Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 minuty temu, Kriss12 napisał:

Zadana minimum 65 stopni albo 70 ........ważenie pelletu robiłeś ....za 750 to pewnie ukraina

Ważenie robiłem,2,7 kg na 10 min.

Właśnie wytłumaczcie mi dlaczego temp zadana kotła musi być taka wysoka jeżeli na dworze na razie nie ma mrozów i na grzejnikach wystarczy mi 40 st.?

Opublikowano

Bo przy niskiej temperaturze kotła jest mniejsza efektywność jego pracy. I smoli się.

1. No to standardowo. Regulator ciągu, płyty szamotowe, zawirowywacze. Nie wiem, jaka jest konstrukcja Tytana, ale w moim Draco Bio te rzeczy zastosowałem i temperatura spalin spadła.

3. A pogodówki nie masz włączonej? Współczynnik korekcji ile? Min temp. pomp w kotle ile? Bo w końcu nie napisałeś. Histereza kotła ile?

4. No to jak masz automatyczny, to przy takiej zadanej na CO wychodzi ci zadana 50 na kocioł. Wygasza się przy 55. Przy wygaszaniu do tych 67 stopni spokojnie może dojść. Wg mnie normalne.

Opublikowano (edytowane)

U mnie przy rozruchu kotła była mierzona temperatura spalin i wynosiła 90C. Potem zamontowałem jeszcze RCK pod czopuchem. więc temperatura spalin niby powinna być jeszcze mniejsza. Ale na dzień dzisiejszy i tak czopuch jest dosyć gorący, tzn. nie da się na nim utrzymać ręki w sposób ciągły.

Przy dzisiejszej pogodzie (około 11C) spalił mi w trybie automatycznym 20kg - przy temperaturze w domu 22C (grzanie od 9:00 do 21:00), a do ogrzania mam ponad 200m2.

PS. Ozi o co chodzi z tymi płytami szamotowymi (w sumie mamy podobne kotły ja 25kW a Ty 35kW).

Edytowane przez robi007
Opublikowano
Zadana minimum 65 stopni albo 70 ........ważenie pelletu robiłeś ....za 750 to pewnie ukraina
Nie koniecznie ja płacę 660zl/t z dowozem i jest polski dobry. Przerabialem już chyba wszystkie, lava, Olimp, fabich, Sylva i jakoś nie widzę potrzeby dopłaty 300zl do tony za worek z nadrukiem

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam pewne dojście na Pomorzu. Miesiąc temu tyle płaciłem.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ozi80 napisał:

Bo przy niskiej temperaturze kotła jest mniejsza efektywność jego pracy. I smoli się.

1. No to standardowo. Regulator ciągu, płyty szamotowe, zawirowywacze. Nie wiem, jaka jest konstrukcja Tytana, ale w moim Draco Bio te rzeczy zastosowałem i temperatura spalin spadła.

3. A pogodówki nie masz włączonej? Współczynnik korekcji ile? Min temp. pomp w kotle ile? Bo w końcu nie napisałeś. Histereza kotła ile?

4. No to jak masz automatyczny, to przy takiej zadanej na CO wychodzi ci zadana 50 na kocioł. Wygasza się przy 55. Przy wygaszaniu do tych 67 stopni spokojnie może dojść. Wg mnie normalne.

1.Płyty szamotowe są,myślałem właśnie o regulatorze ciągu...może to coś pomóc w obniżeniu temp. spalin,co za tym idzie zmniejszeniu utraty ciepła w komin?Nie wiem co to są zawirowywacze.

2.Tak jak pisałem nie mam czujnika pogodowego ani pokojowego

3.Współczynnik korekcji 5 st.,Temp.MIN pomp przestawiłem na 40 st.zgodnie z twoją sugestią w innym poście:

Histereza 10 st.,MIN Tco pomp 33 st.,Temperatura zadana na kocioł 50 st.

Ozi80 nie mam czujnika pokojowego ani pogodowego i nie mogę korzystać z programu czasowego.Ustawienia mam tak jak wyżej a gdy zacznie się temp. ekonomiczna to wyłącza mi się pompka.Nie wiem co jest grane.

