Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sambor racja jakoś źle spojrzałem na tę pompe i zawór ale nie rozumiem po co zasilanie puszczone w podłodze :) Grzechotnik ma chyba rację z tym zaworem x-drogowym. musi być conajmniej na wysokości zasilania.

Edytowane przez Sterydziak
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj zakręciłem grzanie dolnej podłogówki, aby sprawdzić czy zagrzeje góre i niestety to samo. Przy nastawach 35 stopni na podłogówce, piec pracuje w granicach 40 -50 stopni, po wyłączeniu pompy od podłogówki (zalączanie przy 45) złapie temp. do 50 i znowu spada. Więc piec chyba nie jest za mały skoro na górze jest raptem 60 metrów podłogówki. Podłoga zimna, nagrzewa się tylko najkrótsza pętla ta w korytarzu na górze która jest przy samym rozdzielaczu.  

Czujnik temperatury podłogówki zamontowany zaraz za pompą jakieś 70 cm od niej, czujnik powrotu na dole przy kotle.

Pompy kotłowa? Nie wiem dałem zdjęcia wszystkich pomp które mam.

Pracą zaworem 3d steruje siłownik, który jest podłączony do Tech st408n.

Przepływy jako od 2 do 2.5

Pierwszego uruchomienia jeszcze nie miałem, bo piec ciągle nie działa tak jak powinien, więc chyba mi kotła nie odbiorą.

Edytowane przez reco
Opublikowano

moim zdanie siłownik powinieneś mieć podłączony do estymy,pompę od podłogówki tez pod estymę. pompę przewałową pod tego techa,żeby startowąła jak spadnie temperatura na powrocie kotła, bo tech ma czujnik powrotu. a płyty w kotle masz wsadzone ?a i pompę od podłogówki daj pracę na najwyższych obrotach.

Opublikowano

Ja z tego opisu widzę dwie niezależne rzeczy 

- nie pracująca podłoga - najpierw na wet na zimnych pętlach trzeba je uruchomić - odpowietrzyć, ustawić przepływy po ok 2l/min

- problem z samą kotłownią , ale to już do poprawy po wykonaniu poz w/w

 

PS

Wytłumacz mi jak to jest - pętle nie grzeją a podobno masz przepływy 2-2,5 ???

Opublikowano

 Pętle nie grzeją, bo jak załączę pompę od podłogówki to kocioł się wychładza.

Czyli na początek wszędzie poustawiać przepływy na 2.

Praca pompy stała?

Bieg pompy na III czy na ten trzeci bieg w skali po prawej.

 

Płyty w kotle w sadzone.

Opublikowano

moim zdanie siłownik powinieneś mieć podłączony do estymy,pompę od podłogówki tez pod estymę. pompę przewałową pod tego techa,żeby startowąła jak spadnie temperatura na powrocie kotła, bo tech ma czujnik powrotu. a płyty w kotle masz wsadzone ?a i pompę od podłogówki daj pracę na najwyższych obrotach.

Pompa przewałowa podłaczona jest pod estyme i startuje jak piec osinie 45 stopni.

Opublikowano (edytowane)

Ale zostawić aby się włączała przy 45 stopni? Czy ją wyłączyć, co wtedy z podniesieniem temp powrotu?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Witajcie koledzy, obserwuję ten wątek od dłuższego czasu ze względu na to, ze noszę się z zamiarem kupna Compacta do nowego domu z poddaszem użytkowym bez garażu o powierzchni 130m2, po podłogach jakieś 155m2. Dom ocieplony styropianem grafitowym 15cm, na poddaszu 30cm wełny, w podłodze na parterze 15cm styropianu. Ogrzewanie 100% podłogówka plus dwie drabinki i bojler 140l. Według wszystkich znaków na niebie i ziemi kociołek powinien w zupełności wystarczyć tylko, że w tym temacie piszą same osoby które maja z tym kotłem lub instalacją jakieś problemy. Prosiłbym o opinie od osób, które używają tego kotła u siebie bez problemów, jakie spalanie wyszło w tym sezonie, jakie powierzchnie ogrzewają na co zwrócić uwagę przy montażu itp.

 

Opublikowano

I temat wyraźnie umarł po moich pytaniach....

Opublikowano (edytowane)

Nie umarł tylko bez sensu pisać drugi raz. Przeczytaj cały wątek i wszystko znajdziesz. 

Powierzchnie w postach lub opisach co ogrzewamy, sezon trwa więc nikt nie napisze ile spalił bo kocioł to nowość więc trzeba troszkę poczekać, o spalaniu okresowym są posty wyżej. 

Co do domu i ogrzania go, to oblicz sobie na ciepłowłaście i porównaj wynik, przecież nikt nie powie ci: tak ogrzeje lub nie na 100% bo nie zna twojego domu. 

Kociołki sprawują się bez problemów, a że ktoś ma nie do końca dobrą instalację lub rozjechane ustawienia to trzeba poprawić i wszystko hula co też jest opisywane. 

