Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuje zakup pieca do domku drewnianego o powierzchni 75m i wysokości pomieszczeń 2.30m. Piec bedzie spałał głownie drewno.

Upatrzyłem sobie następujące kotły:

ZEBIEC KWP10

ZEBIEC KWK12

PER-EKO KSW12

Ceny są porownywalne (około 2200zł bez sterownika i dmuchawy)

Pierwsze moje pytanie dotyczy oczywiście, który z tych wybrać?

Kolejne pytanie dotyczy nadmuchu. Czy spalając drewno jest konieczny, czy wystarczy miarkownik ciągu?

C.O. jest z wymuszonym obiegiem dlatego bede potrzebował sterownik pompy. Pytanie:Kupić fabryczny który ewentualnie bedzie też sterował nadmuchem (koszt 500-700 zł) czy też z allegro( w granicach 300zł).

Opublikowano

Zdecydowanie lepiej kupić Zębca niż Per-Eko.

 

Spalanie drewna z powodzeniem uskutecznisz bez nadmuchu.

 

Sterownik uruchamiający pompę przy określonej temperaturze kosztuje około 100 zł.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli spalane będzie drewno to może nawet być KWK 16 kw, większa komora spalania.

Mój kuzyn spala z powodzeniem odpady drewniane.

Przy spalaniu drewna nie polecam miarkownika, gdyż każdorazowe zamknięcie przepustnicy powietrza to smołowanie kotła. Najlepiej ciągle podawć powietrze poprzez uchylenie przepustnicy np. 2-3 mm. Drewno rozpalać od góry, utrzymywać temperaturę na kotle 60-70 stopni.

Nagrzać chałupę i wygasić kocioł. W moim przypadku w zimę palę w kotle około 12 godz co daje średniodobową temperaturę na kotle 30-35 stopni.

Jest to optymlne rozwiązanie. Miarkownik można zastosować do węgla, przy temperaturze min.50 stopni na kotle.

Dodatkowo doradzam montaż wymiennika CWU blisko kotła w celu podgrzewania wody w lato w grawitacji.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wymiennik CWU bedzie blisko.

Jeszcze mam jedno pytanie instalacja jest wykonana w pexie całkowicie zależna od pompki-oprucz wymiennika) myslałem o zalożeniu zaworu mieszającego czterodrogowego(sterowanie reczne) Zastanawiam sie czy moge pompke założyc przed zaworem żeby zasilała tez wymiennik, a może na powrocie.

Instalacja typowa tylko tą pompke chciałbym założyć przed zaworem mieszającym. Zadziała???

Opublikowano

Przeszukaj forum pod tym kątem. Wiele tutaj jest tematów o instalacji z bojlerem, zaworem 4d i jedną pompką.

 

Z tego co się orientuję pompkę należy założyć jednak za zaworem 4d.

Opublikowano
Zdecydowanie lepiej kupić Zębca niż Per-Eko.

 

Spalanie drewna z powodzeniem uskutecznisz bez nadmuchu.

 

Sterownik uruchamiający pompę przy określonej temperaturze kosztuje około 100 zł.

 

Pozdrawiam

 

A dlaczego tak mocno zdecydowanie ?

proszę o jakieś informacje , co przemawia za Zębiec ,a dlaczego nie Per-Eko

 

Możesz to jakoś sensownie i krótko przedstawić ?

bo teraz to piszesz Zębiec bo Zębiec

Opublikowano

W naszej okolicy Per Eko słyną z niskiej jakości. W zasadzie sprzedaje je już tylko jedna firma. Znam dwie osoby u których ten kocioł wytrzymał tylko kilka lat. W jednym przypadku naprawa przez producenta kosztowała 1500 zł (bodajże wytrzymał 3 sezony) w drugim przypadku zmiana na żeliwny (też 3 lub 4 sezony). Stąd moje zdanie jest takie a nie inne.

Opublikowano

Widzisz ,a mojemu znajomemu Zębiec wytrzymał kilka sezonów z prostej przyczyny ,palił śmieciami i nie widział co to jest zawór 4D ,wymienił na Per-Eko stalowy i jest bardzo zadowolony ,ma teraz wpięty zawór mieszający z siłownikiem .

 

dziękuję za uwagę

Opublikowano

witam

 

 

powiem tak panie "Jaca45" chyba panu chodzi o wyższość miotły nad szczotką

 

a to zamiata i to :angry: a jak, to zależy od operatora tych urządzeń.

 

pozdrowienia

 

lucjans1

Opublikowano

Dokonałem zakupu, kupiłem zębca kwp 10

Oglądając jaden i drugi ten wydałmi sie solidniej wykonany.