I jeszcze jedno.Wypróbowałem przed chwilą na kotle program stały z histerezą 1 stopień żeby szybko sprawdzić.Temp. zadana 50 stopni więc przy programie stałym powinien się zacząć wygaszać  przy 51 stopniach ale tego nie zrobił.Chodził nadal.Dlaczego?Widzę że z tymi kotłami Tekli jest więcej problemów niż pożytku...

Edytowane przez Okman
Opublikowano (edytowane)

Panowie palę od 2 października tego roku, jak pisałem kilka postów wcześniej nie mieszkam jeszcze w nowym domu ale utrzymuję temp. 21C. W ciągu 30 dni wypaliłem 18 worków pelletu po 650 zł + 30 kg owsa( owies za darmo) co mi daje 300kg, średnio na dobę wychodzi 10 kg.18 worków to koszt 175 zł,  do tego koszt prądu ok 25zł, razem 200zł. tyle kosztowało mnie 30 dni palenia.

Wydaje mi się że to sporo biorąc pod uwagę dodatnią temperaturę na zewnątrz. Jednocześnie zauważyłem że tak naprawdę to piec dogrzewa sam siebie, pomyślałem sobie że może lepszym rozwiązaniem było by ustawić jakiś program czasowy żeby piec pracował w określonych godzinach.

Tylko zastanawiam się, czy wtedy woda w kotle zbyt bardzo by się nie wychłodziła a to spowodowało by że kocioł musiał by nadrabiać straty i tym samym zużycie pelletu by nie zmalało a wręcz wzrosło.

Dodam że dom ma 102m2 wszędzie ogrzewanie podłogowe za wyjątkiem kotłowni ( ogrzewa się od kotła), piec Tekla compact 12 KW, grzeje tylko na CO.

 

Edytowane przez matrix3078
Opublikowano (edytowane)

Przecież 10 kg. na dobę to bardzo mało.Mi spala około 24 kg na dobę przy teraźniejszych temperaturach,z tym ze ja mam trochę większą powierzchnię do ogrzania.Jeżeli wyjdzie ci miesięczny koszt ogrzewania 200 zł, to się ciesz bo to około 1200 zł na sezon grzewczy.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Okman.
Temp. min. pomp. 40 to raczej za mało. Jeśli gdzieś tak pisałem (nie znalazłem), to byłem młody i głupi :)

Podsumowując Twoje nastawy:

CO:
Zadana temp. = 40.
Współczynnik korekcji = 5.
Temp. min. CO pomp. = 33.

Kocioł:
Tryb = automatyczny, więc przy zadanej na CO = 40, zadana na kocioł wychodzi 50, nawet jeśli sobie wpiszesz 90.
Histereza = 10.
Temp. min. pomp = 40.

Szczerze? Nie mam pojęcia, czemu pompa CO nie działa po godzinie 22:00. Za pół godziny jest 22:00. Idź do kotłowni i nagraj telefonem jak ci się zmienia temperatura wyliczona na CO. I wklej tutaj filmik.


Zawirowywacze:

 

 

Płyty szamotowe (mam 3 poziomo nad palnikiem poustawiane w schodki i 2 pionowo na przeciwko palnika):

 

Tutaj w poście z 28 lutego 2017 wszystko ładnie opisałem:
https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/23402-sterownik-estyma-igneo-slim-opinie-problemy-lista-życzeń-i-co-jest-dobre/?page=2&tab=comments#comment-300345

 

 

Opublikowano (edytowane)

Jestem w trakcie czytania tego tematu z 28 lutego 2017r.Jeżeli chodzi o płyty szamotowe to ja mam inny piec (TEKLA TYTAN BIO) i jest tam miejsce tylko na jedną płytę.Tych zawirowywaczy też nie włożę bo to inny piec.

W trybie automatycznym kotła,przy histerezie 10,zadanej temp. na CO 40 st. zadana temp na kocioł wychodzi 50?Czyli 10 histerezy i 40 zadanej na CO daje 50?A mi się rozgrzewa do 67 st....

Wrzucę filmik z przechodzenia na tryb ekonomiczny gdzie pompka CO wyłącza się ale dzisiaj mam już naprawdę łeb jak sklep.Tyle wiem co rano.Mętlik,mętlik,mętlik...

