Rayman Opublikowano 10 Października 2012 #1 Opublikowano 10 Października 2012 Witam, W zeszłym tygodniu zakupiłem sobie piec na ekogroszek Heitz Eko 3 z podajnikiem ślimakowym z komputerem ecomax 800 firmy plum. Jako że jestem początkującym w tych sprawach nie wiem jak go ustawić, żeby wszystko grało. Już próbowałem różnych kombinacji alpejskich z tym że piecem. Problem tkwi w tym, że mam ciężko osiągnąć temperaturę zadaną(60 st). Utrzymuje się ona w granicach 50 stopni. Nie wiem jaki ustawić czas pracy podajnika, oraz przerwy między podawaniam. Póki co mam ustawione przerwa: 60 s, i podawanie 6s. Stwierdziłem, że to za dużo, bo znalazlem w popiole ślady ekogroszku nieprzepalonego. Wiem, że palenisko powinno być na lekkiej górce, i tak mam, ale nie wiem dlaczego, ale tak jakby prawa strona retorty paliła się słabiej. Do tego popół się strasznie żużluje. Paliwo raczej jest dobrej jakości, bo mój sąsiad nie narzeka. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji, ponieważ ta sytuacja mnie już trochę denerwuje. Dodam jeszcze, że nadmuch mam ustawiony na 35%. Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Balzak Opublikowano 10 Października 2012 #2 Opublikowano 10 Października 2012 Napisz jaki opał?? Nie porównuj z sąsiadem bo on może mieć inny kociołek i juz wszystko bedzie inaczej.
Rayman Opublikowano 10 Października 2012 Autor #3 Opublikowano 10 Października 2012 Ekogroszek, ale nie mam pojęcia o jakiej kaloryczności/ jakości on jest. No ma na pewno inny kocioł.
mirekm71 Opublikowano 11 Października 2012 #4 Opublikowano 11 Października 2012 Podaj wszystkie parametry jakie ustawiles na sterowniku a kilkunasto sekundowy filmik na yt z pracy palnika pomogly wyciagnac wnioski odnosnie napowietrzania.
Rayman Opublikowano 11 Października 2012 Autor #5 Opublikowano 11 Października 2012 No to tak: Temperatura pieca zadana: 60st Temperatura wody w bojlerze: 45st Temperatura na mieszaczu: 40st Nie mam ustawionego priorytetu na bojler. Czas podawania 6s Czas przerwy między podawaniem 72s( tutaj cały czas z tym kombinuję) Czas nadzoru: 15 min Moc nadmuchu 35% Umieszczam filmy pracy palnika:
mirekm71 Opublikowano 11 Października 2012 #6 Opublikowano 11 Października 2012 Jesli ten popiol na bokach jest obrzezem palnika to zar siedzi za nisko. Musisz zmiejszyc czas podawania aby uzyskac kopczyk. Nie wykluczone tez, ze po uzyskaniu kopczyka bedziesz musial podniesc nadmuch, zeby powietrze przebilo sie przez wysokie zloze. Telefon chyba troche rozjasnia wiec jesli Twoj plomien ma ciemno zolty kolor to powietrza tez masz za malo. Dzieki temu pewnie nie masz spiekow. Reasumujac malo wegla-mala moc nie mozesz uzyskac temp roboczej. Ustaw przerwe w podawaniu na 50s i obserwuj. Jesli utworzy sie kopczyk a plomien bedzie ciemno pomaranczowy podniesiesz nadmuch do jasno pomaranczowej barwy. Plomien powinien siegac deflektora, moze go omiatac ale nie powinien byc postrzepiony i nerwowo huczec. Moj sterownik ma podawanie reczne opalu. Jesli mozesz to podaj ze trzy razy po 10s, zeby podniosl sie kopczyk i zobacz czy temp zacznie rosnac.
Rayman Opublikowano 11 Października 2012 Autor #7 Opublikowano 11 Października 2012 U mnie to jest tak, że jak podam krótszą przerwę, to wtedy groszek spada w dół nie spalony( razem z popiołem, więc dlatego ustawiłem dłuższy czas). Posłucham Twoich rad i zobaczę co dalej będzie się działo.
dudus1234 Opublikowano 11 Października 2012 #8 Opublikowano 11 Października 2012 Oglądając Twój film to w tym piecyku tylko się lekko pali . Dmuchnij porządnie na węgiel . Zwiększ moc dmuchawy z 35 na ok. 60 % i obserwuj czy temperatura bedzie szybciej rosnąć.
mirekm71 Opublikowano 11 Października 2012 #9 Opublikowano 11 Października 2012 Odrobina niedopalonego wegla jest korzystniejsza niz jego brak. Kociol mieli w nieskonczonosc a z tego plomyczka to wiecej w komin pojdzie niz ogrzeje cokolwiek. Ma byc kopczyk no i powietrza pewnie tez trzeba bedzie wtedy dodac tylko nie chce, zebys krecil wszystkimi parametrami jednoczesnie.
