Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 10/10/25 uwzględniając wszystkie działy
-
3 punkty
-
U mnie kotłownia poszła w odstawkę, a było tyle planów snutych na tym forum 🙂 . Zmieniły się priorytety, zerwałem kopertowy dach na komunistycznym klocku, zrobiłem pokoje na poddaszu i obkładam styropianem cały dom, okna też nowe, zobaczymy jakie po tej modernizacji będzie zapotrzebowanie na ciepło, ale myślę, że MPM zostanie. Mam wreszcie zapas sezonowanego eleganckiego buka , który spala się rewelacyjnie bez zawieszania, włożyłem nawet zawirowywacz. Przestałem się rajcować kotłownią 🙂, na razie musi być jak jest, ale może za rok coś się ruszy z przeróbkami 😃 ... a może gazowy kocioł wstawię ? Ogrzewanie drewnem ma sens, gdy ma się tani opał, ze swojego lasu albo chociaż kupi się metry u leśniczego i samemu porąbie. Gotowe porąbane drewno z dostawą nie jest tanie, a bufory, dobre kotły na drewno też kosztują sporo.3 punkty
-
Dzielicie tutaj włos na czworo, a przyjdzie taki palacz węgla i powie, ze po płomieniu to on ma sprawność w granicach 90%🤣, albo berthold ze swoim COP 18 🤣 PS Jeszcze nam debila z generatorem wolnej energii brakuje 😄3 punkty
-
W twoim przypadku żeby się nie męczyć to przerobił bym na jeden. Na 2 nigdy nie będzie to dobrze działać. Przy jednym czasem widać nierówny płomień bo się rożnie opał ułoży przed przegrodą, a co dopiero przy dwóch ( nigdy nie będzie równego podciśnienia w dwóch).2 punkty
-
Fizyka praktyczna nie potrzebuje teoretyzujących liczbami nieuków. Nie interesuje nas prędkość, tylko potencjalna różnica w prędkości pomiędzy dwoma palnikami. Wystarczy że w jednym z nich będzie kawałem opału lub węgielka drzewnego.2 punkty
-
Nie, nie robiłem żadnego pomiaru sprawności, w sumie to nie wiem jak to się robi a poza tym nie mam takiej potrzeby bo mam porównania co do zużycia opału w stosunku do ciepła w domu z przed modyfikacji i gdy jeszcze nie miałem mpm i przerobiłem kopciucha na ds 😀, świat oczywiście nie jest idealny tak samo jak mój wymiennik którego foty tu wstawiałem ale mi to wystarcza i wątpię czy da się coś poprawić w tym układzie ustawieniami.Dane są takie klocek nie ocieplony ok200m2, kocioł 18kw, bufor 1000litrów, cwu 150l ,pełna automatyka(siłownik zaworu mieszacza, panel pokojowy sterowania temp.pomieszczenia) pełen załadunek po sufit drewnem grab 5-7cmx5-7cm ok. 10-14% wilg.ładuje bufor(start ok 40 st na górze) do 95-90-80st w ok 4-4,5h przy jednoczesnym poborze na grzejniki i cwu,przy obecnych temp. na zewnątrz. Temp. w domu 23st dzień(6-21godz) 21st noc(21-6godz) jeszcze wśród tygodnia strefa economiczna jak nie ma nikogo w domu to od 8-13 20st.Palę o godz16 i do godz 16 następnego dnia grzejniki są jeszcze ciepłe lub letnie(wiadomo zależy też od temp. na zewnątrz i od poboru ciepłej wody,),czego chcieć więcej😀 wyładowanie bufora ustawione do 40st, temp na grzejnikach ustawiona na 50st po osiągnięciu obniżenie o 20st czyli 30st grzejniki( mogę ustawić wyłączenie pompy, ale wtedy jest duża amplituda temp., przy obniżeniu jest to bardziej bezwładne, spłaszczone, i mam wrażenie że mniej