Czytałem Twój poradnik:

"

  • Doświadczony Forumowicz
  •  
  • Ozi80
  • Stały forumowicz
  •  11
  • 832 odpowiedzi
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Górny Śląsk
  • Co ogrzewam?: Wskaż tutaj.
  • Instalacja: Wskaż tutaj.
  • Kocioł: Wskaż tutaj.
Żeby nie było, że tylko narzekam, to teraz coś, co jest dobrym pomysłem. Wprawdzie nie wiem, czy to pomysł Estymy, czy też może w innych sterownikach też to jest. W każdym razie fajna sprawa.
Chodzi mi o współczynnik korekcji.
 
Niestety w instrukcji jest to tak słabo opisane, że z tego co widzę, to większość ludzi tego nie rozumie (a jednak nie obyło się bez narzekania). Ja to zrozumiałem i z "sukcesami" z tego korzystam.
 
Co mówi instukcja?
  Cytat
Korekcja temperatury zadanej c.o. względem zadanej temperatury w pomieszczeniu na każdy 1°C. Np. Jeżeli współczynnik korekcji ustawiony jest na 6°C, temperatura zadana w pomieszczeniu na 20°C, a zmierzona w pomieszczeniu to 20,5°C wtedy temperatura obliczona c.o. zostanie obniżona o 3°C.
 
Najlepiej wytłumaczyć to na przykładzie. Pozwolę sobie wkleić coś, co kiedyś napisałem w prywatnej wiadomości jednemu z użytkowników tego forum. On po tych obszernych tłumaczeniach z przykładami to zrozumiał.
 
  Cytat
Dla prostszego liczenia ustawiamy współczynnik korekcji na 10. Czyli dla każdego 1 stopnia różnicy między zadaną w domu, a aktualną w domu, ten współczynnik korekcji dodaje lub odejmuje 10 stopni do zadanej na C.O.
I teraz powiedzmy, że twoja krzywa grzewcza ci wylicza 40 stopni na C.O.
W domu masz zadane 21, a obecnie jest 20, więc do wyliczonej na C.O. dodaje 10 stopni. Tak więc na grzejniki nie idzie 40, tylko 50. Dom zaczyna się ogrzewać. Jest już 20,1 stopni, to współczynnik korekcji nie dodaje do wyliczonej na C.O. 10 stopni, tylko 9, więc wychodzi 49.
Dalej się dom grzeje i już masz 20,3, to współczynnik korekcji dodaje do wyliczonej na C.O. 7 stopni, więc wychodzi 47.
Dalej dom się grzeje, za chwilę masz już 20,6 w domu, więc współczynnik korekcji dodaje do wyliczonej na C.O. już tylko 4 stopnie, więc wychodzi 44.
W końcu w domu temperatura osiągnęła zadaną 21 stopni. Jeśli nie masz włączonej stałej pompy, to nagle zadana na C.O. robi się 7 stopni, pompa się zatrzymuje.
Ale jeśli masz włączoną stała pompę, to zabawa trwa dalej. Współczynnik korekcji teraz już nic nie dodaje, więc na grzejniki idzie te wyliczone 40 stopni.
Ale jako, że pompa dalej działa, to być może dom dalej się grzeje.
Jeśli tak i temperatura w domu podskoczyła do 21,2, czyli o 0,2 ponad zadaną, to współczynnik korekcji teraz nie dodaje, ale odejmuje. O ile? No o 2 stopnie, bo jeśli dla 1 stopnia ma dodawać/odejmować 10 stopni, to dla 0,2 stopnia dodaje/odejmuje 2 stopnie. W takim razie na C.O. nie idzie już 40 stopni, tylko 38.
Jeśli jakimś cudem dalej w domu temperatura ci rośnie i już jest 21,5, to współczynnik korekcji odejmuje od wyliczonej na C.O. już 5 stopni, więc na grzejniki idzie 35.
Jak jakimś cudem dogrzeje się dom do 21,7, to współczynnik korekcji odejmie od zadanej na C.O. już 7 stopni, więc wyjdzie 33.
Wtedy jeśli masz start pomp ustawiony na 33 stopnie na C.O., to pompa ci w końcu się zatrzyma.
 
