ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #76 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Co steruje kotłem ? Czy jest jakiś termostat główny lub jakiś regulator ustawiony na master który wyłącza kocioł , czy kocioł wyłącza się na żadanie swojego termostatu ? 1 minutę temu, Przemo107 napisał: Czyli myślisz, że problem może być w regulatorach? Może je odłączyć na dwa dni i zobaczyć czy będzie jakiś efekt pisałeś że kilka dni chodziło bez siłowników i nie było poprawy , więc po co chcesz odłączać regulatory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #77 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 11 minut temu, sambor napisał: Weź się nie ośmieszaj - bojler nie ma zaw zwrotnego na zasilaniu zimnej wody i zamiast zaw bezpieczeństwa jakiś szmelc od bojlera elektrycznego. Jak to dla ciebie jest dobrze , to reszta pewnie tak samo. Radziłem zdjąć siłowniki, reakcja była jednoznaczna - "już to robiłem"! Po co mam zdejmować siłowniki jeszcze raz, skoro tak już było przez tydzień i efektów żadnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Lutego 2021 #78 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Przecież dwa posty wyżej sam chcesz odłączyć regulatory! a to to samo. Ja tu widzę jeszcze inny problem - totalny brak chęci do współpracy autora tematu. To niestety częste zjawisko na tym forum, rekordzista "naprawiał" w ten sposób prawie dwa lata, jak wreszcie posłuchał to nawet flaszkę przysłał. Może ten też poczeka sezon, dwa..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #79 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Szafka z rozdzielaczem, pompą i zaworem trojdrożnym (ręcznym) jest w korytarzu i nie jest połączona żadnym przewodem z kotłem, kocioł ma swój wewnętrzny termostat ???? Sambor dzięki bo mnie rozbawiłeś ? Jestem laikiem więc, nie wiedziałem, że regulatory na ścianie to prawie to samo co siłowniki. Siłowniki były zdjęte i ogrzewanie chodziło tak tydzień, a ja głupi myślałem, że mogę w tym czasie sterować temperaturą regulatorami na ścianie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #80 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Więc kocioł nie jest sterowany żadnym termostatem zewnętrznym , wyłącza się jak nie ma odbioru ciepła , a jak zamkną się siłowniki , przepływ jest tylko przez te dwie pętle w lazienkach + drabinki więc kocioł pewnie taktuje . 6 minut temu, sambor napisał: Przecież dwa posty wyżej sam chcesz odłączyć regulatory! a to to samo. dlatego kilka postów wcześniej napisałem że możliwe że to by działało tylko że użytkownik nie potrafi tego obsłużyć i ustawić , za co zresztą a zostałem niemiło potraktowany . A to ze kolega autor tematu , nie rozumie ze odkręcenie siłownika czy wyłączenie regulatora to jest to samo ( choć nie do końca ) świadczy tylko o tym żę powyżej mogę mieć racje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistalova Opublikowano 5 Lutego 2021 #81 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 11 minut temu, Przemo107 napisał: Szafka z rozdzielaczem, pompą i zaworem trojdrożnym (ręcznym) jest w korytarzu i nie jest połączona żadnym przewodem z kotłem, kocioł ma swój wewnętrzny termostat No to nieprawidłowo. Bo pomyśl, co się stanie, jak zamkną się wszystkie siłowniki i stanie pompa w rozdzielaczu? Podpowiem - kocioł ze względów bezpieczeństwa będzie puszczał wodę przez bypass wbudowany w kocioł - tak nie powinno być. Dobra, można zrobić jeszcze jedną próbę, bardzo prostą - ustaw na wszystkich termostatach (od wszystkich pętli OP) jakąś absurdalnie wysokoą wymagana temp. np. 30'C i zostaw na noc. Jeśli po całej nocy temp. w domu nie wzrośnie, to faktycznie masz "dziurawy" dom i tam trzeba szukać przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #82 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Teraz, mistalova napisał: No to nieprawidłowo. Bo pomyśl, co się stanie, jak zamkną się wszystkie siłowniki? Podpowiem - kocioł ze względów bezpieczeństwa będzie puszczał wodę przez bypass wbudowany w kocioł - tak nie powinno być. kocioł ma zapewnion stały przepływ , są drabinki i podłogówka w lazienkach wpięte przed rozdzielaczem , bardziej ucierpieć może pompa w rozdzielaczu , no chyba ze jest opcja stop pompa w momencie zamknięcia wszystkich siłowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistalova Opublikowano 5 Lutego 2021 #83 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 A to zwracam honor - myślałem, że oprócz rozdzielacza nie ma nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #84 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Ameno, ale ja się wcale nie wypieram, że możliwe, że robię coś źle, opierałem się na tym co mówili mi "fachowcy". Jeśli masz jakieś sugestie to proszę, jestem otwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #85 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 U Ciebie w domu dzieją się cuda , masz podłogę o temperaturze 29* , a mówisz że jest zimno Z ogrzewaniem musi byc wszystko w porządku skoro podłoga ciepła , zatem pozostają trzy możliwości , albo masz olbrzymie straty cieplne , albo nie wiesz co piszesz , albo jakieś cuda , bo inaczej tego nie da się wytłumaczyć. Ostatnia raz piszę : ściągnąć siłowniki , lub na regulatorach ustawić max temp 30* , pompa w rozdzielaczu na maxa , rotametry odkręcone na maxa , zawór 3d na maxa , upewnić się że kocioł pracuję cały czas ustaw na nim 40* , pompę od obiegu łazienek dac na minimalny bieg , po 6 godzinach powinno być widać różnice , po 12 godzinach w domu powinno byc