Czy zamieniłbym ten kocioł na inny?? Pewnie że tak, na taki który ma więcej bajerów poprawiających komfort (czyszczenie płomieniówek, wybieranie popiołu, palnik obrotowy), jeśli chciałbym wydać dwa razy więcej kasy, póki co na ten nie mogę powiedzieć nic złego. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez Timiq
Opublikowano (edytowane)

Panowie

 

taka mała dygresja. Dla aktualnych i nowych czytających to forum. Zanim zaczniecie regulować piece i wartości podawania dawki, konieczne jest przeprowadzenie testu ilości podawanego paliwa z zbiornika. Jako że wartości te mogą mieć dość duże rozrzuty: od 9 kg/h, przez fabryczne 14, aż po moje 21,5. Test warto zrobić jak najdłuższy (0,5 do 1 godziny) wtedy jest bardziej wiarygodny. Pisze ten tekst bo widzę, iż jest gro osób które uważają, że jest to nie potrzebne. 

 

A teraz co nam to daje, na własnym przykładzie ( i własnej głupocie):
załóżmy stałą wartość opałową na 5,0

 

przy moich fabrycznych ustawieniach (test paliwa: 14,1) dawkę musiałem zwiększać aż do 4,5 aby na pulpicie dostać wartość 13kW. Jednakże przy tych wartościach piec stale nie przepalał dostarczanego peletu, ba nawet zwiększanie ilości podawanego powietrza do wartości nawet powyżej 75-80 nie dawało poprawy przepalania materiału. 

 

Po przeprowadzeniu testu (przez 1 godzinę) i wykazaniu, że mój podajnik podaje z mocą 21,5 kg/godzinę (a nie 14), wystarczy podać dawkę o wartości 2,9 ażeby otrzymać wartość 13,8 kW. Przy tych wartościach spala b. dobrze, ez nagaru i nie przepalonego pelletu.

 

I teraz meritum:

Zanim zaczniemy regulować swoje piece do wartości podanych przez jakżeby pomocnych i miłych kolegów z forum, koniecznie należy ten test przeprowadzić. Okazuje się, że co dla jednego głazem dla innego będzie ziarenkiem piasku. Dla mnie wartości podawane przez niektórych forumowiczów na poziomie 4-4,5 byłyby zabójcze i nie prowadzące donikąd, a na innym piecu (niy tym samym) będą konieczne do poprawnego działania. 

Edytowane przez Dante
Opublikowano

Dziś dzwoniłem do Tekli w sprawie Compacta i pan powiedział mi, że zdecydowanie lepszy zamiast 10kw bedzie nowy 18kw. Twierdził, że zapotrzebowanie na ciepło dla domu nie jest aż takie ważne ponieważ kocioł się wygasza i może być przewymiarowany. A w perspektywie czasu wiekszy będzie bardziej oszczedny dzięki temu, że ma większą pojemność wodną i po wygaśnięciu dłużej pracuje jako "bufor". Co o tym myślicie?

Opublikowano

Q...a masz najpierw ustawić przepływy w podłodze , a nie pi...ć o pompie!!!

 

Długo mi to zajęło :) ale poustawiałem przepływy w podłogówce na 2, zarówno na rozdzielaczy na parterze jak i na piętrze jedną retortę musiałem wykręcić na maksa aby było prawie 2. Piec cały czas niedomaga. Po włączeniu pompy schładza się. Start pompy na 45. Przy tej temp się włącza dochodzi do 50 i spada temp, jak na zał. zdjęciu. Tam kiedy doszło do 80 stopni na piecu to pompa całkowicie sama się wyłączyła, a włączyła dopiero przy 80 jak piec się wygasił i po wykresie widać co było dalej....

Załączam też widok palnika przy podawaniu 3.5, musiałem, zdjąć do 3 bo wyrzucało mi pelet.

post-63972-0-82780200-1458135601_thumb.jpg

post-63972-0-55411300-1458135609_thumb.jpg

Opublikowano

Słyszałem ten tekst już z innego źródła.

Potwierdzam, że tylko przy dłuższych postojach zużycie paliwa jest najniższe. Wymuszenie pracy ciągłej (bez wygaszania) to wysokie spalanie.

Opublikowano

Tyle że chodzi tu o większy kocioł w przypadku braku bufora. Producenci zaczęli traktować pelleciaki jako bufory "same w sobie".

A co się tak tej modulacji uparłeś jeśli można zapytać? Czy Twój Viking nie moduluję mocą i na starcie podaje dawkę paliwa odpowiadającą strumieniowi przy pełnej mocy, a proces wygaszania jest również na ostro bez stopniowego ograniczania podawania?

Opublikowano

W Vikingu są 3 możliwości pracy 15kW, 20kW lub modulacja 15kW  przez 20min i następnie 20kW, 

Palnik jest sterowany sygnałem on/off ze sterownika kotła.

 

W trybie rozpalania podaje paliwo przez ok 4min - w sumie ok 110g. i to nie zależnie od mocy.

 

W tym palniku radzą ustawić tylko moc 15kW, wg dawek paliwa - ok 320-340g / 6min .a resztę sam sterownik przeliczy,

 

Jak palnik dostanie sygnał wyłączenia to wygasza się ok 5-6min , samą pracą wentylatora , bez podawania paliwa ,

nadzór nad wygaszaniem ma fotokomórka.

 

U mnie objętość wodna kotła i instalacji była za mała do prawidłowej pracy, więc wstawiłem bufor.

Optymalny czas pracy to od 40 min wzyż

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.