TIMON120777 Opublikowano 12 Października 2012 #10 Opublikowano 12 Października 2012 Może i ja wtrące ze dwa słowa skoro niedopala prz tak dużej przerwie podawania sugeruję korektę nadmuchu. przy takiej aurze jak obecnie nie ma potrzeby podnoszenia mocy kotła- wystarczy korekta dawki powietrza. spróbuj najpierw przesłoną na wentylatorze- uchyl dość mocno aby poszło więcej powietrza bez zmiany ciśnienia. jeśli to nie pomoże wtedy zwiększ moc nadmuchu. wrzuć fotkę tego co masz w popielniku bo z filmu wbnioskuję ze masz spieki koksowe a nie żużlowe
mirekm71 Opublikowano 12 Października 2012 #11 Opublikowano 12 Października 2012 Sugerowalbym, zebys osiagnal taki kopczyk. Jesli bedzie sie palilo wyzej to nie bedzie sie spiekac a powietrze bedzie lepiej przechodzilo przez zloze. Trzeba probowac ale nie moze sie palic wewnatrz palnika. Moj plomien jest jasniejszy niz wyszedl na zdjeciu.
Rayman Opublikowano 12 Października 2012 Autor #12 Opublikowano 12 Października 2012 Posłuchałem waszych rad i zastosowałem to. Teraz o wiele lepiej się pali, piec dochodzi do temperatury zadanej. Co do tych spieków to jestem na etapie obserwacji, jutro wrzucę fotki jak to wszystko teraz wygląda. Dziękuje za wasze rady, są one bardzo pomocne dla poczatkującego "palacza" takiego jak ja :)
teodor2424 Opublikowano 16 Października 2012 #13 Opublikowano 16 Października 2012 Nie wiem czy mogę się podłączyć pod temat czy utworzyć nowy. Mam ten sam piec Heitz Eco 3 35kW z palnikiem Brucer. Mam tez problemy z ustawami tego pieca. W tej chwili ustawiając zadaną 55st dochodzi po wygaszeniu sterownika do 65-67st, po czym długo jest na nadzorze. Zapadający się kopczyk oraz spiek to mój problem, oraz to że nie pali mi równo na całym palniku tak samo jak u kolegi bardziej dmucha i spala się od strony wentylatora, uszczelniałem już sam palnik bo był niedopasowany do wieńca (błąd odlewniczy) jest lepiej niż przedtem ale i tak niezadowalająco. Chciałbym rozwinąć temat jednak nie wiem czy tutaj czy w innym temacie mógłby mi ktoś pomóc.
TIMON120777 Opublikowano 16 Października 2012 #14 Opublikowano 16 Października 2012 brucer tak ma że nie pali równo po całości zwłaszcza na małych mocach. spróbuj zakleić wszystkie okrągłe otwory na górze oraz pierwsze dwa na dłuższych bokach- te pionowe nacięcia. wtedy strefa żaru powinna się przesunąć dalej od strony podajnika w przeciwną stronę. jeśli kopiec się zapada w podtrzymaniu to skróć przerwy podtrzymania czy jak to się nazywa w Twoim sterowniku. spraw aby w czasie gdy "odpoczywa" podawał opał częściej, niekoniecznie przy tym dmuchając wentylatorem. dodatkowo jeśli ta mocno przeciąga to masz zbyt dużą moc ustawioną- sugeruję wydłużyć przerwy mieży podaniami i zmniejszyć nadmuch
teodor2424 Opublikowano 16 Października 2012 #15 Opublikowano 16 Października 2012 Dzięki za rady, właśnie wydłużyłem czas między podaniami i zmniejszyłem podmuch, ustawię też w nadzorze częściej ab podawał bez jakiegoś wcześniejszego i wydłużonego podmuchu, tak jak radzisz :). Widzisz u mnie z tym odbiorem ciepła jest różnie, teraz przy temp na zewnątrz 9st w domu mam 23 i za cholerkę nie chce mi spaść nawet kiedy grzejniki są zimne bo pompka nie pracuje, ale to pewnie kwestia tego że grzeję podłogówkę korytarz kuchnię i łazienkę a ta ma nastawione 38st i prawdopodobnie dogrzewa całość przy takich zewnętrznych temperaturach. Piec mam od środy więc jeszcze go nie opanowałem, z tym że chcę najpierw uzyskać prawidłowe spalanie i popiół a potem kombinować z nastawami pomp i innymi. Mam poprostu za słaby odbiór ciepła na ten piec, chyba zresztą przewymiarowany. PS. mówisz że zaślepienie tych otworków górnych i wcięć pierwszych pomoże?? Mam to zrobić uszczelniaczem wysokotemperaturowym? Miałem już taką wizję co by z drugiej strony tam gdzie się nie dopala naciąć większe szczeliny i rozwiercić otwory :)