rozładowywuje bufor)cwu ustawione na 45st i zawór termostatyczny ustawiony na 40st. Tak w skrócie to wygląda, gdy są mrozy to robię odwrotny załadunek tzn. Ładuję pół pieca i po 2godz do pełna, gdy nie chce mi się czekać do tej 20 aby wykąpany dokładać😀 Są też cieplejsze dni kiedy tym załadunkiem po sufit bym zagotował kocioł gdy po godzinie mieszacz obniża temp.Wtedy robię mniejszy wsad, jest zabezpieczenie z czujnika na środku bufora że jak przekroczy 90st to załącza pompę ładującą cwu i ładuje do max 80st schładzając kocioł a jak to nie pomoże to przy 95st siłownik otwiera zawór i do schłodzenia poniżej 95 st wywala na grzejniki. Myślę że 18kw po modyfikacjach jakie są u mnie spokojnie by ogarnął Twój bufor robiąc półtora załadunku, znajomy 14ką ładuje 1000litrów i jest zadowolony, zauważyłem że 14ka jest żwawsza, ma większy cug, 18kw to przy niej taki wolnossak, potrzebuje dużego ciągu kominowego. Rozpalam tak że zakrywam otwór przegrody paroma kawałkami bez dodatkowego rozdrabniania,otwieram krótki ciag podpalam to palnikiem gazowym, jak się zajmie to zakrywam następnymi szczapkami, wtedy zaczyna gadać, wtedy włączam wyciąg, zamykam popielnikowe otwieram załadunkowe i spokojnie laduję po sufit, zamykam drzwiczki i wtedy już mam na czopuchu ok400st, zamykam krótki ciąg i fajrant, to wszystko trwa może z 10min. Cóż mogę Ci doradzić... są ludzie na forum dużo bardziej doświadczeni ode mnie, którzy mi wiele wyjaśnili i pomogli może się odezwą i coś pomogą, nie wiem jaka jest budowa tych palników, czy jest możliwość wywalenia całej przegrody i zrobienia na środku jednej bramki a większej?no i by trzeba przerobic element wirowy. Duże znaczenie ma drewno, które MUSI być suche i drobno połupane. Spróbuj też rozpalić i zrobić pół wsadu, jak się wypali to zgarnij żar pod bramki i załaduj kolejne pół lub do pełna, zauważyłem że robiąc dwa wsady też uzyskuje się lepszy wynik( ale mi się nie chce)tak jakby robiąc jeden wsad to drewno z górnych parti się częściowo odgazowywało i końcówka procesu jest już mniej efektywna, a po dołożeniu drugiego wsadu trzeba jednak mocno chamować kocioł. Jeżeli masz możliwość możesz spróbować układać drewno odwrotnie tzn końcami w kierunku palnika, ja tak robiłem przed modyfikacją i chociaż to upierdliwe bo musiałem poskracać szczapy na ok 20cm to znacznie poprawiło to proces spalania, może w 26kw jest większa komora w wzdłuż kotła i nie musiałbyś skracać.2 punkty
-
Logicznie to jest połączyć powrot z 3d z powrotem do 4d i nie za nim jak proponujesz tylko przed nim. Tyle i aż tyle. Masz schemat a próbujesz bez sensu cos kombinować. 4d wraz z pompa na powrocie spełnia określone funkcje a to co proponujesz to właśnie pozbawienie tych funkcji żeby nie powiedzieć dosadnie...2 punkty
-
