Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wydaje mi się, że w schemacie brakuje pompy w obiegu grzejników, chyba, że faktyczni jej tam nie ma.

Opublikowano

Nie ma i miało jej nie być. 

Opublikowano

Wydaje mi się, że będziesz musiał ją dołożyć, bo zmieniła się rola pompy na powrocie, po zamontowaniu zaworu mieszającego ta pompa pracuje w obiegu ochrony powrotu i gdy zawór jest otwarty pompuje tylko w obiegu kotłowym, a grzejników nie ma co napędzać.

Opublikowano (edytowane)

Przecież nie ma żadnego bufora, tylko instalacja jest wpięta bezpośrednio w kocioł. Tak jak piszesz bufor też nie powinien być grzany z pompką na powrocie. Chyba, że ten zawór 3D stwarza tak duże opory hydrauliczne, że pompka nie wyrabia, jest za słaba po prostu, żeby zasilić, gdzieś odległe grzejniki. 

@palacz66

Ten 3D to 1 calowy, czy 3/4?

Edytowane przez emigrant
Opublikowano

Ja widzę to tak, że gdy zawór VTC jest otwarty całkowicie lub nawet częściowo wszystkie 3 pompy ciągną wodę z zasilania i niema co wymusić wystarczającego przepływu w obiegu grzejników.

Opublikowano

VTC jak będzie otwarty całkowicie to tak jakby go nie było - jest przezroczysty dla instalacji? Obieg krótki jest zamknięty wtedy. Czy się mylę?  

Opublikowano

Masz rację nie właściwie to opisałem, czasami lepiej wstawić schemat.

Clipboard01.thumb.jpg.64ca5a3a1f78f6af7731061a26693812.jpg

Tu co prawda nie ma zaworu na VTC, ale zasada ta sama, każdy obieg ma swoją pompę.

Opublikowano

Spokojnie - CW nie potrzeba grzać non stop, może być nawet praca w priorytecie.

A do prób z tego co wiem podłogówka była wyłączana i też nie działało jak trzeba.

Tu ewidentnie jest coś z zaw 3-D - może to jakaś lewizna wymagająca obejścia bypassem

Opublikowano (edytowane)

Być może VTC nie miało jeszcze okazji być w pozycji całkowicie otwartej i zamkniętym krótkim obiegiem. Stąd ten problem dogrzania grzejników. Bo całkowite otwarcie nie jest przy 55 na powrocie. Przy 55 to dopiero coś tam zaczyna przepuszczać a pompka i tak gania wodę tylko w kotle, póki nie zamknie się obieg krótki. Tu rzeczywiście możesz mieć całkowitą rację, że obieg grzejnikowy potrzebuje pompki. Te obwody co mają pompkę wszystko działa poprawnie. To by miało jakiś sens. 

Edytowane przez emigrant
Opublikowano

Spróbować nagrzać testowo kocioł do 80 stopni, żeby był zapas gorącej wody w kotle i robić pomiar jakąś termoparą jaka jest temperatura zaraz za zworem 3D na rurce.

Opublikowano (edytowane)

Wyrzuciłem ta wkładkę bo nie mam nerw już na to wszytko otworzyłem delikatnie zasilanie do ATV a żeby dogrzac powrót delikatnie. 

Jak wpadnie wam jakiś pomysł dajcie znać napewno sprawdzę. 

@sambor pompa była próbowano na wyższych biegach nic nie pomagało. 

Ewentualnie po niedzieli założę pompę na grzejniki a znia ZZ i będzie wszystko jasne o co chodzi. 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem problem już rozwiązany i zrobił to @Ryni  Tak jak pisałem, testowo nagrzej wodę do 80 stopni i zmierz temp. zaraz za zaworem 3D. Patrz co się dzieje z grzejnikami. Montaż pompki na obiegu grzejników rozwiąże całkowicie problem bez względu na ile będzie otwarty zawór 3D, bo pompka grzejnikowa będzie "kradła" ciepłą wodę z zasilania jak będzie nawet tylko częściowo zamknięty obieg krótki.  

Edytowane przez emigrant
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Problem w tej chwili leży w zbytałej średnicy "kolektora" na zasilaniu z kotła oraz kolejności podłączeń i przepływów w poszczególnych obiegach. @Ryni też ma trochę racji, pod warunkiem, że wywali ten ATV i zrobi normalną pompę przeeałową bezpośrednio za kotłem.

