Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To rozumiem, myślałem że obieg był wyłączony przez sterowanie pogodowe. Musiał byś wrzucić kilka zdjęć. 

Edytowane przez adamretro
Opublikowano

Zrobiło się cieplej na zewnątrz to chciałem aby piec się wyłączał jak w domu jest 23 stopnie bo słońce dogrzewa ale o ile piec się wyłączy się przy 23 to jak spadnie temperatura to nie chce wyjść z czuwania  

Opublikowano (edytowane)

Umnie jest podobnie tylko że kocioł się włącza. Jaki masz soft? 

 

 

Edytowane przez adamretro
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jest coś nowego na Skzp 05?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie mam mały problem.Ogrzewam cwu pelletem i jak się rozpali to jeszcze zanim włączy się pompa cwu kociął zaczyna rosić  główny wymiennik jest mokry że aż kapie woda .Temperaturę kotła mam 65 stopni .Temperatura cwu 48 i histerezę 11 .Co z tym zrobić .Idzie jakoś sterownik ustawić aby jak nagrzeje cwu do zadanej temperatury to żeby pompa stanęła bo teraz pięć się wygładza cwu dobija do 53-54 i wyciąga temperaturę z kotła i w momencie ponownego rozruchu piec jest wychłodzony do ok 30 stopni.Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.Poradźcie coś? 

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem soft jest dobrze napisany - gdy kocioł dogrzeje CWU i przejdzie w wygaszanie, to pompa CWU jeszcze pracuje aby wyciągnąć nagromadzone ciepło z wymiennika. Dodatkowo zapobiega to przegrzaniu kotła podczas wygaszania, bo przecież dopalanie paliwa również wydziela ciepło - kocioł mógłby się zagotować jeśli wszystkie obiegi byłyby wyłączone.
Ale jest jeszcze jeden istotny szczegół - pompa CWU wyłączy się jeśli po zakończeniu wygaszania temperatura kotła będzie niższa niż CWU. 

Odnośnie kondensacji na wymienniku przy rozpalaniu to normalne. Duża różnica temperatur między spalinami a wymiennikiem powoduje kondensowanie się wilgoci na chłodniejszych elementach. 
Możesz spróbować wydłużyć czas stabilizacji lub np. zmniejszyć max modulacje. 

 

Dodam jeszcze od siebie, że w sofcie 5.42 jest bug w postaci niemożności zmian korekt czujników T.kotła, T.powrotu i pogodowego, jeśli domyślnie wyświetlanym obiegiem na tzw. pulpicie będzie obieg inny niż CO1.

Edytowane przez Dozy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś już rozkminił jak ten czujnik halla podłączyć? Skąd wziąć +5V? A może to trzeba jakiś inny czujnik?
Ostatnio chodzi mi po głowie myśl, żeby to dołożyć do dmuchawy. 🙂 

Opublikowano
40 minut temu, Dozy napisał:

Czy ktoś już rozkminił jak ten czujnik halla podłączyć? Skąd wziąć +5V? A może to trzeba jakiś inny czujnik?
Ostatnio chodzi mi po głowie myśl, żeby to dołożyć do dmuchawy. 🙂 

Czujnik od wentylatora z kompa prawdopodobnie można cały wentylator przyłożyć do dmuchawy ja wymontowalem później pomyślałem zasilanie z puszki kabel trzeba przylutowac u mnie działa cały czas 

 

Opublikowano

W sterowniku jest wyjście na halla. Ja mam z turbinką od Defro, soft sobie z nią nie radzi. Pisałem do Timela, mieli poprawić ale na razie cisza. Tak więc wyłączyłem.

Opublikowano

Ahaa. Jest wyjście mówisz? A ja myślałem, że gdzieś z tyłu kotła. 😆
Ja pytałem skąd konkretnie pozyskać zasilanie +5V.

