HarryH Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #201 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Mam ASR ze 25 lat i dopiero dzisiaj się dowiedziałem, że nie mogę ruszać na śliskim:-) Cytuj
Fozgas Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Autor #202 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) 28 minut temu, HarryH napisał(a): ... łańcuchy można założyć. To prawda. Można nauczyć się sprawnie, szybko zakładać i zdejmować łańcuszki a także docenić opony klasy premium. Ciekaw jednak jestem ogólnej opinii: automat w górzystym terenie to korzyść czy auto „za karę”? To w ramach luźnej pogaduchy, nie jakiś tam przepis na życie :) Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez Fozgas Cytuj
HarryH Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #203 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Na lodzie opony premium kompletnie nic nie dają w górach. Gdy współczynnik tarcia na topiącym się lodzie wynosi 0.05, to z definicji w aucie 4x4 można jechać max pod wzniesienie 5%, a przy napędzie na 1 oś to mniej niż połowę z tego. A w górach 12% to standard:-) Na górskich drogach i tak na ogół jest nakaz jazdy w łańcuchach. Cytuj
PioBin Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #204 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 A jak jest z tym „bujaniem” tyl przod w automacie? bo to pomaga i nieraz uratowalo tylek. Cytuj
HarryH Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #205 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) Jest łatwiej, bujasz gazem i nie palisz sprzęgła. Dlatego we Wranglerze TJ automat z Merca był najbardziej lubianą skrzynią. Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez HarryH Cytuj
miklo Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #206 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Mam ASR ze 25 lat i dopiero dzisiaj się dowiedziałem, że nie mogę ruszać na śliskim:-) Też mam ASR od lat :) W obecnych samochodach nie przeszkadza, ale w tylnym napędzie i lekko kopnym śniegu z lodem pod spodem bez wyłączenia ASR ruszyć się nie dało. Tryb zimowy w skrzyni nie jest od tego, żeby w ogóle koła napędowe się nie ślizgały, tylko żeby delikatniej operowanie gazem przenosiło się na koła. Coś tam pomaga. Cytuj
sambor Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #207 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 W moim Commanderze mam napęd z Mercedesa, ale są lepsze opcje np Rover. Cytuj
miklo Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #208 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Mam BMW e46 ze stałym napędem na 4 koła (3 litry benzyna), ale nie jest to cudowny napęd. W zimę na płaskim fajnie się rusza, na delikatnych wzniesieniach też daje radę, ale zapewne w górach by nie błyszczał (nie byłem nim). Cytuj
PioBin Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #209 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Na D nie ciagnie do przodu caly czas? Czy trzeba zmieniać D/R lub N zeby bujnac? Cytuj
HarryH Opublikowano 9 Kwietnia 2023 #210 Opublikowano 9 Kwietnia 2023 W hydrokinetycznej po prostu dodajesz i ujmujesz gazu. Cytuj
Kordjano Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #211 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Ja mam wrażenie że obecne opony zimowe jakieś takie badziewne są , te sprzed 20 , 30 lat lepiej się spisywały , nie wiem czy ma jakiś wpływ to że przed tem były koła 14 ,15 cali a teraz 17 , 18 niski profil . Odnośnie skrzyń automatycznych to całe życie jeździłem manualami ,ale syn mnie przekonał do automatu ,ale jak automat to napęd quatro . Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #212 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Przy quattro to dopiero będziesz narzekał na opony- szybciej ściera się na samochodzie, niż płonie w piecu. Cytuj
Kordjano Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #213 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 A dla czego szybciej? Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #214 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Torsen zawsze trochę ciągnie i zwiększa naprężenia na zakrętach zapewne. Z tego co widzę po firmowych A6, to opony zużywają się prawie 2 tazy szybciej, a w quattro powinno się wymieniać wszystkie na raz. Do jazdy po asfalcie to raczej droga zabawka, a cudów nie czyni. 1 Cytuj
Kordjano Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #215 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Czy ja wiem ? lepiej się to drogi trzyma ,zakrętów , a i przyspiesz się lepiej . Cytuj