Drzwiczki przy per eko miały luzy sworznie zamków też nie dopasowane.

Mam nadzieje że dobrze wybrałem. Zabieram sie za instałacje. Mam nadziej że pomożecie mi w tym temacie

Opublikowano

Może po fakcie... ale Mój ojciec pracuje w PER EKO i wg niego pierwszy piec wymieniali po 6 latach użytkowania - podobno wykonany był... "bez komentarza". Obecnie nie mogą sobie pozwolić na takie błędy i jakościowo nie wypadają gorzej od innych.

Poza tym PER EKO to odłam Zębca - Koleś co założył Per Eko, to były pracownik z kadry wyższej z Zębca... więc raczej te piece są podobne...

Pozdrawiam

Opublikowano

Jest to nowa linia KWP. Konstrukcja jego jest dokladnie taka jak na przekroju w prospekcie, czego nie moge powiedziec o inych producentach(defro).

Nie wiem jak wykonanie wewnetrzne ale zewnetrznie zdecydowanie lepiej wypada zębiec. Mam na myśli wykonanie zamkow, zawisów, ruszt wygląda to lepiej(sztywniej). Poza tym masa

zebiec 10kw -195kg /per-eko 9kw-125kg też daje do myślenia.

Zobaczymy jak w eksplautacji sie spisze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymiennik CWU bedzie blisko.

Jeszcze mam jedno pytanie instalacja jest wykonana w pexie całkowicie zależna od pompki-oprucz wymiennika) myslałem o zalożeniu zaworu mieszającego czterodrogowego(sterowanie reczne) Zastanawiam sie czy moge pompke założyc przed zaworem żeby zasilała tez wymiennik, a może na powrocie.

Instalacja typowa tylko tą pompke chciałbym założyć przed zaworem mieszającym. Zadziała???

Ja miałem zawór miesający za pompką i nie wtłaczało ciepłej wody do bojlera wejdz na moje posty i rysunki tam masz wzystko wyjaśnione.

Opublikowano
podałeś wage kotła PER-EKO KSW9 125kg ,ale odpowiednikiem tego kotła to SWK10 Zębiec który waży 128 kg

 

dziekuję za uwagę

Tak, tylko że SWK 10 Zębca ma prostą konstrukcje bez dodatkowych wewnetrznych odbiorników ciepła a PER-EKO takie ma! Nawet KSW 12 PER-EKO masa- 160 kg

???

Opublikowano

Mam wrażenie ,że nie widziałeś nigdy wnetrza kotła Per-Eko KSW więc nie wypisuj głupot na temat "dodatkowych wewnetrznych odbiorników ciepła"

 

Myśle ,że próbujesz sie pocieszać tym ,że ten twój Zębiec ma grubą stal :huh:;)

Opublikowano

Myśle że sarkazm w dyskusji o danych modelach jest zbędny .Po to jest to forum żeby przedstawiać argumenty za i przeciw, żeby komuś to się przydało jak bedzie miał taki sam dylemat jak ja.

Śledząc różne rozważania na temat wyboru kotła, grubość blachy jest atutem punktującym na korzyść. :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jeśli kolega zadaje takie pytanie to dalsza dyskusja rzeczywiście nie ma sensu, a i doradzam piec z puszki po sardynkach będzie łatwiej go wnieść do kotłowni, a może wyślą go listem poleconym ;)

Opublikowano

Drogi robociku, blacha w kotle powinna być maksymalnie cienka i b dobrej jakości. Gruba blacha to gorsza wymiana ciepła, a do tego odpowiednia technika palenia, 5 mm to chyba optymalna grubość.

Tak więc Robociku dyskusja zawsze jest potrzebna, bo argument się liczy, a nie demagogia.

Pozdrawiam

Kazik

Opublikowano

Kolego Kaziku, ten 1 mm blachy więcej daje zysku producentowi niż zysku na przewodnictwie, pomijając nasze straty. Na temat naprężeń, mógłbym dyskutować choć prędzej mój ojciec kowal artystyczny, którego prace są między innymi na zamku królewskim w warszawie ;)

