Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów 

Chciałbym do mojego domu dołożyć piec na pellet. Jestem po jednym sezonie grzania prądem w taryfie nocnej z buforem(9kw grzałka + 850l bufor). Szukam pieca w którym będę mógł palić peletem nie tylko klasy A (mam sprawdzony pellet miejscowy- bezklasowy), fajna sprawa byłoby przepalanie drewnem bo mam kawałek lasu ale nie jest to wymagane. Ogólnie firmy na miejscu śpiewają sobie 20-30k za montaż pieca tylko do bufora gdyż z bufora mam już sterowanie na podłogę. CWU chce zostać na prądzie bo jest bardzo wygodne a 60zl miesięcznie to żadne pieniadze. 

Załączam "audyt" z ciepła właściwego.

https://cieplo.app/wynik/29c9g

Na gaz nie ma opcji, a pompy nie chcę 😉

 

Limit 20k zł za piec z osprzętem.

Nie boje się pobrudzić rąk ale codziennie do pieca zaglądać nie chce. 

Opublikowano

Kijasr widziałem na forum, że jesteś GURU jeśli chodzi o dobór kotła w Śląskim. Jeśli masz czas i ochotę to proszę o kontakt :) 

Opublikowano

 Polecam kocioł z najmniejszym palnikiem 10 kW SV-200 lub SV-300 czyli np. Technix Pel lux lub Skamp-pv Pel, w nim napalisz nawet najgorszym pelletem [a w razie potrzeby ekogroszkiem, miałem, pestkami wiśni, żytem, owsem itd.] - miałem przypadek rok temu, że klient kupił po 600 zł / tonę aż się dziwiłem skąd taka cena dokąd palić nie zaczął - prawie zero popiołu tylko jeden spiek wychodził, po rozpuszczeniu pelletu w słoiku było samo błoto - pellet ten był zrobiony z pyłu spod pił. Nawet to badziewie się dało spalać w SV-200, jedyne co to co 3 godziny trzeba było gluta zrzucać z palnika tak się zapiekał - chciałbym widzieć spalanie tego w obrotówce z blaszki 1 mm albo na palniku wrzutkowym - oj by się działo 🙂

Także to pelletu niepewnej jakości polecam żeliwne, toporne palniki SV-200 lub nowszą generacje SV-300, reszta kotła ma odbierać ciepło z palnika więc to już sprawa inna jednak jak chcesz rzadko czyścić polecam wymiennik z kanałami pionowymi które się grawitacyjnie oczyszczają a nie jak z półkami poziomymi na których popiół się gromadzi.

Opublikowano

W OBROTÓWCE nie trzeba co 3 godziny zrzucać gluta sam wyleci .

Opublikowano
9 godzin temu, SUSPENSER napisał(a):

chciałbym widzieć spalanie tego w obrotówce z blaszki 1 mm albo na palniku wrzutkowym

Widziales palnik(i) z blaszki 1[mm]? po co wypisujesz takie bzdury?

 

Opublikowano (edytowane)

Szukam po necie i rzuciły się mi w oczy:

-PellPal Bio 12 kw

-Tekla Draco Bio Compact FII 12 kw

-Kołton PellDuox 12kw

-Kołton PellUnix 11kw

 

 

Edytowane przez Cheppie
Opublikowano (edytowane)

Jakie było zużycie prądu na grzanie CO przez cały sezon?

Mając bufor znika ci problem pracy z mocą minimalną kotła. Więc wybór kotła nie jest tak trudny.

Ja w pierwszym roku przepalałem drewnem, teraz mi się już nie chce przy spalaniu poniżej 3 ton.

I cenie pelletu 1300zł a obecnie udało się kupić za 1000zł.

Dedykowane kotły 2 paliwowe są droższe.

 

 

Edytowane przez kult5
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.09.2024 o 09:40, kult5 napisał(a):

Jakie było zużycie prądu na grzanie CO przez cały sezon?

Mając bufor znika ci problem pracy z mocą minimalną kotła. Więc wybór kotła nie jest tak trudny.

Ja w pierwszym roku przepalałem drewnem, teraz mi się już nie chce przy spalaniu poniżej 3 ton.

I cenie pelletu 1300zł a obecnie udało się kupić za 1000zł.

Dedykowane kotły 2 paliwowe są droższe.

 

 

Cały rok od lutego do lutego wyszło jakieś 12200kw.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano
4 godziny temu, kult5 napisał(a):

Mając bufor znika ci problem pracy z mocą minimalną kotła. Więc wybór kotła nie jest tak trudny.

Ale kocioł grzejąc bufor chyba nie zasuwa na 100%, tylko pewnie właśnie pyka na minimalnej? Jaki jest odbiór ciepła w takim buforze?

Opublikowano

Zależnie od komina, jak nam nie zależy na temperaturze spalin można ustawić 50%, jeśli zależy to bardziej 80-100%

Moc musi być większa niż zapotrzebowanie budynku, przy za niskiej mocy może się okazać że długo czekamy na rozgrzanie kotła i załadowanie bufora do jakiegoś minimalnego poziomu gwarantującego grzanie.

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Raczej ustawiłbym grzanie od 50 do 70...

 

Edytowane przez Cheppie
Opublikowano

Kocioł do grzania bufora leci na pełnej mocy żeby go jak najszybciej załadować. Po osiągnięciu temperatury się wygasza i czeka na znak-sygnal do następnego cyklu 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.09.2024 o 10:30, Cheppie napisał(a):

fajna sprawa byłoby przepalanie drewnem bo mam kawałek lasu

Jeśli chodzi o kotły w których można palić drewnem i pelletem to zerknij sobie na Uniwersal Power (podobno jest trzypaliwowy tj. pellet, ekogroszek i drewno), Ogniwo Bio Duo, Setlans Duo Flame, MPM Wood Pell, Defro Firewood Duo, Tekla Calssico być może jest trzypaliwowy (tj. pellet, drewno i węgiel).