To teoria, bo u mnie w praktyce, jak na grzejniki już idzie te marne 36 stopni, to w domu temperatura mi ani nie rośnie, ani nie maleje i tak sobie cały czas grzeje przez ileś godzin...
 
Teraz kwestia z temperaturą ekonomiczną.
Mija godzina 22:00, a ty masz w domu 21 stopni. Ustawione masz ekonomiczną na 19 stopni, a współczynnik korekcji na 10 stopni. Ile ci odejmuje od zadanej na C.O.? Ano aż 20 stopni! Jeśli krzywa grzewcza ci wyliczyła zadaną na C.O. 40 stopni, to teraz jest zadane tylko 20 stopni. Nie ma mowy żeby pompa pracowała. Kiedy ruszy? Jeśli dalej krzywa grzewcza będzie ci wyliczała 40 stopni na C.O., to dopiero gdy w domu temperatura spadnie do 19,7 stopnia. Dlaczego? Bo wtedy współczynnik korekcji będzie odejmował już tylko 7 stopni, więc 40-7=33. Tyle pójdzie na grzejniki, od tylu masz ustawiony start pomp.
 
Nie wiem, jak szybko dom ci w nocy się wyziębia. Ale u mnie przy obecnych temperaturach od godziny 22:00 do godziny 5:00 wyziębił mi się dzisiaj z 23,4 do 21,9 stopni, czyli o 1,5 stopnia. Zadaną na noc miałem 21,6 stopnia (wprawdzie 21,8, ale tutaj dochodzi jeszcze histereza 0,2 stopnia), więc przed tą 5:00 rano odejmował mi od wyliczonej na C.O. jeszcze 3 stopnie (bo w domu miałem za ciepło o 0,3 stopnia, bo 21,9-21,6=0,3). Widocznie na zewnątrz było ciepło, skoro nie włączył pompy. Widocznie krzywa grzewcza wyliczyła na C.O. mniej niż 36 stopni, a po odjęciu 3 stopni przez współczynnik korekcji zostało mniej niż 33, skoro o godzinie 4:55 przy temperaturze 21,9 stopnia dalej nie pracowała mi pompa.
 
Teraz jeśli ustawisz współczynnik korekcji na tylko 3, to o godzinie 22:00 jak będziesz miał w domu 21 stopni, a zadaną 19 stopni, to od wyliczonej na C.O. będzie odejmował ci tylko 6 stopni, a nie 20. Więc jak krzywa grzewcza ci wyliczyła 40 stopni, to teraz na grzejniki ci pójdzie 34 stopnie, więc pompa dalej będzie pracowała i dom wcale się nie będzie wyziębiał, a jeśli tak, to bardzo wolno.
 
Podsumowując: współczynnik korekcji musi być i to ustawiony wysoko, nie na marne 3 stopnie, bo wtedy nie spełnia on swojej funkcji. Ja mam na 10, bo tak mi się łatwiej liczy, a przy okazji też dobrze działa.
 
Jak macie jakieś pytania do tego, to walcie.
 
Ja jeszcze dodam jedną rzecz, o której Estyma nawet nie zająłknęła się w instrukcji. A mianowicie co będzie, jak ktoś nie ma czujnika temperatury pokojowej? O dziwo współczynnik korekcji nadal działa, ale zupełnie inaczej. Wtedy współczynnik korekcji będzie decydował ile stopni odjąć od zadanej na C.O. w "przedziale ekonomicznym" (czyli w nocy). Znowu przykład. Mamy czujnik temperatury zewnętrznej, ale nie mamy czujnika temperatury pokojowej. "Pogodówka" znając temperaturę zewnętrzną powiedzmy że wyliczyła zadaną na C.O. te 40 stopni. Mamy ustawiony "przedział komfortowy" od godziny 6:00 do 22:00. W tym czasie na grzejniki idzie te 40 stopni. Ale po godzinie 22:00 mamy "przedział ekonomiczny", więc od wyliczonej na C.O. odejmowany jest właśnie współczynnik korekcji. Jeśli ustawiony go mamy na te 10 stopni, to na grzejniki w nocy nam idzie 30 stopni. W moim przypadku nie pójdzie nic, bo mam start pomp ustawiony od 33 stopni na C.O.
 