@Jaco123 Teraz jest dobry czas żeby kupić jeszcze tanio panele i zrobić sobie zwykłą instalację z opcją ,,zero export'' do sieci. Co zrobisz z tym prądem, to już kwestia wyobraźni. @maraczNie ma obawy że to forum umrze, jedynie pewne wątki stracą na atrakcyjności i przeniesiemy się na wiele innych. Widzę tylko, że obsada się w miarę wyklarowała i nastał w miarę spokój, bez fermentu. Nieco większy ruch widać w wątkach podajnikowców, bo tam będą wieczne problemy z mechaniką i sterowaniem. Miałem zapał żeby powalczyć ze swoim kociołkiem i przystosować go tylko do spalania drewna, ale jak stanąłem przy nim i ponownie zobaczyłem że komora mikroskopijna, wymiennik jeszcze mniejszy, to zdrowy rozsądek podpowiedział że to mija się z celem. Dlatego pojawiła się myśl o zakupie dedykowanego kociołka do drewna. Na pewno jeszcze długie lata będzie miał co robić2 punkty
-
Tak, zwłaszcza forum kotłów zasypowych. To jest raczej nieodwracalny proces. Ci którzy nie mają dynamicznego dozowania/zarządzania powietrzem podczas procesu spalania, raczej powinni się pogodzić z tym że na wymienniku będą mieli coś więcej niźli tylko popiół. Po ogarnięci czystości spalania, takim jak ja to rozumiem, postanowiłem zadbać o poprawę sprawności odbioru ciepła przez kocioł. Poprawiłem izolację samego kotła Następnie, zmniejszyłem ilość ceramiki zasłaniającej płaszcz wodny niemal do minimum to jest widok przez drzwiczki od popielnik. Ta ceramika widoczna z samego tył zachodzi raptem 2cm na płaszcz wodny Tu to jest widoczne od góry Jest jeszcze recyrkulacja spalin, którą postanowiłem nieco ulepszyć, poprzez schłodzenie ich przed wpuszczeniem do kotła. Kto wie może w zimie uda mi się je na tyle schłodzić, że do kotła będzie wpływać para wodna. Ale czas pokaże co z tego wyjdzie. Tak, forum powoli umiera, ale jeszcze niektórzy walczą😀2 punkty
-
@Lucjan92to nie biały dymek tyłko para, która znika do 2m od komina, mam to samo byłem na dachu i wąchałem, poprostu ciepłe powietrze miesza się z zimnym i nic na to nie poradzisz, z dogrzaniem komina masz rację, u mnie pali się od rozpalenia do wygrzania komina ostro 190-200 st na czopuchu, pompka ładująca bufor start od 70st po godzinie i kilku wyłączeniach i włączeniach gdy już przestaje się wyłączać a temp osiągnie 76st to unister opuszcza klapki ale nie do końca tak 1mm szparki na środkowych i popielnikowych, (jak jest komin i kocioł dogrzany to jest dużo mniejsze zapotrzebowanie na PP)temp. Czopuch wtedy 150st stały ładny gazowy płomieńi temp kotła stoi w miejscu a bufor go goni, spotykają się w okolicy 85-90st.po paru godzinach I taki sposób u mnie jest najbardziej wydajny. Bufor 1000litrów i cwu 150l plus bierzące ogrzewanie domu wychodzi jednym pełnym po sufit załadunkiem w kotle 18kw, a temp bufora układają się średnio 95-90-85 st na końcówce cyklu, wtedy dom już dogrzany, reg. Pokojowy zamknął zawór a woda krąży praktycznie powrotem. Pompka ładująca bufor na 1szym biegu bo tworzy warstwy w buforze, jak miałem na 3cim biegu to był za gorący powrót w stosunku do reszty i kocioł uciekał buforowi. Wszystko się zmienia po wyczyszczeniu wymiennika gdzie on wychładza spaliny osłabiając ciąg, trzeba korygować przesłonami w klapkach które traktuję 0/1 w sensie albo są open albo off a szparkę po zamknięciu reguluję śrubką i przesłoną bo ten unister też nie stabilnie zamyka. Palę grabem którego drobno łupię tak 5x5cm bo sezonuje tylko rok, grabu na nic innego nie zamienię, bo zero bajzlu z korą przy cięciu łupaniu i braniu z drewutni, pozatym szybko się sezonuje i ma dużą wartość energetyczną. @carinusma rację, trzeba myśleć o ETS2..2 punkty