Edytowane przez Matejko1
Opublikowano

Jest jeszcze PellPal Duo. Znalazłem jeszcze Lidia Classic Mini. Też wydaje się ok czytając opinie i ma automatykę w środku.

Opublikowano

  Na ten moment tak wygląda moja kotłownia, jeszcze lekko uporządkować przewody i będzie pięknie. W kwestii podłączenia kotła to podłączać się do najwyższego i najniższego? Czy może jednak zasilanie na bufor wpiąć w 3/4 kotła i czujnik założyć tak samo, wtedy zład gorącej wody powinien być większy niż przy wpięciu na samą górę.

Poprawcie jeżeli się mylę.

 

Jeżeli chodzi o kocioł postawie chyba na Lidie bo będę w stanie podłączyć go sam. Ceny po 3-4k za podłączenie kotła do bufora troszkę mnie przerażają:D 

photo_2024-09-14_12-18-46.thumb.jpg.e464788e03f42da93ef58d441ad8fbea.jpg

Opublikowano

Czy wepniesz zasilanie bufora na górę czy w 3/4 zład będzie taki sam .

Opublikowano
W dniu 12.09.2024 o 06:47, Kordjano napisał(a):

W OBROTÓWCE nie trzeba co 3 godziny zrzucać gluta sam wyleci .

Ta jasne i dlatego potem w sezonie ludzie zamawiają serwisanta by ich ratował gdy się tam coś zapiecze albo zablokuje. Szkoda, że nie mam obrotówki bo bym pokazał co się dzieje przy paleniu czymś takim ale postaram się pamiętać i zrobić zdjęcia gdy trafię na serwis takiej.

W dniu 12.09.2024 o 08:03, PioBin napisał(a):

Widziales palnik(i) z blaszki 1[mm]? po co wypisujesz takie bzdury?

 

Widziałem, trafiają się takie wersje oszczędnościowe że się można nieźle zdziwić - najczęściej w domkach od deweloperów gdzie cena zakupu jest najważniejsza bo kocioł dla klienta liczy się jako sztuka i że działa a jaki jest i z czego to dopiero w praktyce wychodzi. Ostatnio nie mam czasu na serwisy ale zapamiętam by robić zdjęcia to będzie co wrzucać.

Opublikowano

Ja mam dwie od siedmiu lat i nigdy serwisant nie był mi potrzeby .

Czymś takim nie wiem czy paliłem , spieki czasem były ale dawało radę .

Rzecz jasna że palnik ,palenisko trzeba czyścić od czasu do czasu ale nie co trzy godziny , nie w tym rzecz żeby siedzieć w kotłowni i spieka pilnować .

Opublikowano
Godzinę temu, SUSPENSER napisał(a):

Widziałem, trafiają się takie wersje oszczędnościowe że się można nieźle zdziwić

Podaj producenta i model nowego palnika z blaszki 1mm. Nie musisz sie fatygowac i jechac do klienta zdjecia robic, wiadomo ze takie cos po jednym sezonie to zlom.

Opublikowano
59 minut temu, PioBin napisał(a):

Podaj producenta i model nowego palnika z blaszki 1mm.

Sam mam taki palnik, nie obrotowy - VikingBio - blacha jest 1mm i nie ma problemu.

Fakt, że po 10 latach elementy palnika mające styczność z ogniem poszły do wymiany - dwie rury, koszt 2 lata temu ok 1700zł + ruszt wymieniany co ok 5-7 ton spalonego paliwa, koszt ok 350 zł.

PS

Palę pelletem lepszej jakości, obecnie całkiem niezłym z UA.

Opublikowano

@sambor elementy paleniska, komory spalania, ruszt sa z blaszki 1mm?

Opublikowano

Ruszt ma troszkę więcej niż 1mm - jak kiedyś mierzyłem to ma 1,2-1,5mm zaleznie który element - są 3 elementy.

A reszta ma po 1mm.

Na rys złożeniowym widać - ruszt - nr 20, rura wewn - czyli palenisko i tzw pochylnia 22 i 25 , obecnie sprzedawane jako całość, rura zewnętrzna nr 22 , powietrze wtórne leci między tymi rurami do otworów na końcu rury wewnętrznej, pod rusztem jest grzałka.

image.thumb.jpeg.41ab1e95696c1205189f6752351572b6.jpeg

Opublikowano

Ruszt i ta rura - to nie wyglada jak blaszka 1mm:


https://jsenergi.eu/grate-for-viking-bio-20-1

OK. Nie mam palnika wiec nie jestem w stanie ocenic.

Opublikowano

Rusztów to mam kilka więc wiem że ta blacha pozioma z nacięciami na dolot powietrza ma u mnie 1-1,2mm zależy jaki ruszt - kiedyś dystrybutor sprzedawał oryginały z cieńszej blach i zamienniki z blachy troszkę grubszej, na tych zdjęciach z linku nie widać grubości na żadnym ze zdjęć.

Natomiast rura paleniska ma 1,5mm grubości a rura zewnętrzna ma 1mm.

Taki materiał.

10 lat palenia po ok 3,5t na rok to jakby nie patrzył 35t- poszło 5 rusztów , 1 rura paleniska i 1 rura zewnętrzna, grzałka od nowości ta sama.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.