Aha, bardzo ważna sprawa. Już tak poza tematem współczynnika korekcji. Zdarzyło mi się instruować przez prywatną wiadomość osobę, która myliła nastawę "MIN Tco pomp" w ustawieniach serwisowych C.O. z nastawą "Temp. MIN pomp" w ustawieniach serwisowych kotła. Ta pierwsza to - cytat z instrukcji: "Minimalna temperatura wyliczona c.o. przy której może pracować pompa obiegowa c.o.", a ta druga to - cytat z instrukcji: "Temperatura powyżej której regulator może załączyć pompy".
Mówiąc jaśniej: ta pierwsza to temperatura wyliczona, jaka idzie na grzejniki, a ta druga to temperatura kotła. Ta osoba wyczytała sobie prawdopodobnie gdzieś na forum, żeby start pomp ustawić od 55 stopni. I ustawiła, z tym, że tą pierwszą. W efekcie dopiero jak już miał w domu temperaturę mocno poniżej zadanej, to dopiero mu się włączała pompa na grzejniki. Bo dopiero wtedy "pogodówka" wyliczyła mu te 55 stopnie na grzejniki...
Z moich obserwacji wynika, że ta pierwsza powinna być ustawiona na około 33 stopnie. Dopiero wtedy czuć, że cokolwiek grzejniki robią się jakieś letnie. Nie ma sensu ustawiać tego np. na 25 stopni, bo pompa niepotrzebnie chodzi, piec traci ciepło, a my i tak w domu nic nie czujemy.
Z kolei ta druga, to jak już kilka razy na tym forum pisałem, powinna być wynikiem odejmowania temperatury zadanej kotła i histerezy. Jak ja mam temperaturę zadaną kotła 70 stopni, a histerezę 15 stopni, to ustawiam start pomp przy 55 stopniach. Jeśli ustawiłbym start pomp od np. 60 stopni, to w momencie, gdy w niepalącym kotle jest więcej niż 55 stopni, a mniej niż 60 stopni, to piec stoi i nic nie robi. Nie odpala się bo jego temperatura nie spadła poniżej histerezy. I nie oddaje ciepła, bo pompy nie pracują przy takiej temperaturze. W efekcie jest sytuacja patowa, która zmieni się dopiero wtedy, gdy kocioł sam z siebie po jakimś czasie wychłodzi się do tych 55 stopni. A to może potrwać... Z kolei niżej tego startu pomp też nie ma co ustawiać, żeby podczas rozpalania, pompy nie pracowały."
 
I niestety albo naprawdę robię coś źle że wyłącza mi się ta pompka CO gdy przechodzi w tryb ekonomiczny przy programie czasowym albo na prawdę sam nie wiem co już robić.Może podasz mi ustawienia na CO i na kotle które według Ciebie nie spowodują wyłączenia pompki w trybie ekonomicznym,oczywiście takie na próbę,na wypróbowanie czy ta pompka mi się wyłączy czy nie.Później jakoś ustawię sobie według siebie.
Zaznaczam że nie mam czujnika pokojowego ani pogodowego.
Edytowane przez Okman
Opublikowano

Witam mam pytanie czy ktoś posiada nasadę kominową firmy Polmar jako regulator ciągu jeśli tak proszę  o opinie.

Opublikowano
10 minut temu, Okman napisał:

Jestem w trakcie czytania tego tematu z 28 lutego 2017r.Jeżeli chodzi o płyty szamotowe to ja mam inny piec (TEKLA TYTAN BIO) i jest tam miejsce tylko na jedną płytę.Tych zawirowywaczy też nie włożę bo to inny piec.

Tego się obawiałem, że Tytan inaczej wygląda, więc z tego co wymieniłem zostaje regulator ciągu. Ja go mam, bo mam duży ciąg kominowy, bo komin szeroki (średnica 16 cm) i wysoki (z 9 m)

 

Cytat

W trybie automatycznym kotła,przy histerezie 10,zadanej temp. na CO 40 st. zadana temp na kocioł wychodzi 50?Czyli 10 histerezy i 40 zadanej na CO daje 50?A mi się rozgrzewa do 67 st....