-
@szpenio Z tym gazem to radzę uważać, tak jak z całą resztą paliw kopalnych. Nie chodzi mi o ,,ekologiczność'' tych paliw, ale bardziej ceny i dostępność. Węgiel na razie mamy tani, bo większość modernizacji poszła w pellet i ten teraz drożeje, ale można go pozyskać co roku z biomasy bez problemu, tylko cena może zaskakiwać. Drewno będzie długo opłacalne, jak wspomniałeś, pod warunkiem użycia wkładu pracy własnej, ale dostaniesz go szybciej, bo inni tego nie spalą w podajnikowcach więc konkurencja spada.2 punkty
-
Ktoś dał radę by te grubsze układać bliżej palnika a starać się od drzwiczek ułożyć mniejszą gradację, od palnika gdzie mamy większy przepływ gazów wypala się szybciej i u mnie sprawdza się to świetnie - równiejsze spalanie i opadanie beż wieszania i przedmuchów a wiadomo nie wszystko jest porąbane idealnie. A drobniejsze drewno daje większą powierzchnię zgazowania i temperaturki z porządnym chłodzeniem buforem oscylują na 76-82 od samego początku palenia. Na grubszym w moim przypadku było 70st na piecu I czasem się wylaczal bo spadało poniżej2 punkty
-
A ja zauwazylem, ze wieksze kawalki drewna pala mi sie zdecydowanie lepiej niz drobne. Drobne czesto mi sie zawieszaly, a te grube w ogole i nie musze co chwila juz biegac do kotlowni. Pale na ciagu naturalnym z dwoma zawirowywaczami w swoim ds 14.2 punkty
-
nie w niewielkim zakresie, ale jak ktoś jeździ 30-to tonowym tirem po gazetę do kiosku to trochę trudno. Najrozsądniejszym byłby dołożyć 500l bufor, ale pewnie będą proponowane inne kombinacje z ustawieniami na siłę. Aaa, i zwiększając czcionkę od standardowej wcale sobie nie pomagasz. Większość czyta na telefonach a taka czcionka to jak z Twoim kotłem.2 punkty
-
Prawdopodobnie masz 55stopni , ten co pokazuje 34stopnie przekłamuje bo niema obiegu wody . Widzę tam jeszcze jeden ile na nim jest ? Ten miarkownik to skala która 70 stopni czy 30 ??? Miarkownik ciągu to nie termometr , go się kalibruje według innego termometru . ( Kalibracja miarkownika ciągu : czekasz aż piec osiągnie stałą równą temperaturę , odczytujesz np:55stopni i taką ustawiasz na miarkowniku . Następnie regulujesz łańcuszek tak aby był mocno napięty - ale klapka jeszcze zamknięta )2 punkty
-
A mówią że "chorąży zawsze zdąży" Jak widać plutonowy też daje radę. 🫡2 punkty
-
Hej, rozmawiałem z serwisem technixa oświadczyli że deflektora czołowego do sv200 nie ma i nie będzie, także zainteresowani muszą zrobić sami deflektor lub kupić i adoptować z sv3002 punkty
-
Stara książka o sztuce pieczenia chleba, może warto przeczytać, aby zobaczyć jak się wiele zmieniło Piekarstwo.pdf2 punkty
-
Panowie, fajnie mieć wgląd we wszystkie parametry pracy pompy, ale uwierzcie mi, po kilku latach użytkowania już mi się nie chce sprawdzać i przeliczać. Grunt to mieć stabilne warunki grzania i niskie koszty. Dopóki te ostatnie parametry są w normie, nic innego mi głowy nie zaprząta. Zerkam tylko na główny podlicznik na końcu sezonu grzewczego i to w zupełności wystarcza, żeby stwierdzić że nic złego się nie dzieje.2 punkty