Tam niepotrzebnie na wyjściu z kotła jest mufa redukcyjna 5/4" -1". Trzeba było cały pionowy odcinek do ostatniej pompy zrobić 5/4"

Opublikowano (edytowane)

Są pewnie błędy w instalacji, ale jak wiadomo pompki wybaczają niektóre błędy i pewnie wszystko ruszy jak trzeba i będzie działać poprawnie. Brakuje pompki na grzejnikach i to wszystko. Zawór 3D też będzie poprawnie działać. Pewnie zwiększy się zużycie opału kosztem trzymania wysokiej temp. na powrocie. Coś za coś.  

Edytowane przez emigrant
Opublikowano

@emigrant 1 cal. 

Opublikowano

To już nie istotne. Po prostu zamontuj pompkę na grzejniki i automagicznie wszystko zacznie działać. Tylko nie gdzieś w środku krótkiego obiegu, tylko poza wepnij się pompką na grzejniki.  

Opublikowano (edytowane)

@palacz66 a Ty monitorujesz temperaturę powrotu? Te informacje dużo by podpowiedziały.

Jak obecnie prowadzisz instalację i kocioł?

 

Edytowane przez g69
Opublikowano (edytowane)

@g69 po wyjęciu wkładki temperatura powrotu spadła drastycznie niestety a po to go zakładałem, żeby była wyższa.

 

@emigrant wiem ale miało działać bez pompy taki mi szanowne grono doradziło i zaufalem co nie którym bezgranicznie haha a okazało się, że jednak wszystkiego nie przewidzieli.

To wiem, że pompa potrzebna już dawno tylko problem bo ciężko się zmieścić żeby ją wstawić. 

IMG_20200105_091404.jpg

Screenshot_20200105_092509.jpg

 

 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano

Pompa na zasilaniu grzejników nie jest potrzebna, gdyż jest już na powrocie, natomiast jak już chcesz przerabiać to przenieś wpięcie powrotu z podłogi wprost do kotła lub do powrotu CW.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, sambor napisał:

natomiast jak już chcesz przerabiać to przenieś wpięcie powrotu z podłogi wprost do kotła lub do powrotu CW.

A wcześniej sugerowałeś żeby powrót z podłogi był przed ATV? Teraz sugerujesz żeby był za jak CW? Można wiedzieć czemu tak? 

Filtr i ZZ potrzebny czy nie koniecznie jak mam je na dole kotła?

Po wystawieniu pompy mógłbym w końcu odpalić pompę kotłowa i podłogę na stałe w obecnej chwili nie mogę. 

Jak pompa nie potrzebna to co zrobić Twoim zdaniem żeby zaczęło grzać bez pompy na CO @sambor oczywiście najtańszym i najprostszym sposobem?

Edytowane przez palacz66
Opublikowano

Ten film dobrze obrazuje zasadę działania układu z zaworem temperaturowym dla ochrony kotła

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
29 minut temu, palacz66 napisał:

A wcześniej sugerowałeś żeby powrót z podłogi był przed ATV? Teraz sugerujesz żeby był za jak CW? Można wiedzieć czemu tak?

Ale to chyba ostatni pomysł dla twojej instalacji,  chyba że masz możliwość czasowego odcięcia zaworem podłogówki i sprawdzenia co będzie przy samych grzejnikach.

Jak to zrobisz to jednocześnie przymknij obieg CO na piętro.

Jak to nie wyjdzie to 3-D jest skopsany.

Opublikowano (edytowane)

3D nie jest skopany imho, tylko ani razu zawór 3D nie był w pełni otwarty i obieg krótki zamknięty. Pompka na powrocie non-stop gania wodę tylko w kotle i brakuje mocy, słupa podnoszenia, żeby zasilić grzejniki. Pisałem, żeby nagrzać kocioł do 80 stopni, żeby był duży zapas gorącej wody i żeby całkowicie otworzył się zawór 3D i zamknął obieg krótki i sprawdzić, czy w tym momencie zaczną grzać grzejniki. Jakimś termometrem sprawdzić jaka jest temperatura na powrocie za 3D. 

Edytowane przez emigrant
Opublikowano (edytowane)

@emigrant będzie grzał jako ostatni. 

Edytowane przez palacz66

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.