Nie o to chodzi. Przy trybie kotła automatycznym, temperatura zadana na kocioł jest taka sama, jak temperatura zadana na CO lub na CWU (bierze tą wyższą), ale nie mniejsza niż 50. Ty masz zadane na CO 40, więc bierze tą minimalną 50. Do 67 kiedy ci się rozgrzewa? Pewnie tak, jak wyżej napisałem - podczas wygaszania. A zaczyna się wygaszać, gdy temperatura na kotle przekroczy 55 stopni (zadane 50 plus histereza wygaszania, jaka w Igneo Slim jest niestety stała i wynosi 5 stopni).

Histereza, którą masz ustawioną na 10, to jest histereza rozpalania. Czyli jak po wygaszaniu kotła, jego temperatura po jakimś czasie spadnie do 50-10=40 stopni, to rozpocznie się rozpalanie.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Ozi80 napisał:

Pewnie tak, jak wyżej napisałem - podczas wygaszania. A zaczyna się wygaszać, gdy temperatura na kotle przekroczy 55 stopni (zadane 50 plus histereza wygaszania, jaka w Igneo Slim jest niestety stała i wynosi 5 stopni).

 

Właśnie nie wiedziałem na jakiej podstawie kocioł wygasza się.Oczywiście w instrukcji nic o tym chyba nie ma.Przynajmniej ja nie zauważyłem.

 

13 minut temu, Ozi80 napisał:

 

Histereza, którą masz ustawioną na 10, to jest histereza rozpalania. Czyli jak po wygaszaniu kotła, jego temperatura po jakimś czasie spadnie do 50-10=40 stopni, to rozpocznie się rozpalanie.

To akurat wiedziałem dlatego pytałem  o te 10+40 bo wiedziałem że histereza to jest do rozpalania a nie do wygaszania.

Dzięki Ozi80 za dzisiejszy dzień,już czegoś więcej się od Ciebie dowiedziałem.Jeżeli mógłbyś spełnić moją prośbę wyżej czyli :

"I niestety albo naprawdę robię coś źle że wyłącza mi się ta pompka CO gdy przechodzi w tryb ekonomiczny przy programie czasowym albo na prawdę sam nie wiem co już robić.Może podasz mi ustawienia na CO i na kotle które według Ciebie nie spowodują wyłączenia pompki w trybie ekonomicznym,oczywiście takie na próbę,na wypróbowanie czy ta pompka mi się wyłączy czy nie.Później jakoś ustawię sobie według siebie."

Będę wdzięczny.Na dzisiaj kończę i pozdrawiam Ciebie i wszystkich forumowiczów.Zajrzę tutaj jutro.

Edytowane przez Okman
Opublikowano

Witam .Zamontowałem regulator na komin Polmar ale miesiąc temu ,więc trudno cokolwiek powiedzieć.Piec zaczął wreszcie modulować ,pracuje na 30,40,50%,70% ,przed montażem rozpalał i szedł na 100% i gasł .Trudno cokolwiek powiedzieć czy to coś daje .Teraz kupiłem cały pelet w maju i jest dobrej jakości,w tamtym roku po montażu pieca całą zima  przypadkowy pelet !gdzie popadło ,różne gówna w tym ukraiński.Sprzedawcy na jesień i zimę jak jest popyt, to walą piach do trocin ,korę i inne dziadostwa ! Piec nie może dojść do temp. bo pelet nie ma kaloryczności ,a jeszcze cena idzie do góry.Ocenie po sezonie grzewczym.

Opublikowano
2 minuty temu, Okman napisał:

Właśnie nie wiedziałem na jakiej podstawie kocioł wygasza się.Oczywiście w instrukcji nic o tym chyba nie ma.Przynajmniej ja nie zauważyłem.

Niestety nie ma nic w instrukcji o tym.

 

Cytat

To akurat wiedziałem dlatego pytałem  o te 10+40 bo wiedziałem że histereza to jest do rozpalania.

Tak, do rozpalania. Ale nie ma ona nic wspólnego z wyliczaniem temperatury zadanej kotła, jak tutaj napisałeś:

Cytat

W trybie automatycznym kotła,przy histerezie 10,zadanej temp. na CO 40 st. zadana temp na kocioł wychodzi 50?Czyli 10 histerezy i 40 zadanej na CO daje 50?

