Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chodzi mi to 🙂 zrobiłem tylko korektę na -1 powietrza, wydłużyłem też o następne dwie sekundy max przerwę podajnika. Z obserwacji kopczyk się nie zapada, jest lekko powyżej korony. Z tym sterownikiem pokojowym moim to jest tak, że on nie jest na rs tylko pod listwę montażową dwuzyłowy kabel. Może sterować pompą, kotłem albo obniżać temperaturę na zaworze. Nie mam go podłączonego na razie bo po remoncie nie miałem weny przeciągać kabla ale zrobię to na dniach i zobaczę. Nie będzie szoku po włączeniu grzania? To jest zrzutu nagłego zimnej wody z instalacji na kocioł?

Opublikowano

Skoro może sterować pompa to o to chodzi resztę robi sterownik pieca. Na pewno też posiada w sobie termometr i to powinno wystarczyć. Jest jeszcze pytanie o zawór zwrotny za pompa c.o. ja mam obejście i różnicowy a czy przy sprężynowym gorąca będzie szła w górę nie wiem. Jedynie co trzeba to zawory termostatyczne na full i większą temperaturę na zaworze jak na zdjęciu u mnie 50 a i tak zawór otwarty tylko na 29%. . Zalewania zimna wodą nie ma. Bo jeżeli liczyć 29% na instalację to 71% na powrót minus zimna z powrotu. Tak czy siak u mnie różnica 6 st. Jest jeszcze jeden element pompa powrotu, musi na minimalnej mocy u mnie Wilo janos Piko pracuje 9w przy ustawionej wysokości podnoszenia 1.2m.  Przy mocniejszej trochę wychodzą cuda. Wszystko zależy od ocieplenia budynku ale nawet oszczędność 2kg na dobę tą opcję jest tego warta.

Opublikowano

No właśnie u mnie nie ma obejścia, znaczy było przy starym piecu ale przy montażu stalmarka instalator je zlikwidował, za pompą jest zawor zwrotny. Tylko teraz pytanie gdzie najlepiej usadowić ten termostat, mam na dole same grzejniki a na piętrze 3/4 podłogówki i dwa grzejniki plus drabinka w łazience. Co więcej podlogowke zasila ta sama pompa co układ grzejnikowy, zabezpieczeniem przed przegrzaniem podłogi są zawory RTL na belce powrotnej rozdzielacza. Pompę mam mocna bo 25/60 a podnosi na 2m i daje radę, przy grzaniu wszystkiego jakieś 13w bierze. Dokładnej to circulla mercurio.

Opublikowano

Można spróbować ale w tym układzie instalacji mieszanej  ta opcja raczej nie zadziała. Pisałem o pompie powrotu, c.o. w praktyce jest wyłączona. Co do umieszczenia termostatu to w zasadzie główne pomieszczenie- salon. No chyba że w domu mieszkają dwie rodziny-góra-dół to już chyba odpada w ogóle.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie tak jest, jedni na dole, my na piętrze z podlogowką, a grzejniki są w dwóch pokojach i drabinka w łazience (parter 100% grzejniki panelowe). Przy okazji pomontowalem na wszystkich grzejnikach głowice termostatyczne. Chyba sobie sterownik daruję. Ubiegły tydzień zasyp wystarczył na 8 dni, a dom nieocieolony. Jedynie strop, nowe drzwi wejściowe i okna plastikowe dwuszybowe.

Jeszcze takie pytanie czy jest sens ustawiać pogodowe sterowanie zaworem czy nie lepiej przy termostatach puścić te 50 na dom i niech te zawory zrobią swoje? Podłogi nie przegrzeje bo reguluje ją rotametrami i dodatkowo zabezpieczam przegrzanie zaworami rtl.

Edytowane przez burszuras
Opublikowano

Przerabiałem sterowanie pogodowe , jak dla mnie niewypał. Sama temperatura zewnętrzna nie jest miarodajna. Dochodzą inne czynniki wiatr deszcz, zachmurzenie wilgotność , stan budynku, okna i może jeszcze parę innych. Więc proponowane przez ciebie rozwiązanie jest jak najbardziej właściwe. Przynajmniej masz gwarancję stałej temperatury w pomieszczeniach. Przy obecnych temperaturach nie musi być 50 wystarczy 42-45 stopni ale to zależy ile chcesz mieć w domu. St280 mam możliwość zmiany temperatur z domu nie muszę biegać do kotłowni, mam podgląd pracy pieca, wykres- dobra rzecz . Myślę że 25kg/d przy nie ocieplonym domu to raczej norma,rozumiem że zasobnik 200kg.

Opublikowano

Nie, no to super 25kg/d a 19kg/d robi różnicę. Sugerowałem się pojemnością mojego "smoka". Na dzień dzisiejszy nie sądzę abyś zszedł ze spalaniem poniżej tej wartości chyba że po ociepleniu domu albo wymianie okien na 3 szybowe.

Opublikowano (edytowane)

Nie narzekam strasznie, fakt jak fundusze pozwolą to ocieplenie się zrobi elewacji. Za zeszłą zimę poszło jakieś 4t groszku z wesołej a palone było od końca września do majówki.

Pierwszy sezon jak piec wleciał bez pompy kotłowej, nie było też podłogówki (jest od tego roku), spaliłem 6t tej cienizny z KWK Janina. Ale to taki offtop.

po obserwacji zostawiam te parametry co mam, wypala się ekstra, kocioł trzyma zadaną, czasem plus minus 2st wyżej, spada tylko przy dogrzewaniu bojlera (gdzieś do 56) 200l. 

