Karolus05 Opublikowano 1 Grudnia 2014 #1 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Witam, W tym roku zamontowałem kocioł stalmark z podajnikiem i mam problem z zimnym powrotem. Na piecu jest już około 70 stopni powrót ledwo co wyczuwalnie ciepły grzejniki grzeją całe ale rurki powrotne praktycznie zimne. Gdy z pieca spadnie temperatura poniżej zadanej do 68 stopni później nawet do 60 i nabija grzejniki automatycznie się wychładzają i są w połowie ciepłe. Nie wiem co już myśleć. Wszystko odpowietrzane nie raz. Proszę o sprawdzenie instalacji. Wydaje mi się że ta cienka rurka która jest podpięta zaraz na wyjściu przed 4 drożnym powinna być za różnicowym ale nie wiem czy dobrze myślę.
gersik Opublikowano 2 Grudnia 2014 #2 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Zawór 4d otwarty na maksa to jak będzie mieszał? Źle podpięta RB i za małe średnice w obiegu kotłowym.
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #3 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Ale gdy jest przymknięty jest tak samo również powrót jest ledwo ciepły. A moim zdaniem jak na piecu jest 70 stopni to i powrót powinien być dość gorący. (Dom 200m kw) Czy mógłbyś rozwinąć " Żle podpięta RB" bo aż tak się na tym nie znam.
gersik Opublikowano 2 Grudnia 2014 #4 Opublikowano 2 Grudnia 2014 A dokąd prowadzi ta cienka rura? To jest układ otwarty? " RB" jest to rura bezpieczeństwa. Masz termometr na powrocie? Ile pokazuje. Ile metrów ma dom? Jaka jest moc wszystkich grzejników?
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #5 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Tak to jest układ otwarty. Ta cienka rurka łączy się na górze z tą grubszą która daje ciepło na dom. Nie mam termometru na powrocie podpięty jest na izolacje czujnik od kompa :) i nic to nie pokazuje na kompie. Dom 200m kw. Piec Stalmark Duo Boss 25kw sterownik ST630 jeśli dobrze pamiętam. Mocy wszystkich grzejników nie znam.
Gość Digitrax Opublikowano 2 Grudnia 2014 #6 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Pseudo hydraulik to robił nie majacy pojęcia o zasadzie działania zaworu 4D jak i nie mający zdrowego rozsądku - zabezpieczenie kotła.
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #7 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Cała instalacja była montowana przez innego hydraulika 15 lat temu z piecem miałowym na jedną pomkę na dom prosty sterownik kotła a w tym roku założyłem ten piec i on przerabiał wszystko w kotłowni. Czyli mówisz że źle to wszystko jest podłączone. Mógłbyś jakoś mnie nakierować gdzie są błędy tylko najlepiej byłoby chyba przez tel bo tak ciężko się dogadać tym bardziej że ja aż takiego dużego pojęcia nie mam. Dzwoniłem do niego wczoraj to przyjechał odpowietrzał grzejniki i powiedział że na piecu powinno być z 70 stopni z czego nieźle się uśmiałem. To ciekawe ile będzie musiało być gdy będą mrozy po -20 stopni. Nie wiem już co robić. A jeszcze jedno powiedział że jak nie pomoże to odwróci zawór różnicowy :).
Gość Visitor1230 Opublikowano 2 Grudnia 2014 #8 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Sciagnij do kotlowni jakiegos hydraulika. Bo dawno nikogo takiego tam nie bylo.
mlodzieniec Opublikowano 2 Grudnia 2014 #9 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Z tych 70 na kotle sie nie śmiej bo taka temperatura jest zdrowa dla blach i wydłuża zycie kociołka. A nawiasem to te rurki warto ocieplic bo grzejesz kotłownię i tylko tracisz niepotrzebnie ciepło, które ucieknie wentylacją kotłowni zamiast trafić na grzjeniki.
kiminero Opublikowano 2 Grudnia 2014 #10 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Błędy są, ale pytanie podstawowe, to czy w domu robi się zimno jeżeli grzejniki nie grzeją od góry do dołu? W ogrzewaniu nie chodzi w końcu o gorące grzejniki, tylko o utrzymanie komfortu cieplnego w pomieszczeniach. Jak grzejnik da radę ogrzać pokój będąc ciepły tylko do połowy, to jest OK. 4D za mały do pracy grawitacyjnej, a ta rurka cienka, to chyba do naczynia ma iść, tylko dlaczego piszesz, że łączy się z głównym pionem grzewczym? Nie powinna. Sprawdź to jeszcze raz i napisz gdzie w końcu wpięto naczynie.
gersik Opublikowano 2 Grudnia 2014 #11 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Jeśli ta cienka rurka jest wpięta tam gdzie napisałeś to ją wywal bo pompa tylko przez nią miesza wodę. Kotłownia do przeróbki. Zastosować większe średnice rur w biegu kotłowym, większy zawór 4d (lub wstawić pompkę w obiegu kotłowym) i podpiąć naczynie zgodnie z przepisami. W instrukcji kotła masz narysowane jak ma być podpięty kocioł. Nie wiem czy czasami 28cu nie jest za mała jak na budynek 200 m2, ale może masz dobrą izolację budynku i małe straty ciepła.