-
Jako że nam dział zarasta pajęczyną, postanowiłem nieco rozruszać towarzystwo. Odkryłem ostatnio będąc na festynie w Biskupinie stoisko z chlebem ze smalcem. Można było kupić całe bochenki takiego chleba żytnio-pszennego foremkowego. Chleb ten widziałem tam już po raz drugi, i po raz drugi kupiłem zachowawczo tylko jeden bochenek (17zł ok. 1000g). Okazał się tak samo dobry jak za pierwszym zakupem kilka lat temu. W komplecie kupiłem pojemniczek doprawionego smalcu. W domu plułem sobie w brodę że wziąłem za mało, bo tak dobry chleb. Znalazłem piekarnię skąd pochodzą wypieki. Mam do nich 160km, ale specjalnie pojadę po większą partię chleba, choć można zamówić wysyłkowo do paczkomatu. Chcę przy okazji kupić trochę zakwasu, bo mój już się skończył, a widzę że Browin już nie ma w ofercie samego czystego zakwasu żytniego, z którego dotychczas korzystałem. Nie używam za długo tego samego rozrostu, bo tam za dużo jest innych żyjątek, szczególnie bakterii kwasu octowego i ciasto chlebowe zaczyna być zbyt kwaśne. W dodatku wyczaiłem przypadkiem że niedaleko mnie, istnieje piekarnia w której młode małżeństwo wypieka chleby żytnie ze swojego zboża, zmielonego na swoich żarnach i wypieczone jest to w piecu chlebowym opalanym drewnem. Żona już zamówiła jeden bochenek w lokalnym sklepie, takim ze zdrową żywnością prowadzącym sprzedaż wyrobów tej piekarni. Sprzedają też swoją mąkę żytnią. Są certyfikowani, więc raczej nie mogą odwalać popeliny. Sprzedaż mają w prawie całym Poznaniu i okolicach. Jako że nadszedł czas długich wieczorów i większego zapotrzebowania na kalorie, zabieram się znowu za wypieki swojego chleba. Kupiłem już folię grzewczą do zrobienia jakiegoś pojemnika rozrostowego, żeby poprawnie temperaturowo prowadzić zakwas, a potem wsadzać tam ciasto do wyrośnięcia. Mam już dosyć kombinowania z ustawianiem naczyń na grzejnikach.2 punkty
-
Zrobiłem integrację w pythonie. HA nawiazuje połączenie TCP z konwerterem, odczytuje bramki JSON i wyciąga z nich dane sterownika. Właśnie się dowiedziałem, że po rs485 nie ma sensu, bo mało danych jest tam wysyłanych i ciężko to ominąć więc wracam do samego rs232 PS. tak szczerze to nie znam pythona. Kiedyś uczyłem się pascala i c++ ale to było dawno. Chat GPT to jest potężna pomoc jednak 😉 Prześlę ci paczkę z plikami. zobaczysz czy będzie to działać u ciebie2 punkty
-
Też nie widzę żadnej innej sensownej poprawy pracy tego zjeb.. pomysłu. W warunkach idealnych tylko przepływu gazów, takie coś może by i miało rację bytu, ale w warunkach idealnych bez potencjalnych ciał obcych w palniku. Żeby to lepiej zrozumieć, przypomnijcie sobie sytuację z dwoma kanałami dymnymi, tzw. portki. Powinien dym iść tymi dwoma naraz, a tak się niekiedy nie dzieje i jednym z kanałów potrafi być zasysane powietrze.1 punkt
-
@nightwatch powrót ciepły bo załączył na stałe pompę CWU. Załączył bo nie ma pompy na powrocie.1 punkt
-
Jeden z nielicznych schematów hydraulicznych na tym forum, z prawidłowo rozrysowanym przelewowym naczyniem wzbiorczym.1 punkt
