Gość Alewalneło Opublikowano 21 Lipca 2020 #1 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Siemaneczko. Chcę wyciąć diaxem dziurę w popielniku z tyłu kotła na powietrze wtórne tylko nwm czy jest woda w popielniku czy nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 21 Lipca 2020 #2 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 A jak nisko jest spust wody z kotła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 21 Lipca 2020 #3 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Gdzieś tak na wysokości rusztu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 21 Lipca 2020 #4 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Czyli tam powinien się kończyć płaszcz wodny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 22 Lipca 2020 #5 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Czyli można ciąć? Lepsza będzie klapka czy przesówka by spiąć ją razem mechanizmem linkowym wolnego opadania z klapką powietrza pierwotnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 28 Lipca 2020 #6 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Macie koledzy jakieś pomysły jak połączyć PW z Powietrzem pierwotnym aby przy po dołożeniu opału PW otwierało się samo na maxa aby nie było turbo dziury i dymienia na czarno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 28 Lipca 2020 #7 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Sonda lambda i sterownik, ale można też próbować inaczej w niektórych kotłach sprawdza się szczelina przed palnikowa, choć zdania są podzielone, niemniej problem sprowadza się do tego, że niema bezpośredniej korelacji miedz klapką PP, a klapką PW. Klapka PP sterujesz mocą kotła, a klapką PW sterujesz jakością spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 29 Lipca 2020 #8 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Kurcze sterownik skąd go wziąść? Te fabryczne są mega drogie. Sondę lambda mogę łatwo dostać że szrotu samochodowego za niewielką cenę. Dobrze mówisz czyli więcej PP to więcej PP lecz po dołożeniu albo przy rozpalaniu potrzeba dużo PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 29 Lipca 2020 #9 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Sterownik to nie problem, problemem jest sonda, zwykła samochodowa ma inny zakres pomiaru, do kotła potrzebna jest sonda szerokopasmowa i tu mówimy o cenie w przedziale 1-2k zł. Dlatego różnie z PW się kombinuje w zasadzie potrzebne są dwa stany rozpalanie i praca, no może jeszcze wygaszanie, oczywiście taka regelacja obarczona jest błędem i ma wpływ na jakość spalania, ale można się tego nauczyć i wtedy rozważyć , czy inwestować w sterownik z sondę, czy to niema sensu ekonomicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duck Opublikowano 29 Lipca 2020 #10 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Prawie wszyscy zawodowcy stosują już sondy szerokopasmowe, ale jest też wariant dla amatorów, chociaż może również nie najtańszy, sama sonda ponad 400 zł, ale gdyby znaleźć 5 chętnych cena spada do 200 Pellet_system_Oxygen_Sensor_OSx-1_data-sheet.pdfzł, sonda DENSO OSX - 1, dostępna na "Ali...", szczególnie polecana do spalania drewna. Poniżej więcej szczegółów. Pellet_system_Oxygen_Sensor_OSx-1_data-sheet.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 30 Lipca 2020 #11 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Na szrocie też mają sondy szerokopasmowe dużo taniej. 21 godzin temu, Ryni napisał: Sterownik to nie problem, problemem jest sonda, zwykła samochodowa ma inny zakres pomiaru, do kotła potrzebna jest sonda szerokopasmowa i tu mówimy o cenie w przedziale 1-2k zł. Sterownik jest problemem bo kosztuje 2k. 21 godzin temu, Ryni napisał: Dlatego różnie z PW się kombinuje w zasadzie potrzebne są dwa stany rozpalanie i praca, no może jeszcze wygaszanie, oczywiście taka regelacja obarczona jest błędem i ma wpływ na jakość spalania, ale można się tego nauczyć i wtedy rozważyć , czy inwestować w sterownik z sondę, czy to niema sensu ekonomicznego. I dokładanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 30 Lipca 2020 #12 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Godzinę temu, Alewalneło napisał: Sterownik jest problemem bo kosztuje 2k. A jaki konkretnie sterownik masz na myśli, czy nie jest czasem tak, że sam sterownik kosztuje 500-600zł, a reszta to cena sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carinus Opublikowano 1 Sierpnia 2020 #13 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Jeżeli ktoś chce wiedzieć czy ma,lub nie ma nadmiaru tlenu w spalinach,to wystarczy zwykła używana,ale sprawna sonda,która powinna mieć tez sprawny obwód grzałki.Grzałka doprowadza sondę do właściwej temperatury pracy,której raczej w czopuchu na stałe nie osiągniemy.Podłączymy grzałkę do zasilania 12V i zwykłym miernikiem odczytujemy stan spalin po analizie napiecia na wyjściu sondy.Ale tutaj mamy tylko informacje o nadmiarze tlenu w stosunku 14,7;1 i nic poza tym. Szerokopasmówka to już droższy wydatek,bo to już sondy najczęściej Bosch LSU z pompą jonową i nie każdy model sondy będzie pracować z każdym sterownikiem.Tutaj wystarczy aplikacja z kablem i mamy dokładne wartości stosunku spalin do tlenu.Najtańszym uniwersalnym zestawem jest AFR Stag,którego możemy oprócz użycia w kotle spokojnie użyć do zabawy w strojeniu LPG w swoim samochodzie w sposób profesjonalny.Jak nam się znudzi zawsze to można sprzedać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 3 Sierpnia 2020 #14 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Wszystko drogie. Nie opłaca mi się tego kupować do starego kotła. Jest jakiś mechaniczny sposób by przy rozpalaniu i dokładaniu nie kopciło na czarno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 3 Sierpnia 2020 #15 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Idealnego rozwiązania nie ma, ale przeważnie kanały PW są na tyle duże, że w czasie pracy kotła trzeba je dławic klapka, rozetką lub zasuwą, a w pełni otwarte dostarczają tyle powietrza, że wystarcza do rozpalania i dokładania. Wszystko zależy od konstrukcji kotła, ale przy pełnym otwarciu PW zawsze jest nadwyżka, choć samo dyneinie w przy rozpalaniu i dokładaniu to nie zawsze za mało PW, czeto to za niska temp. spalania, albo za dużo gazów, które powstają zaraz po dosypaniu następnej porcji opału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 4 Sierpnia 2020 #16 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Ten kocioł nie ma żadnego PW to jakiś stary kocioł. Ogólnie to za rok lub dwa się go pozbywa i przechodzę na PC lub gaz. Dym jest czarny czyli jest nadmiar paliwa w stosunku do powietrza tak samo jak w silniku diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 4 Sierpnia 2020 #17 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 No to tak w ciemno kanał PW zrób o przekroju około 10cm², czyli np. 5cm/2cm, albo trochę większy z rury 6/4cla (12-13cm²) to wtedy będziesz miał na pewno nadwyżkę do rozpalania, a do palenia go zdławisz jakaś klapką, czy zasuwką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 6 Sierpnia 2020 #18 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Ale to nadal nie będzie działać jak należy czy się mylę? Opał nie zawsze jest taki sam , nie zawsze się tak samo pali więc raz będzie wietrzyć kocioł nadmiarem PW a raz kopcić bo zabraknie PW, przecież nikt nie będzie siedział przy kotle i machał klapką co 15 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 6 Sierpnia 2020 #19 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 PW będzie działać, oczywiście pod warunkiem, że zrobisz jakąś klapkę, którą będziesz mógł regulować jego ilość i tu wystarczą w zasadzie 2 stany, rozpalanie, klapka otwarta i po rozpaleniu przymykasz klapkę na czas spalania. Jak mocno będzie trzeba ją przymknąć, to trzeba dobrać eksperymentalnie zależnie od paliwa i to powinno wystarczyć. Niestety to wcale nie oznacza, że twoje problemy z kopceniem, czy sadzą znikną, bo samo dołożenie PW to może być za mało, trzeba jeszcze mieć odpowiednio dobrany kocioł do