Fozgas Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Autor #216 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Godzinę temu, HarryH napisał(a): ...to raczej droga zabawka, a cudów nie czyni. Zużycie paliwa też chyba wzrasta. Cytuj
miklo Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #217 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Wzrasta. Spadają też nieco osiągi. Nie można też ruszać "z piskiem". Cywilne przeniesienie napędu 4x4 tego za którymś razem nie wytrzyma. Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #218 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Quattro zniesie dużo, gorzej haldexy z syncro i 4motion. Czy rośnie przyspieszenie? Przeciwnie, bo większa masa i moment bezwładności. Czyli ściślej- szybciej wystartuje na światłach, lepiej przyspiesza gdy przyczepność jest ograniczona, ale przy wyprzedzaniu na autostradzie jest wyczuwalnie gorzej. Quattro robiło robotę w czasach "analogowych", ale przy dzisiejszej elektronice Audi z takim samym silnikiem jest na 2WD szybsze i stabilniejsze (bo lżejsze, niższe, z niższym środkiem ciężkości). A po śniegu nie wiedząc czemu i tak dużo lepiej jeździ Impreza, nawet stara. A subiektywnie największą frajdę na sudeckich patelniach zimą daje Yaris na torsenach, za ułamek ceny A6:-) Cytuj
sambor Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #219 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Mam 2 samochody z napędem 4x4 - Forester SGII 2l i Commander 3l CDR, oba od początku w rodzinie. Forek jest dużo lepszy do jazd w lekkim terenie, pewnie dla tego że jest o 1000kg lżejszy. Natomiast na dalekie trasy tylko jeep- wygoda, dobre prowadzenie, palenie w granicach przyzwoitości np idealna bryka do jazdy na Bałkany lub dalej do Grecji. Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #220 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Raczej do Włoch, szkutnicy mają części do tego 🙂 To grzybowóz do toczenia się na 10%mocy-jeśli ktoś lubi przycisnąć to zabija tego włoskiego diesla z łódki po roku. Najgorszy silnik w historii Jeepa. Cytuj
Kordjano Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #221 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Do Grecji to ja już wolę samolotem , jechałem raz autokarem do Bułgarii i powiedziałem nigdy więcej . 1 Cytuj
Fozgas Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Autor #222 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 (edytowane) Czasy się zmieniają więc dziś już pewnie nikogo nie dziwią, napęd na cztery w lżejszych autkach i silniki o małej pojemności na gnojówkę. Są jednak i tutaj pewnie tacy co pamiętają komentarze mechaników, gdy w latach osiemdziesiątych i jeszcze dziewięćdziesiątych przyszło im pochylić się nad silniczkiem 1.3 D. Koszty podróżowania nieodczuwalne jednak wtedy, niemal jak silnik na wodę :) 43 minuty temu, HarryH napisał(a): ...włoskiego diesla... Pogodzą nas pewnie silniki elektryczne, może ktoś z forumowiczów już się takim modelem wspinał zimą po górach… Edytowane 10 Kwietnia 2023 przez Fozgas Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #223 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Nie chodzi o włoskie, tylko o pomysł włożenia silnika z łódki do samochodu niby terenowego. Cytuj
vlad1431 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #224 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Elektryczne to już przynajmniej na razie jakieś zboczenie. Hybryda ok, ale np znajomy kupił Porsche elektryczne, jeździł nim parę lat, teraz kupił drugie za dużą bańkę i nie dojechał na wesele. Nie znam szczegółów, czy tamten miał większy zasięg czy co, ale jeździć i martwić się kiedy się wyczerpie, w zależności jaka pogoda itp to jakaś paranoja. Nie mówiąc o tym jak ubezpieczalnie się do tego odnoszą, bo z tego co czytam, to wystarczy uszkodzić jeden akumulator i szkoda całkowita, bo w jakimś oszacowali na 70% wartości auta. Ogrzewanie jest pulsacujne, czyli nie grzeje cały czas, tylko załącza się i wyłącza, nie mówiąc o tym ile takie ogrzewanie zeźre prądu. Cytuj
sambor Opublikowano 10 Kwietnia 2023 #225 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Godzinę temu, HarryH napisał(a): To grzybowóz do toczenia się na 10%mocy-jeśli ktoś lubi przycisnąć to zabija tego włoskiego diesla z łódki po roku. Najgorszy silnik w historii Jeepa. To przeca napęd z mercedesa , bodaj z ML, samochód z czasów kiedy Jeep był w stajni mercedesa. Składany na linii w Austrii. Sam silnik 6V, taki sam jak np w sprinterze, można go bez problemu tuningować chipem z 225 do prawie 280 KM. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.