-
Problem polega na tym że budynek był nieodebrany. Jeśli byłby odebrany nic nie musiałbyś robić. Teraz trzeba zrobić projekt zamienny i przejść przez urząd z nowym pozwoleniem. Niestety procedura jest jasna- teraz budynek nie jest zgodny z projektem i pozwoleniem więc nie uda się go odebrać. Jest za to lepszy chyba pomysł odebrać go jako samowolę jeśli stoi już ponad 20lat, warto zapytać kogoś obieganego w urzędzie w twoim mieście, jakiś architekt. W PINB są takie furtki ale trzeba mieć znajomości1 punkt
-
Ja teraz po dociepleniu domu byłem w gminie i taką uzyskałem odpowiedz… Nic nie trzeba zgłaszać, tym bardziej ocieplenia .1 punkt
-
Tylko nie Ferroli , przecież to jedna z gorszych firm produkująca piece(taka bardzo ,bardzo średnia klasa ,poczytaj na forum).Jak jest kasa to jak kolega napisał coś firmowego a odpłaci się niezawodnością i obsługą.A jak oszczędnie to już coś Polskiego Defro,Lazar,Kostrzewa itd.(chociaż pomału ceny dobijają do tych dobrych zagranicznych).Sas taki trochę jak dla mnie ekogroszkowiec (wymiennik pamiętający piece na ekogroszek)z dodanym na siłę palnikiem na pellet,szału niema ale jakoś to funkcjonuję.Sam posiadam od 2 lat Rtb Feniks i jak dla mnie bajka (super bezobsługowy piec z przydatnymi bajerami)1 punkt
-
Witam , przychodzę z prawdopodobnie błachą sprawą , a mianowicie .. Mam w łazience grzejnik zwykły żeberkowy , chciałbym dołożyć jeszcze grzejnik drabinkowy-łazienkowy . Proszę was o poradę i pomoc jak to wszystko zasilić żeby to miało ręce i nogi . Orientacyjny rysunek , z czego czerwony punkt to zasilanie a niebieski powrót . Czy użyć 3-nikow na rozdzielenie bądź podłączyć grzejnik do grzejnika ? Dajcie znać bo nie ukrywam , nie znam się kompletnie na instalacjach. Centralne opalane drewnem . Dzięki i pozdrawiam 😃1 punkt
-
Panie .... Kto Panu tak spierd... pompa przewymiarowana taktuje 33 włączenia na dobę rok i się zje... A poważnie to chciałbym tyle płacić . Ja w porównaniu to rachunki grozy. Grzeję mniejszy dom a prądu więcej ( dom z lat60/70 słabo ocieplony z mostkami termicznymi itd..) samo CO 472kWh. Przez trzy lata - sezony 16508kWh średni SCOP 3,15 Co do ceny prądu (brutto) G11 1,02zł/kWh , jeszcze latem płaciłem 0,98zł/kWh ale opłata ...1 punkt
-
Ogromny respekt, z mej strony. Szacun - widać, że to coś więcej niż tylko praca. To kierunek, to wizja a przede wszystkim pasja, która przeciera nowe szlaki.1 punkt
-
Niestety, nie mam czasu na "ogarnianie", tym bardziej zdalne, sam do swojego nie mogę się zabrać😉 Wracamy do podsumowania października Pompa ciepła zużyła ee (dane z podlicznika) 342kWh na grzanie CO/CWU Dom zużył 1400kWh ciepła (dane z ciepłomierza) Co wygenerowało średni COP na poziomie: 4,09 Rozkład zużycia prądu przez pc na poszczególne dni: Temp w domu: Temp na zewnątrz Teraz to co jest tematem wątku. Porównanie miedzy pc, a kotłem na ekogroszek. Październik był miesiącem zimnym w porównaniu do poprzednich lat. PC pracowała już chyba 3 dni ostatnie września i cały październik. Zużycie ciepła przez budynek jest spore, ale kocioł na eko uruchamiałem