TIMON120777 Opublikowano 16 Października 2012 #16 Opublikowano 16 Października 2012 coś zawsze pomoże - ja się bawię z brucerem już kolejną zimę- teraz zmniejszyłem mu palenisko o prawie 40% jak chcesz to poczytaj sobie: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?186332-Kocioł-Termo-eco-19KW-Stąporków-Palnik-brucer-sterownik-dwustanowy generalnie brucer jest wielki - za wielki do większości kotłów. teraz jest wybór bo są 2 modele ekoenergii które powstały w odpowiedzi na brucera i do małych kotłów montują mniejszy palnik. dla tych co mają takiego smoka jak ja pozostaje cierpliwość i wypracowanie kompromisu. Albo zabawa tak jak mnie. mozesz tam też pisać jeśli chcesz
TIMON120777 Opublikowano 16 Października 2012 #17 Opublikowano 16 Października 2012 aha nie rób dodatkowych szczelin i otworów, raczej zaklejaj te które już są. w tym palniku otworów jest za dużo już na dzień dobry a i rozprowadzenie powietrza też nie jest najszczęśliwsze bo dmucha zawsze więcej od strony zasobnika niestety
teodor2424 Opublikowano 17 Października 2012 #18 Opublikowano 17 Października 2012 Czyli następne próby będą u mnie polegały na zalepieniu tych górnych otworków od strony dmuchawki i tych pierwszych rowków na dłuższych boczkach :) Tylko czy przy tym muszę wygaszać palenisko i rozbierać palnik, czy zrobić to na bieżąco? Kurcze a wystarczył by mi piecyk 24kW z brucerem bo jak teraz patrzę to faktycznie duża patelnia.
TIMON120777 Opublikowano 17 Października 2012 #19 Opublikowano 17 Października 2012 Jakbyś kupił 24KW to też by pewnie dużego brucera wstawili więc żadna różnica. górne otwory najlepiej zaślep na całym obwodzie. niestety musisz wygasić kocioł. na gorącym palniku silikon natychmiast stwardnieje i cała robota na marne. Ja swój palnik wyjmowałem i uszczelniałem od spodu a nie od góry.
teodor2424 Opublikowano 17 Października 2012 #20 Opublikowano 17 Października 2012 I jak masz zaślepione wszystkie otwory na obwodzie?? Jak zdaje to egzamin, pali się na całym palenisku?? Gdzieś na forum widziałem że niby ktoś dorabiał nowy palnik do Brucera tylko że mniejszy i wychodził z tego taki kwadracik, cały nowy odlew, wiesz coś może o tym?? A z drugiej strony co to za produkt skoro trzeba poprawiać fabrykę?? PS. ile musi schnąc ten sylikon żeby później nie odpadł?? Ja mam Soudala : http://www.soudal.pl/index.php/limit_4/uszczelniacze/inne-uszczelniacze/uszczelniacz-do-piecow.html Po jakim czasie zrobiłeś ogień??
TIMON120777 Opublikowano 17 Października 2012 #21 Opublikowano 17 Października 2012 ten wątek co link dałem jest mój- tam widać ostatnią moją przeróbkę palnika-wszystkie otwory okrągłe zeklejone, wszystkie otwory pionowe na krótszym boku zaślepione. przeróbki są efektem zbyt dużej mocy palnika w stosunku do potrzeb. Jest to dobry palnik ale o dużej mocy i sprawuje się ładnie w kotłach o mocy powyżej 25KW. W mniejszych się marnuje, niedopala, kopci, pali z jednej strony. dlatego na jego podstawie powstała ekoenergia w 2 wersjach do dużych i malych kotłów i tam już problemów takich nie ma. odlewy robił kolega minertu i sprzedaje je w swoim sklepie internetowym. ja na podstawie tego odlewu zrobiłem swoją przeróbkę- zmniejszyłem wielkość paleniska ale w inny sposób. działa i pali się przyzwoicie więc po sezonie zmiany będa bardziej trwałe- obecnie całość w pełni rozbieralna w razie niewypału. co do silikonu to jak go będziesz nakładał na gorący palnik to będzie natychmiast twardniał. na zimnym wystarczy godzina i możesz rozpalać. też używam tego silikonu o którym piszesz.