Edytowane przez burszuras
Opublikowano

Testuję ten regulator jednak, pompę wyłączył, czy to normalne że kocioł tak wysoko przebija po wyłączeniu pompy? Z zadanej 60 wskoczyło na 77

Opublikowano

Spała nadmiar, pamiętaj że pompa co się wyłączyła o brak odbioru a ta wymuszona grawitacja jest powolna. W następnym nawrocie już będzie coraz niżej i normie. Teraz kwestia ustawienia pompy powrotu. Jaka masz i jaką mocą pracuje.

Opublikowano (edytowane)

To samo co na bojler circula Mercurio 25/40 180, pracuje na najniższym możliwym biegu, bierze 8w. A i sterownik zamyka mi zawór jak pokojówka zgłosi dogrzanie, może dać wyżej minimalne otwarcie? Fabrycznie 5%

Edytowane przez burszuras
Opublikowano

Ok może być. Dalej testujesz ? Masz już jakieś efekty ?

Opublikowano (edytowane)

Załączyłem "grzanie" na termostacie żeby wymusić załączenie pompy. Kurka poszło tak że spadło na piecu na 47*C, nie wiem może to wina za szybkich obrotów pompy co (była w autoadapt i ruszyła na 45w), zmienię ją też na 1, od pompy do piętra nie ma nawet metra. W ostateczności zastosuje manewr obniżenia zadanej zaworu, bez wyłączania pompy. Przykładowo po dogrzaniu -10st 

Edytowane przez burszuras
Opublikowano

@burszuras jak tam sytuacja na "froncie". Temat opanowany ? To obniżenie na zaworze da odwrotny skutek ,po dogrzaniu spadnie temperatura w pomieszczeniu i załączy się pompa grzejąc cały układ.  Ja podnoszę temperaturę tak aby calu czas utrzymać w domu 22 st. Grzejąc cały układ bez wyłączenia pompy c.o.  nastawa na zaworze 42 st., bez pompy 50 st. Przy zewnętrznej -2 st., przy plusowych mniejsza.  I wszystko działa jeszcze mi się pompa nie włączyła od miesiąca.

Opublikowano

Tak, walczę nadal. Ogólnie wychodzi mi na to, że termostat powonieniem mieć w salonie z podlogowką. Grzejniki szybciej nagrzewają a wylewka nie zdąży się nagrzać, termostat wyłączy pompę i dupa, w pomieszczeniach na dole z grzejnikami jakieś 22.6 a góra z podlogowką 21.7. ewentualnie założę termostat na piętrze gdzie podlogowka, niech dogrzewa i wyłącza obieg, a dołu nie przegrzeje bo się głowice ewentualnie zamkną wcześniej. 

Jednak wyłączanie pompy powoduje mega spadek temperatury jak to już wszystko ruszy. Najniższy bieg na co nic nie pomógł.

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej chodzi o to aby to "wszystko nie ruszyło" Ale widzę że samozaparcia ci nie brakuje i dasz radę znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie. Trzymam kciuki.

Opublikowano

Dwa dni testu, nie powiodło się niestety. Zostawiam tak jak było, tj pompa non stop. Podłogówkę się udało wyregulować zaworami rtl tak żeby było stałe 22 stopni na piętrze, a resztę załatwiają głowice termostatyczne. Nie oszczędzę więcej chyba że termomodernizacją...

Ale z efektów ustawień i spalania jestem zadowolony... Kocioł trzyma jak szalony nastawioną temperaturę 62st, powrót 57. W kotle czysto jak nigdy, sam szary pył, sadza zniknęła.

Spadnie tylko przy podbijaniu bojlera ale to może być efekt tego że jest na osobnym obiegu.

Tak czy siak @1mps dzięki za pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Postawiłeś pytanie jak do jasnowidza, tutaj ich nie znajdziesz. Najpierw napisz jakie ustawienia i jakie konkretne parametry węgla.

Opublikowano

Witam.

Mam piec jak z tematu ze sterownikiem 755zpid oraz wentylatorem rvt 13-ar + przepływomierz.

Po włączeniu spalania PID wentylator wchodzi na obroty aby po kilku sekundach zejść do minimum. Nie wiem jakie są obroty wentylatora natomiast przepływomierz kręci się z obrotami 1200 aby zejść do ok 600.

Czy normalne jest, że w trybie PID na sterowniku pisze, że wentylator "idzie" na 100% a praktycznie się nie kręci? Sterownik podbija nadmuch z 10% do 100% ale wentylator kręci się ciągle tak samo (tj z minimalną mocą).

W sterowaniu ręcznym (albo wyłączając hallotron) da się regulować obrotami, choć przepływ 1200 (maksymalny, więcej się nie da) uzyskuję już przy nastawie 40% nadmuchu.

Przestawiałem sporo parametrów aby znaleźć przyczynę, pomaga tylko wyłączenie hallotronu w opcjach.

Czy poziom nadmuch jest niezależny od tego co wskazuje sterownik?

Opublikowano

Jakiej mocy ten piec.

Opublikowano
2 godziny temu, jasiekk7 napisał(a):

Czy normalne jest, że w trybie PID na sterowniku pisze, że wentylator "idzie" na 100% a praktycznie się nie kręci? Sterownik podbija nadmuch z 10% do 100% ale wentylator kręci się ciągle tak samo (tj z minimalną mocą).

To wskazanie to nie jest predkosc wentylatora tylko chwilowa moc palnika (kotla).

Wentylator kreci sie wedlug nastaw odczytu z przeplywomierza (turbinki). Jesli ja wylaczysz (hallotron) to kreci sie wedlug nastaw wentylatora w trybie PID.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.