Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #51 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 10 godzin temu, sambor napisał: Jak masz cienką szamotkę - tak 3cm to zrób z niej klin i wstaw w dyszę, tak aby najwyższa część klina była przed szczeliną. Nie bardzo rozumiem jak to ma wygladać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #52 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Tak ma wyglądać, jak nadal nie wiesz co i jak, to odpuść przeróbki, gdyż nic z tego nie będzie. Aby robić modyfikacje lub przeróbki należy rozumieć jak to działa i do czego służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #53 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Tutaj gdzie zaznaczyłem na zielono ma być 6cm? Innymi słowy czy ten klin ma leżeć bezpośrednio na ruszcie czy na cegłę szamotowej 3cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #54 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 6cm to raczej na wlocie, na wylocie mniej o te 3cm z klina. Klin musi leżeć na ruszcie, blasze, cegłach, czy co tam masz, spaliny na dopalanie muszą iść nad klinem, pod klinem ma być szczelnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #55 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Na początek możesz po prostu położyć ten klin na tym szamocie przed palnikiem, przed szczeliną która już masz. Zrób go na szerokość dyszy,to pozwoli na przesuwanie, regulacje, resztę szczeliny, po bokach zatkaj wełną popiołem, czy czym kolwiek innym, zrób próbę. Po rozpaleniu się zasypu możesz sprawdzić, czy kocioł kopci. Szczelna nie ma możliwości regulacji w czasie pracy kotła, wiec nie ma możliwości podawania więcej PW do rozpalania, dlatego przy rozpalaniu kocioł może zakopcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #56 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Ok już rozumiem. A taka szczelina ma jakie zdolności samo regulacyjne? Jak się opał mocniej rozpali to będzie kopcić czy zaciągnie więcej powietrza przez tą szczelinę? I jakiej szerokości dać tą szczelinę 1cm czy 3mm jak mówiłeś? 3mm to jakoś mało mi się wydaje. 28 minut temu, Ryni napisał: Na początek możesz po prostu położyć ten klin na tym szamocie przed palnikiem, przed szczeliną która już masz. Zrób go na szerokość dyszy,to pozwoli na przesuwanie, regulacje, resztę szczeliny, po bokach zatkaj wełną popiołem, czy czym kolwiek innym, zrób próbę. Po rozpaleniu się zasypu możesz sprawdzić, czy kocioł kopci. Szczelna nie ma możliwości regulacji w czasie pracy kotła, wiec nie ma możliwości podawania więcej PW do rozpalania, dlatego przy rozpalaniu kocioł może zakopcić. Aha czyli zrobię tak dam szczelinę 1cm puszczę do niej gruby profil pod rusztem i uspawam nowe dolne drzwiczki z dwiema klapkami. Przy rozpalaniu otworzę sobie klapkę PW na maxa a potem przymkne, będzie to działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #57 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Jest na forum jakaś teoria dot. samoregulacji, ja jednak uważam, że jak opał się rozpali i na ruszcie pojawi się popiół to go trochę zatka i wtedy więcej powietrza pójdzie przez szczelinę, a dokładnie zmienią się proporcje powietrza przepływającego przez ruszt i szczelinę. Jeżeli zrobisz taką prowizorkę jaka zaproponowałem klin będziesz mógł przesuwać do regulacji i nie będziesz musiał pruć palnika, minus jest taki, że ten klim może się przesunąć przy załadunku. Na początek ustaw na 5-7mm Edit. W tej chwili nic nie musisz przerabiać, możesz podać PW z popielnika, jak już się uporasz z proporcjami i doświadczysz jak to działa, będziesz mógł i wiedział czy robić kanał PW czy wystarczy PW z popielnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #58 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 51 minut temu, Alewalneło napisał: Przy rozpalaniu otworzę sobie klapkę PW na maxa a potem przymkne, będzie to działać? Bardzo wątpię, ale próbuj - PW służy do dopalania gazów z rozpalonego wsadu, podczas rozpalania to nic na daje. U mnie PW jest ustawione na stałą wartość, bez klapek miarkowników itp, miarkownik mam na PP. 25 minut temu, Ryni napisał: minus jest taki, że ten klim może się przesunąć przy załadunku. Sugeruję dodatkowo klin podeprzeć od strony kanału dopalającego, aby podczas ewentualnego przesunięcia nie zatkał szczeliny PW Godzinę temu, Alewalneło napisał: A taka szczelina ma jakie zdolności samo regulacyjne? Jak się opał mocniej rozpali to będzie kopcić czy zaciągnie więcej powietrza przez tą szczelinę Widziałeś pistolet do malowania? Tam strumień powietrza z kompresora zasysa cząsteczki farby ze zbiornika i wszystko leci dalej- w kotle też tak będzie - dym (kopeć) leci przez dyszę palnika, dodatkowo przyspiesza na mniejszym przekroju, wprowadzonym klinem i zasysa powietrze wtórne, które powoduje dopalenie dymu, sadzy itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #59 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 24 minuty temu, sambor napisał: Bardzo wątpię, ale próbuj - PW służy do dopalania gazów z rozpalonego wsadu, podczas rozpalania to nic na daje. Jest za mało powietrza bo kopci na czarno. Na początku nie kopci potem jak się rozpali więcej opału to kopci na czarno jak szalone potem jak się już przepali trochę to przestaje. 