4 godziny temu, budyn18 napisał:

Może być

Dokładnie takiej konkretnej informacji potrzebowałem.
A czy na którymkolwiek pinie w złączu do karty do czujników radiowych nie ma +5V? Byłoby łatwiej i bez utraty gwarancji. 🙂 

Opublikowano

1659391712419312895877697874573.thumb.jpg.e0747a9ae180166f8794dc8bbd4a30e5.jpgNie bardzo rozumiem . Umnie tak wygląda podłaczenie halla ,bez utraty gwarancji.

Opublikowano

Mój egzemplarz sterownika jest z końca stycznia 2022 i w opisie złączy umieszczonym na pokrywie sterownika są m.in. zaciski oznaczone E F C D A B. Za to w instrukcji zaciski E i F są opisane jako GND i Hall.
Nie wiem skąd ta rozbieżność w opisach, ale budzi to we mnie pewnego rodzaju wątpliwość czy aby ten halotron u mnie zadziała.

A w Twoim egzemplarzu te złącze było od nowości, czy wysyłałeś do Timela żeby do dorobili?

Opublikowano

Jaka utratą gwarancji tam są luty niczym nie zalane kabel odlutuje i niema śladu w tych wersjach są dwa wyjścia zapomnieli +5 dodać można z baterią zasilić na pewno będzie działać 

Opublikowano
Mój egzemplarz sterownika jest z końca stycznia 2022 i w opisie złączy umieszczonym na pokrywie sterownika są m.in. zaciski oznaczone E F C D A B. Za to w instrukcji zaciski E i F są opisane jako GND i Hall.
Nie wiem skąd ta rozbieżność w opisach, ale budzi to we mnie pewnego rodzaju wątpliwość czy aby ten halotron u mnie zadziała.
A w Twoim egzemplarzu te złącze było od nowości, czy wysyłałeś do Timela żeby do dorobili?
+5v trzeba wziąsc z panela.
Opublikowano

Ja mam od nowości.

Opublikowano

Czerwiec 2021. Już na procesorze STM.

Opublikowano

Zaraz zaraz... Czy chcesz mi powiedzieć, że wysłali mi starszą wersję pomimo, że zamawiałem sterownik ponad pół roku później?

Opublikowano

Szczerze, to tego nie wiem. Ale gdybym zamówił, trochę wcześniej, to miał bym, na normalnym procesorze i nie było by problemu z aktualizacją. Po pandemii, wszystkiego było brak i być może, to jest powodem. Nie koniecznie masz starszy sterownik.

Opublikowano

Mój kocioł, był kupiony z sterownikiem Argos Max.To dopiero była porażka. Mi Timel "uratował życie". Mogli by, tylko poprawić działanie halla z turbinką.  A tak to super sterownik. Choć pewnie, już nic nowego, nie będzie. Sporo ludzi, rezygnuje z kotła na paliwa stałe, że względów na cenny paliwa 

Mam tą samą wersję softu.

Opublikowano

@budyn18, dokup sobie argospid+. Podsłuchasz sobie brzękotu dmuchawy i zobaczysz ile tamten ma wad oraz ile funkcji mu brakuje, wtedy przestaniesz narzekać na jakieś mało znaczące niedociągnięcia w SKZP.

@adamretro, z jaką aktualizacją miałeś problem? Ja mam fabrycznie V5.42. Czyżby jest już nowsza wersja i ja o tym nie wiem? 🙂

A czy Ty przypadkiem przy zamawianiu sterownika nie wspomniałeś o wyprowadzeniu na czujnik halla? To by tłumaczyło dlaczego ja nie mam tak wyprowadzonego.

W kwestii pozyskania napięcia +5V dowiedziałem się, że w gnieździe do panelu jest dokładnie w pierwszym "druciku" od lewej, jak się patrzy na gniazdo i te druciki są na górze. Czyli RJ11 i zaciskamy pin nr 1 i voila - bez lutowania i bez łamania warunków gwarancji. 🙂 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.