zazwyczaj w połowie miesiąca (na grzanie CWU, pracował czasami od początków października) Rozkład średniej temperatury na zewnątrz w poprzednich latach: Średnia domu poprzednie lata: Pozwolę sobie po zużyciu ciepła porównać październik do listopada z poprzednich lat: Załóżmy, że w 2025r spaliłbym 340kg ekogroszku po cenie 1450zł/tona (do tego trzeba doliczyć prąd do kotła i pompy ok 40kWh Czyli 493zł + 40kWh ee Obecnie zużyłem "Pompa ciepła zużyła ee (dane z podlicznika) 342kWh na grzanie CO/CWU" (całość z pompą obiegową w budynku) 342kWh x cena kWh. Trzeba by pewnie liczyć ok w g12W 1zł/kWh ze wszystkimi opłatami (fajnie jakbyście podali ile to wychodzi rzeczywiście w różnych taryfach) Mój faktyczny koszt (mam pv na nowych zasadach) wyniesie tyle: Taryfa g12r Czyli ogrzewanie pc w miesiącu październiku:: 93zł 5x taniej niż eko!!! Zakładając, że nie mam nic w magazynie "złotówek" 255.46zł Czyli prawie 2x taniej niż ekogorszkiem, a brak roboty i "syfu" "bezcenny". Kto ma jakieś wątpliwości zapraszam do dyskusji1 punkt
-
Już wiem ze wedle poprzedniego kociołka ten jednak okazał się lepszy już go powoli rozszyfrowałem i jestem zadowolony umie wyprodukować ciepło i wcale nie jest żarłoczny i na razie nie robi sadzy i najważniejsza sprawa banalnie łatwy w obsłudze i w czyszczeniu rewelacja nic nie trzeba rozkręcać ,a w poprzednim po jednym paleniu to się lało z niego i czyszczenie średnie fajne było. itd Jak ktoś szuka kociołka na drewno tel Domusa Lignum jest warty kupna,a tym bardziej teraz cenowo spadł 8 tyś od ceny poprzedniej. Atmosa bije na głowę,a tez go brałem pod uwagę. Chociaż powiem jedno producenci kotłów oszukują jak tylko mogą aby kociołek uzyskał papier ze niby ekologiczny rózne triku w kociołku wychodzą.1 punkt
-
Tydzień w ciepłym to stanowczo za długo. Ostatnio też trochę przeciągnąłem z czasem w ciepłym i było za kwaśne. Trzeba zaglądać i próbować. Zawsze można przepłukać zbyt kwaśną. Dodatkowo trzeba nakłuwać całość, żeby uwalniać gazy fermentacyjne, nie ma wtedy takiej wyczuwalnej goryczki.1 punkt
-
witam w małym 35 m2 mieszkanku mam instalacje na rurkach miedzianych grzejniki 15 mm rury od pieca do wymiennika cwu 22mm 5 grzejników zbiornik cuw 100 l piec do tej pory "podkowa" teraz wstawiam 8 kw postawiony w kuchni . Grzejniki od pieca w odległości 4 m pierwszy i dalej tak do 9 m ostatni szeregowo - proste.... ale chciałbym podłączyć ten piec 8kw i tu mam problem. dotychczas instalacje zasilał plaszcz wodny w starej kuchni z szamotu i wyjcie zasilania z płaszcza było na poziomie rur zasilających bojler lub trochę niżej , a teraz piec jest wyższy (ok 60 cm ) i wyjście jest nad rurkami zasilającymi bojler nad bojlerem duże naczynie wyrównawcze. nie mam jak przerobić instalacji - rurki zasilające wchodzą w ścianę i idą pod kafelkami wiec zastanawiam się i proszę o pomoc w problemie : czy te kolano nad piecem trzeba jakoś zabezpieczyć przed zapowietrzaniem - i czy ciepło pokona takie załamanie w gore i w dol. dodatkowo nie wiem czy nie powinno sie przełożyć gdzieś pompy która jest za trójnikiem na zasilaniu grzejników. zbiornik wymiennik cuw nagrzewa sie grawitacyjnie jak do tej pory.1 punkt