24 minuty temu, sambor napisał: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #60 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 14 minut temu, Alewalneło napisał: Jest za mało powietrza bo kopci na czarno. Ale na ten moment podajesz PW w złe miejsce, więc to tak jakby tego PW nie było! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #61 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 https://pl.wikipedia.org/wiki/Eżektor Na takiej zasadzie działa PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #62 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Taka rura wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #63 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Nie żartuj, zdjęcie nie oddaje wymiarów, średnica wew. około 32-40mm powinno być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #64 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Ta rura na zdjęciu ma fi 75mm Jak będzie za dużo to coś to będzie powodować? Jako, że już robię nowe drzwiczki to mam kilka pytań. Jakich wymiarów zrobić klapkę PP ? Co lepsze klapka czy zasówka ? Czym uszczelnić szpary w ruszcie wodnym przy przegrodzie do PW? Związku z tym , że PW będzie regulowane z zewnątrz mogę zrobić szczelinę PW 1cm tak? Jak będzie za dużo to zmniejszę klapką ale czy nie będzie za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #65 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Źle myślisz, na PW daj 2-3 rury 1"z kolankiem obok siebie. Klapka taka aby przykryła otwór PP - wg mnie otwór to ok 50x100mm Klapka z możliwością reg śruba Na ten rusz to daj jakąś blachę PW zrób jak piszesz,1cm szerokości wystarczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #66 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 53 minuty temu, sambor napisał: Źle myślisz, na PW daj 2-3 rury 1"z kolankiem obok siebie. To nie robić przegrody w popielniku i jednej grubej rury? Bo to mi łatwiej wykonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #67 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Najpierw pociągnij PW wprost z popielnika - zobaczymy jak działa, dawanie rury stwarza dodatkowe opory przepływu i musi być spory ciąg aby to zadziałało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #68 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Tu się zgadzam, zacznij od opanowania tego co masz, jeśli Ci się uda taka wiedza, doświadczenie bardzo pomaga przy budowie ostatecznej wersji palnika, no chyba, że palnik już nie istnieje. Rury raczej zastąp profilem o przekroju prostokątnym, czy kwadratowym możesz do tego celu kupić słupek od płotu, nie trzeba przecież kupować całej lagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #69 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Palnik już nie istnieje. Profil prostokątny czy kwadratowy ma mniejsze opory przepływu od rury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #70 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Alewalneło napisał: Profil prostokątny czy kwadratowy ma mniejsze opory przepływu od rury? Przy tym samym przekroju nie ma różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #71 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Skoro palnik nie istnieje to powinniśmy zacząć od szkiców i wymiarów wszystkich elementów palnika, bo kotle i zapotrzebowaniu na ciepło już coś wiemy. Bez tego możemy sobie tylko prowadzić jałową dyskusje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #72 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, sambor napisał: Najpierw pociągnij PW wprost z popielnika - zobaczymy jak działa, dawanie rury stwarza dodatkowe opory przepływu i musi być spory ciąg aby to zadziałało. Czyli trzeba zastosować większą rurę. Znalazłem w internecie. Skoro tutaj działa na takiej małej rurce to u mnie na takiej wielkiej rurze powinno działać tym bardziej. 56 minut temu, Ryni napisał: Skoro palnik nie istnieje to powinniśmy zacząć od szkiców i wymiarów wszystkich elementów palnika, bo kotle i zapotrzebowaniu na ciepło już coś wiemy. Bez tego możemy sobie tylko prowadzić jałową dyskusje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #73 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Jak nie masz palnika to nowy zrób z niższym otworem wlotu- zamiast 11cm daj 6-7cm, pamiętaj że aby to działało to musi być wlot gazów całkowicie zasłonięty przez żar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryni Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #74 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Coś mi się tu kupy nie trzyma, wcześniej czytam: W dniu 11.08.2020 o 20:23, Alewalneło napisał: Otwór palnika ma wymiary 14x6cm. Teraz na szkicu widzę wysokość palnika 21cm. Dla mnie to jakaś zabawa w kotka i myszkę. Poproszę zięcia kotła, dokładne szkice i wymiary palnika, inaczej się nie bawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alewalneło Opublikowano 12 Sierpnia 2020 #75 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 To są wymiary gołego kotła bez cegieł. Zdjęcie kotła Wymiary palnika z góry Dysza palnika Wlot 22x6cm Wylot 14x6cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.