zapotrzebowania budynku na ciepło i utrzymywać odpowiednio wysokie temperatury w kotle. To wszystko jest do opanowania, ale potrzeba na to trochę czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 7 Sierpnia 2020 #20 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 A jak bym zrobił tak dał przegrodę w popielniku i puścił od niej rurkę PCV 50mm (czy szerszą trzeba)? do drzwiczek popielnika robiąc tam klapkę PW. Działało by to ? Boję się ciąć ten popielnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 7 Sierpnia 2020 #21 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Możesz puścić PW od drzwiczek popielnik, uszczelniając odpowiednio przejście przez te drzwiczki, na pewno jednak nie będziesz mógł użyć do tego rurki PCW, tam są za wysokie temp.. możesz też zamiast kanału z rurki zrobić szczelinę przedpalnikową i podawać PP i PW z popielnika. Tylko dla mnie to jest błądzenie po omacku, nie wiem jakiej mocy masz kocioł, nie wiem jaki to typ kotła GS, DS , nie wiem czy budujesz palnik , nie wiem ile mocy potrzebujesz do ogrzania domu, nie wiem jakim paliwem palisz i pewnie jeszcze długo mógł bym tak wymieniać czego nie wiem, wiem tylko, że chcesz zbudować kanał do podawania PW, a sam kanał to nie wszystko, trzeba jeszcze dobrać inne parametry i wymiary, a dopiero potem można zacząć regulować prace kotła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 8 Sierpnia 2020 #22 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Robiłem szczelinę przedpalnikową i się ona nie sprawdza. Zależnie od wielkości szczeliny przy rozpalaniu jest za mało PW i kopci na czarno lub wychładza kocioł nadmiarem PW. Mówisz , że na dnie popielnika są takie temperatury , że stopi rurkę PCV? Jakiej mocy kocioł mam to sam nie wiem. DS. Palnik mam. Grzeje do tąd aż w domu jest upał potem przestaje i jak temperatura trochę spadnie do max 21 to grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 8 Sierpnia 2020 #23 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 To sam widzisz, że nawet podanie PW może nie rozwiązać problemu kopcenia, bardzo często dzieje się tak, gdy kocioł jest przewymiarowany, a o to nie trudno, bo kotły dobiera się na najmroźniejszy dzień w roku według normy i potem kocioł musi pracować przez większość sezonu z połową swojej mocy co powoduje wiele problemów,a co w naszym klimacie nie jest niczym dziwnym. Dlatego próbuje się zorientować jakiej mocy masz kocioł, a ile faktycznie potrzebujesz przez większość sezonu, więc zapytam jeszcze inaczej, czy możesz zostawić na stałe uchyloną klapkę miarkownika powiedzmy na 3-5mm i czy wtedy kocioł się nie zagotuje? Nie chce jednoznacznie określać jakie w popielniku są temp., ale wystarczy, że na taką rurkę PCW spadnie kawałek żaru i już jej niema, dlatego mówię o stali może to być profil zamknięty(np. 30/50mm), albo jakaś rura(6/4'-40mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 8 Sierpnia 2020 #24 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Przez cały czas piszecie o PW a nie wiemy jaki jest palnik - daj rys palnika to będziemy dosyłać do niego PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 8 Sierpnia 2020 #25 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Ryni napisał: jeszcze inaczej, czy możesz zostawić na stałe uchyloną klapkę miarkownika powiedzmy na 3-5mm i czy wtedy kocioł się nie zagotuje? Na 5mm się nie zagotuje, co najwyżej po jakimś czasie zrobi upał w domu. 1 godzinę temu, Ryni napisał: Nie chce jednoznacznie określać jakie w popielniku są temp., ale wystarczy, że na taką rurkę PCW spadnie kawałek żaru i już jej niema, dlatego mówię o stali może to być profil zamknięty(np. 30/50mm), albo jakaś rura(6/4'-40mm) Chciałem rurę PCV, ponieważ można do niej kupić gotowe kolanka. 1 godzinę temu, sambor napisał: Przez cały czas piszecie o PW a nie wiemy jaki jest palnik - daj rys palnika to będziemy dosyłać do niego PW Najprostszy palnik, przegroda z otworem wlotowym, z tyłu komora wyłożona szamotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.