem.

Opublikowano

o rozmiar rur się nie martw! Nic nie musisz powiększać! Z zaworem 4d możesz po prostu lepiej regulować twój układ, dla tego jest bardziej oszczędne.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam Do postu powyżej bzdura. Jeśli kociołKotły c.o. pleszew kociołKotły z podajnikiem na eko-groszek. Kotły całodobowe, uniwersalne.aukcjewp.wp.pl  o którym pisze nikodem nie ma w układzie bufora zawór 4d podłączony na sztywno będzie nieużyteczny ( kocioł ma zbyt dużą bezwładność). Jeśli będzie siłownik do zaworu to z kolei będzie pracował nieustannie nad ustawami zaworu. Moim zdaniem układ z 4d minimum 1" zakładając kocioł do 15 kW powyżej minimum 5/4' Tak to się robi aby zdawało egzamin ( podmieszanie pomiędzy układem krótkim a układem CO) a tym samym przynosiło znikome oszczędności - nie po to zakłada się zawór 4d. Pozdrawiam Tomasz.

Opublikowano

witam,jak sobie przypomnę to od rur i kształtek fi28 mocno bije po kieszeni i stąd pewnie te dylematy ( u siebie mam 28 w całym małym obiegu i jeszcze ze 2m za pompą, oczywiście wszystko gra) :)

Opublikowano

Z waszych wypowiedzi wynika że zawór 4d to podstawa dla długiego życia kociołka. Nie zależnie od tego czy na dworze -20 czy +10, zawsze trzeba pracować na wysokich obrotach tj. o ile dobrze się orientuję 70 C na wyjściu. W związku z tym, nie ma chyba mowy o myśleniu o oszczędnościach na paliwie niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz. No chyba że jednak zawór pomaga w ograniczeniu spalania paliwa ale w tym względzie do tej pory nikt się nie wypowiedział. Proszę o wasze spostrzeżenia ( nie teoretyczne ) jakie sami odczuliście na własnej skórze ( kieszeni ).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.