Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sztoker+ 8kW - głośna praca motoreduktora


wiceqq

Rekomendowane odpowiedzi

BrzDzień dobry. 

Mam wrażenie, że motoreduktor w kotle pracuje zbyt głośno od początku użytkowania sztokera z OBI. Poniżej film który może nakreśli nieco stan rzeczy:

https://youtu.be/DJbXn7-joOw

Czy ktoś z Was może stwierdzić czy jest to właściwa jego praca? Ten metaliczny dźwięk mnie niepokoi, brzmi jak suche tarcie o siebie elementów metalowych. 

Producent Komiz twierdzi, że jeżeli jest to uszkodzenie mechaniczne, nie będzie uwzględniona żadna gwarancja na ten podzespół.

Pozdrawiam serdecznie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie trze wentylator o obudowe ?

Na filmie wiele nie widać . Jednak dzwiek tarcia jest "szybki" więc moze to byc coś  na silniku nie juz po przekładni .

Edytowane przez FAFAŁ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jeśli to już zdiete to trzeba iść dalej . Albo przekladnia albo łożysko na silniku , w to łożysko troche wątpię bo jak by się rozsypało to silnik by nie ruszyl .

Nie wiem czy możesz ingerować w przekladnie :) 

jesli jest możliwość to trzeba by odpiac silnik od przekladni i sprawdzić jego prace . Później wymontowac przekladnie z rury podajnika I sprawdzic jak dziala na sucho , sucho w sensie bez slimaka . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę ingerować - producent motoreduktora (Technix) odesłał mnie do producenta (Komiz), z informacją że najpewniej wymienią element na nowy. Natomiast p. Artur twierdzi, że uszkodzenie mechaniczne nie podlega gwarancji, co jest dla mnie co najmniej dziwne. Fakt, istnieje pomoc z pana strony telefoniczna, ale żeby załatwić coś rzeczowo to nie bardzo. Ogólnie kocioł fajny, ale nie wiem czy mogę polecić producenta z uwagi na umywanie rąk od sprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dziwne :) mechanicznego uszkodzenia nie uznajemy . A co się ma innego stac z przekladnia ? Ubrudzic czy co :)

Edytowane przez FAFAŁ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nieprofesjonalne, tym bardziej, że problem zgłaszałem mailowo od początku użytkowania po instalacji kotła. Producent twierdzi, że od nich takie buby nie wychodzą. Zewnętrznie żadnych uszkodzeń wizualnych nie stwierdziłem. Walka z wiatrakami. Coś nie działa to wymienić i tyle.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu masz rację . Przekladnia lub jej element napędowy działa głośno i nie prawidłowo . To powinienem być powód do reklamacji lub do wysłania jeśli mają jakiegoś speca . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie tanie przekładnie tak rzężą, przecież tam jest przekładnia ślimakowa bez żadnej obróbki wykańczającej. Używać, aż się rozwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wiceqq napisał:

Natomiast p. Artur twierdzi, że uszkodzenie mechaniczne nie podlega gwarancji

No to świetnie. Brawo dla Producenta co ma wywalone. To na co w tym kotle jest gwarancja? Jak padnie sterownik odeślą do producenta sterownika? A jak rozszczelni się wymiennik to do producenta  blach i elektrod do spawania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale  tak działa gwarancja u posrednika :) odsyla do producenta . Nawet jak już się zgodzi coś podzialac w tym temacie to towar prześle I tak dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja za taką gwarancję dziękuję. Kupię sobie Mercedesa i jak padnie skryznia biegów to mam się udać do np Aisina w Japoni? Bardzo to eleganckie i wygodne dla producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wiceqq napisał:

Objaw znany jak rozumiem, spotkałeś się z takimi odgłosami?

Niestety to normalne. Trzeba się zacząć martwić, gdy zacznie strzelać -wtedy jest już popękana ślimacznica. Tyle tylko, że i tak części do tego nie ma, wymienia się całe przekładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, FAFAŁ napisał:

Ale  tak działa gwarancja u posrednika :) odsyla do producenta . Nawet jak już się zgodzi coś podzialac w tym temacie to towar prześle I tak dalej :)

Potwierdzam, miałem dokładnie tak samo, sprzedawca odesłał mnie do producenta kotła, ten do producenta palnika, a producent palnika do producenta motoreduktora, ten zaś wziął mnie na przeczekanie i zmęczenie materiału...skończyło się na tym, że do nowego kotła wywaliłem sześć stów na  nowego BHF'a a badziewnego E...N... a sprzedałem. Tak działają sprzedawcy i producenci, z tego forum zresztą....

Jak kupuje auto, to mi lata co się zepsuło, jadę do serwisu i mają naprawić jak jest na gwarancji a uszkodzenie nie powstało z mojej winy, z kotłami powinno być identycznie....

Kolego wiceqq, dzwoń do nich i nie odpuszczaj, a przed odesłaniem do naprawy , dobrze sobie udokumentuj wysłaną część, foty, opis, etc....

 

   

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica który, jak widać taka praktyka jest powszechna, tu bardziej chodzi o podejście do klienta, kupując kocioł firmy X to ona powinna być gwarantem i załatwiać temat usterki podzespołów , nawet jeśli nie jest ich producentem a kocioł jak zawsze jest "składakiem różnych komponentów ". Co mnie obchodzi że padła dmuchawa, elektronika czy napęd, to producent powinien załatwić wymianę a potem sam dochodzić praw z producentem podzespołów. Tym bardziej, że  podzespoły są kupowane  w cenach dużo niższych niż dla klienta końcowego.   Niestety jest troche inaczej i w razie W klient składaka zostaje odesłany od sasa do lasa .... Takie kompleksowe podejście do klienta  było by wartością dodaną do jakości kotła.       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj...który to

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Proszę zawsze walczyć o swoje. Nie wiem czy szanowny producent czyta niniejszy temat i zreflektował się do wysyłki zestawu motoreduktora z silnikiem, czy to jedynie jego dobra wola. Nie chciałbym dosłownie cytować otrzymanej korespondencji, niemniej jednak kilku fragmentów z wypowiedzi producenta nie da się przytoczyć nie-dosłownie:

- Producent motoreduktorów nie przewiduje reklamacji z tytułu 'tzw.' głośnej pracy. " Właściwie na tym powinna się skończyć nasza rola w tej sprawie, jednak dla zachowania wysokiego stopnia zadowolenia użytkowników naszych kotłów proponuje następujące rozwiązanie: wysyłka nowego towaru, montaż samodzielny nowego komponentu, odsyłka kompletnego starego motoreduktora w terminie MAX 14 dni.

Motoreduktor z silnikiem wymieniony samodzielnie, chodzi ciszej i zadowalająco:

PRZED:
https://www.youtube.com/watch?v=DJbXn7-joOw

PO:
https://www.youtube.com/watch?v=jBUxD_K9ODk

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Maksymalny poziom dźwięku A w odległości 1 m od urządzenia zainstalowanego w pomieszczeniu technicznym zlokalizowanym w budynku mieszkalnym nie może przekraczać 65 dB(A) w węźle cieplnym z pracującymi pompami oraz w przestrzeni nad dachem budynku z pracującymi wentylatorami dachowymi (dotyczy całej doby"). żródło https://www.bzg.pl/node/418

To fragment z artykułu, a więc to nie producent przekładni jest winien bo może on produkuje przekładnie przemysłowe tylko producent kotła jest winien, że użył takiej przekładni w tym kotle i on powinien usunąć awarię a nie robić łaskę i udawać jeszcze wspaniałomyślność, że przysłał inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.