Wiem jedno pierwszy i podstawowy błąd w twojej wypowiedzi jest taki, iż wytrzymałość mechaniczną otrzymujemy grubością vs. hartowanie więc raczej nie chciałbym pieca z 5mm twardszej wolę miększą ciut i dlatego 6 mm pomijając jakość stali bo, to jest oczywiste i stosowanie tego taniego chwytu marketingowego producentów krzaczków jest dziwne... Koleżanko karolina7 blacha cienka jest też spawana i właśnie jest łatwiej odkształcalna chyba, że będzie twardsza pod czym bym się nie podpisał i dlatego najlepsi producenci z najtrwalszymi kotłami też tego raczej nie robią:D A , najtrwalsze kotły na rynku i te, które chodzą dłużej zazwyczaj są z tej złej grubej ale atestowanej niepotrzebnie waszym zdaniem blachy. Może więc mylą się także producenci kominków na drewno, którzy właśnie używają 5mm Ci lepsi oczywiście i w tedy dopuszczają palenie bardziej kalorycznymi brykietami :) Blacha zawsze będzie pracować, a spawy muszą być złe i nie odpuszczone wtedy strzelają. Najlepszy kocioł jest wtedy gdy ma jak najwięcej gięcia , a najmniej spawów czyli miejsc, które otwierają pole do popisu dla partaczy. Jeśli puszcza spaw, to jest to wina partacza, losu-kieszonka wewnątrz spawu lub korozji !!! Wiem jedno kotły 5 mm najczęściej puszczają koło spawów(mówi się na spawie), a kotły z grubszą blachą to najczęściej są wykańczane przez kieszenie powietrzne(montarz zły lub projekt), oraz właśnie ZŁĄ EKSPLOATACJĘ pomijając, że 5-tka pada wtedy jeszcze szybciej. Dlatego więc ja z kolei uważam kolego KAZIKU , iż optymalna blacha to 6 mm, która z jednej strony daje odpowiednią wytrzymałość-sztywność przy zachowaniu odpowiedniego stopnia elastyczności, która przy paleniu szczególnie koksem jest oczywista. Z tego też powodu ja wybierając kocioł patrze między innymi czy producent poszczególnego kotła dopuszcza palenie koksem i nie skraca to gwarancji --->>> odrazu wiem wtedy czy oszczędza na materiale czy nie:angry: następnie na jego wydajność-sprawność cieplną oraz długość gwarancji, tym samym jednym z moich typów jest Zębiec, który mnie jeszcze nie zawiódł jak i wielu przede mną dlatego też i na allegro pojawiają się odrestaurowane :D gdzie właściciele wymieniają lub wyrzucają z powodów WGODNOŚCIOWYCH , a nie z tego, iż piec zaczął ciec po 3-4 latach :angry:, to jest zgroza. Dlatego też można mieć gwarancję 3 letnią lub znacznie dłuższą, a o dziwo zazwyczaj idzie to w parze z grubością blach w piecu tym samym i jego wagą bez obudówek i innych pierdół, czym często cwani producenci nadganiają;) Ps po tej lekturze zapraszam do wniosków i wypowiedzi, kto co woli :

- piec porządny na lata vs. jednorazówka z blachy stosowanej w lepszych ale kominkach :)

Opublikowano

Odnośnie grubej blachy w kotle używam olsztyniaka z firmy kolmetal 8 lat, 3 razy ugotowany, na przeponie, kocioł waży 120 kilo blacha jak na puszce konserwy i chodzi dalej. Blacha wewnątrz #4 zewnątrz #3 ,u mojej sąsiadki też olsztyniak jakiś zielony, czas pracy 17 lat ,blachy jak u mnie,śąsiadka już odeszła miała 94lata kocioł nie odszedł, więc się nie zgodzę co do trwałości kotłów bo mają cienką blachę,przy kotle trzeba być palaczem a nie dywersantem.Na zamku królewskim prace mojego brata też są, tak powiem po boku :unsure:

Opublikowano (edytowane)

Robocik

Nie mógłbyś trochę skracać, bo nie wiem czy w końcu jesteś "za" czy "przeciw".

 

Na temat grubości blach się nie wypowiem (mało spawam).

 

Ale to zdanie zasługuje na komentarz: "Z tego też powodu ja wybierając kocioł patrze między innymi (...) na jego wydajność-sprawność cieplną oraz długość gwarancji...".

Tą wypowiedzią, w mojej ocenie, mocno nadszarpnąłeś swoją wiarygodność.

Już uzasadniam:

1. Sprawności podawane przez producentów (zapewne większości z nich) mają się nijak do rzeczywistych wartości (osiąganych w czasie normalnej pracy). Prawdopodobnie nie zostały nawet sprawdzone bo nie ma obowiązku przeprowadzania badań eksploatacyjnych. To po prostu wielka ściema i oszustwo. Doczytaj o tym.

2. Gwarancja podlega zwykle tylu wyłączeniom, że jest bezwartościowa. Było już wielokrotnie o tym na forum - doczytaj.

 

Jeśli oceniasz kotły, na podstawie powyższych parametrów to jeszcze długa droga przed Tobą.

Ale dobrze, że się interesujesz kotłami:-)

 

P.S. Skracaj, proszę:-)

Edytowane przez HP79

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.