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #12 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Co do tych 70 stopi to ok ale jak będzie 60 czy 65 to też dla kotła jest ok. Bo idąc tokiem rozumowania tego gościa to jak jest zimno w domu to trzeba podnosić temperaturę tylko co jak już braknie możliwości a w domu będzie nadal zimno, Tak jest zimno w domu szczególnie w najdalszych pomieszczeniach. Trzeba zakładać swetry. naczynie jest jakoś inaczej ale nie pamiętam jak będę w domu to sprawdzę i dam znać.
Wołk Opublikowano 2 Grudnia 2014 #13 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Daj Kolego pompke na szybszy bieg,bo małe średnice i mały przepływ =mały transport, ciepła duży odbiór=zimny powrót.
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #14 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Ta cienka rurka łączy się z tą ogrzewającą dom (że niby miało to zapobiegać gotowaniu się wody w starym piecu) Ta gruba rura idzie do naczynka i jest odbicie na grzejniki. Pompka ma obroty na max cały czas.
Wołk Opublikowano 2 Grudnia 2014 #15 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Przykręć grzejniki te bliżej pieca (tam gdzie ciepło),powrotu to nie podgrzeje ale ciepło dotrze dalej.
Xawer Opublikowano 2 Grudnia 2014 #16 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam. U mnie od zawsze paliło się wygasając kocioł na noc i rozpalało po powrocie z pracy.Zawsze miałem problemy z zimnymi grzejnikami (aluminiowe) mimo pompki.Odpowietrzałem kilka razy dziennie ,pompa na max i nic do połowy gorące a na dole zimne.Nagabywałem hydraulika ,że coś jest żle zrobione a on ciągle tłumaczył dużym odbiorem ciepła.Po zmianie systemu palenia czyli niewygaszanie kotła wszystko się zmieniło i grzejniki mimo ,że zawór 4d w cieplejsze dni daje na dom tylko 40 st . to grzejniki są praktycznie całe jednakowo ciepłe. Dom jest ciągle jednakowo wygrzany ok.21 st .i odbiór ciepła z grzejników jest mniejszy niż kiedyś gdzie w momencie rozpalania kotła w domu było np.16-17 st.
kiminero Opublikowano 2 Grudnia 2014 #17 Opublikowano 2 Grudnia 2014 A jeszcze jedno powiedział że jak nie pomoże to odwróci zawór różnicowy :). Może to zrobić jeśli teraz założony jest odwrotnie. Na korpusie ZR powinna być strzałka, która ma być skierowana do góry. Jest to jedyna możliwa pozycja montażowa ZR i jeśli tak właśnie teraz masz zawór wmontowany, a gość proponuje go odwrócić, to proszę cię, żebyś go ode mnie kopnął w zadek... Może rozum mu wskoczy na właściwe miejsce. Jeśli ta cienka rurka jest faktycznie wpięta z powrotem do pionu, to jest to idiotyczny bypass, który do niczego nie służy, a zabiera przepływ, bo pompa zamiast wodę tłoczyć na grzejniki, to częściowo zawraca ją na własny ogon. Bezsens. Jeżeli zawór 4D zostanie 1", to na powrocie małego obiegu niezbędna pompa kotłowa do wymuszenia dogrzewania powrotu kotła.
Karolus05 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor #18 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Kocioł jest niewygaszany od października. Ok. Wielkie dzięki za schemat kiminero.
Karolus05 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor #19 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Dziś był ten pseudohydraulik Okazało się że zawór różnicowy był odwrotnie założony (nie ma na nim strzałki bo wczoraj sprawdzałem) i odciął z obiegu tą cienką rurkę. Jak na razie grzejniki całe ciepłe powrót też. Ciekaw jestem ile to tak pochodzi skoro mówicie że za cienkie są rurki na wyjściu i powrocie do pieca i za mały 4d
Gość Visitor1230 Opublikowano 3 Grudnia 2014 #20 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Pochodzi jakos. Za mala srednica zaworu to ewentualny problem z grawitacja na obiegu kotlowym. A teraz co z naczyniem przelewowym, ktore powinno byc wpiete przed 4D?
Karolus05 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor #21 Opublikowano 3 Grudnia 2014 do naczynia idzie pion. A ta cienka rurka wczesniej byla podpięta do pionu zaraz przed naczynkiem. dzis ja odłaczyli. wiem ze jest źle podlaczone naczynko grubosc rur na wyjsciu z kotła i powrocie do niego na malym obiegu i zawor za maly. Ale wszystko finansowal moj ojciec itp i mu nie przegadam dla niego jak już grzeje to moze tak byc. Nic nie poradze niestety. W kazdym badz razie dzieki wszystkim za pomoc dość mocno rozjaśniliscie mi temat zaworu 4d i jak kiedys bede sie budowal to na pewno nie pozwole na taka kaszane. W pierwszej kolejności znowu poprosze Was o rady zeby ktoś mi kitu nie wkręcał☺
Karolus05 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor #22 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Teraz zauważyłem że dość głośno szumi w grzejnikach po tej zmianie w kotłowni. Czemu ???
Karolus05 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor #24 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Zrobiłem z 3 na 2 zobaczymy. Mam nadzieje ze najdalsze grzejniki będą dobrze grzaly
Karolus05 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #25 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam, Mam kolejny problem czasem pompka łapie zwis i chodzi na 5 biegu (max jest 50) Po jakimś czasie ją puści bądź jeśli wyłączy się i włóczy piec. Czy może przyczyną takiego stanu są za cienkie rurki i za mały zawór? Ja to sobie tłumacze tak że za mało wody przepływa i pompka się zawiesza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.