teodor2424 Opublikowano 18 Października 2012 #22 Opublikowano 18 Października 2012 Przeczytałem na raz twój wątek o brucerze. I mam teraz pytanko: Jakie dokładnie masz zaklejone te otwory. Czy te pionowe nacięcia na krótszym boku masz wszystkie zasłonięte? Mi się wydaje że powinno tam być właśnie więcej powietrza bo z tego końca się nie dopala. A co daje zasłonięcie wszystkich otworków na górze korony? Kombinować ze zmniejszaniem paleniska na razie nie chcę chociaż, mam migomacik i umiem się nim posługiwać, jednak nie chcę ingerować w tygodniowy piecyk :) a zasłonięcie kilku otworów nic nie popsuje :) Co mnie wkurza to to że mam dużo popiołu- spieków, dmuchawa chodzi na 26% odsłonięta na 1,5cm i na dodatek kopczyk mi się zapada i podbija temp CO o 10st na nadzorze od zadanej. W tej chwili mam ustawione 7/36, podawanie w nadzorze co 24min. przez 10s, piec dochodzi do zadanej w ok 20min a w nadzorze potrafi być 2 godziny, z tym efektem że kopiec schodzi poniżej palnika o 2-4cm :(
TIMON120777 Opublikowano 18 Października 2012 #23 Opublikowano 18 Października 2012 rozprowadzenie powietrza odbywa się w tym palniku inaczej niż w zwykłej fajce- do krótszego boku po przeciwnej stronie od zasobnika trafia go najmniej. zaklejenie tych otworow sprawia że powietrze dmucha tylko dłuższymi bokami, zaklejenie górnych(powietrze wtórne) obniża odobinę temperaturę złoża co zmniejsza ilosć spieków(tak mi tłumaczyli ) oraz sprawia że więcej trafia go nacięciami pionowymi. pozostawienie nacięć na dłuższych bokach sprawia że powietrze odbija się od ścianki na krótszym boku i wpada do palnika ostatnimi otworami na dłuższych bokach. to tak w skrócie. na zdjęciach widać które są zaklejone. w temacie nadmuchu to sprawdź skoro mocno dmucha w ustawieniach serwisowych -może jest za wysoko określony zakres obrotów i wymaga korekty lub przysłoń mocniej klapkę na wentylatorze i zostaw szczelinę około 1cm. dodatkowo skróć przerwę w nadzorze z 24minut do 20 a jeśli nadal będzie się kopiec zapadał to do 15- powinno pomóc
emkg Opublikowano 21 Października 2012 #24 Opublikowano 21 Października 2012 Witam, zakupiłem kocioł Aqua Duo 25Kw Termo Tech - walczę od kilku dni z jego ustawieniem, w zasadzie chyba się udało o tyle, że nie wygasa samoistnie ... Dom, który jest nim ogrzewany to parter z poddaszem uż. 200m2 ocieplony (dość dobrze). Instalacja to ok 80 m2 podłogówki + 5 grzejników na dole i 7 na górze. obecnie działa w prio bojlera, nastawy to : podawanie 10 s przerwa 65 s nadmch 30% przesłona otwarta ok 15 mm przerwa podawania 18 min czas podawania w przerwie 10 s nadmuch w przerwie 10 s co 6 min piec działa w miarę poprawnie, z palnika specjalnie sie nie osypuje, w czasie pracy kopczyk jest widoczny. Czas przerwy jest dość krótki - kilkanaście minut (ale muszę zmierzyć) To, co mnie martwi, to fakt, że wg różnych wpisów podejrzewam przewymiarowanie kotła - chociaż dostawcy - hdraulicy i marketingowcy - twierdzili przy zakupie, ze 20 kW to za mało - przy dużych mrozach piec może nie wystarczyć - stąd decyzja na "nieznacznie" większy. Pytanie : znalazłem (i powtórnie nie potrafię) gdzieś w postach czyjeś info o ułożeniu cegieł szamotowych na ruszcie wodnym ("deflektor" ?) - czy to ma sens (i jaki), jeśli tak, czy nie zaszkodzi rusztowi wodnemu oraz ile i jak je ułożyć ? Jak mi sie uda, zrobię fotki pracy pieca i wstawię.
TIMON120777 Opublikowano 21 Października 2012 #25 Opublikowano 21 Października 2012 lepiej zawiesić pod rusztem wodnym deflektor niż układać na nim szamoty. i tak płomień najpierw będzie się studził nadmiernie opływając ruszta więc będą straty przeczytaj ten wątek https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/11043-krs-tech-aqua-duo-15-kw/ możesz w nim pisać będzie ślad dla innych użytkowników. jest w archiwum ale napisże prośbę do MArcina aby go odkopał. widzę że jest kilku nowych użytkowników tych kotłów a ten temat będzie dla nich przydatny. pisz w razie pytań i wątpliwości
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.