po 25* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #86 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Ok, zrobię jak pisałeś, w ramach wyjaśnienia nie mam oddzielnej pompy na obieg łazienek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #87 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 W kotle jest pompa , ale najprawdopodobniej modulowana sygnałęm PWM , omiń ten punkt Tylko jak to zrobisz to poobserwuj , czy pompa sie nie wyłącza , czy kocioł pracuje ewentualnie przykreć termostaty na drabinkach w lazienkach na min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozefg1 Opublikowano 5 Lutego 2021 #88 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 @Przemo107 - bądź łaskaw uzupełnić dokładnie swój profil na forum żeby było wiadomo o czym dyskusja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #89 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Wyjaśnij mi pierwsze zdanie, nie mam pojęcia o co chodzi i co to jest PWM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Lutego 2021 #90 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 22 godziny temu, sambor napisał: To coś nie tak z tą instalacją. Niech kolega ustawi na kotle 38C, na zaw 3-D odkręci temp na max i zablokuje te termostaty np zdejmując siłowniki , tak aby pompa podłogi chodziła non stop. Zobaczymy co będzie po 8h, jakby było za gorąco to trzeba trzeba zmniejszyć temp na kotle Była taka rada wczoraj Jest taka rada dzisiaj 21 minut temu, ameno25 napisał: W kotle jest pompa , ale najprawdopodobniej modulowana sygnałęm PWM , omiń ten punkt Tylko jak to zrobisz to poobserwuj , czy pompa sie nie wyłącza , czy kocioł pracuje ewentualnie przykreć termostaty na drabinkach w lazienkach na min Tam przydałby się rzetelny pomiar temp wody pirometrem a nie tymi termometrami na rozdzielaczu. Mając przepływy (sumę) i deltę temp mamy moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #91 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 W dniu 4.02.2021 o 13:18, ameno25 napisał: Proponuje wykręcić z dolnej belki siłowniki , sprawdzić jakie są przepływy , jesli nie ma grzejników ten zawór termostatyczny odkręcić na maxa , a na kotle ustawić 30* i niech tak popracuje pare godzin i powinno być ciepło Problem może być w siłownikach , a raczej w regulatorach które mogą być zle ustawione i nieodpowiednio steruja siłownikiem pisałem o tym w pierwszym moim poście w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Lutego 2021 #92 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 A już jest 92 post i jaki efekt? Tam jest jeszcze jedno wąskie gardło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #93 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 11 minut temu, sambor napisał: Tam jest jeszcze jedno wąskie gardło. masz na myśli srednice PEXa zasilającego rozdzielacz i niewiadomą ilość złączek po drodze po drodze Czy sitko filtra na powrocie przy kotle było czyszczone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Lutego 2021 #94 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Sam zaw 3-D. Z pex to jest tak - pompa przed , pompa za to jakoś pociągną, ważniejsze że wg autora tematu moc pchana w podłogę o pow 110m2 jest ok 11kW, a efektu nie ma. Jaka jest wysokość grzanych pomieszczeń - tego jeszcze nie przerabialiśmy. Może trzeba lepiej ocieplić strych ( strop) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 5 Lutego 2021 #95 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Godzinę temu, Przemo107 napisał: Wyjaśnij mi pierwsze zdanie, nie mam pojęcia o co chodzi i co to jest PWM Wpisz w google sterowanie PWM, potem "sygnał PWM", dowiesz się, że to sterowanie przez wypełnienie sygnału w celu przekodowania sygnału cyfrowego na analogowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #96 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Sitko było czyszczone, trochę syfu tam było przyznaję. Wysokość pomieszczeń to 285 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #97 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 2 godziny temu, ameno25 napisał: U Ciebie w domu dzieją się cuda , masz podłogę o temperaturze 29* , a mówisz że jest zimno Z ogrzewaniem musi byc wszystko w porządku skoro podłoga ciepła , zatem pozostają trzy możliwości , albo masz olbrzymie straty cieplne , albo nie wiesz co piszesz , albo jakieś cuda , bo inaczej tego nie da się wytłumaczyć. Ostatnia raz piszę : ściągnąć siłowniki , lub na regulatorach ustawić max temp 30* , pompa w rozdzielaczu na maxa , rotametry odkręcone na maxa , zawór 3d na maxa , upewnić się że kocioł pracuję cały czas ustaw na nim 40* , pompę od obiegu łazienek dac na minimalny bieg , po 6 godzinach powinno być widać różnice , po 12 godzinach w domu powinno byc po 25* Zrobione, czekam na efekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #98 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 dlaczego na regulatorze nie ma płomyczka sygnalizującego grzanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo107 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor #99 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Wiedziałem, że o to zapytasz ? mrygnął jak robiłem zdjęcie i się nie złapał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 5 Lutego 2021 #100 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 NIe wiem co masz tam poustawiane , tryby nocne , może jakieś hormonogramy , itp bajery , które pomimo tego iż temp jest max ustawiona , i tak nie załącza grzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.