 

Opublikowano (edytowane)

@Okman wadą Twojego kotła jest niestety mała pojemność wodna 25 litrów co w połączeni z Twoją instalacją wodną i nieocieplonym domu nie wróży dobrze 

Edytowane przez Kriss12
Opublikowano

No, był tu taki jeden, który zamieniał Tytana na Draco, bo inaczej się nie dało. :) 

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Ozi80 napisał:

No, był tu taki jeden, który zamieniał Tytana na Draco, bo inaczej się nie dało. :) 

No ba!

ale , żeby była jasność to instalator mi go wymienił po interwencji Tekli, a nie że to był mój taki wymysł i zachcianka.

Jak na razie wszystko działa...a Tytan to się nadaje do super małego nowego domku, zaizolowanego z układem o małej pojemności...

 

 

 

Edytowane przez Pado
Opublikowano

Nieprawda że tytan to tylko do małego domku...moc kotła 20kw to 20kw a nie 10. I musi dwas 20. Mój sąsiad zaczyna drugi sezon tytanem 20kw. Ma dom z lat 90tych. Ocieplony jakimś tam styropianem 8cm. Żadnej podłogówki tylko grzejniki panelowe i cwu ale ma 200mkw i bardzo sobie chwali. W zeszłym sezonie spalił tyle samo co wcześniej miału, ale jaka czystość i wygoda, z tym, że ile ton to nie wiem. Teraz mój szwagier zaczyna w nowym domu pierwszy sezon tytanem 25kw, instalacja mieszana dół podłogówka piętro grzejniki, dom wielki bo z senioratką dla rodziców. Narazie działa. Pali mu 12kg na dobę przy tych temperaturach i dla niego to ok.

 

Opublikowano
16 godzin temu, Okman napisał:

1.Płyty szamotowe są,myślałem właśnie o regulatorze ciągu...może to coś pomóc w obniżeniu temp. spalin,co za tym idzie zmniejszeniu utraty ciepła w komin?Nie wiem co to są zawirowywacze.

Stratę kominowa może zmniejszyć na pewno ale temperatury spalin raczej nie zmniejszy. Teraz pytanie jaki masz komin? ceglany? RCK wychładza komin jeszcze bardziej bo dopuszcza zimnego powietrza. Zmierz tą temperaturę spalin bo tak możemy sobie gdybać. Twój Kocioł ze względu na małą pojemność wodną albo musi pracować ciągle albo będzie się bardzo często rozpalał. 

Opublikowano
4 godziny temu, Pado napisał:

No ba!

ale , żeby była jasność to instalator mi go wymienił po interwencji Tekli, a nie że to był mój taki wymysł i zachcianka.

Jak na razie wszystko działa...a Tytan to się nadaje do super małego nowego domku, zaizolowanego z układem o małej pojemności...

 

 

 

O jakiej mocy  to był Tytan i co z nim było nie tak?

 

4 godziny temu, Dragster napisał:

Stratę kominowa może zmniejszyć na pewno ale temperatury spalin raczej nie zmniejszy. Teraz pytanie jaki masz komin? ceglany? RCK wychładza komin jeszcze bardziej bo dopuszcza zimnego powietrza. Zmierz tą temperaturę spalin bo tak możemy sobie gdybać. Twój Kocioł ze względu na małą pojemność wodną albo musi pracować ciągle albo będzie się bardzo często rozpalał. 

Temperatury spalin nie chcę zmniejszyć,zmniejszyć chcę tylko ilość ciepła która uchodzi przez komin i nie wiem czy regulator ciągu warto rzeczywiście do tego kupić.Koszt też nie jest mały bo około 650-700 zł..Jak mam zaoszczędzić na sezonie 50 zł to gra chyba nie jest warta świeczki.Nie wiem z czego postawiony jest komin bo ten dom kupiłem z drugiej ręki.Jak sprawdzić temp. spalin?

Ozi80 pisałeś wcześniej że masz regulator ciągu założony bo twój komin ma 16 cm średnicy.Czyli rozumiem że dosyć szeroki ale przecież oryginalna rura z wyczystką od kotła ma też 16 cm więc wydawać by się mogło  komin chyba jest ok...?

Opublikowano

Kolega @Okman chyba pisze o nasadzie kominowej Smartflow.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.