-
https://www.mhi.info.pl/pompy-ciepla/pompa-ciepla-q-ton https://budujemydom.pl/irbj/porady/98564-sposob-na-tania-ciepla-wode-pompa-ciepla-ecodan-quhz-co2 https://www.flexpro-industry.com/e-commerce/pl/45-pompa-ciepła-co2-r744-do-wody https://www.gazuno.pl/blog/rzucokiemnaschemat-produkcja-cieplej-wody-uzytkowej/ To pierwsze z brzegu handlowe przykłady PC na CO2- wiem , że cena, dostępność, ale początki już są. Jak rynek przyciśnie to szybko ekonomia takich PC się podniesie1 punkt
-
To chyba logiczne że na syberii nikt pompy na zakłada bo jaki to miałby mieć sens skoro większość gazów z urządzeń chłodniczych jest ciekła To że oni nie mogą to nie znaczy że mu nie powinniśmy używać pomp. Na dzień dzisiejszy panele pv kosztują grosze jeśli ktoś rozbiłby sensowne ogrzewanie pompą ciepła jako dodatkowe źródło ciepła to okaże się że do tych -10 można ogrzewać dobrze ocieplony dom za zero zł, jest tylko jeden problem - Nasze państwo nie chce darmozjadów którzy nie płacą podatków w opale i żyją za darmo.1 punkt
-
1 punkt
-
@zeissenson idź tym tropem, ale nie w tym kierunku. ps. Wystarczy logika w postrzeganiu problemu i jego metody rozwiązania.1 punkt
-
To co planujesz może by się udało przy kotle gazowym, ale przy kotle na pellet nie wyjdzie. Różnice temperatur w pomieszczeniach można ustawić odpowiednimi nastawami przepływów na rotametrach. Zmień tą koncepcję, gdyż będziesz miał problemy zarówno z kotłem jak i ogrzewaniem pomieszczeń.1 punkt
-
Niestety, każdy idzie w wygodę, mało kto chce się męczyć po to by mieć coś czego nie widzi.1 punkt
-
RTL reguluje temp wody wpuszczanej do pętli podłogówki. A gdzie go kupić - masz np tu https://allegro.pl/listing?string=rtl podtynkowy1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dobre pytanie👍 Teraz pytanie do Chińczyków, co w tym sofcie wymyślili 😁1 punkt
-
Został poprawiony poprzez obrócenie krzywki wyłaczników krańcowych o 90 stopni. Trochę dłubaniny i kleju epoksydowego było potrzebne żeby trzymała się dobrze osi silnika.1 punkt
-
Nie spieram się, podaję tylko co mam w instalacji. Bynajmniej dobre 2 lata działało dobrze, więc wątpię by ten problem pojawiał się z tego względu. Na ten moment zamówiłem przepływomierz, podmienię i zobaczę co się zmieni. Dzięki za info o zbieraniu danych, pobawię się by wrzucić coś w Domoticza :)1 punkt
-
Ja kupiłem w lecie po 1050 za 950 kg , niby ten sam co w tamtym roku , ale nie jest to samo ten jest słabszy ,niema tego pałera co wcześniej więc pójdzie go więcej , coraz trudniej kupić dobry i w dobrej cenie . Po 1700 nie dam wolę pompą grzać bo wyjdzie taniej , zastanawiam się nad kotłem na drewno , by muc palnik ten co mam do niego dołożyć i hybrydę zrobić .1 punkt
-
1 punkt
-
Robiąc kanał z PW idący w komorze zasypowej,wzorowałem się na tym schemacie z kotła Fex.Pojechałem nawet do firmy Irlech,która obecnie robi te kociołki żeby cos więcej zobaczyć,jednak mniej zobaczyłem,niż to co na przekroju.Estetyka wykonania żałosna i toporna.Porównując ten parametr,MPM-a zaliczyłbym do klasy premium.1 punkt
