Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł na ekogroszek - przerobienie dmuchawy


wesolyyyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam kocioł Galmet KWP 25 S (model z pamięci, parę lat ma). Pali mi on około 4-5 ton Pieklorza rocznie, a ogrzewam dom i CWU zimą. Chodzi mi o dmuchawę. Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że to wszystko przez dmuchawę. Ze całe ciepło idzie w komin. Doszedłem do wniosku że może być to prawda, dlatego kombinuję nad prostym rozwiązaniem dzięki któremu zastąpię dmuchawę elektrycznie sterowaną przesłoną, która sterowana będzie z oryginalnego złącza dmuchawy, bez żadnej ingerencji w elektronikę pieca.
Dmuchawa sterowana jest przez triak - w uproszczeniu regulacja wartości skutecznej napięcia zasilania przez zmianę kąta zapłonu/zadziałania triaka (jestem elektrykiem). Teraz co musiałbym do układu dodać, by działało to jak chcę? I wogóle co myślicie o pomyśle?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Witek-z-Ulicy napisał:

Witaj @wesolyyyy na forum Info-Ogrzewanie.
 


Zapewne jakiś analizator spalin, który zmierzy  procentowe stężenie tlenu O2 w spalinach i poda wytyczne dla TRIAKA.

Nie no, bez przesady. Dmuchawa też nie ma żadnego analizatora. Po prostu jak ma się mocniej palić to mocniej dmucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wesolyyyy napisał:

wogóle co myślicie o pomyśle?

Stetowanie predkoscia dnuchawy obarczone jest bezwladnoscia w przypadku przepustnicy bedzie to o wiele szybsze, dokladniejsze i skuteczniejsze.

Ale zeby to dzialalo to musi byc informacja do tego sterowania tak jak podal @Witek-z-Ulicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wesolyyyy napisał:

Witajcie.